Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oedeem voeten en ook nog vlekjes

2 plaatsers

Ga naar beneden

Oedeem voeten en ook nog vlekjes Empty Oedeem voeten en ook nog vlekjes

Bericht  Marie di 26 apr 2011 - 3:36

Ik ben nogal gevoelig voor oedeem in mijn voeten en heb met dit warme weer dus gelijk weer dikke voeten. Dat komt ook omdat ik vorige week heel veel gestaan, gelopen en in de bus gezeten heb.
Nu is het dikke al aardig weg getrokken maar heb nu wel vlekjes (zie foto) op mijn voeten, het lijken een soort sproeten..

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik er weer vanaf kom?

Oedeem voeten en ook nog vlekjes Foto-8HYF8SVG
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oedeem voeten en ook nog vlekjes Empty Re: Oedeem voeten en ook nog vlekjes

Bericht  Thunder di 26 apr 2011 - 7:24

Die dikke voeten herken ik! Ik heb ze zelf namelijk ook. Die vlekjes herken ik ook wel, al zat het bij mij niet daar... Jeukt het? En heb je je schoenen met sokken gedragen? Dan zouden het weleens smetplekken kunnen zijn. Was de plekken goed, dep ze droog en doe er iets van talkpoeder op. Met een paar dagen zou het beter moeten gaan.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oedeem voeten en ook nog vlekjes Empty Re: Oedeem voeten en ook nog vlekjes

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 7:45

Die vlekjes herken ik niet bij mezelf, maar die oedeemvoeten wel.

Heeft het een oorzaak bij jou? Ik heb het sinds mn 17e, en na onderzoek bleek het lymfoedeem te zijn. Er zijn geen vernauwingen in de lymfvaten gevonden, maar ik heb de pech dat het lymfvocht vertraagt terug stroomt naar boven. Als ik een nacht heb geslapen, met het voeteneind altijd omhoog, zijn ze 's morgens weer redelijk dun, maar 5 minuten na het opstaan zijn ze weer even dik helaas.
Ik heb er ook steunkousen voor, maar die wil ik zeker met dit weer niet aanhebben, terwijl ik ze nu eigenlijk het hardste nodig heb, maar ja, eigenwijs...

Nou, hier heb je niet veel aan, maar wilde even zeggen dat ik dus ook die nare dikke voeten heb, ik zie zelden mensen van mijn leeftijd die het hebben nl.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oedeem voeten en ook nog vlekjes Empty Re: Oedeem voeten en ook nog vlekjes

Bericht  Marie di 26 apr 2011 - 8:26

Ik heb al sinds afgelopen donderdag geen schoenen meer aan gehad, dus smetvlekken zijn het (helaas) niet.

Ik heb volgende week weer contact met mijn neuroloog voor de spierziekte die ik heb, ik zal het aan hem aangeven en dan kan er misschien wat onderzoek naar gedaan worden. Steunkousen wil ik echt niet en heb er verder ook niet echt last van, behalve dat ik niet meer in m'n schoenen pas!

Maar die vlekjes baren me wel een beetje zorgen, het lijken wel kleine bloeduitstortingen ofzo.. Het is niet warm en het jeukt niet, maar het ziet er wel raar uit..
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oedeem voeten en ook nog vlekjes Empty Re: Oedeem voeten en ook nog vlekjes

Bericht  Thunder di 26 apr 2011 - 8:34

Heb je vaker last van zulke dikke voeten? Dan zou ik je toch willen aanraden om steunkousen te gaan dragen. Ik weet het, ik heb ze zelf immers ook, het ziet er niet uit, het is bloedheet met dit weer, maar het helpt echt zoveel! Zouden die vlekken niet iets van een, tijdelijke, oprekking van je huid kunnen zijn? Je voeten worden natuurlijk extreem dik en misschien kan je huid dit niet aan? Ik zou het wel even na laten kijken hoor.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oedeem voeten en ook nog vlekjes Empty Re: Oedeem voeten en ook nog vlekjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum