Mensen die via Adhoc wonen> Omzetting naar Tijdelijk Verhuur
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mensen die via Adhoc wonen> Omzetting naar Tijdelijk Verhuur
Op dit moment woon ik samen met mijn vriend Anti Kraak, sinds augustus, via Adhoc. Deze woningen (in de volledige wijk) staan op de slooplijst, alleen door de tegenstand vanuit de wijk is het nog steeds onbekend wanneer de sloop gaat beginnen.
Nu ben ik gister gebeld door Adhoc, dat ze onze woningen om gaan zetten van Tijdelijk Beheer, naar Tijdelijk Verhuur, dit houdt in dat je officieel gaat huren, Adhoc is tussenpersoon, de huur gaat dan naar de woningbouw vereniging. Voordelen zijn dat je huurrechten krijgt, recht op huurtoeslag, geen controles meer vanuit Adhoc etc, meer vrijheid, je krijgt een contract van 6 maanden, dus je hebt meer zekerheid, opzegtermijn vanuit Adhoc is 3 maanden ipv 2 weken etc, nadeel is dat de huur van 200euro naar 385 euro gaat.
Nu wordt dit enigzins gecompenseerd met de huurtoeslag die wij zullen krijgen, maar we zullen toch iedere maand moeten bijleggen op de huur.
We hebben niet veel keus dan dit accepteren, anders moeten we er 5 mei uit zijn, eventueel kunnen ze opzoek naar een nieuwe anti kraak woning, maar de kans is er dat die er niet zal zijn.
Aangezien we geen zin hebben in een verhuizing op dit moment, omdat we hopen dat we in de zomer vakantie eindelijk via de woningbouw vereniging aan de beurt komen voor een huurwoning (9 jaar inschrijftijd), zullen we er mee akkoord gaan.
Maar ik vraag me af of meer mensen al op deze manier huren via Adhoc? En zoja, is het idd allemaal zo gunstig als dat het op dit moment lijkt? Afgezien van de huurkosten die omhoog gaan natuurlijk.
Het enige waar ik zelf een beetje mee zit, is dat je dus via de woningbouw vereniging gaat huren, het contract loopt wel via Adhoc, maar ben toch bang dat er straks tegen mijn vriend gezegd word "ja die 9 jaar inschrijftijd ben je kwijt" , ondanks dat Adhoc heeft gezegd dat dat niet zal gebeuren.
Nu ben ik gister gebeld door Adhoc, dat ze onze woningen om gaan zetten van Tijdelijk Beheer, naar Tijdelijk Verhuur, dit houdt in dat je officieel gaat huren, Adhoc is tussenpersoon, de huur gaat dan naar de woningbouw vereniging. Voordelen zijn dat je huurrechten krijgt, recht op huurtoeslag, geen controles meer vanuit Adhoc etc, meer vrijheid, je krijgt een contract van 6 maanden, dus je hebt meer zekerheid, opzegtermijn vanuit Adhoc is 3 maanden ipv 2 weken etc, nadeel is dat de huur van 200euro naar 385 euro gaat.
Nu wordt dit enigzins gecompenseerd met de huurtoeslag die wij zullen krijgen, maar we zullen toch iedere maand moeten bijleggen op de huur.
We hebben niet veel keus dan dit accepteren, anders moeten we er 5 mei uit zijn, eventueel kunnen ze opzoek naar een nieuwe anti kraak woning, maar de kans is er dat die er niet zal zijn.
Aangezien we geen zin hebben in een verhuizing op dit moment, omdat we hopen dat we in de zomer vakantie eindelijk via de woningbouw vereniging aan de beurt komen voor een huurwoning (9 jaar inschrijftijd), zullen we er mee akkoord gaan.
Maar ik vraag me af of meer mensen al op deze manier huren via Adhoc? En zoja, is het idd allemaal zo gunstig als dat het op dit moment lijkt? Afgezien van de huurkosten die omhoog gaan natuurlijk.
Het enige waar ik zelf een beetje mee zit, is dat je dus via de woningbouw vereniging gaat huren, het contract loopt wel via Adhoc, maar ben toch bang dat er straks tegen mijn vriend gezegd word "ja die 9 jaar inschrijftijd ben je kwijt" , ondanks dat Adhoc heeft gezegd dat dat niet zal gebeuren.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Mensen die via Adhoc wonen> Omzetting naar Tijdelijk Verhuur
ik heb zelf geen ervaring met adhoc.
Ik denk dat je het best even de woningbouw kan bellen over je inschrijfduur, toen ik mijn huurwoning kreeg veranderde mijn status van starter naar doorstroomer en bleef die duur die ik al opgebouwd had gewoon staan.
Ik denk dat je het best even de woningbouw kan bellen over je inschrijfduur, toen ik mijn huurwoning kreeg veranderde mijn status van starter naar doorstroomer en bleef die duur die ik al opgebouwd had gewoon staan.
smurfie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10
smurfie schreef:ik heb zelf geen ervaring met adhoc.
Ja ik ga maandag ook even bellen. Het is namelijk sinds 1 april hier allemaal veranderd, voorheen had je als huidige bewoner altijd voorrang op nieuwe huurders, waardoor we dus al zolang wachtten want als nieuwe huurder kwam je dus nooit aan de beurt. Nu telt je woonduur dus als nieuwe inschrijfduur, dus zodra je een woning krijgt, begin je weer op 0.
TukTuk- Ratel
Als ik jou was zou ik ook even bellen. Ik heb ook via adhoc gewoond maar mijn huurcontract is overgezet naar die van een andere verhuurder waar ik nu dus minder betaal dan voorheen. Wat bij mij erg lullig was is dat wij eerst een brief kregen dat we eruit moesten. Die brief kreeg ik van een kerel die controle kwam doen en die wist dat we eigenlijk wel konden blijven, maar toen we belden deed het secretariaat net alsof we er wel uit moesten en zij niets voor ons konden doen omdat iedereen uit de straat eruit moest (zijn allemaal sloopwoningen). Uiteindelijk werd er vrij snel contact met ons opgenomen door de nieuwe verhuurder dus is het toch nog goed gekomen. Mijn ervaring is dus dat je niet altijd moet vertrouwen op wat adhoc zegt en dus beter zelf even met de woningbouw bellen.
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10
lieke89 schreef:Als ik jou was zou ik ook even bellen. Ik heb ook via adhoc gewoond maar mijn huurcontract is overgezet naar die van een andere verhuurder waar ik nu dus minder betaal dan voorheen. Wat bij mij erg lullig was is dat wij eerst een brief kregen dat we eruit moesten. Die brief kreeg ik van een kerel die controle kwam doen en die wist dat we eigenlijk wel konden blijven, maar toen we belden deed het secretariaat net alsof we er wel uit moesten en zij niets voor ons konden doen omdat iedereen uit de straat eruit moest (zijn allemaal sloopwoningen). Uiteindelijk werd er vrij snel contact met ons opgenomen door de nieuwe verhuurder dus is het toch nog goed gekomen. Mijn ervaring is dus dat je niet altijd moet vertrouwen op wat adhoc zegt en dus beter zelf even met de woningbouw bellen.
Oh fijn is dat, die verkeerde informatie! Hebben jullie geluk dat jullie toch konden blijven!
Ik heb net even contact opgenomen met de woningbouwvereniging, en zij wisten van niks
Erg apart, omdat Adhoc toch wel zegt dat de woningbouwvereniging in feite eind verantwoordelijke is, het huurgeld ook naar hun zou gaan etc, en zij ook toestemming moeten geven als je er binnen 6 maanden uit wilt..
Ze hebben me iig verzekerd dat de inschrijfduur blijft staan, je wordt pas een "doorstromer" als je op je inschrijftijd een woning hebt gekregen, en dat staat er nu los van. Dus is wel fijn!
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:lieke89 schreef:Als ik jou was zou ik ook even bellen. Ik heb ook via adhoc gewoond maar mijn huurcontract is overgezet naar die van een andere verhuurder waar ik nu dus minder betaal dan voorheen. Wat bij mij erg lullig was is dat wij eerst een brief kregen dat we eruit moesten. Die brief kreeg ik van een kerel die controle kwam doen en die wist dat we eigenlijk wel konden blijven, maar toen we belden deed het secretariaat net alsof we er wel uit moesten en zij niets voor ons konden doen omdat iedereen uit de straat eruit moest (zijn allemaal sloopwoningen). Uiteindelijk werd er vrij snel contact met ons opgenomen door de nieuwe verhuurder dus is het toch nog goed gekomen. Mijn ervaring is dus dat je niet altijd moet vertrouwen op wat adhoc zegt en dus beter zelf even met de woningbouw bellen.
Oh fijn is dat, die verkeerde informatie! Hebben jullie geluk dat jullie toch konden blijven!
Ik heb net even contact opgenomen met de woningbouwvereniging, en zij wisten van niks
Erg apart, omdat Adhoc toch wel zegt dat de woningbouwvereniging in feite eind verantwoordelijke is, het huurgeld ook naar hun zou gaan etc, en zij ook toestemming moeten geven als je er binnen 6 maanden uit wilt..
Ze hebben me iig verzekerd dat de inschrijfduur blijft staan, je wordt pas een "doorstromer" als je op je inschrijftijd een woning hebt gekregen, en dat staat er nu los van. Dus is wel fijn!
Ik zou als ik jou was dit nog wel even schriftelijk bevestigd willen zien. Dus even vragen of ze een mail of brief hierover willen sturen. Ik vertrouw het nooit helemaal als 'iemand aan de telefoon' dit heeft gezegd. Mocht een ander iets anders zeggen, dan heb je altijd bewijs.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Ja daar heb ik ook aan zitten denken.. Maar omdat ze niet eens wist waar ik het over had, vond ik dat een beetje lastig..
Heb net contact opgenomen met Adhoc, en ze gingen het zelf nog een keer uitzoeken, want ze vonden het ook raar dat het bij de woningbouwvereniging nog niet bekend was. Heb ook gevraagd of ik het dan zwart op wit kan krijgen. Ben benieuwd!
Heb net contact opgenomen met Adhoc, en ze gingen het zelf nog een keer uitzoeken, want ze vonden het ook raar dat het bij de woningbouwvereniging nog niet bekend was. Heb ook gevraagd of ik het dan zwart op wit kan krijgen. Ben benieuwd!
TukTuk- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Tip voor mensen die naar NYC willen!
» mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..
» Kijken mensen niet naar het weerbericht?
» Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.
» Adhoc
» mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..
» Kijken mensen niet naar het weerbericht?
» Belangrijke tip voor mensen die naar Mexico gaan of willen.
» Adhoc
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: