Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Frankrijk kenners gezocht

4 plaatsers

Ga naar beneden

Frankrijk kenners gezocht Empty Frankrijk kenners gezocht

Bericht  Nana ma 25 apr 2011 - 8:13

Hallo meiden!

Wij willen graag eind juni naar Frankrijk. Nu ben ik al aan het zoeken geweest op Internet maar kan niet echt iets vinden wat aan onze 'eisen' voldoet. Dus nu dacht ik misschien zijn er Frankrijk kenners die goede suggesties hebben??

We gaan met mijn ouders, broer, man, 2 kindjes (22 maanden en 2 maanden) en mezelf. We willen maximaal 8 a 9 uurtjes autorijden vanaf Utrecht. We zouden graag een beetje lekker weer hebben (20 a 25 graden). We blijven 8 a 10 dagen.

Hebben jullie een idee welke streek/ stad leuk is?

En het liefst zitten we met z'n allen in een bungalow/ villa? Kennen jullie dan accomodaties?

Alvast bedankt voor jullie suggesties!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frankrijk kenners gezocht Empty Re: Frankrijk kenners gezocht

Bericht  mzcharlotte ma 25 apr 2011 - 8:47

Wij zaten in zo'n 6/7 uur vanaf R.dam in een dorpje nabij Honfleur in een appartement van Residence Le Chateau de Pretreville. Het is ongeveer 10 minuutjes met de auto van Honfleur en ook niet zo ver van Trouville en Deauville, beide super leuke stadjes. Over de temperatuur kan ik niks zeggen; we zaten er in oktober, met zo'n 14/15 graden en een heleboel zon. Het ANWB boekje over de omgeving is ook een aanrader.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frankrijk kenners gezocht Empty Re: Frankrijk kenners gezocht

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 1:19

Het is iets verder rijden, zo rond de 10 uur, maar ik ben echt gek op de Provence. Alles onder Montelimar, en tot aan Nice zeg maar. Leuke steden zijn Avignon en Aix en Provence, en je hebt heel erg veel leuke dorpjes met typisch Franse marktpleintjes en cafeetjes. Prachtige landschappen ook, met lavendel smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frankrijk kenners gezocht Empty Re: Frankrijk kenners gezocht

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 1:26

Ik zou je de Ardeche kunnen aanraden, mooie natuur, veel riviertjes waar je lekker (en veilig) in kunt zwemmen, mooi weer en (exclusief stops) zo'n 8,5 uur rijden vanaf Utrecht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frankrijk kenners gezocht Empty Re: Frankrijk kenners gezocht

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 1:26

Aaah de Provence!!! Maar dat is wel een stuk verder inderdaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frankrijk kenners gezocht Empty Re: Frankrijk kenners gezocht

Bericht  Middleme di 26 apr 2011 - 5:41

Ava schreef:Ik zou je de Ardeche kunnen aanraden, mooie natuur, veel riviertjes waar je lekker (en veilig) in kunt zwemmen, mooi weer en (exclusief stops) zo'n 8,5 uur rijden vanaf Utrecht.

De Ardeche is inderdaad een erg mooie streek, maar kan in het hoogseizoen wel erg druk zijn! Ook zijn er stukken bij, waar wel campings zijn, maar in de omgeving bijna niks (bij Valence). Ga je meer richting Vallon Pont d'Arc, dan is het wel drukker, maar ook meer te doen!
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frankrijk kenners gezocht Empty Re: Frankrijk kenners gezocht

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 16:09

De Atlantische oceaan? Heb je hele hoge golven, echt geweldig om met zo'n board in het water te gaan, of te gaan surfen Very Happy
Je kunt ook met het vliegtuig gaan, is dat geen idee? Ter plekke een auto huren? Of wil je per se rijden?
Maar de Ardeche is wel warmer volgens mij, staat bekend om de warmste streek van Frankrijk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frankrijk kenners gezocht Empty Re: Frankrijk kenners gezocht

Bericht  Koffieleut wo 27 apr 2011 - 20:22

Wij gaan ieder jaar naar de Ardeche (bekenden hebben een camping daar, dus wij gaan er altijd wel een paar dagen naartoe) en daar is het weer bijna altijd goed! Er is mij ooit verteld dat dat komt omdat de Ardeche op stenen plateaus ligt die, als ze eenmaal zijn opgewarmd door de zon, zoveel warmte uitstralen dat de wolken altijd weggaan nerd ... Ik vind de omgeving ook erg mooi! Die camping zit in een vrij rustig gedeelte, maar ongeveer 15 autominuten vanaf de camping zit een grote stad (Aubenas) daar is genoeg te doen. Ook Pont d'Arc is erg goed te doen met de auto.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Frankrijk kenners gezocht Empty Re: Frankrijk kenners gezocht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum