Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verre reis met baby

+4
Flower_L
Darius
Nana
Clapperdie
8 plaatsers

Ga naar beneden

Verre reis met baby Empty Verre reis met baby

Bericht  Clapperdie di 2 okt 2012 - 23:15

Over 3 maanden gaan wij naar Thailand met onze kleine. Wie van jullie heeft ook zo'n verre reis gemaakt met haar kleintje? Wat zijn absolute do's en dont's tijdens de reis daarnaar toe?

We vliegen om 21:30 uur in de avond. En komen om 15:00 uur in de middag ongeveer aan in Bangkok. Daarna is het nog 2 a 3 uur met de taxi. We komen dus tegen 18:00 uur aan op onze bestemming (nl's tijd is het dan 12:00 uur).

En hoe hebben jullie het tijdsverschil aangepakt?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis met baby Empty Re: Verre reis met baby

Bericht  Nana di 2 okt 2012 - 23:29

Wij zijn met ons zoontje naar Curaçao geweest toen hij 12 maanden was. Overmorgen vertrekken we naar Mexico (zoon 3 en dochter 1,5 jaar). Qua tijdsverschil vlogen wij dus de andere kant op. Wat bij ons hielp: stel jezelf in op een ritme wat een beetje in de war is en ga zo snel mogelijk over op het ritme van het land. Ik zou zorgen dat je zoontje tijdens de vlucht een lange slaap doet (nacht) en als je daar bent een middagslaapje.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Nana di 2 okt 2012 - 23:37

Qua benodigdheden ligt het er een beetje aan wat voor accommodatie je hebt.
Voor vertrek zou ik je zoontje vast de BMR prik geven.
Verder zou ik zorgen voor een goede reisapotheek (muggenspul (wij hebben armband tegen muggen van de tuinen), afterbite, zetpillen, klamboe, zonnebrand, ors). Verder goede bescherming tegen de zon (petje, uv shirt, zonnebril), buggy, draagzak.
Wat doe je met slapen? Wij hadden voor zoontje een slaaptentje mee. Oefen hier wel mee voor vertrek want dochter wil er nu absoluut niet in.
Verder hadden we nog een zwembroekje met zwemluier erin (wasbaar). Dit bespaarde veel ruimte in de bagage.

Heel veel plezier!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Darius wo 3 okt 2012 - 0:02

Wij hebben nog nooit een lange vliegreis gemaakt, maar wel lange autoreizen. Het helpt als je je gewoon instelt op een flink tekort aan slaap, dan valt het altijd weer mee. Het is ook prettig om, als je op de plaats van bestemming bent, af te spreken: 'jij gaat nu twee uur slapen, ik neem de baby mee en dan ruilen we daarna om'.

Verder vind ik de tip van het oefenen in het slaaptentje of in het campingbedje een goede!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Clapperdie wo 3 okt 2012 - 0:06

Hi, thanks voor je reactie!

Ik ben blij dat we een nachtvlucht hebben zodat hij lekker kan slapen in het vliegtuig (hoop ik!)

Hij krijgt zijn MBR nu met 9 maanden. Helaas ook nog een keer met 11 maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Wij verblijven bij familie daar en als het goed is staat er een campingbedje of ledikantje. Mijn familie is daar nu net een week (blijft tot april) dus die gaan binnenkort op onderzoek uit wat ze aanschaffen.

In het rimte gaan wij zelf ook zo snel mogelijk.

Ik zat zelf te denken om de dag van vertrek nog met hem te zwemmen ofzo zodat hij lekker moe wordt. Of kan hij dan juist over zn slaap heen komen?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Flower_L wo 3 okt 2012 - 0:19

L was stukje ouder toen we naar amerika vlogen. rond 22 mnd.
Ik zou niet gaan zwemmen geen rare dingen op en voor dag van vertrek. Het wordt al intensief genoeg voor hem.
er is verschil in jetlag nr oosten en nr westen.
Heb je al stoelnrs? Zo niet, ga op tijd nr balie en regel terplekke. Wellicht is vlucht niet vol en kan jij of partner ergens anders zitten. Extra ruimte.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Flower_L wo 3 okt 2012 - 0:24

Ben wel heel benieuwd hoe thailand bevalt met kleintje. Hoop stiekem dat we over twee jr met l en baby2 weer die kant op kunnen.

Denk dat jullie mannetje volop aandacht krijgt daar vd bevolking!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Clapperdie wo 3 okt 2012 - 0:26

Zodra we kunnen inchecken (6 weken van te voren) gaan we de voorste stoelen reserveren. Als het goed is mogen alleen de mensen met een baby die van te voren vastleggen. Want er zijn ook babybedjes in het vliegtuig. We vliegen een tussenklasse dus de ruimte hebben we opzich wel. Maar zo'n bedje is nog beter natuurlijk.

Ja het is idd al indrukwekkend genoeg dus misschien maar niet zwemmen. Denk ook niet dat we daar zelf de tijd voor hebben die dag :p
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 0:35

Volgens mij is het het beste als je meteen bij aankomst het ritme van de tijd van het land waar je bent aanneemt. Niet doorgaan op het ritme van het land waar je vandaan komt, met heen en teruggaan geldt dat. Dat moet natuurlijk wel kunnen qua voeding, niet dat je vanalles gaat overslaan of erin proppen.

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl wo 3 okt 2012 - 0:50

Wij zijn toen D 8 maanden was van Vancouver naar Dusseldorf gevlogen, dat is 9.5 uur dus wel iets korter dan jullie vlucht denk ik.
Wij vlogen overdag dus ze heeft niet veel geslapen, een paar keer een dutje op mijn arm. Het was veel te druk in het vliegtuig met mensen die rondliepen. D werd daar steeds door afgeleid dus wilde niet echt slapen. Jullie hebben een nachtvlucht dus dan zal het stukken rustiger zijn gelukkig.

Qua handbagage zou ik je aanraden niet alleen voor T maar ook voor jezelf schone kleren mee te nemen. Mocht hij je dan onderspugen kan je even wat anders aan doen. Verder de standaard dingen die je altijd mee neemt zoals luiers, doekjes, drinken etc.

Bij aankomst idd zo snel mogelijk in het gewone ritme, D heeft hier eigenlijk helemaal geen last van jetlag gehad. We kwamen in de ochtend aan ( voor ons was het avond) ze heeft toen in de auto naar huis geslapen en is daarna een paar uur wakker geweest, heeft toen een extra lang middagdutje gedaan en toen wakker gebleven tot de avond.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Océane wo 3 okt 2012 - 0:57

Met 9 maanden krijg je geen baby cot/crib meer. Daar zijn ze dan echt te groot voor. Wij hadden van Curaçao naar Nederland ook een nachtvlucht (met tussenstop) en S. Heeft toen voor ons voeten op de grond (half onder de stoel) geslapen. Op een dubbelgevouwen deken en onder een dekentje. Maar toen hadden wij geen deken meer (vliegtuig was vol) dus misschien extra dekentje handig? S. Was toen 14 maanden en een makkelijk kind...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 1:27

Als je zelf op een lange vlucht zit kun je (on)bewust nog wel eens oefeningen doen.. Beetje de voeten draaien, benen strekken, nek draaien o.i.d. om de spieren los te krijgen. Misschien een idee om zoiets ook bij de kleine te doen.. Even de voetjes/armpjes masseren tegen spierkrampjes en om even tot rust te komen.

Verder kun je als volwassenen beter zo ontspannen mogelijk aan een vlucht beginnen en de dag voordat je vliegt is het dus ook goed om lekker te sporten/zwemmen. Nu weet ik niet of dit voor een kindje ook geld, maar dat lijkt mij wel. Als je gewoon eventjes relaxed gaat zwemmen, beetje dobberen. Niet te lang en niet te druk denk ik juist dat het heel ontspannend kan werken. smile

Heel veel plezier in Thailand in iedergeval!

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 3 okt 2012 - 1:32

Ik heb niet echt tips uit ervaring, maar wil wel even zeggen dat ik het echt onwijs stoer vind van jullie dat jullie dit gaan doen!

Ik weet niet of je kindje al water mag, maar het is slim om op lange vluchten veel te drinken. Neem dus genoeg vocht zelf mee (maar lastig, ivm limiet) of kijk of je iets van zo'n leeg shampooflesje met onverdunde roosvicee siroop mee kan nemen, dan kan je dat in het vliegtuig even aanlengen met wat water (water kan je ongelimiteerd krijgen natuurlijk).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Clapperdie wo 3 okt 2012 - 2:10

Dat van dat bewegen is wel een goed idee!

We hebben een babymaaltijd besteld in het vliegtuig (geen idee wat het is) en we nemen denk ik iets van diksap ofzo mee. Ook 2 flesvoedingen. Voor hij gaat slapen en als hij wakker is.

Wat duren 3 maanden dan lang zeg!

Marin: Wij hebben altijd gezegd ons niet aan te passen aan de kleine wat betreft weggaan. Natuurlijk houden we wel rekening met T. maar niet voor zoiets als op vakantie gaan. Sommige zitten uren in de auto naar Frankrijk of Spanje. Dan kun je beter 12 uur vliegen denk ik.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin wo 3 okt 2012 - 2:20

Leuk om te lezen Clapperdie! Ik hoop dat zelf ook te gaan doen namelijk! Ben erg benieuwd naar je ervaringen. Waar in Thailand ga je heen en in hoeverre heb je je programma daar aangepast op je kindje? Ga je nog rondreizen of blijf je op één plek? En waarom Thailand?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Clapperdie wo 3 okt 2012 - 2:38

We gaan naar Thailand omdat mijn oom en tante daar een appartement hebben. Ongeveer 3 uur rijden vanaf Bangkok in Hua Hin. We zijn er zelf al 2x geweest en het voelt gewoon als thuiskomen als we daar zijn. Zelf reizen we nog wel af naar het zuiden om te duiken maar dan blijft T. bij mijn oom en tante.

Dus het is niet dat we gaan rondtrekken. Maar als we dat wel zouden doen dan zou ik vooral met nachtvervoer gaan. En zorgen voor een iets luxer onderkomen dan dat je normaal doet bij rondreizen.

Verder laten we alles op ons afkomen wat betreft we gaan doen. Wel slaapjes op het strand of misschien toch terug naar het appartement. Eet T. met ons mee als we uit eten gaan of maken we voor hem zelf eten nog in het appartement. Geen idee nog.

Leuk dat je er ook zo in staat!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin wo 3 okt 2012 - 2:40

Clapperdie schreef:Geen idee nog.

Ja, al die dingen merk je gauw genoeg wat prettig is. Dat wijst zich wel vanzelf en als je beetje flexibel opstelt, kan je al vrij veel doen met zo'n kleintje volgens mij. En lekker dat je verder gewoon een prettige thuisbasis daar hebt. Je bent daar ook al bekend, dus dan weet je ook van te voren wat je kan verwachten. Vind het leuk om te lezen en wens jullie alvast een prettige vakantie!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  studiebol wo 3 okt 2012 - 3:21

Clapperdie schreef:Dat van dat bewegen is wel een goed idee!

We hebben een babymaaltijd besteld in het vliegtuig (geen idee wat het is) en we nemen denk ik iets van diksap ofzo mee. Ook 2 flesvoedingen. Voor hij gaat slapen en als hij wakker is.

Wat duren 3 maanden dan lang zeg!

Marin: Wij hebben altijd gezegd ons niet aan te passen aan de kleine wat betreft weggaan. Natuurlijk houden we wel rekening met T. maar niet voor zoiets als op vakantie gaan. Sommige zitten uren in de auto naar Frankrijk of Spanje. Dan kun je beter 12 uur vliegen denk ik.

Voordeel van de auto is dat je die kan stoppen wanneer jij wilt, wanneer jij je benen ff wil strekken of wanneer je denkt dat het voor je kindje ff fijn is om uit de stoel te kunnen. En dat kun je niet bepalen bij een vliegtuig. Dus of je beter kan vliegen dat wil ik niet meteen zeggen.

Als ik jou was zou ik een extra voeding mee nemen, misschien wel twee. Stel je voor dat je je voeding laat vallen, dan heb je geen reserve, of als je toch denkt dat hij beter slaapt als hij iets meer eten in zijn buik heeft. Nou ja je weet maar nooit, ik zou niet het risico willen lopen te kort te hebben dus ik zou reserve mee nemen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Clapperdie wo 3 okt 2012 - 3:24

Maar in het vliegtuig kan je ook je benen strekken door een rondje te lopen. Welliswaar in het vliegtuig maar je zit niet 12 uur vast in je stoel.

Ik denk dat ik een voedingstoren meeneem met 3 voedingen. Gelukkig eet hij dan ook wat fruit/groente dus dat kunnen we ook extra geven.

Volgens mij heb je ook van die kant en klaar pakjes en volgens mij mogen die ook mee in het vliegtuig
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud