Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Odin-pakket: wat maak jij er deze week van?

+4
Beachgirl
Linda
TukTuk
patjuhhh
8 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Odin-pakket: wat maak jij er deze week van? - Pagina 2 Empty Re: Odin-pakket: wat maak jij er deze week van?

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 1:36

ik heb het net ook gedaan, lijkt veel,maar je houdt weinig over, haha, ik heb er 1 bewaard voor m'n man. ik denk dat hij nog nooit verse doperwten gezien heeft. Denk dat ik vanavond met een deel van de groente ga wokken.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Odin-pakket: wat maak jij er deze week van? - Pagina 2 Empty Re: Odin-pakket: wat maak jij er deze week van?

Bericht  Beachgirl vr 6 mei 2011 - 1:44

Marin schreef:Ik vind het een leuk idee, en heb wel vaker gedacht het te nemen, maar vind het zo onhandig dat je het moet ophalen, ipv dat het thuisbezorgd wordt. Daarom doe ik het niet.

Kievitamines bezorgen wel thuis! (kievitamines.nl)
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 2:36

Da's leuk! Haal je dat bij de molen op Dromertje?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 3:03

Gia: ja, daar hebben ze hier van Odin een afhaalpunt!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 3:27

Dromertje schreef:ik heb het net ook gedaan, lijkt veel,maar je houdt weinig over, haha, ik heb er 1 bewaard voor m'n man. ik denk dat hij nog nooit verse doperwten gezien heeft. Denk dat ik vanavond met een deel van de groente ga wokken.

Haha ik zit in de zomer regelmatig met mijn moeder verse doperwten uit de "boon" te halen. Zakken vol met bonen, maar idd, als je ziet wat er aan erwten van over blijft is dat in verhouding echt niets.
Wij hebben ze op het eigenlijk land, echt zoveel lekkerder dan diepvries (al heb ik het hele jaar ook erwten van eigen land in de vriezer) of pot!
Aangezien de zomer eraan komt heb ik zo weer een flinke lading van eigen land, maar wil zo'n pakket wel nemen als ik door de zomerlading heen ben. Lijkt mij wel leuk en lekker gevarieerd. Dan eten de kinderen ook mee (mijn man lust alleen friet en pizza) en is het ook leuker om verschillende dingen klaar te maken. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 4:16

Ik heb mij aangemeld vanaf de 25ste. Ben benieuwd.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 4:42

Wat een leuk idee zeg! Jammer genoeg zit hier ook geen ophaalpunt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 21:47

Dromertje schreef:
Storm schreef:Ik zou serieus niet weten wat ik er van moest maken allemaal Very Happy maar ben sowieso echt een muts met koken, dat kan ik gewoon niet.
Het klinkt wel leuk, dat pakket.

je krijgt er hele leuke recepten bij! En google nerd Als een recept me teveel ingredienten bevat of te lang duurt typ ik in op google: recept venkel en voila, tig recepten.
Oh, dat is wel heel handig ja!

Gast
Gast

Bericht  Zininzon za 7 mei 2011 - 22:14

Ik zie net in de nieuwe 'Boodschappen' (blad van de Coop), dat ze vanaf nu ook zo'n pakket hebben, af te halen in de winkel.
Misschien een idee voor de meiden voor wie Odin niet echt een optie is. www.bioboergiel.nl
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 8:11

Ik heb me trouwens ook aangemeld vanaf de 20ste. Ben benieuwd!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 8:13

Giacomo schreef:Ik heb me trouwens ook aangemeld vanaf de 20ste. Ben benieuwd!

oeh, kunnen we samen het pakket ophalen nerd

ik bedenk me ineens dat ik je nog moet terug krabbelen, ga ik nu direct even doen!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 18:34

wortel
snijbiet
sla (krop)
artisjok
snaasappel (valencia)
appel (royal gala)

Dit zit er bij mij in de komende week. Ben wel benieuwd wat jullie met de artisjok gaan doen.

Gast
Gast

Bericht  Linda do 26 mei 2011 - 3:45

Wat ziet zo'n artisjok er grappig uit. Dat had ik nog nooit zo gezien, haha. Heb nog geen idee wat ik ermee ga maken. Jullie tips?

Vorige week zat er bij mij geen snijbiet in, maar gewone bietjes, nu wel snijbiet. Ik weet ook nog niet wat ik daarmee ga doen. Geloof dat je het op dezelfde manier als spinazie kan eten.

Worteltjes gaan deze week naar m'n dochter. Deze week begonnen met bijvoeden (rapley).

Sla gaan we zo eten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 4:49

Ik had dit gevonden op internet over de snijbieten, klinkt wel lekker.

Ingrediënten voor Snijbiet met knoflook

1000 gram snijbiet
2 eetlepels olie
6 teentjes fijngesneden knoflook
1 eetlepel Thaise vissaus (nam plah)
versgemalen zwarte peper

Bereidingswijze voor Snijbiet met knoflook
Laat de grofgesneden en gewassen snijbiet goed uitlekken, of droog het desnoods in een slacentrifuge.
Verhit de olie in een wadjan en roerbak de knoflook gedurende 1-2 minuten totdat ze goudbruin is.
Voeg de snijbiet toe en roerbak 3-3 minuten .
Doe dan de vissaus erbij en een ruime hoeveelheid maalpeper en serveer direct.
Lekker bij witte rijst en ajam opor.

Wat ik met de artisjok ga doen weet ik nog niet. De sla eten wij dit weekend en de wortels heb ik schoongemaakt en neem ik mee als tussendoortje op het werk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 27 mei 2011 - 4:49

vanavond eten wij de sla met gebakken aardappeltjes en kip in kerriesaus. Morgen ga ik dit van de snijbiet maken:

Ingrediënten
1 kilo snijbiet,zout, 35 gram boter, 30 gram bloem, 1 1/4 dl meklj, 50 gram geraspte kaas, citroensap.

Bereidingswijze
Stroop het donkergroene blad van de stelen, laat weinig en lichter groen blad eraan. Was de stelen en snijd ze in stukken van 3-4 cm. Zet ze op met weinig water en zout. Kook ze in ongeveer 20 minuten gaar. Laat ze uitlekken, van het vocht op. Maak van de boter en de bloem. 1 1/2 dl kookvocht en 1 1/2 dl melk een dikke, gebonden saus. Roer daar eerst de geraspte kaas en daarna de uitgelekte groente door. Maak het gerecht op smaak af met iets zout, wat nootmuskaat en een paar druppels citroensap.

Wat ik met de artisjok ga doen weet ik nog niet. De appels van deze week vind ik erg lekker trouwen!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 1:29

even weer een upje voor vandaag, weer een leuk pakket. hebben jullie er ook een groene bloemkool in zitten?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 4:18

Ja, wij gaan hem zo eten. En morgen de tuinbonen koken.

Gast
Gast

Bericht  Linda vr 8 jul 2011 - 6:14

De tuinbonen hebben we gister op. Tuinbonen uit blik vind ik vies, dus was benieuwd of ik verse wel lekker vind... nee dus.. :P Bah..

Die kruisbessen zijn overigens heeeeeeeerlijk! Jammie.

Ik heb inmiddels ook het bestellen bij de odin webwinkel ontdekt, erg fout. Ze hebben zulke lekkere dingen! Helaas kost het een godsvermogen. Medjool dadels, 8 voor 4 euro :affraid: Maar ze zijn lekkerrr! En cashewpasta, ook heerlijk. En nog een paar andere dingetjes.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Sterre vr 8 jul 2011 - 10:29

Ow ik lees dit nu voor het eerst, klinkt heel leuk! Ik ga er over nadenken om me ook aan te melden. Die variatie en creativiteit met gerechten spreken me wel aan, even als dat het biologisch is omdat ik wat gezonder wil gaan eten.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 22:07

Wij hebben de tuinbonen gisteren ook gehad, vond ik ook niet lekker Laughing Vandaag de groene bloemkool maar eens proberen, ben benieuwd of deze anders smaakt dan de witte bloemkool.

Dochter is gek van banaan, die heeft gisteren in een halve minuut een banaan naar binnen gewerkt en was boos dat ie op was.

Gast
Gast

Bericht  Linda za 9 jul 2011 - 4:29

De groene bloemkool geef ik ook aan m'n dochter. Manlief lust geen bloemkool en groene bloemkool schijnt een nog sterkere smaak te hebben, dus daar ga ik hem niet blij mee maken.
Dochter vind bloemkool vooralsnog wel lekker.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  kwak ma 11 jul 2011 - 7:20

domertje, je zou ook venkelsoep kunnen maken, dat deed mijn moeder wel eens toen ze nog z'n pakket had.
en dan deden we er stukjes brood in dippen die ze in 4 stukjes had gesneden en in olie gebakken.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Curious di 12 jul 2011 - 0:01

Wat leuk zo'n groente/fruit abbonnement! Alleen is er geen enkel afhaalpunt bij mij in de buurt (althans, niet binnen 20 km!).
Zijn er nog meer van dit soort sites/abbonnementen maar dan van andere merken ofzo?
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 0:21

Ik heb het na 3 weken weer opgezegd laughcry Het kwam gewoon niet op en daarnaast waren de producten nou niet echt vers ofzo.. Volgens mij kan je beter biologische diepvriesgroenten nemen. Dat is nog het verst en het gezondst haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 0:32

Kwak: de venkel zat er begin mei in, daar zou ik nu geen soep meer van willen hebben hoor;) Maar wel een goed idee voor een volgende keer. Nu hebben we 'm gekookt gehad met een kaassaus als ik 't me goed herinner, smaakte ook prima.

Curious: volgens mij heeft de coop supermarkt ook zoiets!

James: niet vers? Daar heb ik nog nooit iets van gemerkt, ik vind de spullen die er in zitten altijd prima in orde.

De groene bloemkool vond ik overigens gewoon naar bloemkool smaken, niet veel anders. Dochter zat 'm met smaak te eten (net als wij trouwens).

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: