Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe eet jullie kindje soepstengels/koekjes/etc

3 plaatsers

Ga naar beneden

hoe eet jullie kindje soepstengels/koekjes/etc Empty hoe eet jullie kindje soepstengels/koekjes/etc

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 23:38

X krijgt wel gewoon stukken brood, en grof gehakte groente, maar een soepstengel of nijntje koekje durf ik niet aan.
Hij hapt het eraf en wil het in 1keer doorslikken.

Ik wil nu wel een keer een stapje verder, omdat hij groter wordt en dit toch een keer moet leren eten.

Hoe doen jullie kindjes dit?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe eet jullie kindje soepstengels/koekjes/etc Empty Re: hoe eet jullie kindje soepstengels/koekjes/etc

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 23:41

Soepstengels en toastjes eet Thije wel: afhappen, sabbelen, weekmaken en doorslikken.

(Ik zou liever willen dat hij eens wat groente/fruit/aardappels zou eten...)

Gast
Gast

hoe eet jullie kindje soepstengels/koekjes/etc Empty Re: hoe eet jullie kindje soepstengels/koekjes/etc

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 23:43

Minneke schreef:Soepstengels en toastjes eet Thije wel: afhappen, sabbelen, weekmaken en doorslikken.

kan ik mij voorstellen smile

Eet hij ook geen potjes?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 23:47

ivax schreef:
Minneke schreef:Soepstengels en toastjes eet Thije wel: afhappen, sabbelen, weekmaken en doorslikken.

kan ik mij voorstellen smile

Eet hij ook geen potjes?

Nee, hij kijkt me alleen maar aan alsof ik gek ben geworden als ik eten voor zijn neus zet (vers, potje, gemalen of Rapley). Héél af en toe gaat er wat in (laatst onze spaghettisaus laten proeven en daarvan at hij dan wel weer een bak leeg...). Maar doorgaans weigert hij iets te eten.

Wat misschien wel een idee voor jou is: de soepstengels van de Hema, die zijn wat minder hard en worden sneller zacht. Die gaan hier heel goed (soms laughcry )

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 23:55

herkenbaar! Ook mijn zoontje een koekje o.i.d. in de handgeven was echt levensgevaarlijk.. wat ik dan maar deed was kleine stukjes afbreken en dat zo in zijn mondje geven, anders deed hij ook het liefst het koekje in zijn geheel naar binnen..

Nu hij net een jaar geweest is gaat het wel goed, soms wil hij nog wel eens te grote happen nemen daarom zit ik er gewoon altijd bij als hij iets uit de hand krijgt. oh ja en hij zit altijd goed rechtop, dus in de kinderstoel!

Gast
Gast

Bericht  holaagirl wo 27 apr 2011 - 23:59

het wordt wel altijd een mega-rommeltje! Haha!
Geef hem de stengel/koekje/broodkorst etc...en dit stop'tie in zijn mond, sabbelt erop en slikt het door. Vaak met wat water erbij, gaat het nog iets makkelijker. Het wordt een grote smeerboel maar er komt wel wat binnen!
Soms verslikt hij zich even en komt er een groter/harder stukje naar buiten. Blijf er dus altijd bij zitten.
Geef nu zelfs soms een stukje koek in zijn mond en ook dit gaat goed.
Fruit en groente doen wij gemalen.

Succes, gewoon proberen zou ik zeggen! (misschien koekje wel weekmaken in melk?)
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Tania do 28 apr 2011 - 1:15

Mijn zoontje hapt het af, kauwt/sabbelt erop en slikt het dan door. Soms stopt hij wel een halve liga in z'n mond maar dan heeft hij zelf ook wel door dat dat niet heel slim is, dus dan pulkt hij er weer een stukje uit of spuugt alles uit. En dan eet hij het weer opnieuw op Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne do 28 apr 2011 - 1:24

N. 'eet' koekjes (Liga, Nijntje koekje, rijstewafel) wel zelf. Ze sabbelt er (gelukkig) nog op, al heeft ze wel af en toe een groot stuk in haar mond. Ze werkt het dan zelf naar buiten. Als ze eet zorg ik er ook voor dat ze goed rechtop zit, inderdaad dus in de kinderstoel. Te grote stukken kunnen ze dan zo goed zelf naar buiten werken.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: