AOW-leeftijd naar 70 jaar
+4
loesje
Elsje
Sjaantje
Jeanette
8 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: AOW-leeftijd naar 70 jaar
Fauve schreef:Ik werkte ooit bij een vrouw van 98, nou die liep nog als een kieviet joh! Geweldig mens. Maar goed, ik heb ook genoeg mensen gezien van 60 die niks meer kunnen.
Mijn vader wordt dit jaar 58 en kan inderdaad niks meer... Zoiets zal dus persoonlijk bekeken moeten worden uiteindelijk. Wat niet gaat, zal niet gaan. De overheid zal je dan heus niet verplichten door te blijven werken. Dat gebeurd nu ook niet.
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Giacomo schreef:Zusje van Bert schreef:Ik snap het grote verzet ook nooit helemaal. Niemand die van jou zal verwachten dat je nog zware dingen gaat tillen als je 65 bent ofzo. Daar zal een bedrijf dan zelf een oplossing voor moeten verzinnen. Daarbij vraag ik me dan ook af wat mensen die hier over zo hard nee roepen dan zelf voor andere oplossingen kunnen aandragen want het systeem zoals het nu is, is gewoon niet houdbaar met de vergrijzing die eraan komt. Al begin ik me serieus af te vragen in hoeverre die vergrijzing komt. Iedereen om me heen lijkt te overlijden zodra ze rond de 60 zijn.
Ik werk bij mensen die rond de 80/90 zijn en die nog vrolijk naar de supermarkt hobbelen en auto rijden. Daar zijn er tegenwoordig best veel van.
Das een andere generatie . Ik heb het over de vergrijzing die er nu aan komt maar die ik niet echt zie aankomen dus. Maar wat ik al zei, het is wat ik om me heen zie en ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat landelijk is.
Hoe bedoel je, dat is een andere generatie?
Gast- Gast
De mensen die nu zo oud zijn waar jij het over hebt zijn niet de mensen die nu binnen 10 jaar 65 worden. Ik heb het dus over die laatste generatie, de baby-boom. Dat was wat altijd zo gevreesd werd. Dat het systeem in zou storten als zij 65 zouden worden aangezien de werkende generatie de bejaarde generatie altijd onderhield. Dat werkte altijd wel omdat je toen ook veel grotere gezinnen had. De generatie die nu 65 wordt is boos want ze hebben altijd keihard gewerkt en nu krijgen ze niks... Dan denk ik; Kijk eens naar het systeem dat jullie bedacht hebben, dat is toch logisch dat het niet werkt... Maar goed, dat soort dingen hoef ik niet tegen mijn ouders te zeggen, ze worden echt onwijs boos op alles wat met de AOW te maken heeft op deze manier.
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:De mensen die nu zo oud zijn waar jij het over hebt zijn niet de mensen die nu binnen 10 jaar 65 worden. Ik heb het dus over die laatste generatie, de baby-boom. Dat was wat altijd zo gevreesd werd. Dat het systeem in zou storten als zij 65 zouden worden aangezien de werkende generatie de bejaarde generatie altijd onderhield. Dat werkte altijd wel omdat je toen ook veel grotere gezinnen had. De generatie die nu 65 wordt is boos want ze hebben altijd keihard gewerkt en nu krijgen ze niks... Dan denk ik; Kijk eens naar het systeem dat jullie bedacht hebben, dat is toch logisch dat het niet werkt... Maar goed, dat soort dingen hoef ik niet tegen mijn ouders te zeggen, ze worden echt onwijs boos op alles wat met de AOW te maken heeft op deze manier.
Oké, ik snap wat je bedoelt. Ik reageerde op je laatste zin. Dat je zoveel mensen ziet die met 60 jaar de pijp uit gaan.
Maar je hebt wel gelijk ja.
Gast- Gast
Giacomo schreef:Oké, ik snap wat je bedoelt. Ik reageerde op je laatste zin. Dat je zoveel mensen ziet die met 60 jaar de pijp uit gaan. Maar je hebt wel gelijk ja.
Ja maar ik heb het dus over de gevreesde baby-boom-vergrijzing die ik niet zie gebeuren. Jammer genoeg .
Gast- Gast
Ik heb niet alle reacties gelezen dus sorry als ik in herhaling val.
Ik denk zelf dat we hier niet onderuit komen.. En ik, als docente Engels, vind het -mits mijn gezondheid het toelaat- helemaal niet erg om wat langer door te werken.
Ik kan me moeilijk voorstellen hoe het zal zijn als ik 65 ben. Goh dan is mijn vriend al 75.. Die werkt vast nog even door tot ik ook 'klaar' ben met werken...
Ik denk zelf dat we hier niet onderuit komen.. En ik, als docente Engels, vind het -mits mijn gezondheid het toelaat- helemaal niet erg om wat langer door te werken.
Ik kan me moeilijk voorstellen hoe het zal zijn als ik 65 ben. Goh dan is mijn vriend al 75.. Die werkt vast nog even door tot ik ook 'klaar' ben met werken...
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» meer als 3 jaar leeftijd verschil
» nav wat is dan jong/ normale leeftijd /oud volgens jullie?
» Leeftijd
» 1 - 100 leeftijd
» Wat is jouw leeftijd?
» nav wat is dan jong/ normale leeftijd /oud volgens jullie?
» Leeftijd
» 1 - 100 leeftijd
» Wat is jouw leeftijd?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: