Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leen jij makkelijk geld uit?

+22
Sneeuwvlok
Snoopy
Blond
mzcharlotte
_Lacey_
Sarah1985
Pien
Caramba
Kabouter
Roxi3
TNMN
Arwyn
Oasis
Jeanette
luenca
Moezie
Susan
Atelier Madame
Snack a Jack
Caroow
Mari
Toet
26 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Leen jij makkelijk geld uit? - Pagina 2 Empty Re: Leen jij makkelijk geld uit?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 23:50

Susan schreef:Dat ligt eraan aan wie, waarvoor en hoe makkelijk ik het kan missen.

Hier kan ik me wel bij aansluiten. Het hangt toch wel van de situatie af. Als iemand zijn geld continue over de balk smijt dan ga ik daar niet aan bijdragen door geld uit te lenen. Maar zo is mijn familie niet dus dat is niet van toepassing, hun zal ik dus altijd lenen. Wij zijn geen mensen die veel lenen dus als ze dit al vragen dan is er echt iets aan de hand en ga ik echt niet moeilijk doen. Evt zou ik als extra boodschappen doen en deze geven maar geld zal ik niet zo snel omzetten in een gift. Verder leen ik ook wel aan vriendinnen als ik merk dat ze omhoog zitten of als ze erom vragen. Ik heb liever niet dat ze geen eten meer kunnen kopen. Als ik ze een week vooruit help met twee tientjes vind ik dat alleen maar fijn. Vooropgesteld natuurlijk dat ik dat geld dan zelf ook heb.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 23:51

.

Laatst aangepast door Coco op ma 20 jun 2011 - 7:11; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Kabouter di 26 apr 2011 - 0:07

Marin schreef:Ik heb nooit geld genoeg dat ik grote bedragen zou kunnen uitlenen aan iemand. Maar ik zou het zo doen als ik zou kunnen, en makkelijk er over zijn wanneer ik het terug krijg. Kleine bedragen wuif ik vaak weg.

Hier eigenlijk net zo..
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caramba di 26 apr 2011 - 0:18

Ik leen nooit geld uit. Heb al eens geld uitgeleend, maar na een jaar pas terug gekregen, en dat na heel vaak moeten vragen. Ik ben er niet zo happig op als men geld van mij wil lenen. Ik zeg het ook eerlijk.

Ik leen wel eens geld, maar alleen als er iets met mijn pinpas aan de hand is, al een paar keer gehad. Ik heb het wat dat betreft best wel ruim, dus lenen doe ik eigenlijk niet. Laatst van mijn schoonmoeder geld geleend, maar dat had ze de volgende dag weer terug.
Ik leen niet graag geld aan anderen uit, maar ik leen ook het liefst niet bij een ander.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 0:48

Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat mensen geld van me leende en het niet teruggaven. Ik hoef er ook niet om te vragen. Mss dat ik er daarom wat makkelijker in ben. Bovendien is het ook nog nooit om echt grote bedragen gegaan. Wel heb ik eens een paar duizend euro van mijn ouders geleend. Vond het erg lief dat dat mocht, dat scheelde me toch rente van een lening zeg maar. Ik heb dat bedrag maandelijks afgelost en was er in een jaar mee klaar.

Gast
Gast

Bericht  Pien di 26 apr 2011 - 0:52

Wij hebben de laatste jaren gelukkig zelf genoeg geld om van rond te kunnen komen en voor onverwachte uitgave's hebben we onze spaarrekening. Een paar jaar terug ging onze auto onverwacht kapot, nadat we net de dure december maand hadden gehad en ons potje leeg was, toen hebben mijn ouders ons 600 euro geleend zodat we de auto konden laten maken. Wij hebben gelijk afgesproken dat we sowieso 6 maanden lang 100 euro zouden betalen en mochten we het eerder hebben, zouden ze het gelijk krijgen.

Geld lenen is nu gelukkig niet meer nodig, geld uitlenen gebeurt regelmatig, wel maak ik gelijk een duidelijke afspraak met de "lener". ik wil niet naar mijn geld hoeven vragen en zodra ze zich niet aan hun afspraak houden, is het voor mij gelijk duidelijk en hoeven ze niet meer aan te kloppen... van een vroegere vriendin heb ik nog zo'n 900 euro tegoed, denk dat ik ernaar kan fluiten en dat gaat me dus nooit meer gebeuren!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 0:56

Susan schreef:Dat ligt eraan aan wie, waarvoor en hoe makkelijk ik het kan missen.

+1.

Ik heb pas geleden een (voor mij) groot bedrag geleend van iemand en ik mocht het terugbetalen als het mij uitkomt. Toch voel ik me dan bezwaard als ik niet op korte termijn terug kan betalen, terwijl ik weet dat zij daar totaal niet mee zit (dat zegt ze in ieder geval). Ik zorg dan ook dat ik zo snel mogelijk terugbetaal als ik geld leen van iemand.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 1:00

het ligt er bij mij aan wie het is en welk bedrag.

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 di 26 apr 2011 - 1:03

mijn broer heeft wel eens te weinig geld dan krijgt die pas de maandag geld ipv vrijdag en dan moet die tanken en boodschappen halen dan leent die wel eens een beetje en krijg ik het de maandags weer terug. Verder leen ik eigelijk nooit geld uit niemand anders die het vraagt
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Atelier Madame di 26 apr 2011 - 1:26

Paris1985 schreef:mijn broer heeft wel eens te weinig geld dan krijgt die pas de maandag geld ipv vrijdag en dan moet die tanken en boodschappen halen dan leent die wel eens een beetje en krijg ik het de maandags weer terug. Verder leen ik eigelijk nooit geld uit niemand anders die het vraagt

Maar als dat elke maand zou blijven gebeuren, zou je het dan ook blijven doen? Want ik zou nooit geld uitlenen aan mensen die steevast tekort komen.. daar zou ik eerder is mee gaan kijken hoe ze dat kunnen verbeteren.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Pien di 26 apr 2011 - 1:36

Atelier Madame schreef:
Paris1985 schreef:mijn broer heeft wel eens te weinig geld dan krijgt die pas de maandag geld ipv vrijdag en dan moet die tanken en boodschappen halen dan leent die wel eens een beetje en krijg ik het de maandags weer terug. Verder leen ik eigelijk nooit geld uit niemand anders die het vraagt

Maar als dat elke maand zou blijven gebeuren, zou je het dan ook blijven doen? Want ik zou nooit geld uitlenen aan mensen die steevast tekort komen.. daar zou ik eerder is mee gaan kijken hoe ze dat kunnen verbeteren.

eens! ik zou het wel 1 of 2 keer, een derde keer misschien ook, maar daarna echt niet meer! als wij weten dat we nog maar 50 euro hebben en we moeten die week tanken en boodschappen doen, dan eten we die week gewoon heel zuinig en gebruiken de auto alleen als het echt nodig is. helemaal als het iedere maand weer gebeurt...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Sarah1985 di 26 apr 2011 - 1:46

Pien schreef:
Atelier Madame schreef:

eens! ik zou het wel 1 of 2 keer, een derde keer misschien ook, maar daarna echt niet meer! als wij weten dat we nog maar 50 euro hebben en we moeten die week tanken en boodschappen doen, dan eten we die week gewoon heel zuinig en gebruiken de auto alleen als het echt nodig is. helemaal als het iedere maand weer gebeurt...

Het gebeurt ook niet iedere maand, is mischien 3 keer gebeurt in 6 jaar. Ik heb niet gezegt dat het iedere maand gebeurt
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 4:08

Ik heb niks uit te lenen qua geld, maar als ik dat zou kunnen: alleen aan mensen die ik echt vertrouw. En dat zijn er niet veel.

Gast
Gast

Bericht  _Lacey_ di 26 apr 2011 - 4:23

Aan mijn ouders en broertje zou ik wel geld uitlenen. Aan vrienden doe ik niet meer, daar is te vaak dankbaar misbruik van gemaakt.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  mzcharlotte di 26 apr 2011 - 5:04

Mijn ouders, broer en zus leen ik wel grotere bedragen geld. Verder hangt het af van wie, waarom en hoeveel. Liever eigenlijk helemaal niet. Ik heb er wel slechte ervaringen mee.

Ik leen zelf ook alleen maar voor een blikje cola ofzo (50ct). Dat doet me ook niet zo veel om uit te lenen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Blond di 26 apr 2011 - 5:55

Ik leen liever niets uit, en lenen bij iemand doe ik over het algemeen nooit.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Snoopy di 26 apr 2011 - 8:46

Geld lenen doe ik eigenlijk niet, maar wel voorschieten. Ik vind dat wel iets anders, want in dat geval heeft iemand wel het geld, maar kan er op dat moment niet bij (bijvoorbeeld geen cash mee en geen mogelijkheid om te pinnen). Dan schiet ik het wel even voor en wordt het dezelfde dag nog overgemaakt. Geen probleem. Maar geld lenen omdat iemand geen geld heeft doe ik liever niet, wordt me ook niet gevraagd gelukkig.

Zelf heb ik wel geld geleend, ook wel grotere bedragen, maar alleen bij m'n ouders. Ik zou dat nooit aan iemand anders durven te vragen. M'n ouders kunnen het missen en vinden het ook geen probleem (mits het een goede bestemming heeft). We hebben ook altijd duidelijke afspraken waneer ze het terug krijgen of in welk termijn ik aflos. Sinds ik afgestudeerd ben en full time werk is dit ook niet meer voorgekomen.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 8:47

Nee, niet meer. Ik krijg het toch nooit meer terug.

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwvlok di 26 apr 2011 - 9:02

Ik verbaas me er eigenlijk over hoe makkelijk iedereen is met lenen! Schaam me er bijna voor dat ik dat niet ben :P
Ik vind het niet prettig om geld uit te lenen. Mijn ouders hebben me er ook altijd voor gewaarschuwd dat ik dat niet moet doen. Onder de 30 euro vind ik geen probleem, maar ik wil het wel terug. Zelf betaal ik altijd gelijk terug als ik iets leen ( en dat zijn dan ook de flutbedragen van 2 euro ) dus ik begrijp het gewoon niet dat andere mensen dat niet doen.

Overigens zou ik het wel wat anders vinden als bijvoorbeeld m'n broer bij me zou willen lenen, dat zou ik zo doen. Maar zelfs bij goeie vriendinnen ben ik een beetje huiverig.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 9:13

Geld lenen of voorschieten doe ik eigenlijk nooit, het is me ook nog nooit gevraagd.
Natuurlijk betaal ik weleens een concertkaartje voor iemand anders, het geld krijg ik dan later terug.
Dit topic herinnert me eraan dat ik nog geld van een vriendin van me krijg i.v.m. een concertkaartje.
Ik kan er niet goed tegen als ik een tijdje op m'n geld moet wachten dus uitlenen is niks voor mij denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 14:28

Geld lenen doe ik niet via familie en vrienden, ik voel me daar ongemakkelijk bij en doe dan liever via de IB-groep(waar het rentepercentage maar 1.5% is)
Uitlenen doe ik nooit, krijg je vaak problemen mee heb ik ondervonden bij vrienden die dat wel deden

Gast
Gast

Bericht  Melis_je di 26 apr 2011 - 20:23

Er zijn maar heel weinig mensen aan wie ik geld zou lenen. De rest mag komen eten. Is het minder dringend, dan geef ik het weg of help ik niet. Ook te vaak niet teruggekregen. Ik leen nooit van anderen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  bolus26 di 26 apr 2011 - 20:51

ik zou aan mn moeder en mn opa geld lenen en aan 1 of 2 vriendinnen misschien. voor de rest eigenlijk niet,tenminste geen bedragen boven de 50/100 euro.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 20:54

Te makkelijk. Ik betaal even iets voor iemand ofzo, en zeg: Kom wel joh.

Krijg inmiddels nog geld van broertje, zusje en vriendin. Samen toch een leuk bedragje (ruim 250,00), en durf er nooit om te vragen terwijl ik op het moment het wel heel goed kan gebruiken, dus hoop dat ze het niet vergeten Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:08

In het verleden heb ik wel geld uitgeleend aan mijn broer. In praktijk waren dat bijna allemaal giften, omdat hij het nooit terug kon betalen.

Ik ben geneigd te zeggen dat ik nu niet meer aan mijn broer geld zou uitlenen, omdat het altijd een hele toer is het geld terug te krijgen, maar ik ben bang dat als hij mij zou vragen, ik niet nee kan zeggen..

Ik leen zelf eigenlijk nooit geld, behalve van mijn vriend. Die schiet soms wel eens iets voor, wat ik hem dan meteen weer terugbetaal.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: