Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koken / buffet voor ongeveer 25 personen: tips?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Koken / buffet voor ongeveer 25 personen: tips? Empty Koken / buffet voor ongeveer 25 personen: tips?

Bericht  *Lookie* wo 27 apr 2011 - 23:46

Mijn vader wordt binnenkort 60 en nu organiseren wij, zijn kinderen, een feest voor hem. Omdat veel familie van ver komt en daarom wel even blijven willen we zorgen dat ze 's avonds rond etenstijd een hapje mee kunnen eten. Ik dacht zelf aan een soort lopend buffet met soep, stokbrood, quiche, salade (bv pastasalade). Hebben jullie nog leuke ideeen? Het moet niet al te veel tijd kosten om te maken, en liefst ook niet al te duur. We zijn met zo'n 25 personen.
Iemand suggesties? Bedankt alvast!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken / buffet voor ongeveer 25 personen: tips? Empty Re: Koken / buffet voor ongeveer 25 personen: tips?

Bericht  minoessepoes do 28 apr 2011 - 2:27

Dan is wat jezelf voorstelt wel een goed idee. Een grote pan soep, een hoop stokbrood, quiche, kaas/uienbrood, wraps met een vulling, kleine saucijzen broodjes of worstenbroodjes en kruidenboter, pesto, tapenade enz. En dan inderdaad iets van een pasta salade, een gewone salade, huzarensalade, aardappelsalade, net wat je lekker vind en nog wat schaaltjes met plakjes komkommer e.d..

Je kan ook een Mexicaans buffet maken. Quesedilla's, grote schaal met tortillachips met kaas ed erover, zure room, guacamole, tomatensalsa, kipkluifjes, stukjes spare ribs, maiskoekjes, ovenschotel met tortillachips (avocado, gehakt, mais, tomaat, komijn, cayennepeper, oregano, paprika enz), wraps (door de helft doen), een salade met mais, paprika enz, dat soort dingen en zo kan je in elk "land thema" denken.

minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken / buffet voor ongeveer 25 personen: tips? Empty Re: Koken / buffet voor ongeveer 25 personen: tips?

Bericht  Mizz_S do 28 apr 2011 - 6:17

Je zou iig wat salades kunnen maken, dan koop je gewoon wat van die bakken aardappelsalade en huzarensalade, en dat maak je dan leuk op op n schaal met wat augurkjes, zilveruitjes, olijven, bv een blikje tonijn, net wat je zelf leuk/lekker vindt. Heel simpel en hoeft niet duur te zijn als je die salades en augurkjes/zilveruitjes van euroshopper koopt (en dat is allemaal prima hoor!).
Verder zijn wraps ook simpel en lekker. Je zou, als je wat warms wilt doen, ook simpele warme hapjes kunnen doen zoals kaasbroodjes/worstenbroodjes/saucijzenbroodjes, of bv bitterballen/kipnuggets etc.
Verder misschien gevulde eieren of gevulde tomaatjes.
En quiche, maar dat zei je zelf geloof ik al.
Tsja, er is natuurlijk nog veel meer te bedenken, maar de dingen hierboven zijn iig simpel en hoeven niet al te duur te zijn.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken / buffet voor ongeveer 25 personen: tips? Empty Re: Koken / buffet voor ongeveer 25 personen: tips?

Bericht  Susan do 28 apr 2011 - 6:22

minoessepoes schreef:
Je kan ook een Mexicaans buffet maken. Quesedilla's, grote schaal met tortillachips met kaas ed erover, zure room, guacamole, tomatensalsa, kipkluifjes, stukjes spare ribs, maiskoekjes, ovenschotel met tortillachips (avocado, gehakt, mais, tomaat, komijn, cayennepeper, oregano, paprika enz), wraps (door de helft doen), een salade met mais, paprika enz, dat soort dingen en zo kan je in elk "land thema" denken.


Dat vind ik altijd zo leuk. We hebben al een paar keer Indische rijsttafel gemaakt, maar ook wel eens een Grieks buffet, met moussaka, Griekse stoofschotel, salade, tzatziki, gyros, souvlaki, dat viel ook enorm in de smaak. Volgens mij was dat ook niet eens zo duur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken / buffet voor ongeveer 25 personen: tips? Empty Re: Koken / buffet voor ongeveer 25 personen: tips?

Bericht  Verde vr 29 apr 2011 - 9:30

Quiche/hartige taart is inderdaad gemakkelijk, kan je een dag tevoren verschillende maken en dan daarna opwarmen of eventueel 1 koud eten. En dan met salades en stok-/Turksbrood erbij met verschillende smeerseltjes.

Wat wij weleens hebben gedaan bij grote groepen is om Falafel te eten. Misschien ken je de Maos wel?
Anders korte uitleg: falafel is een vegetarisch gerecht met falafelballetjes, deze verkoopt oa AH, deze moeten opgewarmd worden in bijvoorbeeld de oven of koekenpan. Verder heb je nodig: shoarmabroodjes, onaangemaakte groenten in kleine reepjes/geraspt - bijvoorbeeld wortel, rode/witte kool en knoflooksaus (maak hem altijd zelf op basis van yoghurt).
Dit zet je allemaal op tafel zodat iedereen zelf een broodje kan vullen met de balletjes en de groente en saus!
Daarnaast maak ik dan meestal nog wel een paar salades die erbij passen, waldorfsalade, witte koolsla en ook meestal wel een "gewone" salade met sla, tomaat, komkommer, olijven. Misschien kan je ook bij salades verschillende dressings maken dat ieder het zelf kan kiezen. Maar dan wordt het ook weer complexer natuurlijk...

Weet niet zo goed hoe ik het beter kan omschrijven... Hoop dat het beetje duidelijk is?
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken / buffet voor ongeveer 25 personen: tips? Empty Re: Koken / buffet voor ongeveer 25 personen: tips?

Bericht  *Lookie* zo 1 mei 2011 - 0:43

Bedankt voor jullie reactie, echt heel leuke ideeen!! Daar kan ik zeker wat mee, super!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken / buffet voor ongeveer 25 personen: tips? Empty Re: Koken / buffet voor ongeveer 25 personen: tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum