Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bij verkoudheid --> koorts?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Bij verkoudheid --> koorts? Empty Bij verkoudheid --> koorts?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 22:35

Misschien een domme vraag. Maar voor de mensen die verkouden zijn of zijn geweest hebben/hadden jullie daar ook koorts bij?

Ik ben verkouden maar met koorts erbij, nu is de koorts redelijk gezakt maar gisteren en vrijdag toch een lichte verhoging gehad rond de 38,7
Het is niet dat ik me zorgen maak. Maar normaal heb je toch geen koorts bij een verkoudheid? Kan me ook niet voorstellen dat ik een buikgiepje heb gehad want voor het eerst waren mijn darmen vrij rustig smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij verkoudheid --> koorts? Empty Re: Bij verkoudheid --> koorts?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 22:37

Doorgaans heb ik er geen koorts bij, maar heel uitzonderlijk is het geloof ik niet als je verhoging/koorts erbij hebt. Kan gewoon griep zijn. Beterschap!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij verkoudheid --> koorts? Empty Re: Bij verkoudheid --> koorts?

Bericht  Le Chat Noir za 16 apr 2011 - 22:39

38.7 is geen lichte verhoging maar echt wel koorts.
Verhoging is tussen de 37.5 en 38 graden. Dit is gewoner bij een verkoudheid.
De koorts die jij omschrijft, zie je bij griep. Bij een gewone griep ben je inderdaad verkouden, last van je spieren en gewoon lamlending. Je darmen hoeven niet altijd mee te doen hierbij, al ben je vaak ook niet zo lekker. Ik denk dat jij wel een griep te pakken hebt, maar nu weer herstellende bent, als de koorts weer gedaald is.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij verkoudheid --> koorts? Empty Re: Bij verkoudheid --> koorts?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 22:42

Normaal heb ik daar ook geen last van. Ben wel eens vaker verkouden geweest maar nog nooit met koorts. Vandaar mijn vraag. Ik ga niet internet zoeken want daar kom je alleen maar rare verhalen tegen. Misschien idd een simpel griepje. Ik kijk het wel aan want ben er een beetje benauwd bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij verkoudheid --> koorts? Empty Re: Bij verkoudheid --> koorts?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 22:47

Hoe erg ben je verkouden dan? Heb je ook hoofdpijn/pijn bij het bukken/groen snot? (sorry :P) Oftwel, zou het kunnen dat je een bijholteontsteking hebt of denk je dat niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij verkoudheid --> koorts? Empty Re: Bij verkoudheid --> koorts?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 22:54

Reeza schreef:Hoe erg ben je verkouden dan? Heb je ook hoofdpijn/pijn bij het bukken/groen snot? (sorry :P) Oftwel, zou het kunnen dat je een bijholteontsteking hebt of denk je dat niet?

Het begon met keelontsteking. Zeg maar het gevoel als je amandelen net verwijderd zijn. Dat heb ik 2 dagen gehad en nu is het snotteren geblazen met hoesten. Ik heb wel wat groen slijm maar niet zo heel veel. Ik voel me een stuk beter als gisteren. Maar om nou gelijk naar een arts te gaan vind ik een beetje overdreven. Ik loop de laatste tijd sowieso te kwakkelen met mijn gezondheid. Ook veel last van mijn darmen maar dat is nu gelukkig even rustig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij verkoudheid --> koorts? Empty Re: Bij verkoudheid --> koorts?

Bericht  Le Chat Noir za 16 apr 2011 - 22:57

Nee het lijkt mij niet nodig om naar een dokter te gaan als je nu aan de beterende hand bent. Mocht je nu ineens weer hoge koorts krijgen en ziek zijn, dan kan je wel gaan eventueel. Maar ook als je een keelonsteking of bijholteonsteking hebt, is het niet altijd nodig naar de huisarts te gaan...van een virale infectie herstel je vanzelf.
Je schrijft dat je wel wat benauwd bent? Mocht dat erger worden zou ik wel naar de huisarts gaan.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij verkoudheid --> koorts? Empty Re: Bij verkoudheid --> koorts?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 23:04

Ik was ook niet echt vanplan om gelijk naar een arts te rennen. Ben de laatste iets te vaak bij een arts geweest. Ik kijk dit sowieso even aan. Maar dit is de eerste keer dat ik hierbij koorts heb, misschien is dit ook wel omdat ik lichamelijk de laatste tijd niet lekker in mijn vel zit. En mijn afweer duidelijk wat lager is.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij verkoudheid --> koorts? Empty Re: Bij verkoudheid --> koorts?

Bericht  SuperGrover za 16 apr 2011 - 23:15

Koorts is een reactie van je lichaam op een infectie. Je lichaam verhoogt de normwaarde van je lichaamstemperatuur, zodat bepaalde processen versnelt worden (die nodig zijn voor het opruimen van de ziekteverwekker), maar ook om de deling van bacteriën te remmen (die kunnen niet goed tegen de verhoging van de temperatuur). Bij een bacteriële infectie heb je vaak eerder last van koorts, dan bij een virusinfectie. Dat is ook de reden dat koorts bij verkoudheid vaak uitblijft. Maar dat je wel koorts hebt, is niet erg ofzo. Naar de dokter gaan is onnodig, die zal ook geen actie ondernemen.

Tenzij de koorts rond de 39 graden langer dan een week aanhoudt, dan moet je wel even naar de dokter gaan, omdat langdurige koorts juist slecht is voor je lichaam (eiwitten raken onomkeerbaar verwoest).
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij verkoudheid --> koorts? Empty Re: Bij verkoudheid --> koorts?

Bericht  minoessepoes zo 17 apr 2011 - 6:39

Dat heb ik standaard als ik flink verkouden ben, ik geloof afgelopen winter wel 4 keer. Meestal is het een dag of 2 en dan neemt het af.

Als het langer duurt (een week) en er zit geen verbetering in dan ga ik naar een huisarts, of als ik ga rochelen of vreemd hoest, maar dat komt omdat ik astma heb en nogal een verleden met longontsteking en bronchitis.

Ik zou het in jouw geval gewoon even aankijken!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij verkoudheid --> koorts? Empty Re: Bij verkoudheid --> koorts?

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 6:47

minoessepoes schreef:Dat heb ik standaard als ik flink verkouden ben, ik geloof afgelopen winter wel 4 keer. Meestal is het een dag of 2 en dan neemt het af.

Als het langer duurt (een week) en er zit geen verbetering in dan ga ik naar een huisarts, of als ik ga rochelen of vreemd hoest, maar dat komt omdat ik astma heb en nogal een verleden met longontsteking en bronchitis.

Ik zou het in jouw geval gewoon even aankijken!

Ik kijk het zeker even aan. Alleen het hoesten doet gewoon zeer en mijn kop zit vol snot. Koorts heb ik niet. Ik zit dus even in dubio of ik nog een dag thuis blijf of dat ik ga werken. Ik vind zoiets altijd moeilijk om dat ik dan eigenlijk niet 'echt ziek' ben. Maar aan de andere kant moet ik volgens mijn vriend meer aan mezelf denken en beter nog een dagje uitzieken. Dit doe ik sowieso te weinig (loop al een tijdje met gezondheidsklachten) Bovendien heb ik geen zin in het gezeur van collega's en ga ik vaak toch maar werken. Hoe stom!! Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij verkoudheid --> koorts? Empty Re: Bij verkoudheid --> koorts?

Bericht  minoessepoes zo 17 apr 2011 - 6:58

Cimic schreef:
minoessepoes schreef:Dat heb ik standaard als ik flink verkouden ben, ik geloof afgelopen winter wel 4 keer. Meestal is het een dag of 2 en dan neemt het af.

Als het langer duurt (een week) en er zit geen verbetering in dan ga ik naar een huisarts, of als ik ga rochelen of vreemd hoest, maar dat komt omdat ik astma heb en nogal een verleden met longontsteking en bronchitis.

Ik zou het in jouw geval gewoon even aankijken!

Ik kijk het zeker even aan. Alleen het hoesten doet gewoon zeer en mijn kop zit vol snot. Koorts heb ik niet. Ik zit dus even in dubio of ik nog een dag thuis blijf of dat ik ga werken. Ik vind zoiets altijd moeilijk om dat ik dan eigenlijk niet 'echt ziek' ben. Maar aan de andere kant moet ik volgens mijn vriend meer aan mezelf denken en beter nog een dagje uitzieken. Dit doe ik sowieso te weinig (loop al een tijdje met gezondheidsklachten) Bovendien heb ik geen zin in het gezeur van collega's en ga ik vaak toch maar werken. Hoe stom!! Embarassed

Daar zou ik wel even goed over na denken, ik denk dat je vaak even beter goed uit kan zieken, dan maar door gaan, want dan loop je er of langer mee door, of je bent binnenkort weer ziek. Ik zou morgenochtend even kijken hoe je je voelt, of je goed geslapen hebt, minder hoesten e.d. En dan beslissen of je gaat werken!

Beterschap!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij verkoudheid --> koorts? Empty Re: Bij verkoudheid --> koorts?

Bericht  Caramba zo 17 apr 2011 - 7:49

Een paar weken terug ben ik erg verkouden geweest en daarbij grieperig. Daarbij een luchtweginfectie erbij. Ben een week hees geweest. Ook hevige voorhoofdholte ontsteking erbij, dat heb ik altijd als ik een beetje verkouden ben. Het is dus niet raar dat je bij verkoudheid grieperig bent.
Uitzieken is dan eigenlijk wel beter dan gewoon aan het werk te gaan. Voor je het weet ben je langer verkouden/grieperig.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij verkoudheid --> koorts? Empty Re: Bij verkoudheid --> koorts?

Bericht  Printje zo 17 apr 2011 - 7:53

Ik ben momenteel ook erg verkouden, keelpijn, hoofdpijn het hele pakket. Ik heb daar dan idd ook altijd wat verhoging bij.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij verkoudheid --> koorts? Empty Re: Bij verkoudheid --> koorts?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum