Waar overnachten (Frankrijk)
+6
Jeanette
Cow
Siamsa
Antibes
Marin
sabje
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Waar overnachten (Frankrijk)
Wij gaan dit jaar voor het eerst met de auto op vakantie. We gaan naar zuid frankrijk (argeles-sur-mer).
Wij willen er 2 dagen over rijden en de eerste dag het grootste stuk rijden. Bij welke plaats kunnen we het beste overnachten? We dachten zelf aan Lyon.
Weet iemand nog een goed hotel wat niet te duur is. We hebben niet zoveel eisen als we er maar lekker kunnen slapen en een badkamer bij de kamer.
Wij willen er 2 dagen over rijden en de eerste dag het grootste stuk rijden. Bij welke plaats kunnen we het beste overnachten? We dachten zelf aan Lyon.
Weet iemand nog een goed hotel wat niet te duur is. We hebben niet zoveel eisen als we er maar lekker kunnen slapen en een badkamer bij de kamer.
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Waar overnachten (Frankrijk)
Wij reden vroeger altijd naar Zuid Frankrijk in twee dagen en overnachtten dan in Metz. Dat ligt nog wel een stuk noordelijker dan Lyon en was al een flink stuk onderweg (maar we kwamen dan ook uit Groningen). Wij sliepen altijd in dit Novotel in Metz, prima te doen en nog even de tijd om dan het stadje in te lopen (is wel leuk!).
http://www.novotel.com/nl/hotel-0589-novotel-metz-centre/index.shtml
Lyon vind ik al best heel ver voor in één dag rijden eigenlijk.
http://www.novotel.com/nl/hotel-0589-novotel-metz-centre/index.shtml
Lyon vind ik al best heel ver voor in één dag rijden eigenlijk.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Wij hebben een huisje ongeveer een uur ten Zuiden van Toulouse en wij overnachten meestal net onder Parijs, bijvoorbeeld in Orléans. Dan zit je aardig op 50/50 qua verdeling, hoewel het tweede stuk voor ons (meer centraal) wel lekkerder doorrijdt dan lijn langs de kust waar jij langs gaat. Lyon lijkt me ook al te ver voor één dag, dat is echt wel een lange zit en dan heb je de volgende dag nog zo'n half staartje. Ik zou Noordelijker stoppen dus. Hoewel dat ook weer afhangt van of je uit Maastricht of Groningen vertrekt..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik heb ook eens overnacht in Metz onderweg naar een zuidelijker gedeelte van Frankrijk. We verbleven toen in het volgende hotel: http://www.hotelscombined.nl/Hotel/Etap_Hotel_Metz_sud.htm
Is een zelfde soort keten als de Formule 1 keten (ketens die langs de snelweg liggen, bedoelt voor eenmalige overnachtingen), maar ik vind Etap wat fijner. De kamers zijn basic, maar wel schoon (die van ons tenminste). Het is goedkoper dan bijvoorbeeld Novotel.
Is een zelfde soort keten als de Formule 1 keten (ketens die langs de snelweg liggen, bedoelt voor eenmalige overnachtingen), maar ik vind Etap wat fijner. De kamers zijn basic, maar wel schoon (die van ons tenminste). Het is goedkoper dan bijvoorbeeld Novotel.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
We rijden vanaf Eindhoven. Dus zijn al wel snel Nederland uit. Zat ook al te twijfelen of Lyon niet te ver zou zijn. Ga de hotels en plaatsen is bekijken.
Heb even gekeken waar Metz ligt, maar ligt toch wel erg noordelijk. Is voor ons maar 3/4 uurtjes rijden en dan moeten we de volgende dag nog heel Frankrijk door. Zitten bijna tegen de Spaanse grens aan.
Heb even gekeken waar Metz ligt, maar ligt toch wel erg noordelijk. Is voor ons maar 3/4 uurtjes rijden en dan moeten we de volgende dag nog heel Frankrijk door. Zitten bijna tegen de Spaanse grens aan.
sabje- Prater
Ja vanaf Eindhoven scheelt al enorm natuurlijk!
Dan zou ik Dijon pakken, dat ligt tussen Metz en Lyon in. (er van uitgaande dat je de autoroute du soleil rijdt, maar omdat je Lyon noemde, denk ik wel.)
Of Nancy, maar dat is ook nog wel vrij noordelijk.
Dan zou ik Dijon pakken, dat ligt tussen Metz en Lyon in. (er van uitgaande dat je de autoroute du soleil rijdt, maar omdat je Lyon noemde, denk ik wel.)
Of Nancy, maar dat is ook nog wel vrij noordelijk.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik zou ook Dijon doen en dan zorgen dat je ver voor/na de file bij Lyon bent.
Wij rijden het altijd in 1x savonds weg om een uur of 23u en dan komen we tegen 12u/13u aan mooi alle drukke punten buiten de spits, heerlijk!
Wij rijden het altijd in 1x savonds weg om een uur of 23u en dan komen we tegen 12u/13u aan mooi alle drukke punten buiten de spits, heerlijk!
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Leuk Argeles-Sur-Mer, daar ben ik vroeger vaak geweest.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben een keer in Chartres overnacht in een Bed & Breakfast, was superleuk want dat was gericht op Pelgrims en in een super leuk oud huis. Chartres is ook hartstikke leuk om nog een middagje/avondje rond te slenteren en de kathedraal moet je gezien hebben. Wij moesten daarna door naar Angers, dus dat was niet echt heel ver meer waardoor we nog wel een beetje tijd hadden.
Edit: Ik geloof alleen dat Chartres én een beetje uit de richting ligt én misschien gewoon niet ver genoeg is, ik zou proberen de eerste dag verder te moeten rijden dan de 2 dag of anders 50/50 maar niet minder. De tweede dag ben je meestal gewoon nog een beetje gaar van de eerste dag en dan is het fijn als je niet nog zo'n enorm eind hoeft.
Dijon is op zich best een aardig stadje, maar wij waren er niet echt heel erg van onder de indruk moet ik zeggen.
Edit: Ik geloof alleen dat Chartres én een beetje uit de richting ligt én misschien gewoon niet ver genoeg is, ik zou proberen de eerste dag verder te moeten rijden dan de 2 dag of anders 50/50 maar niet minder. De tweede dag ben je meestal gewoon nog een beetje gaar van de eerste dag en dan is het fijn als je niet nog zo'n enorm eind hoeft.
Dijon is op zich best een aardig stadje, maar wij waren er niet echt heel erg van onder de indruk moet ik zeggen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik heb even gekeken met routeplanner hoever het naar Dijon is en naar Lyon. Ook de afstand vanaf deze plaatsen naar de camping.
Dijon is net op de helft. En Lyon is zo'n 200 kilometer verder. Ben dus nu aan het kijken voor een hotel er tussen in. Willen de eerste dag toch de meeste kilometers maken, maar Lyon is denk ik idd te ver.
Dijon is net op de helft. En Lyon is zo'n 200 kilometer verder. Ben dus nu aan het kijken voor een hotel er tussen in. Willen de eerste dag toch de meeste kilometers maken, maar Lyon is denk ik idd te ver.
sabje- Prater
Ik doe al jaren die route, en wij overnachten eigenlijk altijd in Santenay. Dat ligt vlakbij Beaune, wat ook echt een aanrader is en eigenlijk precies op je route én tussen Dijon en Lijon is.
Santenay is zelf een piepklein dorpje, maar wij komen er al jaren en kennen er wat mensen, maar Beaune zelf is écht een hele leuke stad!
Santenay is zelf een piepklein dorpje, maar wij komen er al jaren en kennen er wat mensen, maar Beaune zelf is écht een hele leuke stad!
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Wij hebben eerst jaar in Metz overnacht, camping.
tweede jaar iets door Lyon. Weet het zo niet meer hoe het heet.
Wij zijn dan ook met z'n tweeën zonder kinderen.
Maar ergens daar is volgens mij wel goed te doen. Ik hoor ook wel goede berichten over de formule 1 hotels, maar weet niet of die ook daar op de route zitten.
tweede jaar iets door Lyon. Weet het zo niet meer hoe het heet.
Wij zijn dan ook met z'n tweeën zonder kinderen.
Maar ergens daar is volgens mij wel goed te doen. Ik hoor ook wel goede berichten over de formule 1 hotels, maar weet niet of die ook daar op de route zitten.
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Wij overnachten altijd net iets voorbij Lyon. Jaren geleden, toen ik nog op de basisschool zat, was dat altijd in een etap hotel, later gingen we steeds overnachten op een camping. Dit doen we dit jaar ook weer.
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Overnachten in een Pension
» Overnachten op een woonboot
» Overnachten in een echt Kasteel
» vlakbij schiphol overnachten
» Rondreis Amerika - Waar heen? en waar te boeken?
» Overnachten op een woonboot
» Overnachten in een echt Kasteel
» vlakbij schiphol overnachten
» Rondreis Amerika - Waar heen? en waar te boeken?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: