buitenplantjes die lang meegaan
+4
JD
Monte
rapa nui
Angela_1986
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
buitenplantjes die lang meegaan
de violen zijn na 2 weken verschrompeld, de madeliefjes zijn 'platgeslagen'......heb het een beetje gehad met die perkplantjes.
We hebben ook nog een bak met lavendel, en die blijven mooi.
Welke plantjes raden jullie aan voor in de bakken die gewoon los in de tuin staan of in de schuttingbakken? En welke juist niet?
We hebben ook nog een bak met lavendel, en die blijven mooi.
Welke plantjes raden jullie aan voor in de bakken die gewoon los in de tuin staan of in de schuttingbakken? En welke juist niet?
Gast- Gast
Re: buitenplantjes die lang meegaan
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik totaal geen groene vingers heb...
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Viooltjes blijven bij mij gelukkig nog steeds mooi. Ik heb ze dan wel in de vaste grond staan in plaats van in potten omdat je ze anders denk ik wel vaak water moet geven. Ik zelf wacht met de echte zomer perkplantjes planten tot na de ijsheiligen (11 tm 14 mei) omdat er tot die tijd nog een grotere kans is op nachtvorst waar de plantjes dus niet tegen kunnen. Na die tijd heb je ook nog wel kans op nachtvorst maar toch minder. En mijn viooltjes bloeien denk ik wel tot begin juni.
In de hangbakken aan de schutting heb ik geraniums. Klinkt oubollig maar zijn er in leuke kleuren en soorten en blijven bij mij de hele zomer goed (wel dooie bloemen er af halen en bij warm weer elke dag water geven). In de tuin heb ik mini-afrikaantjes, luciferplantjes, vlijtig liesjes. De eerste twee bloeien bij ook de hele zomer. Begonia's zijn volgens mij ook erg sterk en bloeien de hele zomer.
En verder weet ik er ook niet te veel van af maar vind plantjes wel erg leuk.
In de hangbakken aan de schutting heb ik geraniums. Klinkt oubollig maar zijn er in leuke kleuren en soorten en blijven bij mij de hele zomer goed (wel dooie bloemen er af halen en bij warm weer elke dag water geven). In de tuin heb ik mini-afrikaantjes, luciferplantjes, vlijtig liesjes. De eerste twee bloeien bij ook de hele zomer. Begonia's zijn volgens mij ook erg sterk en bloeien de hele zomer.
En verder weet ik er ook niet te veel van af maar vind plantjes wel erg leuk.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
- vlijtig liesjes
- verbena's
- geraniums
- petunia's
- Lobelia
- verbena's
- geraniums
- petunia's
- Lobelia
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
ik zou gaan voor de vaste planten die in de zomer wel bloeien.
Dus dan heb je in de winter altijd iets wat groen blijft ondanks de kou, en dan komt er in het voorjaar een leuk bloemetje in.
Zomerplanten zoals lavendel,hortensia's,violen hebben best veel erk nodig....dagje geen water en ze zijn zowat dood. Groenblijvers hoeven wat minder water. En al gaan de bloemetjes dood, dan is de rest van de plant tenminste nog groen...
Kan even geen namen noemen, ben niet zo goed in namen van planten haha
Dus dan heb je in de winter altijd iets wat groen blijft ondanks de kou, en dan komt er in het voorjaar een leuk bloemetje in.
Zomerplanten zoals lavendel,hortensia's,violen hebben best veel erk nodig....dagje geen water en ze zijn zowat dood. Groenblijvers hoeven wat minder water. En al gaan de bloemetjes dood, dan is de rest van de plant tenminste nog groen...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
De planten die ik hierboven noemde staan bij ons vanaf mei tot september en bloeien dus de hele zomer*Marietje* schreef:ik zou gaan voor de vaste planten die in de zomer wel bloeien.
Monte- Ratel
Monte schreef:De planten die ik hierboven noemde staan bij ons vanaf mei tot september en bloeien dus de hele zomer*Marietje* schreef:ik zou gaan voor de vaste planten die in de zomer wel bloeien.
en hebben die in de wnter een groenblijvend blad?
Dat was mijn fout vorig jaar... ik had toen in onze nieuwe tuin allemaal hortensia's en lavendel geplant...en sja, toen was er ind e winter niks van over behalve wat dooie dorre takken. Vind t altijd wel leuk als het in de winter ook een groenblijved en bladhoudend is.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Mijn vader mag graag tuinieren, maar hij geeft violen echt niet iedere dag water, misschien om de 2 dagen? Ze zijn dan echt niet (bijna) dood hoor. Nu het nog niet te warm is hoeft dat ook niet. Straks met het warme weer geeft hij de planten iedere dag water.
Ik heb zelf de struikmargriet in een mand bij de deur staan, bloeit van mei tot oktober.
Ik heb zelf de struikmargriet in een mand bij de deur staan, bloeit van mei tot oktober.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Nee in de herfst zijn ze dood. Je moet dus elk voorjaar weer nieuwe halen*Marietje* schreef:Monte schreef:De planten die ik hierboven noemde staan bij ons vanaf mei tot september en bloeien dus de hele zomer*Marietje* schreef:ik zou gaan voor de vaste planten die in de zomer wel bloeien.
en hebben die in de wnter een groenblijvend blad?
Dat was mijn fout vorig jaar... ik had toen in onze nieuwe tuin allemaal hortensia's en lavendel geplant...en sja, toen was er ind e winter niks van over behalve wat dooie dorre takken. Vind t altijd wel leuk als het in de winter ook een groenblijved en bladhoudend is.
Monte- Ratel
Hier doen de violen het ook super goed. Behalve de witte!
Wij hebben ook lavendel staan en petunia's.
En een hortensia.
Qua werk vind ik het wel meevallen. Na het seizoen terug snoeien en evt een plastic zak eroverheen tegen de vorst.
Fuchsia's zijn ook mooi!
Heb je in 2 of 3 kleuren dacht ik. Lobelia, ook altijd leuk!
Wij hebben ook lavendel staan en petunia's.
En een hortensia.
Qua werk vind ik het wel meevallen. Na het seizoen terug snoeien en evt een plastic zak eroverheen tegen de vorst.
Fuchsia's zijn ook mooi!
Heb je in 2 of 3 kleuren dacht ik. Lobelia, ook altijd leuk!
Gast- Gast
bij mij op het balkon doen violen het juist goed, ik heb nu winterviolen in de bakken. Geplant voor de winter en ze hebben alle sneeuw en vorst overleeft en bloeien nu hartstikke mooi. Verder heb ik vaak pletunia's en geraniums in de bloembakken, deze moeten in de zomer wel om de dag water hebben (bij heel mooi weer liefst iedere dag). Ik moet wel zeggen dat mijn balkon vanaf 12uur 's middags in de zon ligt.
ilse3- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 57
Registratiedatum : 21-11-10
Lobelia vinden wij geweldig! Verder kopen wij altijd dahlia's!
Eenjarige hebben altijd wel ater nodig dus mocht je die kopen, hou er rekening mee dat je water moet geven!
Eenjarige hebben altijd wel ater nodig dus mocht je die kopen, hou er rekening mee dat je water moet geven!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
*Marietje* schreef:
Zomerplanten zoals lavendel,hortensia's,violen hebben best veel erk nodig....dagje geen water en ze zijn zowat dood.
Huh? Lavendel en hortensia veel werk nodig? Hier niet hoor! Staan volop in de zon, maar als ik ze een aantal dagen geen water geef doen ze het ook prima hoor. Lavendel hebben wij in twee kleine struikjes gekocht, nu na een maand of twee al mooie volle struiken. Wat ik verder in onze tuin erg mooi vind is clematissen en een sering, en we hebben blauwe druifjes in de tuin staan die het geheel heerlijk opfleurden voordat in alle planten echt knoppen/bloemen komen.
Lilou- Fluisteraar
- Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Tot hoever meegaan in geheimen?
» Hoe lang...
» Hoe lang ben jij?
» Hoe lang hou jij het vol?
» Lang van gedroomd....
» Hoe lang...
» Hoe lang ben jij?