Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderziekte met vlekjes en zwanger

3 plaatsers

Ga naar beneden

Kinderziekte met vlekjes en zwanger Empty Kinderziekte met vlekjes en zwanger

Bericht  Flower_L ma 11 jun 2012 - 4:17

Ben vast niet de enige zwangere mama met een kind met een onbekende vlekjesziekte... smile vandaar mijn vraag hier.
L net opgehaald van kdv. Koorts en op zijn benen beginnen vlekjes te ontstaan.

Nu weet ik dat sommige vlekjesziekten gevaarlijk zijn voor zwangeren. Wat deden jullie? Goed handen wassen en niet knuffelen ofzo? Neem aan dat dit enkel via de lucht te krijgen is?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderziekte met vlekjes en zwanger Empty Re: Kinderziekte met vlekjes en zwanger

Bericht  Susan ma 11 jun 2012 - 4:25

Vijfde Ziekte is gevaarlijk voor het ongeboren kind. Ik zou advies aan de huisarts vragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderziekte met vlekjes en zwanger Empty Re: Kinderziekte met vlekjes en zwanger

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 4:58

Ik zou ook advies vragen. Als het de 5e ziekte is moet er wel wat gebeuren, kijken of je antistoffen hebt bijv. Mijn kinderen hebben toen ik 32 weken was de 5e ziekte gehad, toen was het niet meer gevaarlijk maar ik heb toen wel voor de zekerheid de huisartsenpost gebeld en het voorgelegd, en zij wilden toen 1 van de kinderen zien om te kijken of het gevaarlijk was voor mij (ze waren zelf niet zo ziek dat ze naar de HAP hadden gehoeven). Zij zeiden dat het niet gevaarlijk was en ik heb daarna nog de verloskundige gebeld om te checken of het echt niet gevaarlijk was. Na 20 weken dus niet maar daarvoor wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderziekte met vlekjes en zwanger Empty Re: Kinderziekte met vlekjes en zwanger

Bericht  Limburg85 ma 11 jun 2012 - 6:13

R. heeft pas de 5e of 6e ziekte gehad. Ik moest de vk of huisarts direct bellen als ik me ziek begon te voelen, dan zou er direct bloedgeprikt moeten worden.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderziekte met vlekjes en zwanger Empty Re: Kinderziekte met vlekjes en zwanger

Bericht  Flower_L ma 11 jun 2012 - 6:17

Vond je het niet 'eng' Limburg? Vond het al eng om na onze vakantie op het kdv briefjes te lezen dat de vijfde en zesde ziekte op zijn groep heerste...en eronder stond dat het gevaarlijk was voor zwangeren gedurende de eerste helft. Dus ik was altijd snel weg met ophalen Kinderziekte met vlekjes en zwanger 561177 al is dat helemaal niet nodig, maar toch.

Denk dat het hier geen vijfde ziekte is. Dan zijn het eerder de waterpokken (gelukkig). Morgen eens kijken wat de vlekjes doen. Maar L. heeft het naar ons idee ook al gehad...zowel de 5de, alsmede de 6de ziekte. Dan kan hij het toch niet nog eens krijgen?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderziekte met vlekjes en zwanger Empty Re: Kinderziekte met vlekjes en zwanger

Bericht  Limburg85 ma 11 jun 2012 - 6:26

Flower_L schreef:Vond je het niet 'eng' Limburg? Vond het al eng om na onze vakantie op het kdv briefjes te lezen dat de vijfde en zesde ziekte op zijn groep heerste...en eronder stond dat het gevaarlijk was voor zwangeren gedurende de eerste helft. Dus ik was altijd snel weg met ophalen Kinderziekte met vlekjes en zwanger 561177 al is dat helemaal niet nodig, maar toch.

Denk dat het hier geen vijfde ziekte is. Dan zijn het eerder de waterpokken (gelukkig). Morgen eens kijken wat de vlekjes doen. Maar L. heeft het naar ons idee ook al gehad...zowel de 5de, alsmede de 6de ziekte. Dan kan hij het toch niet nog eens krijgen?

Nee niet echt eng, de besmetting vind plaats zonder dat je het weet dus je heb het niet in de hand + dat ik mijn zoontje niet kon ontwijken ;-).

Mijn man maakte zich er meer druk over maar die had er info over gehoord en ik heb zelf bewust niet naar meer info gezocht zodat ik me niet (meer) druk ging maken. Wel was ik alert op klachten/symptomen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderziekte met vlekjes en zwanger Empty Re: Kinderziekte met vlekjes en zwanger

Bericht  Flower_L di 12 jun 2012 - 4:49

Toch nog even gebeld....maar kreeg van assistente enkel letterlijke tekst van internet....tja....dat had ik zelf ook al opgezocht. Even aankijken tot morgen en anders morgen tijdens tel. spreekuur even met ha overleggen over evt. antistoffentest.
als, dan heeft de besmetting al plaatsgevonden waarsch. idd. Dus eigenlijk kun je niets meer dan afwachten.

rode hond, waterpokken en vijfde ziekte zijn de drie kinderziekten welke gevaarlijk kunnen zijn iig.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderziekte met vlekjes en zwanger Empty Re: Kinderziekte met vlekjes en zwanger

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum