Taarten Topique
+72
Gigi_
vlinder-2011
love
Minx
flower
Phileine
SarahKey
Xanna
Tazz
_Muppit
RioolSpook
kletskousje
Barbabella
duckie
Curious
JustMeDaan
Stitch
Caresses
joyce0606
Monte
lyke
Try
Primrose
sonly
PapillonRose
Lilou
_Femme
Ella
Rosa
Antibes
Zora
Merai
Mamasapje
Lady4
ProudMom
poppetje
Mamsie
xxjojootjexx
TukTuk
SoezieQ
Bosjesvrouw
Arwyn
ixis
Janelie
Sjaantje
Zwoesj
snapple
sunnygirl
Pien
Angela_1986
Burn
Prosecco
Raindrop
ekiaam87
Nathalie
*Lookie*
TNMN
Jerry
Mida4you
Coccinelle
Summerlovin
Laquisia
Caesar
Aagje!
CCC
Luthien
Rebecca
Zwerver
Highway
Elsje
Lejow
PiP
76 plaatsers
Pagina 29 van 40
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Re: Taarten Topique
Ja hoor, vind het wel een grappig effect hebben, maar dan meer voor op cupcakes (heb kleine stempels)
Hier mijn laatste 2 taarten voor dit weekend
Hier mijn laatste 2 taarten voor dit weekend
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
ga ze misschien gewoon eens kopen, zo duur zijn ze nie kan ik altijd eens kijken.
wow die zijn ook mooi,
hoelang maak jij al taarte?
wow die zijn ook mooi,
hoelang maak jij al taarte?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
kun je trouwens ook allemaal cupcakes (van cakebeslag) en taartjes (biscuitmix) in de diepvries doen en dan als je eens 1 of 2 taartjes /cupcakes wilt maken ze ontdooien en dan bekleden?
tis de bedoeling dak binnenkort 40 cupcakes ga maken voor mn moeders verjaardag maar dan wil ik ze van te voren al vast gebakken heb dat ik 1 of 2 dagen van te voren de versiering ga maken...
iemand wel eens een taart gevult met after eight?>
tis de bedoeling dak binnenkort 40 cupcakes ga maken voor mn moeders verjaardag maar dan wil ik ze van te voren al vast gebakken heb dat ik 1 of 2 dagen van te voren de versiering ga maken...
iemand wel eens een taart gevult met after eight?>
duckie- Ratel
Je kunt het dan beter andersom doen. Invriezen kan wel, maar ik vind het zelf vers het fijnst.
De versieringen kun je al wel wat dagen van te voren maken. Als je met marsepeinen/fondanten schildjes gaat werken (zo'n plat rondje op je cupcake) kun je daar makkelijk een week van te voren al mee beginnen. Als je ze dan luchtdicht afdekt, is er niets aan de hand! Bak je de dag van te voren de cupcakes (als je zo'n vorm neemt waar er 12 tegelijk in kunnen, passen er meestal wel 2 in de oven en ben je met 2 keer bakken klaar!).
Ik bak nu ongeveer 1,5 jaar!
De versieringen kun je al wel wat dagen van te voren maken. Als je met marsepeinen/fondanten schildjes gaat werken (zo'n plat rondje op je cupcake) kun je daar makkelijk een week van te voren al mee beginnen. Als je ze dan luchtdicht afdekt, is er niets aan de hand! Bak je de dag van te voren de cupcakes (als je zo'n vorm neemt waar er 12 tegelijk in kunnen, passen er meestal wel 2 in de oven en ben je met 2 keer bakken klaar!).
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Jerry schreef:als je zelf biscuitbeslag gaat maken: héél goed kloppen!
Ja, het moet een beetje slagroom achtige substantie hebben. En de eieren eerst warm maken (dus in een schaal warm water leggen een minuut of 5, echt heet water), dan rijst de taart beter
Dit had ik de vorige keer gedaan, water uit de waterkoker en dan 3 minuten, maar toen waren ze al half gekookt :O!
Hoe doen jullie dit?
_Muppit- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 364
Whahaha, ja dat is veel te heet!
Gewoon de kraan goed heet laten worden, even laten stromen, in de maatbeker de eieren doen, water erbij en een minuut of 3/4 e rin laten zitten. Desnoods ondertussen even water vernieuwen. In die tijd pak ik de weegschaal, de mixkom, het biscuit enz enz en tegen de tijd dat ik dat klaar heb haal ik de eieren er uit.
Gewoon de kraan goed heet laten worden, even laten stromen, in de maatbeker de eieren doen, water erbij en een minuut of 3/4 e rin laten zitten. Desnoods ondertussen even water vernieuwen. In die tijd pak ik de weegschaal, de mixkom, het biscuit enz enz en tegen de tijd dat ik dat klaar heb haal ik de eieren er uit.
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Whahaha, ja dat is veel te heet!
Oh, haha. De keer erna heb ik ze inderdaad maar echt heel even er in gelegd. Dan weet ik dat voor de volgende keer . Thanks!
_Muppit- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 364
Lejow schreef:Je kunt het dan beter andersom doen. Invriezen kan wel, maar ik vind het zelf vers het fijnst.
heb je hier een speciale vorm van of iets? heb nu nog geen goeie dus hij is of te klein of te groot
sorry voor de vele vragen hoor
duckie- Ratel
Nee gewoon een uitstekertje van een rondje
Lejow- Lady Post-a-lot
Wat een mooie taarten weer Lejow!
Zelf heb ik deze taart gemaakt voor een vriendin van mij die 20 geworden is.
De voorkant:
De zijkant:
Ingepakt:
Zelf heb ik deze taart gemaakt voor een vriendin van mij die 20 geworden is.
De voorkant:
De zijkant:
Ingepakt:
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Leuk! die heb ik in feb gemaakt toen mijn oom 70 werd
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Leuk! die heb ik in feb gemaakt toen mijn oom 70 werd
Ik heb het idee ook op dit forum opgedaan . Ben daarna even via google gaan kijken naar andere voorbeelden en hem toen gaan maken!
Summerlovin- Kletskop
kun je marsepein ook mooi wit krijgen?
duckie- Ratel
duckie schreef:kun je marsepein ook mooi wit krijgen?
Je kunt spierwitte marsepein kopen
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Prosecco schreef:duckie schreef:kun je marsepein ook mooi wit krijgen?
Je kunt spierwitte marsepein kopen
Klopt! de ogen van mijn varken zijn ook van zulke marspein gemaakt
Summerlovin- Kletskop
Je kunt marsepein zelf wel wit maken, maar dan moet er heel veel witte kleurstof in.
Handiger is het om gewoon witte marsepein te kopen, al is dit wel iets duurder.
Handiger is het om gewoon witte marsepein te kopen, al is dit wel iets duurder.
Lejow- Lady Post-a-lot
De taarten van pip zijn niet alleen super mooi, maar ook enorm lekker!
Ronnie vond het een super kado, een taart speciaal voor hem, en hij had dit nooit verwacht. De taarten zijn bijna helemaal opgekomen, iedereen vroeg bij welke bakker ik de taarten gekocht had
Ronnie vond het een super kado, een taart speciaal voor hem, en hij had dit nooit verwacht. De taarten zijn bijna helemaal opgekomen, iedereen vroeg bij welke bakker ik de taarten gekocht had
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Oh wat grappig Jojo, dat ze ze voor jou gemaakt had!
Heb je mijn PBtjes nog gekregen? Iedereen op het taartenforum vroeg zich namelijk af voor wie je nou uiteindelijk gegaan was hehe
Heb je mijn PBtjes nog gekregen? Iedereen op het taartenforum vroeg zich namelijk af voor wie je nou uiteindelijk gegaan was hehe
Lejow- Lady Post-a-lot
Ja ik had ze gekregen, maar uiteindelijk is het Pip dus geworden;)Lejow schreef:Oh wat grappig Jojo, dat ze ze voor jou gemaakt had!
xxjojootjexx- Kletskop
Duckie: Pff wat een vragen Maar ik bak sinds september geloof ik. Ik wou voor mijn dochter een mooie taart maken en ben toen eerst gaan oefenen met andere taartjes.
Ik vind After Eight sooowww vies, haha. Geen ervaring dus;)
Maar hier is een recept voor als je hem nog niet gevonden hebt!
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/27/After-eightvulling/
Ik vind dat invriezen prima kan(cupcakes heb ik nog niet geprobeerd). Als ik een klein taartje maak, dan kan ik van normale portie biscuitmix 2x 18 cm bakken. 1 gaat er dan in de vriezer. Ik merk dan niet dat het droger ofzo is. Sommigen vinden het zelfs fijner/lekkerder als het in de vriezer is geweest.
Witte marsepein maak ik zelf met witte poeder, dit heb ik een keer gekocht omdat er geen wit meer in de winkel was. Er gaat inderdaad wel wat poeder in, maar het is ook wel makkelijk om in huis te hebben.
Stempels heb ik ook wel eens gedaan op cupcakes, dat zag er leuk uit!
Mixer heb ik van de Lidl, was 30,- ofzo. Deze gaat ook automatisch, anders is het geen doen.
Eerst je biscuit en dan ook nog eens botercreme
Lejow: Ik vind vooral de bovenste taart leuk!
Eieren: Heb ik nou zo`n magische oven? Ik doe helemaal niks "moeilijk" met warme eieren of temperatuur opdraaien en het lukt allemaal perfect...
Jojootje: Thanks! Gelukkig waren ze erg lekker en vielen ze in de smaak. Ik heb nog nooit wat verkeerds gehoord, maar het is toch wel even spannend als je het voor een ander maakt
De vulling was nog wel even stress hoor, haha, zie hieronder.
All: Wat vinden jullie hiervan? Vorige week vrijdag heb ik inkopen gedaan bij de Bakzolder, oa Banketbakkersroom. Vorige week wou ik dus de taarten vullen met banketbakkersroom. Ik mixen en het zag er al anders uit, maargoed ze hebben nieuwe verpakkingen dus misschien was de samenstelling ook wel anders. Helaas dat was dus niet zo, het leek meer op vanille vla. Achteraf bleek het dus te zijn dat ze Banketbakkersroom warm(die je mee kan bakken), hadden gestickerd als banketbakkersroom koud. Ik de volgende dag dus bellen en mijn man is die kant opgereden om de juiste te halen, aan de telefoon zei ze nog: Komt helemaal goed! Het is ook wel goed gekomen, maar ik kreeg alleen een nieuwe verpakking. Ik had toch eigenlijk nog wel iets extra verwacht, heel erg ik weet het, maar toch er zat iets anders in een verpakking, ik kon die avond niet verder en het was een ritje van 15 min heen en weer 15 min terug. Ben ik nou te gierig? Of hadden jullie ook wel iets verwacht?
Zo dat was weer een lapje tekst!
Komend weekend ben ik vrij van taartenbakken en het weekend daarop en die week erna mag ik weer volop aan de slag! 23 juli voor mijn Nichtje weer een Dora en 27 juli ben ik zelf jarig. Heb die dag vrij gevraagd en dan wil ik voor mijn werk een taart maken en voorbereidingen treffen voor DE taart, haha Nu nog bedenken wat ik voor mezelf wil.
Ik vind After Eight sooowww vies, haha. Geen ervaring dus;)
Maar hier is een recept voor als je hem nog niet gevonden hebt!
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/27/After-eightvulling/
Ik vind dat invriezen prima kan(cupcakes heb ik nog niet geprobeerd). Als ik een klein taartje maak, dan kan ik van normale portie biscuitmix 2x 18 cm bakken. 1 gaat er dan in de vriezer. Ik merk dan niet dat het droger ofzo is. Sommigen vinden het zelfs fijner/lekkerder als het in de vriezer is geweest.
Witte marsepein maak ik zelf met witte poeder, dit heb ik een keer gekocht omdat er geen wit meer in de winkel was. Er gaat inderdaad wel wat poeder in, maar het is ook wel makkelijk om in huis te hebben.
Stempels heb ik ook wel eens gedaan op cupcakes, dat zag er leuk uit!
Mixer heb ik van de Lidl, was 30,- ofzo. Deze gaat ook automatisch, anders is het geen doen.
Eerst je biscuit en dan ook nog eens botercreme
Lejow: Ik vind vooral de bovenste taart leuk!
Eieren: Heb ik nou zo`n magische oven? Ik doe helemaal niks "moeilijk" met warme eieren of temperatuur opdraaien en het lukt allemaal perfect...
Jojootje: Thanks! Gelukkig waren ze erg lekker en vielen ze in de smaak. Ik heb nog nooit wat verkeerds gehoord, maar het is toch wel even spannend als je het voor een ander maakt
De vulling was nog wel even stress hoor, haha, zie hieronder.
All: Wat vinden jullie hiervan? Vorige week vrijdag heb ik inkopen gedaan bij de Bakzolder, oa Banketbakkersroom. Vorige week wou ik dus de taarten vullen met banketbakkersroom. Ik mixen en het zag er al anders uit, maargoed ze hebben nieuwe verpakkingen dus misschien was de samenstelling ook wel anders. Helaas dat was dus niet zo, het leek meer op vanille vla. Achteraf bleek het dus te zijn dat ze Banketbakkersroom warm(die je mee kan bakken), hadden gestickerd als banketbakkersroom koud. Ik de volgende dag dus bellen en mijn man is die kant opgereden om de juiste te halen, aan de telefoon zei ze nog: Komt helemaal goed! Het is ook wel goed gekomen, maar ik kreeg alleen een nieuwe verpakking. Ik had toch eigenlijk nog wel iets extra verwacht, heel erg ik weet het, maar toch er zat iets anders in een verpakking, ik kon die avond niet verder en het was een ritje van 15 min heen en weer 15 min terug. Ben ik nou te gierig? Of hadden jullie ook wel iets verwacht?
Zo dat was weer een lapje tekst!
Komend weekend ben ik vrij van taartenbakken en het weekend daarop en die week erna mag ik weer volop aan de slag! 23 juli voor mijn Nichtje weer een Dora en 27 juli ben ik zelf jarig. Heb die dag vrij gevraagd en dan wil ik voor mijn werk een taart maken en voorbereidingen treffen voor DE taart, haha Nu nog bedenken wat ik voor mezelf wil.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
@Pip, nee hoor, niks gemerkt;)
xxjojootjexx- Kletskop
Ik denk niet dat ze veel meer anders voor je kunnen doen Pip, het is al netjes dat je een nieuw pak krijgt!
Lejow- Lady Post-a-lot
Wat een ontzettend leuke taart met dat prinsesje Lejow! Leuk geboetseerd en mooie kleuren!
Ik heb dit weekend deze twee gemaakt: Vind ze wel leuk geworden en ze waren ook erg lekker! Stukjes chocolade door de biscuit, afgesmeerd met botercreme met cacao en gevuld met sinaasappelmarmalade.
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Die zijn echt heel leuk Merai !
Summerlovin- Kletskop
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
Pagina 29 van 40
Permissies van dit forum: