Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werkt er iemand in de schuldhulpverlening?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Werkt er iemand in de schuldhulpverlening? Empty Werkt er iemand in de schuldhulpverlening?

Bericht  Winegum ma 6 dec 2010 - 22:51

Aankomend schooljaar moet ik een heel schooljaar lang stage gaan lopen. Ik doe de opleiding SJD maar ik heb eigenlijk nog niet echt een idee waar ik precies zou willen werken. Ik vind zoveel dingen leuk en interessant waar ik terecht zou kunnen komen.
Nu ben ik op dit moment bezig met schulden, schuldhulpverlening, en ik merk dat ik dit wel heel erg interessant vind.

Zijn hier meiden werkzaam in de schuldhulpverlening? Kunnen jullie mij vertellen wat je precies doet, wat een stagiaire doet binnen het bedrijf (als daar sprake van is) etc?

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werkt er iemand in de schuldhulpverlening? Empty Re: Werkt er iemand in de schuldhulpverlening?

Bericht  Susan ma 6 dec 2010 - 23:14

Ik heb een nichtje dat al een aantal jaar in de schuldhulpverlening werkt. Ik kan wel wat vragen doorsturen als je wil.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werkt er iemand in de schuldhulpverlening? Empty Re: Werkt er iemand in de schuldhulpverlening?

Bericht  Winegum ma 6 dec 2010 - 23:26

Dat is lief, ik zal het onthouden! Ik heb nog niet echt specifieke vragen, maar ben gewoon benieuwd naar ervaringen en werkzaamheden. Moet me er zelf ook nog eerst beter in verdiepen.
Mocht ik alsnog vragen hebben, dan weet ik je te vinden smile

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werkt er iemand in de schuldhulpverlening? Empty Re: Werkt er iemand in de schuldhulpverlening?

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 23:44

Een van mijn beste vriendinnen werkt in de schuldhulpverlening, ik wil haar ook wel 't 1 en ander vragen als je wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werkt er iemand in de schuldhulpverlening? Empty Re: Werkt er iemand in de schuldhulpverlening?

Bericht  silly-one ma 6 dec 2010 - 23:55

Mijn zus is bewindvoerder. Ze is hier vanuit de SJD in terecht gekomen.
Wat ik van haar vooral begrijp is dat ze dossiers onder haar hoede heeft en voor deze mensen financieel aanspreek punt is. Ze gaat regelmatig naar de rechtbank, om te kijken hoe ze het beste de schuldeisers tegemoet kunnen komen. Moet wekelijks huisbezoeken rijden en is o.a. verantwoordelijk voor de post van de cliënten. Deze gaat via de bewindvoerder en zij beslist wat doorgestuurd wordt en wat niet. Alle rekeningen zijn voor hun.

Dit is wat ik globaal weet, misschien heb je er wat aan.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Werkt er iemand in de schuldhulpverlening? Empty Re: Werkt er iemand in de schuldhulpverlening?

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 1:40

ik werk voor 2 curatoren, niet helemaal hetzelfde, maar misschien heb je er ook wat aan?

@ silly, misschien heb je nu een PM van mij.. was niet de bedoeling, haha! Ik klikte mis!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werkt er iemand in de schuldhulpverlening? Empty Re: Werkt er iemand in de schuldhulpverlening?

Bericht  Winegum di 7 dec 2010 - 1:55

En wat moet je daar dan doen, Wolletjes?

Via welke instantie werkt je zus als bewindvoerder, Silly-one? Zulk soort werkzaamheden ken ik inderdaad wel, dat is een beetje globaal inderdaad wat ze doen. Thnx = smile

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werkt er iemand in de schuldhulpverlening? Empty Re: Werkt er iemand in de schuldhulpverlening?

Bericht  Zininzon di 7 dec 2010 - 10:04

Ik werk zelf in het Algemeen Maatschappelijk Werk, waar schuldenproblematiek een klein deel van mijn werk is. We werken veel samen met de Stadsbank, lijkt me voor jou een prima plek om te werken! Verder kun je denken aan het Juridisch Loket of Sociaal Raadslieden Werk, waar in zeer brede zin aan juridische vraagstukken wordt gewerkt.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werkt er iemand in de schuldhulpverlening? Empty Re: Werkt er iemand in de schuldhulpverlening?

Bericht  Winegum zo 12 dec 2010 - 9:09

De stadsbank, is dat zoiets als het GKB?
Juridisch loket en sociaal raadslieden vallen voor mij al af. Daar krijg je meer diverse vraagstukken, ipv echt alleen op de schuldhulpverlening gericht.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werkt er iemand in de schuldhulpverlening? Empty Re: Werkt er iemand in de schuldhulpverlening?

Bericht  Zininzon zo 12 dec 2010 - 9:36

Winegum schreef:De stadsbank, is dat zoiets als het GKB?

Heb het even opgezocht (zelf ken ik de GKB namelijk niet) en dat is hetzelfde ja!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werkt er iemand in de schuldhulpverlening? Empty Re: Werkt er iemand in de schuldhulpverlening?

Bericht  Winegum zo 12 dec 2010 - 9:38

Zininzon schreef:
Winegum schreef:De stadsbank, is dat zoiets als het GKB?

Heb het even opgezocht (zelf ken ik de GKB namelijk niet) en dat is hetzelfde ja!

Ah oke, dat dacht ik al! Dat zal per gemeente dan wel een andere naam hebben.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werkt er iemand in de schuldhulpverlening? Empty Re: Werkt er iemand in de schuldhulpverlening?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum