Adhoc
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Adhoc
Dames,
Sommigen van jullie weten dat ik en mijn vriend uit onze woning moeten, wij hebben nog tot 31 januari. Wij zijn dus met spoed opzoek naar wat anders maar ons budget is te laag voor particulier. Via de woningbouw komen wij nog niet in aanmerking.
Nu zag ik op de site van ADHOC dat je, je hier alleen voor kan aanmelden als een HUIDIGE bewoner van adhoc je voordraagt.
Nu is mijn vraag, is er iemand hier die via Adhoc huurt en ons eventueel wil voordragen? Eventueel geven we er een kleinigheidje voor, fles wijn? Zeg het maar
Sommigen van jullie weten dat ik en mijn vriend uit onze woning moeten, wij hebben nog tot 31 januari. Wij zijn dus met spoed opzoek naar wat anders maar ons budget is te laag voor particulier. Via de woningbouw komen wij nog niet in aanmerking.
Nu zag ik op de site van ADHOC dat je, je hier alleen voor kan aanmelden als een HUIDIGE bewoner van adhoc je voordraagt.
Nu is mijn vraag, is er iemand hier die via Adhoc huurt en ons eventueel wil voordragen? Eventueel geven we er een kleinigheidje voor, fles wijn? Zeg het maar
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Adhoc
Ik heb Try ooit voorgedragen. Ik weet niet of het haar toen nog gelukt is een woning te krijgen maar zo ja dan kan ze jou misschien voordragen. Zelf is mijn huis van adhoc naar een andere organisatie gegaan waardoor ik niet meer bij adhoc zit maar nog wel in hetzelfde huis. Ik hoop voor je dat je snel iets vind.
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10
Komt ze hier nog wel op het forum?
Zwerver- Ratel
lieke89 schreef:Ik heb Try ooit voorgedragen. Ik weet niet of het haar toen nog gelukt is een woning te krijgen maar zo ja dan kan ze jou misschien voordragen. Zelf is mijn huis van adhoc naar een andere organisatie gegaan waardoor ik niet meer bij adhoc zit maar nog wel in hetzelfde huis. Ik hoop voor je dat je snel iets vind.
Ja, zover ik weet woont ze nog via ADHOC. Misschien kun je er op facebook aanspreken WC-eend? Je mag me ook PM-en, ze is een vriendin van me.
Gast- Gast
Ik ben bang dat je het niet gaat redden als je nu nog via Adhoc wilt gaan wonen.. Wij hebben ons in Maart ingeschreven pas in Augustus een woning, terwijl er bij ons woningen zat waren.. Overigs hebben wij ook nog eens 2 maanden moeten wachten vanaf het moment dat we voorgedragen werden, tot we op gesprek mochten..
Ik woon ook via Adhoc, maar draag niemand voor die ik niet ken. Want als jij niet betaald, gaan ze het geld halen bij de personen die jou voorgedragen heeft.. Dat risico wil ik niet lopen.
Hopelijk kan je iemand vinden, maar ik denk dat de kans klein is.. Je zou ook kunnen kijken voor andere anti kraak bedrijven, weet niet of die allemaal met voordragen werken?
Ik woon ook via Adhoc, maar draag niemand voor die ik niet ken. Want als jij niet betaald, gaan ze het geld halen bij de personen die jou voorgedragen heeft.. Dat risico wil ik niet lopen.
Hopelijk kan je iemand vinden, maar ik denk dat de kans klein is.. Je zou ook kunnen kijken voor andere anti kraak bedrijven, weet niet of die allemaal met voordragen werken?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Oh dat voordragen daarom was wist ik niet. Ik had wel verwacht dat als wij vervelend waren dat de ander dan werden aangesproken. Maargoed, als het gaat om geld dan kan ik het wel vergeten inderdaad. En als ouders garant staan? Want mijn schoonouders willen dat zonder problemen doen.
Nee in Zwolle is bijna niks anders. We wonen nu ook anti kraak, maar moeten er nu dus uit en in principe staan we gewoon op straat.
Nee in Zwolle is bijna niks anders. We wonen nu ook anti kraak, maar moeten er nu dus uit en in principe staan we gewoon op straat.
Zwerver- Ratel
wc-eend schreef:Oh dat voordragen daarom was wist ik niet. Ik had wel verwacht dat als wij vervelend waren dat de ander dan werden aangesproken. Maargoed, als het gaat om geld dan kan ik het wel vergeten inderdaad. En als ouders garant staan? Want mijn schoonouders willen dat zonder problemen doen.
En je weet wel zeker dat Adhoc woningen heeft in Zwolle? Want anders heeft het natuurlijk ook weinig nut. Via wie woon je nu anti kraak? Hebben die niks anders voor jullie?
Bij ons was het namelijk zo dat de gehele wijk onder beheer kwam van Adhoc, omdat deze gesloopt zou gaan worden. Toch hebben we toen nog een hele tijd moeten wachten.
Ik weet niet of je iemand garant kan laten staan, ik geloof van niet.. Maar dat zou je altijd even bij Adhoc kunnen navragen.
Het is dus niks persoonlijks, als het niet om geld zou draaien zou ik je zo voordragen. Maar we hebben ook al nee gezegd tegen een verre vriend/kennis van mijn vriend omdat die vaak geld problemen heeft en we dat risico gewoon niet wilden lopen.. Sorry!
TukTuk- Ratel
Nou, ik moet toch echt zeggen dat het bij adhoc ook heel snel kan gaan. Mijn vriend en ik waren ingeschreven en konden gelijk 3 woningen bekijken waar we uit konden kiezen. binnen een week zaten we in ons nieuwe huisje.
lieke89- Fluisteraar
Ja Adhoc komen we heel veel tegen in Zwolle en ook heel veel leeg. Die heeft echt genoeg, en ook nog mooie locaties haha. Wij wonen nu via Interveste, maar die heeft niks in Zwolle behalve dit pand. We zijn zelfs al opzoek naar leegstaande panden waar interveste wat mee kan, zodat wij er eventueel in kunnen wonen.
Ik snap je volledig hoor, voel me ook niet persoonlijk aangevallen. Het is niet niks! Ik vind het wel heel raar, want dat kunnen ze in principe nooit doen! Staat dat in het contract van jullie? Ik zal morgen even bellen, even vragen hoe dat in elkaar zit!
Het is echt zooo onwijs moeilijk om een woning te vinden. Zeker als je particulier niet kan betalen Word er echt verdrietig van.
Het zou ook niet erg zijn als het iets langer zou duren hoor. Zolang het geen jaren zijn. En nja, ook dat kan ooit nog wel eens van toepassing komen
Ik snap je volledig hoor, voel me ook niet persoonlijk aangevallen. Het is niet niks! Ik vind het wel heel raar, want dat kunnen ze in principe nooit doen! Staat dat in het contract van jullie? Ik zal morgen even bellen, even vragen hoe dat in elkaar zit!
Het is echt zooo onwijs moeilijk om een woning te vinden. Zeker als je particulier niet kan betalen Word er echt verdrietig van.
Het zou ook niet erg zijn als het iets langer zou duren hoor. Zolang het geen jaren zijn. En nja, ook dat kan ooit nog wel eens van toepassing komen
Zwerver- Ratel
Weet jij toevallig hoe dat zit met het voordragen en geld?lieke89 schreef:Nou, ik moet toch echt zeggen dat het bij adhoc ook heel snel kan gaan. Mijn vriend en ik waren ingeschreven en konden gelijk 3 woningen bekijken waar we uit konden kiezen. binnen een week zaten we in ons nieuwe huisje.
Zwerver- Ratel
Ja ik vond het ook raar, maar dat is wat ons verteld was tijdens het gesprek / de keuring. Dat we selectief moesten zijn in wie we voordroegen.
Of het in het contract staat weet ik niet.
Mochten ze bij jou nou zeggen dat het niet zo is, dan kan ik zelf altijd even vrijdag Adhoc bellen als ik weer thuis ben, om het ook nog eens bij ons na te vragen (Den Bosch).
Ja het is ook enorm lastig om iets te vinden.. Staan jullie nog niet lang genoeg ingeschreven bij de woningbouwvereniging?
Wij moeten er over een jaartje uit, weten we nu gelukkig al.. Hopelijk vinden we iets anders anti kraak, anders gaan we via de woningbouw huren. Mijn vriend staat dan 10 jaar ingeschreven en we kunnen nu al een woning krijgen, maar dit is goedkoper (ook al is het tegenwoordig wel een huurcontract, omdat de sloop nog even op zich liet wachten).
We willen liever pas na mijn studie via de woningbouw gaan huren, omdat we eerst nog op reis willen en anders na de reis met een probleem zitten kwa wachtlijst.. Bij ons in het dorp is de wachttijd op een 1 gezinswoning 8 a 9 jaar ongeveer..
Of het in het contract staat weet ik niet.
Mochten ze bij jou nou zeggen dat het niet zo is, dan kan ik zelf altijd even vrijdag Adhoc bellen als ik weer thuis ben, om het ook nog eens bij ons na te vragen (Den Bosch).
Ja het is ook enorm lastig om iets te vinden.. Staan jullie nog niet lang genoeg ingeschreven bij de woningbouwvereniging?
Wij moeten er over een jaartje uit, weten we nu gelukkig al.. Hopelijk vinden we iets anders anti kraak, anders gaan we via de woningbouw huren. Mijn vriend staat dan 10 jaar ingeschreven en we kunnen nu al een woning krijgen, maar dit is goedkoper (ook al is het tegenwoordig wel een huurcontract, omdat de sloop nog even op zich liet wachten).
We willen liever pas na mijn studie via de woningbouw gaan huren, omdat we eerst nog op reis willen en anders na de reis met een probleem zitten kwa wachtlijst.. Bij ons in het dorp is de wachttijd op een 1 gezinswoning 8 a 9 jaar ongeveer..
TukTuk- Ratel
bedoel je dat de voordrager verantwoordelijk word gehouden als je niet betaalt. ik zou niet meer zo precies weten of dat nou echt zo was. 'k kan het ook niet terug vinden omdat ik alles van papieren heb weggegooit. Wat wel sowieso geld is dat je per persoon een borgsom moet betalen. ik geloof 350 euro en daarnaast moet je ook nog eens per persoon een brandpakket aanschaffen. Dat is echt heel stom want als je met z'n 2en woont zou je denken dat 1 genoeg is. misschien heb je al een brandpakket van je huidige antikraak organisatie maar waarschijnlijk moet je die dan alsnog opnieuw bij adhoc aanschaffen. zulke smiechten zijn het wel.
lieke89- Fluisteraar
@Lieke, Ja dat zijn de dingen waar zij geld aan verdienen. Ach dat vind ik nog niet eens zo erg, als wij maar een Dak boven ons hoofd hebben!
@Angel, Wow netjes zeg dat ze jullie dat zo ver op tijd laten weten. Dat hadden ze ook heeel anders kunnen aanpakken! Wij hebben net een nieuw meisje in het pand gekregen en haar is niet verteld dat ze 31 januari eruit moet zijn! Terwijl Interveste dit allang wist! Ze willen voor de laatste paar weken/maanden nog geld vangen.
Wat voor opzeg termijn is er van beide kanten?
@Angel, Wow netjes zeg dat ze jullie dat zo ver op tijd laten weten. Dat hadden ze ook heeel anders kunnen aanpakken! Wij hebben net een nieuw meisje in het pand gekregen en haar is niet verteld dat ze 31 januari eruit moet zijn! Terwijl Interveste dit allang wist! Ze willen voor de laatste paar weken/maanden nog geld vangen.
Zwerver- Ratel
lieke89 schreef:bedoel je dat de voordrager verantwoordelijk word gehouden als je niet betaalt. ik zou niet meer zo precies weten of dat nou echt zo was. 'k kan het ook niet terug vinden omdat ik alles van papieren heb weggegooit. Wat wel sowieso geld is dat je per persoon een borgsom moet betalen. ik geloof 350 euro en daarnaast moet je ook nog eens per persoon een brandpakket aanschaffen. Dat is echt heel stom want als je met z'n 2en woont zou je denken dat 1 genoeg is. misschien heb je al een brandpakket van je huidige antikraak organisatie maar waarschijnlijk moet je die dan alsnog opnieuw bij adhoc aanschaffen. zulke smiechten zijn het wel.
Ja het zijn idd oplichters.. wij moesten de eerste keer rond de 1100 euro afrekenen.. huur, 2x borgsom, 2x brandpakket a 60 of 90 euro ofzo..
We moesten ook beide een aparte WA verzekering hebben.. toen ik vorige week mijn verzekering belde, bleken we dus beide dubbel verzekerd te zijn daardoor.. Hebben de WA verzekering van mijn vriend maar stopgezet omdat hij bij mij er ook al bij stond..
TukTuk- Ratel
wc-eend schreef:@Lieke, Ja dat zijn de dingen waar zij geld aan verdienen. Ach dat vind ik nog niet eens zo erg, als wij maar een Dak boven ons hoofd hebben!
Nou netjes is het niet hoor.. Want dat hebben wij niet via hun vernomen, maar zelf uit de sloopplannen kunnen concluderen, daar stond op welke straten wanneer gesloopt worden.
Wij werden begin mei gebeld:
"Ja omdat de sloop nog even gaat duren, wilt W.o.o.n.b.e.l.a.n.g (woningbouwvereniging), er toch huurcontracten van maken, dus hebben we iets nieuws bedacht voor jullie "tijdelijk huren", dan heb je veeeel meer rechten, wij mogen niet meer in jullie woning komen om te controleren, de opzegtermijn is ipv 2 weken, dan 3 maanden vanuit ons, je hebt recht op huurtoeslag! en je krijgt eerst een contract van 6 maanden en die wordt hoogstwaarschijnlijk ook weer verlengd" dus dan denk je "ok.. klinkt te mooi om waar te zijn.." dus vraag je naar de huurprijs, die werd van 200 euro verhoogd naar 385..
Nouja omdat ik studeer en dus niet echt een inkomen heb hebben wij recht op 150 euro huurtoeslag, dus voor ons veranderde niet veel.. "oh en je moet morgen uiterlijk laten weten of je wel of niet akkoord gaat, ga je niet akkoord dan moet je er over 14 dagen uit zijn".
Nouja dan heb je dus geen keuze.. Paar maanden geleden zijn er naast ons nieuwe mensen komen wonen via Adhoc, tegen hun hebben ze gezegd tot half 2013 waarschijnlijk, die hebben kei veel geld in de woning nog gestoken.. Toen was er nog niet eens wat bekend, dus kon Adhoc ook niet eens wat zeggen.. Tegen ons hadden ze gezegd Mei 2012 namelijk.. Uiteindelijk blijkt het dus november 2012 te worden, en reken maar niet dat wij al geinformeerd zijn hoor?!
Het is dat ik zelf constant de website in de gaten hou waar de sloopplannen op staan en zag dat onze woning dus volgend jaar gesloopt gaat worden..
Van de week dus ook.. lieten ze ons ook weer lekker zitten.. Er is altijd gezegd dat wij NOOIT contact op mogen nemen met W.o.o.n.b.e.l.a.ng over onze woning.. Nouja had ik vorige week echt *** aan.
Er was een raam gesneuveld, dus belde adhoc "ja euhm tja weten we ook niet.. Ik ga het wel navragen, ook bij Woo.n.be.l.ang en dan wordt je terug gebeld" . Nouja dag later zelf maar weer gebeld, gelukkig was het een binnendeur.. "Oh nee hoor, alleen als het inbraak is moet je bij ons zijn en is het voor onze rekening, nu moet je het zelf maar uitzoeken".
Ik toch maar naar W.o.o.n.b.e.l.a.n.g gebeld de dag er na, omdat ik niet wist of de reparatie via het bedrijf moest gaan waar hun contracten mee hebben, kwa kosten zou het niet uitmaken want ik ben er voor verzekerd.. Werd heel vriendelijk geholpen, ze ging het even uitzoeken, wat bleek? Omdat het een huurcontract is wat via adhoc, en via hun loopt, zijn weer gewoon via hun voor verzekerd! Kost ons niks, dag later was het gemaakt. Adhoc heeft dus helemaal niet met w.o.o.nbela.ng gebeld! stelletje hufters..
TukTuk- Ratel
ja, kwa informatie geven is adhoc niet behulpzaam. Zelf heb ik een paar maanden geleden een brief van hen gehad dat ik er binnen 14 dagen uit moest. De man van adhoc die mij die brief overhandigde wist mij te vertellen dat ik er waarschijnlijk helemaal niet uit hoefde omdat de panden onder een andere organisatie zouden komen te vallen en dat we dan bij hen zouden huren. Dit mocht ik echter niet doorvertellen anders zou hij zijn baantje vrezen. Toen heeft mijn vriend met onze contactpersoon gebeld onder het mom van als we eruit moeten hebben jullie dan wat anders voor ons. Dat hadden ze niet want als de hele straat op straat zou komen te staan konden ze moeilijk iedereen onderdak geven. Er werd dus niets gezegd dat we gewoon konden blijven terwijl ze dat allang wisten. Toen we met de woningstichting belden bleek het wel te kloppen dat we konden blijven en nu betalen we nog minder huur dan bij adhoc, dus wat dat betreft is dit wel beter.
lieke89- Fluisteraar
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: