Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

+5
Suus
Winegum
Lejow
JustMeDaan
remover27
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  remover27 di 3 mei 2011 - 5:42

Ik wil graag in september lid gaan worden omdat wij dan met de auto op vakantie gaan.

Hoe zit dat eigenlijk dan (kan dit nergens vinden) betaal ik dan die 4 maanden naar rato en een jaar erop het volle jaar? of betaal ik dan van september tot september een jaar erop?

vroeg het me af!!

remover27
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 251
Registratiedatum : 19-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  JustMeDaan di 3 mei 2011 - 5:43

De maanden van het jaar naar rato volgens mij. En het jaar erop weer een heel kalenderjaar.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Lejow di 3 mei 2011 - 5:48

JustMeDaan schreef:De maanden van het jaar naar rato volgens mij. En het jaar erop weer een heel kalenderjaar.

klopt!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  remover27 di 3 mei 2011 - 5:51

Dus ik kan gewoon rond september lid worden en betaal dan minder dan de 136 die het nu is voor een heel jaar?

Hd ooit eens ergens het gerucht gehoord dat je altijd voor een jaar betaalt ongeacht hoeveel maanden er nog van het jaar over zijn.

remover27
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 251
Registratiedatum : 19-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 6:03

Laatste maanden van het jaar hebben ze altijd acties en betaal je nooit de volle mep. Heb zelf jarenlang bij de anwb gewerkt duss....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Winegum di 3 mei 2011 - 6:09

Leaf, ik heb nog wel een vraagje voor jou.
Ik heb mijn ANWB lidmaatschap eind vorig jaar opgezegd, omdat ik zelf geen auto meer heb. Ik rij soms in de auto van mijn vriend (auto staat op zijn naam maar wij wonen samen). Als ik alleen rij, zonder dat hij erbij is, kan ik dan ook gebruik maken van zijn lidmaatschap? Aangezien hij wel lid is van de ANWB?

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  JustMeDaan di 3 mei 2011 - 7:48

Wat ik op de site van de anwb kan vinden is dat lidmaatschap persoonsgebonden is. En dat je een partnerlidmaatschap kan nemen.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 21:59

Winegum schreef:Leaf, ik heb nog wel een vraagje voor jou.
Ik heb mijn ANWB lidmaatschap eind vorig jaar opgezegd, omdat ik zelf geen auto meer heb. Ik rij soms in de auto van mijn vriend (auto staat op zijn naam maar wij wonen samen). Als ik alleen rij, zonder dat hij erbij is, kan ik dan ook gebruik maken van zijn lidmaatschap? Aangezien hij wel lid is van de ANWB?

Nee, want het lidmaatschap is idd persoonsgebonden....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Suus di 3 mei 2011 - 22:08

_Leaf_ schreef:
Winegum schreef:Leaf, ik heb nog wel een vraagje voor jou.
Ik heb mijn ANWB lidmaatschap eind vorig jaar opgezegd, omdat ik zelf geen auto meer heb. Ik rij soms in de auto van mijn vriend (auto staat op zijn naam maar wij wonen samen). Als ik alleen rij, zonder dat hij erbij is, kan ik dan ook gebruik maken van zijn lidmaatschap? Aangezien hij wel lid is van de ANWB?

Nee, want het lidmaatschap is idd persoonsgebonden....

Hoe zit dat dan met partnerlidmaatschap? Mijn vriend en ik hebben samen een auto, de auto staat op mijn naam, ons ANWB-lidmaatschap op zijn naam. Maar ik begrijp dat als ik dan alleen pech krijg, ik niet geholpen ga worden?
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 22:56

Suus schreef:
_Leaf_ schreef:
Winegum schreef:Leaf, ik heb nog wel een vraagje voor jou.
Ik heb mijn ANWB lidmaatschap eind vorig jaar opgezegd, omdat ik zelf geen auto meer heb. Ik rij soms in de auto van mijn vriend (auto staat op zijn naam maar wij wonen samen). Als ik alleen rij, zonder dat hij erbij is, kan ik dan ook gebruik maken van zijn lidmaatschap? Aangezien hij wel lid is van de ANWB?

Nee, want het lidmaatschap is idd persoonsgebonden....

Hoe zit dat dan met partnerlidmaatschap? Mijn vriend en ik hebben samen een auto, de auto staat op mijn naam, ons ANWB-lidmaatschap op zijn naam. Maar ik begrijp dat als ik dan alleen pech krijg, ik niet geholpen ga worden?

Klopt helemaal. Je moet zelf een lidmaatschap hebben, of dus idd een partnerlidmaatschap, dan heb je een lidmaatschap op 2 namen. Het is persoonsgebonden en dus niet kentekengebonden!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Winegum di 3 mei 2011 - 23:00

Maar als je kijkt op de site, via deze link: http://www.anwb.nl/wegenwacht/lid-worden/service-van-de-wegenwacht,/Partnervoordeel.html over partnervoordeel dan zie ik dit dus staan:

Voor wie?
Heeft uw partner een eigen auto? Dan wilt u natuurlijk niet dat hij of zij er bij autopech alleen voor komt te staan, zelfs niet bij de korte ritjes binnen de woonplaats. Daarom is er Wegenwacht Nederland Service met Partnervoordeel. Een interessante en voordelige keuze voor de tweede auto in het gezin.

Wij hebben maar 1 auto, die op mijn vriends naam staat. Dus er is helemaal geen sprake van een tweede auto. Ik vind dan wel dat ze de site kunnen uitbreiden, door ook neer te zetten dat je als partner je kunt registeren (voor een goedkoper tarief) ondanks dat je geen eigen auto hebt.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Suus di 3 mei 2011 - 23:04

_Leaf_ schreef:
Suus schreef:
_Leaf_ schreef:
Winegum schreef:Leaf, ik heb nog wel een vraagje voor jou.
Ik heb mijn ANWB lidmaatschap eind vorig jaar opgezegd, omdat ik zelf geen auto meer heb. Ik rij soms in de auto van mijn vriend (auto staat op zijn naam maar wij wonen samen). Als ik alleen rij, zonder dat hij erbij is, kan ik dan ook gebruik maken van zijn lidmaatschap? Aangezien hij wel lid is van de ANWB?

Nee, want het lidmaatschap is idd persoonsgebonden....

Hoe zit dat dan met partnerlidmaatschap? Mijn vriend en ik hebben samen een auto, de auto staat op mijn naam, ons ANWB-lidmaatschap op zijn naam. Maar ik begrijp dat als ik dan alleen pech krijg, ik niet geholpen ga worden?

Klopt helemaal. Je moet zelf een lidmaatschap hebben, of dus idd een partnerlidmaatschap, dan heb je een lidmaatschap op 2 namen. Het is persoonsgebonden en dus niet kentekengebonden!!
Dat moet ik dan toch maar eens gaan regelen dan, neem altijd netjes het pasje van mijn vriend mee als ik alleen wegga, maar dat heeft dus helemaal geen zin. Nooit geweten...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 23:09

Suus schreef:
Dat moet ik dan toch maar eens gaan regelen dan, neem altijd netjes het pasje van mijn vriend mee als ik alleen wegga, maar dat heeft dus helemaal geen zin. Nooit geweten...
1 blik op het pasje en je had het kunnen weten.. Er staan helemaal geen gegevens van de auto op :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Suus di 3 mei 2011 - 23:11

_Donnaa schreef:
Suus schreef:
Dat moet ik dan toch maar eens gaan regelen dan, neem altijd netjes het pasje van mijn vriend mee als ik alleen wegga, maar dat heeft dus helemaal geen zin. Nooit geweten...
1 blik op het pasje en je had het kunnen weten.. Er staan helemaal geen gegevens van de auto op :P
Ik ben blond :P
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Jeanette di 3 mei 2011 - 23:12

Ik moet me daar ook nog steeds voor aanmelden... Embarassed
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Melis_je di 3 mei 2011 - 23:14

Je hebt ook ANWB Auto Assist, volgens mij is dat duurder dan de pechservice, maar wel kentekengebonden. Dus vooral voordelig al je één auto hebt voor het hele gezin?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 23:20

Jeanette schreef:Ik moet me daar ook nog steeds voor aanmelden... Embarassed

Zou het wel doen...Langs de weg lid worden is een heeeele dure grap...Of je moet altijd rondrijden met 200 euro cash....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 23:26

Kun je niet beter lid worden van RouteMobiel als er meerdere personen in één auto rijden? Daar gaat het namelijk per auto ipv per persoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 1:04

Elodie schreef:Kun je niet beter lid worden van RouteMobiel als er meerdere personen in één auto rijden? Daar gaat het namelijk per auto ipv per persoon.

Als je van wachten houdt, zou ik dat zeker doen. Bovendien sleept Routemobiel alleen af, zij repareren nauwelijks langs de weg en al helemaal niet bij snelwegen, daar zijn ze niet toe bevoegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  snapple wo 4 mei 2011 - 1:04

Nog 1 dingetje... volgens mij staat er ergens in de voorwaarden van de ANWB dat als je de eerste (ik geloof 3) maanden iets aan de auto krijgt als je lid bent, dan komt dat voor eigen rekening... Zou het even goed nakijken, want anders zou ik als ik jou was eerder dan september lid worden.
snapple
snapple
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 77
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 1:07

snapple schreef:Nog 1 dingetje... volgens mij staat er ergens in de voorwaarden van de ANWB dat als je de eerste (ik geloof 3) maanden iets aan de auto krijgt als je lid bent, dan komt dat voor eigen rekening... Zou het even goed nakijken, want anders zou ik als ik jou was eerder dan september lid worden.

Nee hoor. Sowieso zijn sommige dingen voor eigen rekening, zoals een nieuwe band oid. Dat is altijd zo. En voor buitenland hulp, waar TO het over heeft, geldt dat ook. Reparaties zijn voor eigen rekening, afslepen en vervangend vervoer (mits meeverzekerd) worden door de anwb betaald.

Sowieso is de hulpverlening tussen binnen en buitenland niet met elkaar te vergelijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Moezie wo 4 mei 2011 - 1:07

Ik hou van de ANWB!! Ik heb al een aantal keren stil gestaan met mijn oude auto!! en ze hebben me altijd zo goed geholpen! Ik kan niet meer zonder :P
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Jeanette wo 4 mei 2011 - 1:07

_Leaf_ schreef:
Jeanette schreef:Ik moet me daar ook nog steeds voor aanmelden... Embarassed

Zou het wel doen...Langs de weg lid worden is een heeeele dure grap...Of je moet altijd rondrijden met 200 euro cash....

Ja, telkens denk ik; Oh ja, dat moet ik nog doen! Embarassed
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 1:57

_Leaf_ schreef:
Elodie schreef:Kun je niet beter lid worden van RouteMobiel als er meerdere personen in één auto rijden? Daar gaat het namelijk per auto ipv per persoon.

Als je van wachten houdt, zou ik dat zeker doen. Bovendien sleept Routemobiel alleen af, zij repareren nauwelijks langs de weg en al helemaal niet bij snelwegen, daar zijn ze niet toe bevoegd.

Toen ik, hier in de stad, een keer een lekke band had waren ze er binnen een half uur en hebben ze een prop in de band gedaan. Maar ik heb toen dus geluk gehad dat er niet te veel aan de hand was én ik niet langs de snelweg stond?

Mijn vriend heeft anwb en ik routemobiel, beide alleen voor nederland. Nu gaan we komende maanden paar keer met mijn auto naar het buitenland. Wat kunnen we dan het beste regelen volgens jou?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 1:59

Elodie schreef:
_Leaf_ schreef:
Elodie schreef:Kun je niet beter lid worden van RouteMobiel als er meerdere personen in één auto rijden? Daar gaat het namelijk per auto ipv per persoon.

Als je van wachten houdt, zou ik dat zeker doen. Bovendien sleept Routemobiel alleen af, zij repareren nauwelijks langs de weg en al helemaal niet bij snelwegen, daar zijn ze niet toe bevoegd.

Toen ik, hier in de stad, een keer een lekke band had waren ze er binnen een half uur en hebben ze een prop in de band gedaan. Maar ik heb toen dus geluk gehad dat er niet te veel aan de hand was én ik niet langs de snelweg stond?

Mijn vriend heeft anwb en ik routemobiel, beide alleen voor nederland. Nu gaan we komende maanden paar keer met mijn auto naar het buitenland. Wat kunnen we dan het beste regelen volgens jou?

Klopt, je hebt geluk gehad. ANWB is beter in het buitenland, want Routemobiel heeft niet de contacten die de ANWB wel heeft en de vergoedingen zijn bij de ANWB veel hoger. Routemobiel heeft de ANWB gewoon nodig in het buitenland, en needless to say, die lieten we het langst wachten....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB? Empty Re: Hoe zit dit eigenlijk met de ANWB?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum