Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verre reis met een kindje van 15 maanden

+2
Live Laugh Love
kletskousje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Verre reis met een kindje van 15 maanden Empty Verre reis met een kindje van 15 maanden

Bericht  kletskousje di 3 mei 2011 - 3:14

Wij zitten te twijfelen om nog een weekje op vakantie te gaan en hebben een mooie reis naar Cuba gezien.
Alleen is het 10 uur vliegen!

Wie is er wel eens op vakantie geweest met een kindje van een jaar oud...
En wat waren je ervaringen daarmee?
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis met een kindje van 15 maanden Empty Re: Verre reis met een kindje van 15 maanden

Bericht  Live Laugh Love di 3 mei 2011 - 4:56

kletskousje schreef:Wij zitten te twijfelen om nog een weekje op vakantie te gaan en hebben een mooie reis naar Cuba gezien.
Alleen is het 10 uur vliegen!

Wie is er wel eens op vakantie geweest met een kindje van een jaar oud...
En wat waren je ervaringen daarmee?

Kan je niet helpen, maar ben wel heeeeeeeeeel benieuwd. Het ligt denk ik aan je kindje en als jij er vertrouwen in hebt, zou ik het gewoon proberen!!
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Verre reis met een kindje van 15 maanden Empty Re: Verre reis met een kindje van 15 maanden

Bericht  loesje di 3 mei 2011 - 5:04

dat ligt eraan wat voor een kindje je hebt maar ik denk dat 10 uur vliegen wel erg ver is voor zón jong kindje.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 5:12

Als ik zo naar Mas kijk denk ik, nee dat zie ik niet zitten. Ondanks hij vrij makkelijk is.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 5:45

Ligt maar net aan het kindje.

Naar Curacao zaten er dozijnen kinderen in het vliegtuig, ook hele kleintjes. Er waren schatjes die de hele reis lekker sliepen.. maar er was er ook 1 die er wat meer moeite mee had laughcry .. Ik denk persoonlijk dat als je kindje normaal gesproken niet veel huilt en zichzelf 'makkelijk' prettig kan voelen het niet zo'n probleem zou zijn. (mijn ouders hebben mij vroeger op allerlei reizen meegesleept en ik ben er niet slechter van geworden. :P )

Mijn zus heeft ook gevlogen met haar zoontje toen hij 4 maanden was, ging allemaal helemaal goed.

Maar goed, ik denk dat het echt per kind verschilt..

Gast
Gast

Bericht  Nana di 3 mei 2011 - 7:33

Wij zijn met ons zoontje naar Curacao geweest toen hij 12 maanden was, ook 9 uur vliegen! Ging helemaal prima!

Vrienden van ons zijn met hun kindje van 12 maanden naar Cuba en Mexico geweest en dat ging ook helemaal goed. Wel even goed om rekening mee te houden... op Cuba zijn alleen in Havana luiers te koop Wink

Als je specifiekere vragen heb stel ze gerust!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  kletskousje di 3 mei 2011 - 8:24

Nana schreef:Wij zijn met ons zoontje naar Curacao geweest toen hij 12 maanden was, ook 9 uur vliegen! Ging helemaal prima!

Vrienden van ons zijn met hun kindje van 12 maanden naar Cuba en Mexico geweest en dat ging ook helemaal goed. Wel even goed om rekening mee te houden... op Cuba zijn alleen in Havana luiers te koop Wink

Als je specifiekere vragen heb stel ze gerust!

Thx!
Hoe heeft jullie zoontje zich vermaakt?
En sliep hij goed in het vliegtuig? Zat hij op schoot of op een stoel.

en zijn er nog zaken waar je rekening mee moet houden?
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455

Bericht  Nana di 3 mei 2011 - 8:34

Ons zoontje heeft zich prima vermaakt in het vliegtuig. We hadden wat kleine speelgoedjes mee (zak ballonnen, boekje, vingerpopjes etc.). Maar eigenlijk heeft hij daar weinig mee gespeeld; de bediening van het entertainmentset (vlogen met KLM), schuifje van het raam, andere mensen in het vliegtuig waren super leuk. Ook mochten we soms even door het vliegtuig lopen en kruipen op de trap naar de business class.

Hij zat bij ons op schoot en dat was soms wel even pittig. Als hij slaapt bijvoorbeeld dan kun je zelf moeilijk een houding vinden om ook te slapen. Maar sowieso vind ik vliegen zelf nooit een hele relaxte aangelegenheid.
Op de heenweg hadden we een dagvlucht en heeft hij 2 uur geslapen, op de terugweg hadden we een nachtvlucht en heeft hij 4 uur geslapen.

Verder hadden we rozijntjes bij de hand zodat hij steeds even kon slikken ivm zijn oortjes. Ook verder roosvicee mee zodt hij lekker vaak kan drinken (en dus slikken om zijn oortjes open te maken).

Wij vlogen met KLM en dat zou ik iedereen aanraden. Ruime zittingen, alles aanwezig voor kindjes (van slabbetjes, Olvarit) en hele goede catering.
Nana
Nana
Prater
Prater

Bericht  Nana di 3 mei 2011 - 8:39

Verder misschien even goed om bij stil te staan is het verschil in tijdzone ivm een jetlag. Als je een week gaat is je zoontje misschien net weer een beetje gewend qua biologische klok en dan zou hij alweer terug gaan.

Ons zoontje heeft twee nachten gehad dat hij heel vroeg in slaap viel en dat hij vroeg wakker werd en niet meer wilde slapen.

Verder goed om te zorgn dat hij zijn BMR vaccinatie heeft gehad want op Cuba zijn de kinderen daar niet voor ingeent.

Maar goed, ik zou zeggen gewoon doen zo'n verre reis met je kindje! Wij vonden het echt onwijs genieten en met meer/ oudere kinderen zouden we het niet zo snel weer doen.
Nana
Nana
Prater
Prater

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 20:32

Ik zou het zelf nooit aandurven, zelfs nu nog niet met mijn kinderen. Je zit met eten en drinken waar je rekening mee moet houden in die landen. Je kunt ze niet alles geven. De vliegreis kan heel slecht zijn voor de oortjes, ik heb kinderen met vele oorproblemen dus de hoogte zou erg slecht kunnen zijn voor het trommelvlies.
Daarnaast zul je rekening moeten houden met je kindje, dus zit je iedere middag en vroeg in de avond op je kamer want je kindje moet slapen. Althans zo zou het bij ons wel gaan want anders worden ze strontvervelend van de slaap. Ik zie er zelf de meerwaarde niet van in. Voor het kind hoef je het niet te doen, die vind center parcs net zo geweldig natuurlijk.
Maar goed, zoiets is heel persoonlijk. Ik zelf zou het niet doen in ieder geval. Wij blijven lekker in Nederland.

Gast
Gast

Bericht  truestar di 3 mei 2011 - 23:38

Wij zijn afgelopen maart met Yasemin naar Curacoa geweest.
Ze was toen net 4 dus wel al een stukje ouder maar het is ons heel goed bevallen. De 1e 2 nachten heeft ze wel last gehad van het tijdsverschil en was ze al rond een uur of half 5 snachts wakker.

Wij vlogen heen ook overdag en daar zag ik heel erg tegen op omdat ze 1,5 uur in de auto zitten al veel vind en dan vaak zeurt wanneer we er nou eindelijk zijn. Maar ze heeft het zo goed gedaan, heeft eigenlijk de hele vlucht tussen ons in gezeten en pas het laatste uurtje heeft ze een beetje door het gangpad heen gelopen. Ze heeft niet gezeurd, niet gehuilt helemaal niks. Ze heeft wat filmpjes gekeken op het entertainmentset, een spelletje gedaan, en wat getekend. Toen we daar aankwamen was het in Nederland al half 2 snachts, en lokale tijd was het toen half 9, we hebben toen op het vliegveld nog wat gedronken en in de auto viel ze in slaap, en konden we haar zo overtillen op bed, die nacht werd ze wel vroeg wakker.

Wat wij hebben gedaan is haar iedere middag een uurtje of 2,5 laten slapen, zodat ze savonds nog mee uiteten kon en dat ging prima, ze had ook al snel dat ritme te pakken. S'ochtends gingen we redelijk op tijd naar het strand, rond de uren dat het het warmst is en de zon het felst, legde we haar lekker op bed en ging ze zonder mokken slapen, en meestal werd ze dan zo rond half 4 wakker, dan gingen we nog even naar het strand en s'avonds uiteten. Tegen half 11 ging ze dan naar bed en rond een uurtje of half 8 werd ze dan weer wakker. Ze heeft gewoon alles meegegeten wat wij ook aten. En als we overdag weg wilde (dit hebben we een paar keer gedaan) bijvoorbeeld naar een strandje wat verder weg was, dan zorgde we dat we ergens in de schaduw lagen en dan ging ze vanzelf slapen. We zijn ook een dag naar een pretpark geweest en die dag kon ze niet slapen, maar toen viel ze onderweg terug in slaap. En gingen we s'avonds gewoon niet buiten de deur eten. De terugvlucht vlogen we s'avonds, en die ging ook prima, we hadden haar die dag overdag niet laten slapen, we zaten in het vliegtuig en ze viel gelijk in slaap, toen heeft ze zo'n 6 uurtjes geslapen. We kwamen toen in NL aan om half 12 s'middags en hebben haar die avond opgehouden tot 8 uur, de volgende dag werd ze pas om 10 uur wakker en zat ze gelijk weer in het normale ritme. Ik vond het heel goed te doen! Ze is s'nachts nog niet zindelijk, maar de luiers en doekjes hebben we gewoon daar gekocht.

Wij hebben daar een koppel leren kennen die er met hun zoontje van 13 maanden waren, en die vonden het heel goed te doen, ook omdat hun zoontje nog lekker in de wandelwagen zat, en als ze s'avonds nog weg wilde, dan ging hij mee in de wandelwagen en viel hij uiteindelijk zelf in slaap. Ze hebben hem ook gewoon met de pot mee laten eten en dat ging echt heel goed. Mannetje had ook geen last van het tijdsverschil en hun vonden het ook niet erg om s'middags even lekker op hun balkonnetje te zitten als hun zoontje sliep. Wij vonden dat ook totaal geen probleem omdat ik het zelf ook niet volhoud om van 10 tot 6 in de zon te liggen bakken. Dus wij vonden het eigenlijk wel heerlijk om tussen de middag lekker een broodje "thuis" te eten en een boekje te lezen in de schaduw tot Yas wakker werd!
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442

Bericht  Nana wo 4 mei 2011 - 2:54

Wij zijn er ook 's avonds gewoon lekker op uit gegaan en ons zoontje sliep inderdaad gewoon in de buggy.

Voor 's middags hadden we een Travelcot waar hij in kon slapen. Gewoon alleen een luier aan, plekje in de schaduw en lekker slapen maar. Dit is zo'n Travelcot (kon mee als handbagage in het vliegtuig).

Verre reis met een kindje van 15 maanden Travelcot%20baby%20rood
Nana
Nana
Prater
Prater

Bericht  chipa wo 4 mei 2011 - 3:22

Ben erg benieuwd naar alle ervaringen. Wij willen volgend jaar namelijk 3 weken door de VS of Oost- Canada gaan reizen met een camper.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: