nav wandelschoenen, welk merk?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
nav wandelschoenen, welk merk?
Naar aanleiding van het topic wandelschoenen vroeg ik me af, voor degenen die wandelschoenen hebben, wat voor merk je hebt en hoe dat bevalt?
Ik heb 3 jaar terug Meindl wandelschoenen gekocht (categorie B). Omdat mijn vriend en ik regelmatig in het buitenland pittige wandeltochten maken door de bergen. Maar nu vallen ze bijna van ellende uit elkaar. Ze zijn inmiddels verzoold, en met pijn en moeite heb ik bij de winkel voor elkaar gekregen dat ik daar maar de helft van hoefde te betalen.
Nu wil ik graag andere wandelschoenen. Ik zit te denken aan La Sportiva (zijn wat duurdere schoenen en beginnen bij b/c categorie, dus misschien een beetje over the top) of aan Hanwag. Ik heb ook Llowa geprobeerd, maar die wandelschoenen zijn te smal voor mij. Meindl wil ik ook niet meer aan.
Wat zijn jullie bevindingen?
Ik heb 3 jaar terug Meindl wandelschoenen gekocht (categorie B). Omdat mijn vriend en ik regelmatig in het buitenland pittige wandeltochten maken door de bergen. Maar nu vallen ze bijna van ellende uit elkaar. Ze zijn inmiddels verzoold, en met pijn en moeite heb ik bij de winkel voor elkaar gekregen dat ik daar maar de helft van hoefde te betalen.
Nu wil ik graag andere wandelschoenen. Ik zit te denken aan La Sportiva (zijn wat duurdere schoenen en beginnen bij b/c categorie, dus misschien een beetje over the top) of aan Hanwag. Ik heb ook Llowa geprobeerd, maar die wandelschoenen zijn te smal voor mij. Meindl wil ik ook niet meer aan.
Wat zijn jullie bevindingen?
Gast- Gast
Re: nav wandelschoenen, welk merk?
Lowa gehad, in een hoge bergschoen. En vond die toen erg goed en fijn zitten.
Sinds een jaar of 4 nu New Balance (lage schoen, vergelijkbaar met A denk ik). Sinds ik die schoen heb, wil ik niet meer anders.
Daar heb ik nu ook al zoveel op gelopen (2 x4daagses, heel veel oefenen en wandeltochten gelopen en lange reizen gemaakt in het buitenland waarin ik in de schoenen "woonde"). Nog steeds zijn ze waterdicht, niet versleten en zien ze er goed uit.
Tijdens wandeltochten zie ik dit merk ook het meest voorbij komen (ook sponsor 4daagse nijmegen).
Op deze schoenen overigens nog nooit blaren gelopen.
En volgens mij heb je ze ook in verschillende breedte maten enzo
Sinds een jaar of 4 nu New Balance (lage schoen, vergelijkbaar met A denk ik). Sinds ik die schoen heb, wil ik niet meer anders.
Daar heb ik nu ook al zoveel op gelopen (2 x4daagses, heel veel oefenen en wandeltochten gelopen en lange reizen gemaakt in het buitenland waarin ik in de schoenen "woonde"). Nog steeds zijn ze waterdicht, niet versleten en zien ze er goed uit.
Tijdens wandeltochten zie ik dit merk ook het meest voorbij komen (ook sponsor 4daagse nijmegen).
Op deze schoenen overigens nog nooit blaren gelopen.
En volgens mij heb je ze ook in verschillende breedte maten enzo
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Vierdaags heb ik 12 jaar geleden op Reebok DMX (luchtsysteem dat niet meer bestaat) gelopen en op New Balance, wat toen nog niet de sponsor was van de Vierdaagse.
Maar ik zweer toch wel bij Lowa. Ik heb in 2008 Lowa's gekocht (geen berg, gewoon laag) en deze zijn nu nog goed. Kei goed profiel nu nog. Het is kwaliteit een schoen en gezien je er zo lang op loopt is dat een investering van 100 euro wel waard. Al heb ik nu een nieuw paar goedkoop in de uitverkoop kunnen kopen. Deze ligt al vast klaar voor vervanging.
Maar ik zweer toch wel bij Lowa. Ik heb in 2008 Lowa's gekocht (geen berg, gewoon laag) en deze zijn nu nog goed. Kei goed profiel nu nog. Het is kwaliteit een schoen en gezien je er zo lang op loopt is dat een investering van 100 euro wel waard. Al heb ik nu een nieuw paar goedkoop in de uitverkoop kunnen kopen. Deze ligt al vast klaar voor vervanging.
Fred- Prater
- Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
MIjn categorie A schoenen zijn van Vaude. Mijn vriend heeft Lowa's gehad en die gingen toch wel 5 jaar mee. Nu heeft hij Meindl cat. B/C schoenen en Hanwag categorie A. La Sportiva heeft hij gepast en die zaten ook prima, maar de Meindl schoenen lagen meer binnen zijn budget . Zijn schoenen komen trouwens allemaal bij de Zwerfkei in Woerden vandaan, daar wordt je echt uitstekend geholpen, op zaterdag is het vaak druk, maar je kan een nummertje trekken en dan wordt je prima geholpen. Maar goed, wandelschoenen moeten gewoon goed zitten!
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Overigens moet ik er wel bij zeggen, dat mijn Lowa's niet versleten waren, nog steeds maakt een vriendin van me er dankbaar gebruik van (mij waren ze uiteindelijk te klein).
Opzich hoef je de vaak dure wandelschoenen niet perse duur te kopen. Vaak in de week na de 4daagse kun je in nijmegen (weet niet of dat op andere plekken ook is) schoenen kopen met flinke kortingen. De winkels spelen dan geloof ik in op iedereen die roept ' volgend jaar ga ik de 4daagse lopen ', waarvan dan vervolgens bijna niemand het doet, hihi;)
Opzich hoef je de vaak dure wandelschoenen niet perse duur te kopen. Vaak in de week na de 4daagse kun je in nijmegen (weet niet of dat op andere plekken ook is) schoenen kopen met flinke kortingen. De winkels spelen dan geloof ik in op iedereen die roept ' volgend jaar ga ik de 4daagse lopen ', waarvan dan vervolgens bijna niemand het doet, hihi;)
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Bedankt voor de reacties tot zover.. Ik merk dat veel op Lowa's uitkomen. Ik heb best wel brede voeten en mijn ervaring met Lowa's is dat de damesschoenen nogal smal zijn waardoor mijn voeten knellen. (de herenschoenen van Lowa heb ik daarentegen nog niet uitgeprobeerd?)
Hanwag daarentegen zat wel goed. Meind ook, maar aangezien ik daar minder goede ervaringen mee heb, huiver ik een beetje om weer dat merk te kopen.
Als ik nieuwe wandelschoenen koop, moeten ze toch wel minstens categorie B zijn. Het liefst B/C categorie. Ik merk dat ik dat toch het prettigst vind als ik in de bergen loop.
Voor hier heb ik laatst bij de Scapino goedkoop a-categorie wandelschoenen gekocht. Die voldoen prima. Ze zijn lekker licht en zowel in de stad (ze zien er ook nog niet eens zo lelijk uit) als bijv. in het bos lopen ze goed.
Ik zal me er maar eens verder in verdiepen. Helaas heb je hier in de buurt niet echt outdoor-winkels, maar nu heb ik weer een reden om eens een dagje te gaan shoppen.
Hanwag daarentegen zat wel goed. Meind ook, maar aangezien ik daar minder goede ervaringen mee heb, huiver ik een beetje om weer dat merk te kopen.
Als ik nieuwe wandelschoenen koop, moeten ze toch wel minstens categorie B zijn. Het liefst B/C categorie. Ik merk dat ik dat toch het prettigst vind als ik in de bergen loop.
Voor hier heb ik laatst bij de Scapino goedkoop a-categorie wandelschoenen gekocht. Die voldoen prima. Ze zijn lekker licht en zowel in de stad (ze zien er ook nog niet eens zo lelijk uit) als bijv. in het bos lopen ze goed.
Ik zal me er maar eens verder in verdiepen. Helaas heb je hier in de buurt niet echt outdoor-winkels, maar nu heb ik weer een reden om eens een dagje te gaan shoppen.
Gast- Gast
nah ik heb nu mijn eerste wandelschoenen van Meindl en vind ze er fijn zitten ik lees alleen dat jij dit merk niet meer wilt. Persoonlijk vond ik Llowa niet fijn zitten. Mijn vriend heeft al jaren schoenen van Salomon, hij draagt deze voor te werken en zweert bij dit merk.
Gast- Gast
Break Of Day schreef:Bedankt voor de reacties tot zover.. Ik merk dat veel op Lowa's uitkomen. Ik heb best wel brede voeten en mijn ervaring met Lowa's is dat de damesschoenen nogal smal zijn waardoor mijn voeten knellen. (de herenschoenen van Lowa heb ik daarentegen nog niet uitgeprobeerd?)
Idd goeie reden om te shoppen . Wij 'sparen' meestal de outdoorshop spulletjes bijelkaar op en als we dan een aantal dingen op de lijst hebben; schoenen, kleding, sokken, voeding etc.. dan gaan we richting Woerden. Want zomaar naar Woerden doen we ook niet om enkel even te gaan kijken voor een paar schoenen, daar is het iets tever voor.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Ik heb wandellaarzen: Dubarry's. Wil nooit anders meer. Maar is misschien voor wandelen met warm weer wel erg warm.
Gast- Gast
Ik heb zelf jaren lang bij B.ever gewerkt. Ik kan je dus aanraden naar een goede buitensportzaak te gaan en je daar te laten adviseren. Globaal kan je zeggen dat lowa smal is, hanwag 'normaal' en meindl breed. De ene schoen van het lowa is smaller als de andere en zo ook met hanwag en meindl, maar als je zegt dat je een erg smalle voet hebt zullen de verkopers niet direct met een meindl schoen aan komen zetten. Ik zal als ik jou was, op een koopavond of later op de dag schoenen gaan winkelen. Later op de dag zijn je voeten wat meer opgezet en heb je dus een beetje het zelfde effect als dat je een dag wandelt. Je zegt dat je nu neigt naar een B/C schoen. Voor in de bergen is dit een prima schoen voor in NL kan hij redelijk stug zijn, maar dit is ook maar net wat je zelf prettig vindt. Zelf heb ik ook jarenlang op een B/C schoen gelopen en zeker in de winter vind ik dit wel heel prettig, maar dit is persoonlijk. Zwaardere schoenen (C C/D) kan wel, maar daar kan je eigenlijk niet meer mee in NL lopen, omdat de zool heel erg stug is. Een gore-tex schoen is waterdicht maar is vaak wat warmer aan de voet. Een leren schoen zonder al te veel stiksel is met een goede verzorging ook erg goed waterafstotend Mijn B/C schoen is ook van leer en hier heb ik ook mee gezeild, in nat gras gelopen e.d. maar nooit natte voeten gehad. Maar laat je gewoon bij een goede buitensportzaak informeren. Je betaald hier misschien iets meer dan via internet, maar je krijgt ook goed advies waar je ook voor betaald.
Milamber- Fluisteraar
- Aantal berichten : 90
Punten : 115
Registratiedatum : 08-01-11
Ik heb Lowa schoenen, van leer. Heb smalle voeten, dus perfect voor mij.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Welk merk
» Welk merk flesvoeding?
» Welk merk wasmachine?
» welk merk luiers
» Welk merk foundation?
» Welk merk flesvoeding?
» Welk merk wasmachine?