Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?
+8
Atelier Madame
Caramba
Jeanette
nina
mzcharlotte
lieke89
SleepingBeauty
Mermaid
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?
VerstandigAtelier Madame schreef:Ik zet nooit persoonlijke gevoelens op facebook, dus nooit van goh wat ben ik blij of goh wat voel ik me kut. Hooguit als ik bijv een belangrijk iets heb gehaald (rijbewijs, bachelor etc) dat ik dat deel via facebook/hyves.. gewoon om te laten weten aan iedereen die meeleefd dat het goed is gegaan.. maar voor de rest deel ik voornamelijk leuke weetjes van goh ik ga dit weekend op vakantie ofzo. Ik ga echt niet persoonlijk neerzetten dat ik ontslagen ben op mn werk of mn oma dood is.
Gast- Gast
Oh toen mijn oma overleden was heb ik dat wel op facebook gezet en bij mijn opa ook, toen vond ik de steun ook juist heel fijn.
Gast- Gast
Ik kan me voorstellen dat je dat niet vind kunnen, ik heb ook het idee dat veel mensen alles maar op de social media knallen tegenwoordig. Eigenlijk moet je daar heel voorzichtig mee zijn, al maak ik me ook wel eens schuldig aan die drukdoenerij.
Merk wel dat ik naarmate de informatie meer op me afkomt, ik me er ook meer voor af ga sluiten. Wil ik nou werkelijk alles van iedereen weten, zijn honderden "vrienden" echt nodig? Nee.
Maar kun je het tegenhouden? Ook nee. Allles staat tegenwoordig online, bekend of niet bekend, zo lijkt wel. Ik ben bang dat je er niets aan kunt doen, hoe storend en vervelend ook. Alleen wat al genoemd is: niet iets online zetten wat écht privé is, en zeker niet als je familie nog niet eens helemaal op de hoogte is.
Merk wel dat ik naarmate de informatie meer op me afkomt, ik me er ook meer voor af ga sluiten. Wil ik nou werkelijk alles van iedereen weten, zijn honderden "vrienden" echt nodig? Nee.
Maar kun je het tegenhouden? Ook nee. Allles staat tegenwoordig online, bekend of niet bekend, zo lijkt wel. Ik ben bang dat je er niets aan kunt doen, hoe storend en vervelend ook. Alleen wat al genoemd is: niet iets online zetten wat écht privé is, en zeker niet als je familie nog niet eens helemaal op de hoogte is.
Gast- Gast
Guattari schreef:Ik ben er wel eens van geschrokken wat ik van anderen las op FB/Hyves, omdat ik zelf absoluut niet wil dat er persoonlijke dingen op staan. Zelf doe ik dat ook niet en ik wil ook niet dat mensen bij mij me aanspreken op persoonlijke zaken. Een vriendin van mij deed dat wel eens en dan verwijderde ik het. Dat vond ze heel rot, maar het gaat mij erom dat ik niet alleen het kan lezen maar ook de rest van de mensen die ik op FB/Hyves heb en dat hoeft van mij niet. Als anderen er troost of steun uit kunnen halen, wie ben ik dan om dat te veroordelen? Ik heb overigens geen familieleden die dit doen op sociale netwerksites, dus ben nog geen onaangename verrassingen tegengekomen op die manier.
Dat doe ik ook, krabbels met persoonlijke informatie verwijderen. Een vriendin vond dat ook rot, maar ja, anderen hoeven dat niet allemaal te lezen.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Maple schreef:Ik had twee meiden, zussen van elkaar, op hyves die dit ook deden. Allebei net een kleintje, en maar foto's plaatsen. En dan niet één of twee, maar gerust tien foto's uit dezelfde serie. Eerste fruithapje, 10 foto's. Eerste keer een vlekjesziekte, 10 foto's, enz enz. Nu vond ik die foto's op zich niet zo erg, maar wat ik wél vervelend vond, is dat z eop elke foto van elkaar gingen reageren, en dan hooguit een reactie van aahhh schattig neefje/nichtje toch. En dan op elke foto, dus uiteindelijk stond mijn hele hyveshomepage bezaaid met alleen hun foto's. Heb ze uiteindelijk maar verwijderd, zag/sprak ze verder toch nooit. Maar toen ze wildenw eten waarom, waren ze toch een partij gekwetst en vonden ze me toch een kreng...nina schreef:
Ook stoor ik me aan mn schoonzusje die net (9 maanden) moeder is.. Ze zet alleen nog dingen over haar dochtertje erop. Alles wordt genoemd..... ook als ik nu bij haar ben, kan ze alleen nog maar over haar praten. En ladingen foto's op hyves.. Ze had haar zelfs op een fietsje gezet terwijl ze net kan zitten. Dus ook lang bij de trappers kon...
Vanwege een zwanger/baby explosie heb ik mijn hyves maar verwijderd. Alle foto's en www gingen over de kinderen. En volgens 1 'vriendin' was het single leven maar een leeg bestaan, alleen maar kletsen met vriendinnen en was je niet compleet als je geen kind had. Nou toen was ik er goed klaar mee!
Voor wat betreft persoonlijke info, ik zou er nooit belangrijke dingen opzetten die anderen ook aangaan en dat dan via fb van mij te horen krijgen. En verder zet ik er eigenlijk alleen maar leuke dingen op, want niet iedereen hoeft het te weten als ik niet blij ben .
Gast- Gast
Ik doe heel bewust niet mee met Hyves/Facebook what so ever.
Gast- Gast
Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:58; in totaal 1 keer bewerkt
Sneeuwwitje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10
Gecondoleerd trouwens met je oma..
Gast- Gast
Mijn schoonzus heeft dat ook ooit gedaan...
Vanmiddag met **** naar het ziekenhuis.
Wij echt zo van: WTF???
Mijn zwager gebeld, die nam niet op... Toen wilde we mijn schoonvader bellen maar we waren bang dat die misschien van niks wist... Uiteindelijk belde mijn schoonzus terug dat het alleen voor een testje was...
Pffff... Zet dat er dan bij.
We schrokken ons wild.
Vanmiddag met **** naar het ziekenhuis.
Wij echt zo van: WTF???
Mijn zwager gebeld, die nam niet op... Toen wilde we mijn schoonvader bellen maar we waren bang dat die misschien van niks wist... Uiteindelijk belde mijn schoonzus terug dat het alleen voor een testje was...
Pffff... Zet dat er dan bij.
We schrokken ons wild.
Gast- Gast
Ik vind het echt zo raar hoe mensen tegenwoordig met Facebook en Hyves omgaan... Ik zet er zelf echt haast niks op, hoogstens wat foto's waarvan ik weet dat anderen ze ook willen zien. Maar ik deel mijn gevoelens en gedachten liever met een select groepje intimi dan met mijn 200 Facebook vrienden.
Gast- Gast
Ik heb beiden profielen afgeschermd, ook i.v.m. mijn werk. Ik zou het niet prettig vinden als c.lienten zomaar op mijn profiel zouden kunnen rondneuzen. Tevens let ik ook wel op met wat ik plaats. Ik zal nooit van te voren in een WWW zetten dat ik op vakantie ga/weekend niet thuis ben of wat dan ook. Als ik er iets over schrijf, is het vaak achteraf.
Tevens let ik op met het plaatsen van foto's. Sommigen hebben gewoon op een openbaar profiel hun adres staan, of een fotomapje met de straatnaam en vervolgens foto's met alles wat in huis staat. Ik heb ook wel een paar foto's m.b.t. mijn huis/inrichting, maar daar blijkt niet uit waar het is (bijvoorbeeld niets van de gevel of het uitzicht) en staan ook geen apparaten en dergelijke op. Heb ik een foto van mijn auto, maak ik voor de zekerheid toch even het kenteken onzichtbaar. En ja, ik zorg dat mijn profielfoto's gewoon normaal zijn, want dat is toch wat mensen als eerste vinden. Mijn weblog heb ik leeg gemaakt. En ja, op een van de twee profielen ben ik wel bevriend met wat collega's, maar met leidinggevenden zal ik bijvoorbeeld ook geen vriend worden, hoe aardig ze ook zijn.
Tevens let ik op met het plaatsen van foto's. Sommigen hebben gewoon op een openbaar profiel hun adres staan, of een fotomapje met de straatnaam en vervolgens foto's met alles wat in huis staat. Ik heb ook wel een paar foto's m.b.t. mijn huis/inrichting, maar daar blijkt niet uit waar het is (bijvoorbeeld niets van de gevel of het uitzicht) en staan ook geen apparaten en dergelijke op. Heb ik een foto van mijn auto, maak ik voor de zekerheid toch even het kenteken onzichtbaar. En ja, ik zorg dat mijn profielfoto's gewoon normaal zijn, want dat is toch wat mensen als eerste vinden. Mijn weblog heb ik leeg gemaakt. En ja, op een van de twee profielen ben ik wel bevriend met wat collega's, maar met leidinggevenden zal ik bijvoorbeeld ook geen vriend worden, hoe aardig ze ook zijn.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
vruchtenhagel schreef:Gecondoleerd trouwens met je oma..
dankje
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10
Negatieve dingen post ik zelden, ik wil niet als een zeikerd overkomen en hoef ook geen 20 facebook-hugs voor iets wat morgen misschien weer over is.
Als ik twijfel post ik niet, of haal het na 5 minuten weer weg omdat ik eerder postte dan nadacht.
Als ik twijfel post ik niet, of haal het na 5 minuten weer weg omdat ik eerder postte dan nadacht.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zet alleen dingen op Facebook of Hyves waarvan ik het niet erg vind dat anderen het ook weten.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Facebook vs. Hyves
» Persoonlijke ontwikkeling
» hyves, facebook,twitter....?
» Foto's op Facebook/ Hyves
» foto's van jullie kindje(s) op facebook/hyves etc?
» Persoonlijke ontwikkeling
» hyves, facebook,twitter....?
» Foto's op Facebook/ Hyves
» foto's van jullie kindje(s) op facebook/hyves etc?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: