Meningvraagje --> wandelschoenen met profiel
+12
Kiara
luisa
Verde
TukTuk
rapa nui
Beachgirl
iloverocknroll1984
Minx
Caramba
Jezzie
Rovine
Monte
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Meningvraagje --> wandelschoenen met profiel
Ik ga binnenkort met een groep op reis en in de reisbeschrijving(wat je allemaal moest meenemen) stond: wandelschoenen met profiel.
Nu wil ik graag deze schoenen aan(lopen super lekker en kan ik een hele dag op lopen) maar ik weet niet wat ze verstaan onder profiel. Als deze schoenen niet geschikt zijn dan moet ik van die speciale wandelschoenen kopen(bij outdoor winkels enzo) en deze vind ik vrij lelijk(mede ook door de kleuren) en zal ik dus maar 1 keer dragen en daarna niet meer. En eigenlijk vind ik het zonde om 100-150 euro te moeten uitgeven aan iets dat ik niet meer draag. Maar ja ik wil ook weer niet met ongeschikte schoenen aankomen.
Dit zijn de schoenen die ik eigenlijk aan wil doen:
Wat vinden jullie?
Nu wil ik graag deze schoenen aan(lopen super lekker en kan ik een hele dag op lopen) maar ik weet niet wat ze verstaan onder profiel. Als deze schoenen niet geschikt zijn dan moet ik van die speciale wandelschoenen kopen(bij outdoor winkels enzo) en deze vind ik vrij lelijk(mede ook door de kleuren) en zal ik dus maar 1 keer dragen en daarna niet meer. En eigenlijk vind ik het zonde om 100-150 euro te moeten uitgeven aan iets dat ik niet meer draag. Maar ja ik wil ook weer niet met ongeschikte schoenen aankomen.
Dit zijn de schoenen die ik eigenlijk aan wil doen:
Wat vinden jullie?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Meningvraagje --> wandelschoenen met profiel
Die zijn te glad denk ik.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Voor 50 euro heb je goede wandelschoenen;
http://www.scapino.nl/producten/833/dames/schoenen/wandelschoenen/?gclid=CKKDrfydmqgCFQGGDgodLhBZCw
http://www.scapino.nl/producten/833/dames/schoenen/wandelschoenen/?gclid=CKKDrfydmqgCFQGGDgodLhBZCw
Gast- Gast
Bij de schoenenreus of scapino verkopen ze soms ook wel echte wandelschoenen. Die zijn dan een stuk goedkoper. Mijn broertje heeft daar een keer zulk soort schoenen gekocht omdat hij voor het eerst op wintersport ging. Hij heeft er 2 winters op gelopen voor ze stuk gingen!
En daar waren ze niet duur, dus daar zou ik even kijken.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Jezzie89 schreef:Bij de schoenenreus of scapino verkopen ze soms ook wel echte wandelschoenen. Die zijn dan een stuk goedkoper. Mijn broertje heeft daar een keer zulk soort schoenen gekocht omdat hij voor het eerst op wintersport ging. Hij heeft er 2 winters op gelopen voor ze stuk gingen!
Zie mijn link hierboven inderdaad. Scapino is niet duur, maar wel goed qua kwaliteit.
Gast- Gast
Ookal geef je aan dat je die van de outdoor niet mooi vind, het zijn wel DE wandelschoenen.
Mij zou het niet om de kleur gaan, als ze maar een goed profiel onder de schoenen hebben, waardoor je niet snel uitglijd en goed voor je enkels zijn, heb ik geen probleem met de kleur.
Mij zou het niet om de kleur gaan, als ze maar een goed profiel onder de schoenen hebben, waardoor je niet snel uitglijd en goed voor je enkels zijn, heb ik geen probleem met de kleur.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
hmmm jammer. Maar als ik dan toch wandelschoenen zou kopen, zou ik ze niet bij scapino halen. Dan heb ik het idee dat ik beter duurdere kan kopen die ik dan jaren zou kunnen bewaren en dragen. Wel echt balen want ik snap niet dat ze die dingen niet wat leuker en hipper maken. Misschien moet ik toch maar eens in de winkel gaan kijken(ga over 2 weken al weg)
Monte- Ratel
Er zitten best redelijke modellen bij hoor alleen moet dat net bij je voet passen. Ze zijn nou eenmaal wat lomp. Als je het besluit koop ze dan wel snel zodat je ze wel inloopt. Je voeten moeten er nou eenmaal wel aan wennen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Fairytale schreef:Er zitten best redelijke modellen bij hoor alleen moet dat net bij je voet passen. Ze zijn nou eenmaal wat lomp. Als je het besluit koop ze dan wel snel zodat je ze wel inloopt. Je voeten moeten er nou eenmaal wel aan wennen.
Hoelang zou je ze moeten inlopen dan?
Monte- Ratel
Maar het is echt onzin dat omdat het voordeliger is het per definitie veel slechter is.
Gast- Gast
Waar ga je heen als ik vragen mag? Bij mij stond bij meerdere groepsreizen ook dat ik wandelschoenen met profiel nodig had, maar heb ze pas voor Costa Rica gekocht. Thailand en Indonesië kon ik prima af met sneakers of gympen (die all stars hebben ook aardig profiel). Heb wel toen Teva's gekocht en die waren wel handig, hoe lelijk ik ze ook vind.
iloverocknroll1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10
Als je je voeten in eerste instantie toch al wilde verpesten door voor de Adidasjes te gaan, snap ik niet dat je dan uiteindelijk alsnog voor zo duur mogelijk wilt gaan, omdat je bang bent dat goedkoper toch niet goed genoeg is.
Gast- Gast
Ja dat valt moeilijk te zeggen maar je moet er niet ineens een lange tocht op gaan lopen dan kun je beter op gympies gaan want anders loop je de dag erna niet meer.
dit model teva is wel leuk alleen deze kleur wat minder. en dat loopt echt lekker. Ik heb er ook gewoon op gewerkt toen ik in een schoenenwinkel/outdoor/kleding winkel werkte
dit model teva is wel leuk alleen deze kleur wat minder. en dat loopt echt lekker. Ik heb er ook gewoon op gewerkt toen ik in een schoenenwinkel/outdoor/kleding winkel werkte
Minx- Lady Post-a-lot
Monte schreef:hmmm jammer. Maar als ik dan toch wandelschoenen zou kopen, zou ik ze niet bij scapino halen. Dan heb ik het idee dat ik beter duurdere kan kopen die ik dan jaren zou kunnen bewaren en dragen. Wel echt balen want ik snap niet dat ze die dingen niet wat leuker en hipper maken. Misschien moet ik toch maar eens in de winkel gaan kijken(ga over 2 weken al weg)
Ik denk dat als jij op vakantie flink je enkel verzwikt je je niet zo druk meer maakt over of je wandelschoenen hip zijn of niet.
Dan mag je blij zijn dat je je Adidasjes niet aan hebt, maar stevige wandelschoenen die je enkels beschermen.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Fairytale: die zijn ook wel oke, maar het moeste dichte schoenen zijn.
iloverocknroll: ik ga naar Israël met een groepsreis en dan gewoon voor alle leeftijden dus niet echt een avontuurlijke vakantie met heel veel wandelen enzo, maar ja ik weet natuurlijk niet zeker wat we gaan doen.
iloverocknroll: ik ga naar Israël met een groepsreis en dan gewoon voor alle leeftijden dus niet echt een avontuurlijke vakantie met heel veel wandelen enzo, maar ja ik weet natuurlijk niet zeker wat we gaan doen.
Monte- Ratel
Beachgirl_24 schreef:Monte schreef:hmmm jammer. Maar als ik dan toch wandelschoenen zou kopen, zou ik ze niet bij scapino halen. Dan heb ik het idee dat ik beter duurdere kan kopen die ik dan jaren zou kunnen bewaren en dragen. Wel echt balen want ik snap niet dat ze die dingen niet wat leuker en hipper maken. Misschien moet ik toch maar eens in de winkel gaan kijken(ga over 2 weken al weg)
Ik denk dat als jij op vakantie flink je enkel verzwikt je je niet zo druk meer maakt over of je wandelschoenen hip zijn of niet.
Dan mag je blij zijn dat je je Adidasjes niet aan hebt, maar stevige wandelschoenen die je enkels beschermen.
Is misschien ook wel zo. Het ging me ook niet zozeer om het dragen maar wel om het kopen speciaal voor deze reis(8 dagen). Maar ja als ik iedereen zo hoor is het wel beter., dus ik zal vrijdag is gaan kijken bij outdoor zaken.
Monte- Ratel
Trek er dan wel even voor uit. Ik heb er anderhalf uur over gedaan om bij 1 winkel mijn schoenen te kopen.
Minx- Lady Post-a-lot
Hmm lastig. Misschien dat je eerdere ervaringen van mensen met die reis kunt opzoeken om te zien wat je kunt verwachten qua lopen en ondergrond enzo? Wel gaaf trouwens naar Israël!
iloverocknroll1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10
Heb je niet per dag een programma waar wat meer in staat? Ik ben ooit op mijn eerste groepsreis naar Israel geweest en had toen zeker geen echte wandelschoenen aan en heb die ook niet gemist. Misschien als je de Masada op gaat wandelen oid dat het dan handig zou zijn maar dat hebben wij toen per kabelbaan oid gedaan. Ik heb wel ergens op rotsachtig materiaal gelopen in een woestijn maar dat was ook prima te doen met de schoenen die ik toen bij me had. Evt. zou ik de reisorganisatie even een mail sturen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik weet niet of je een pasje hebt van de Makro, of iemand in jou omgeving? Ik heb in 2006 daar mijn wandelschoenen gekocht, 40 euro geloof ik, en heb ze nu net pas weggegooit, puur omdat er door het werken in de werkplaats tijdens mijn studie, allerlei spul op is gekomen wat ik er niet meer af krijg.
Ze liepen dus nog wel goed!
Je moet trouwens voor jezelf wel even kijken of je een hoog of laag model neemt, ik vind hoge modellen totaaal niet fijn lopen, en heb dus wel een laag model gekocht.
Ze liepen dus nog wel goed!
Je moet trouwens voor jezelf wel even kijken of je een hoog of laag model neemt, ik vind hoge modellen totaaal niet fijn lopen, en heb dus wel een laag model gekocht.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik had wandelschoenen van de Lidl voor 18 euro. Super goed en fijn. Toen bleek dat ik meer wandelde, heb ik duurdere gekocht. Maar is niks van waar dat deze slecht zijn, goed genoeg voor een vakantie!!
Gast- Gast
rapa nui schreef:Heb je niet per dag een programma waar wat meer in staat? Ik ben ooit op mijn eerste groepsreis naar Israel geweest en had toen zeker geen echte wandelschoenen aan en heb die ook niet gemist. Misschien als je de Masada op gaat wandelen oid dat het dan handig zou zijn maar dat hebben wij toen per kabelbaan oid gedaan. Ik heb wel ergens op rotsachtig materiaal gelopen in een woestijn maar dat was ook prima te doen met de schoenen die ik toen bij me had. Evt. zou ik de reisorganisatie even een mail sturen.
We gaan idd ook naar masada enzo, maar de reisleidster had een soort aandachtslijst erbij gedaan en daar stond:
Dichte wandelschoenen met profiel
En dan echt op deze manier ook(dus onderstreept en dik gedrukt) dus ja, ik denk zelf niet dat het nodig zal zijn, maar als ze dat er zo uitdrukkelijk op zet, dan ga je jezelf echt afvragen of het toch niet nodig is(misschien voor bij de dode zee, olijftuin o.i.d.)
Monte- Ratel
Als het zo duidelijk aangeraden wordt zou ik echt wel goede schoenen kopen.
Ik zelf ben van jongsaf aan gewend om altijd te wandelen op stevige wandelschoenen en ik heb er echt nog nooit last van gehad dat ik ze zelf lelijk vond of gek werd aangekeken. Ik zou eerder iemand gek aankijken die op 'simpele' gympen wandelt in een wat ruwer gebied, zoals ik me Israel voorstel t.o.v. Nederlands wandelgebied over het algemeen. Het profiel van die Adidas en Allstars schoenen zou ik ook eigenlijk geen profiel noemen, zeker niet in vergelijking tot het profiel van wandelschoenen. Geloof mij, met zo'n flexibele zool als van Allstars loopt het absoluut niet fijn op een rotsige berg of ander oneffen ondergrond.
Maar dat is dus mijn mening...
Heb trouwens geen ervaring met goedkopere wandelschoenen van Scapino of Lidl, maar meerdere meiden hier wel dus zou dat dan zeker overwegen als je denkt dat je ze na deze reis niet meer zal willen dragen.
Ik zelf ben van jongsaf aan gewend om altijd te wandelen op stevige wandelschoenen en ik heb er echt nog nooit last van gehad dat ik ze zelf lelijk vond of gek werd aangekeken. Ik zou eerder iemand gek aankijken die op 'simpele' gympen wandelt in een wat ruwer gebied, zoals ik me Israel voorstel t.o.v. Nederlands wandelgebied over het algemeen. Het profiel van die Adidas en Allstars schoenen zou ik ook eigenlijk geen profiel noemen, zeker niet in vergelijking tot het profiel van wandelschoenen. Geloof mij, met zo'n flexibele zool als van Allstars loopt het absoluut niet fijn op een rotsige berg of ander oneffen ondergrond.
Maar dat is dus mijn mening...
Heb trouwens geen ervaring met goedkopere wandelschoenen van Scapino of Lidl, maar meerdere meiden hier wel dus zou dat dan zeker overwegen als je denkt dat je ze na deze reis niet meer zal willen dragen.
Verde- Fluisteraar
- Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11
Deze adidasgympen worden uiteraard niet onder wandelschoenen verstaan. maar als jij er een hele dag goed op kan lopen zou ik ze gewoon aan doen. Ben laatst ook een vulkaan wezen beklimmen op mijn tigergympen, net zo iets. Ging perfect hoor en liep op rotsachtige ondergrond.
Was een tijdje terug met vriendinnen op stedentrip. Zij hadden allen wandelschoenen aan, comfortabel ja maar het zag er nogal lomp uit.. Nou echt niet dat ik daar midden in een stad mee ga lopen hahaha
Was een tijdje terug met vriendinnen op stedentrip. Zij hadden allen wandelschoenen aan, comfortabel ja maar het zag er nogal lomp uit.. Nou echt niet dat ik daar midden in een stad mee ga lopen hahaha
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» wandelschoenen
» Wandelschoenen
» persoonlijk profiel
» nav wandelschoenen, welk merk?
» Snel een vraag: Profiel op je cv??!!
» Wandelschoenen