Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hooikoorts

+4
Stuiterbal
Sarah1985
xxjojootjexx
Lady Starstruck
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hooikoorts Empty Hooikoorts

Bericht  Gast za 18 mei 2013 - 2:49

Wie voelt zich nog meer zo zielig en geveld op het moment? Ik heb weer enorme last van m'n ogen. Oogdruppels helpen nu al niet meer, verder gebruik ik neusspray, en ik heb allergiepillen, maar daar heb ik dit jaar een B-merk van gekregen en daar krijg ik dus een allergische reactie op. Hoe verzin je het, een allergische reactie op allergiepillen scratch
Ik baal zo verschrikkelijk, heb alle horrors van vorig jaar nog vers in m'n geheugen zitten en we zitten nog maar aan het begin van het seizoen. Bah.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hooikoorts Empty Re: Hooikoorts

Bericht  GreenGrass za 18 mei 2013 - 3:57

Ik heb op dit moment volgens mij nog weinig last van hooikoorts.
Wel loop ik met eczeem, echt overal komen plekjes op mijn lichaam...

Komende week maar eens ander wasmiddel gaan gebruiken, hopelijk voorkomt dat het!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Gast za 18 mei 2013 - 5:06

Oh, da's ook lastig, inderdaad... Heb je een nieuw wasmiddel, dat het daarom ineens komt opzetten?

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck za 18 mei 2013 - 5:15

Ik word gek van de jeuk in mijn ogen. Het lijkt wel of het erger is dan vorige jaren met mijn hooikoorts. Heb ik net make up opgedaan is alles er zo weer af omdat het zo jeukt. Ik heb ook lenzen dus ik kan niet zo makkelijk dan met mijn vinger in mijn oog. Ik heb nu A. Vogel druppels hopelijk helpen die.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  xxjojootjexx za 18 mei 2013 - 5:22

Ik heb er ook enorme last van. Meer dan vorige jaren, kan nu mijn lenzen niet in hebben, ogen branden uit mijn hoofd. Heb Allerfre, dat lijkt iets te verlichten.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  GreenGrass za 18 mei 2013 - 6:34

Lennox schreef:Oh, da's ook lastig, inderdaad... Heb je een nieuw wasmiddel, dat het daarom ineens komt opzetten?

Niet echt nieuw wasmiddel, maar wel geparfumeerd.. ik kon vroeger ook niet tegen elk wasmiddel. Eerst was eczeem niet zo erg, wordt met week erger. ..
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sarah1985 za 18 mei 2013 - 6:37

Verschrikkelijk. Vooral de ogen. En mijn neus zit de hele tijd vol. Heb steeds traanogen helpen daar ook oogdruppels voor?

Wat nemen jullie voor medicijnen ervoor
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lady Starstruck za 18 mei 2013 - 8:03

Sarah1985 schreef:Verschrikkelijk. Vooral de ogen. En mijn neus zit de hele tijd vol. Heb steeds traanogen helpen daar ook oogdruppels voor?

Wat nemen jullie voor medicijnen ervoor

Ik heb dit. Ik weet echt niet of het helpt. Ik ben benieuwd.
Hooikoorts A-vogel-oogdruppels
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Stuiterbal za 18 mei 2013 - 10:12

Ik ben al 20 jaar hooikoorts patiënt en elk jaar lijkt het alleen maar erger te worden.
De hele apotheek zowat al gehad en word elke keer immuun voor de medicijnen. Ik had dagen dat ik er letterlijk ziek van was.

Afgelopen maart was ik er helemaal klaar mee en heb ik bij de dokter een spuit laten zetten.
Een shot prednisilon en echt had ik dat al die jaren maar eerder geweten ! Ik heb nergens meer last van ! Soms wat jeuk in mijn ogen maar met mijn oogdruppels kom ik heel ver.
Ik kan zeggen dat ik zowat hooikoorts vrij ben.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Gast za 18 mei 2013 - 11:15

Ik dacht dat jij ook bezig was met zo'n desensibilisatie-kuur, Stuiter, of doe je dat niet meer? Die Prednisilon, wat is dat dan precies? Is dat ets eenmaligs?

Edit: dat is toch gewoon prednison?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 18 mei 2013 - 11:23

Ik heb nu trouwens emadine (oogdruppels, werken niet effectief genoeg), fluticason (neusspray, werkt, heb geen neusklachten van de hooikoorts) en desloratadine-tabletten, waar ik dus een allergische reactie op krijg en die ik niet meer neem. Alles op doktersrecept. Prevalin vond ik zelf fijn werken, de oogdruppels, die is gewoon bij de drogist verkrijgbaar.

Overigens was ik begonnen met een desensibilisatie-kuur die ik drie jaar moet slikken, op die manier krijg ik hoe langer hoe meer graspollen toegediend en word ik uiteindelijk immuun. Ik was begonnen met een kuur, maar toen die op was moest ik hem bij bestellen bij de KNO-arts ipv de huisarts, en omdat ik op dat moment klachtenvrij was, ben ik het verder helemaal vergeten. Deze medicatie helpt verder geen zak tegen de klachten hoor, het is puur dat je lichaam dan gedurende een aantal jaar went aan de stof waar het allergisch voor is. Ik ga binnenkort nog wel even langs de huisarts of kno-arts, kijken voor een andere oplossing tegen de klachten.

Laatst aangepast door Lennox op za 18 mei 2013 - 19:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Stuiterbal za 18 mei 2013 - 17:10

Lennox schreef:Ik dacht dat jij ook bezig was met zo'n desensibilisatie-kuur, Stuiter, of doe je dat niet meer? Die Prednisilon, wat is dat dan precies? Is dat ets eenmaligs?

Edit: dat is toch gewoon prednison?

Nee ik was te laat voor de kuur en kan het me niet permiteren om wekelijks een spuit te halen en dan een uur daar te blijven. Dat lukt gewoon niet qua werk.
Deze spuit was eenmalig. Een proef wel want de arts had hem nog niet eerder gezet.
Hij zei ook "laat me even weten hoe het gewerkt heeft"

Het was prednisolon geen idee eigenlijk of dat prednison is. Het zal ongeveer de zelfde werking hebben alleen het zijn toch 2 verschillende medicijnen.

Maar al met al ik heb er echt enorme baad bij want nooit gedacht dat ik volledig hooikoorts vrij zou zijn.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  GreenGrass za 18 mei 2013 - 19:44

Druppels helpen bij mij niet, volgens mij kreeg ik livocab. Ik heb een keer zo'n kuur gedaan, gelukkig hoefde ik er niet uur te blijven zitten. Meestal was het voordat ik les had en dus onder de mensen bleef. Qua tijd was ik flexibel (student), dat was wel fijn voor die 12 prikken. Duur grapje (2x900 euro oid) wat de verzekering dekte!

Nu gebruik ik indien nodig (rotte dagen) wel pilletjes: levocetrizine diHCl 5 mg.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sarah1985 za 18 mei 2013 - 21:35

Ik was vorig jaar september begonnen met grazzax kent iemand dat. Dan moet je dagelijks een pil laten oplossen onder je tong 3-5 jaar
Helaas werd ik na iedere pil zieker en zieker dan ik moest stoppen

Heb ook eens die spuiten geprobeerd 3 keer moest het toen de eerste twee kon ik goed over maar de derde werd ik helemaal benauwd en mega dikke arm ik dacht dat ik dood ging toen.

Maar ik ben voor alles allergisch wat bloeit alle bomen en planten en je kan maar voor 1 immuun maken per keer.

Ik ga toch eens oogdruppels halen dat heb ik nog nooit geprobeerd
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 18 mei 2013 - 21:37

Als je het zo heftig hebt, waarom krijg je dan niets op doktersrecept?

Gast
Gast

Bericht  Sam za 18 mei 2013 - 22:01

Dat wat jij zegt klopt niet helemaal, Sarah.
Je kunt desensibilliseren voor meerdere allergenen tegelijk.
Met de klachten die jij hebt (benauwdheid) zou ik eens een doorverwijzing naar de longarts vragen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Fayebella zo 19 mei 2013 - 0:14

Ohja, ik heb ook echt last van mijn hooikoorts. Ik gebruik Aerius en dat lijkt het enige te zijn wat enigszins werkt. Ik heb vorig jaar ook de stofnaam gekregen van Aerius, nou dat werkte voor geen meter, de hele tijd jeuk in mijn ogen. Met Aerius gaat dat een stuk beter. Ik blijf alleen de hele dag niezen. Daarnaast gebruik ik nog een neusspray van de apotheek, maar die gebruik amper.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sarah1985 zo 19 mei 2013 - 0:36

Oke dan is dat zeker weer veranderd. Toen 10 jaar geleden kon het niet. Ik heb Vanalles via de huisarts geprobeerd wat niet hielp. Wat bij mij wel redelijk helpt zijn die pillen van de Lidl.

Ik heb trouwens ook stof allergie.

Waarom zou ik na een longarts moeten. Heb geen astma aleens getest omdat het veel in de familie voorkomt
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 2:26

Ik loop met m'n hooikoorts ook bij de KNO-arts hoor, zo vreemd is dat niet.

Die pillen van de Lidl zijn waarschijnlijk ook cetrizine of desloratadine, die zijn gewoon op doktersrecept in de apotheek verkrijgbaar en worden vergoed. Het is eigenlijk gewoon zonde om bij heftige hooikoorts zelf je medicatie te betalen terwijl hetzelfde evengoed wordt smile

Die spuiten waar jullie het over hebben, heb ik trouwens in een andere vorm. Staloral heet het, het wordt voor verschillende allergenen gemaakt. Het is een vloeibare substantie die je dagelijks onder je tong spuit. Je hoeft er niet voor naar de huisarts en je hoeft er zéker al geen uur of twee uur te blijven, dat vind ik wel een voordeel.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 2:29

Ik ben trouwens allergisch voor alle bomen- en graspollen, huisstofmijt, katten en honden. Oh, en voor allergiepillen dus laughcry

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! zo 19 mei 2013 - 3:04

Lennox schreef:Ik ben trouwens allergisch voor alle bomen- en graspollen, huisstofmijt, katten en honden. Oh, en voor allergiepillen dus laughcry

Ik ook, en gebruik voor al deze allergieen 1 neusspray (Flixonase, op recept).
Vanaf januari/februari begin ik altijd met sprayen tegen de hooikoorts. Na een paar dagen (of weken?) is er dan een filter opgebouwd op je slijmvliezen. Sinds ik dit gebruik (na de hele apotheek en zelfs injecties) heb ik veel minder last van hooikoorts.
Omdat het filter ook de irritaties door het verharen van onze kat tegen gaan, heb ik hier ook veel minder last van.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Sam zo 19 mei 2013 - 4:50

Sarah: Ik dacht te lezen dat je benauwd werd van de allergie?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 27 mei 2013 - 7:25

Nou, ik mag weer naar de KNO. Hooikoortsseizoen moet nog écht losbarsten en bij mij is het alweer huilen met de pet op. Met desloratadine is het nog redelijk onder controle te houden, maargoed, daar reageer ik dus allergisch op en krijg ik verschrikkelijke jeuk en uitslag op m'n handen van. Als vervanging heb ik cetirizine gekregen, daar was ik eind vorige week mee begonnen en gelijk was het drama. Weer gauw begonnen met de desloratadine, heb het nu eindelijk na 4 dagen weer een beetje onder controle, maargoed, dus ook weer jeuk en uitslag. Kijken wat de KNO-arts woensdag zegt...

Gast
Gast

Bericht  Sam ma 27 mei 2013 - 7:29

Had je daar toen ook die uitslag van op je handen, Lennox?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 27 mei 2013 - 7:32

Nee, maar dit is een B-merk, of nouja, zo noem ik het, en mijn huisarts wil de originele medicatie niet meer voorschrijven, want dat is 'toch exact hetzelfde, dus daar moest ik het ook wel bij hebben'. Ik moest eerder dit jaar sowieso nog terugkomen bij de KNO, was ik vergeten, dus ik heb die afspraak maar gebruikt. Overlegd met de assistente in het ziekenhuis, die gaf me groot gelijk.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: