Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nachtdiensten

+6
patjuhhh
Starla
Ella
Beachgirl
yvonneh
Error
10 plaatsers

Ga naar beneden

Nachtdiensten Empty Nachtdiensten

Bericht  Error wo 13 apr 2011 - 3:51

Hallo!

Zijn er hier meer mensen die nachtdiensten draaien?

Ik zit er op het moment in en ik heb echt veel moeite om 's nachts wakker te blijven en overdag te kunnen slapen.. Rolling Eyes
Zijn er mensen die dit herkennen? Hebben jullie nog tips?
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtdiensten Empty Re: Nachtdiensten

Bericht  yvonneh wo 13 apr 2011 - 4:27

Ik zit ook vaak in de nachtdienst!
Ik drink vaak 1 blikje redbull, en een cup á soup rond 3uur/4uur.
Tussen 5 en 6 uur eet ik een klein bordje warm eten. Hierop kan ik heerlijk slapen. Verder zorgen dat alles donker is op je slaapplek, desnoods een slaapmasker op doen en oordoppen in. Geen wekker zetten, geen afspraken maken.
Op de site van Nursing staan ook praktische tips!

Succes smile
yvonneh
yvonneh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 27
Registratiedatum : 31-12-10

Bericht  Beachgirl wo 13 apr 2011 - 5:17

Ik heb niet echt tips voor je want wij kunnen nog wel eens even onze ogen sluiten in de nachtdienst.

Verder heb ik met overdag slapen ook totaal geen problemen, ben dan zo moe dat ik direct in slaap val.
Waar heb je precies moeite mee overdag met slapen? Met het in slaap komen, of met het doorslapen? Sommige mensen hebben meer slaap uren nodig dan de andere om goed te kunnen werken 's nachts. Als ik er om 9 uur in lig dan slaap ik echt wel tot half 5 door. Dat heb ik echt wel nodig.

Om de 2 uur iets eten helpt bij mij wel bij drukke nachten. Koffie doet voor mij niks, redbull ook niet.

Ik neem vaan fruit mee, en tosti's werken ook erg goed. Verder een bakje yoghurt met cruesli, en crackers met kaas. Ik neem vaak van alles mee, en vaak gaat de helft weer mee naar huis. Maar neem liever teveel mee dan te weinig.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  yvonneh wo 13 apr 2011 - 5:55

Dit is de site: http://www.nursing.nl/leren-en-loopbaan/werk-en-cao/article/6312/tips-trucs-voor-de-nachtdienst
yvonneh
yvonneh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 27
Registratiedatum : 31-12-10

Bericht  Ella wo 13 apr 2011 - 6:12

's nachts drink ik cola daar heb ik zi.o'n behoefte aan en dan rond 15 uur eet ik warm en dan red ik het gewoon. Slapen was ook een drama in het begin hoor. Maar ging vanzelf beter
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 6:26

Ik draai ook nachtdiensten en ben er vanmorgen uit gekomen. Ik heb eigenlijk weinig tips voor je, want als ik eenmaal aan het werk ben heb ik weinig moeite om wakker te blijven. Ook slapen overdag is bijna nooit een probleem. Gister heb ik tot half 6 geslapen. Tot hoe laat slaap je na je nachtdienst? En slaap je wel eens voor of slaap je de dag dat je de nachtdienst in gaat langer uit?

Gast
Gast

Bericht  Error wo 13 apr 2011 - 6:44

Ik heb met name moeite met het doorslapen.

Ik ben gisteren de nachtdienst ingegaan, werk van 23:30 uur tot 8:00 uur. Heb gisterochtend al wel lang uitgeslapen (ofja voor mijn doen lang, tot 10:00 uur) en gisteravond voordat ik ging nog een beetje liggen dommelen op de bank...
En tijdens het werk heb ik er helemaal geen last van, maar rond een uur of half 5, als al het grote werk gedaan is dan heb ik wel echt even een dip momentje..

Ga even de tips op nursing lezen! Dankje smile
Error
Error
Prater
Prater

Bericht  Starla wo 13 apr 2011 - 8:08

Ik draai ook veel nachtdiensten, waarbij het meestal erg rustig is, ( als in, niks te doen) en ik alleen op de afdeling ben. Ik eet vaak om 1u, (iets zoets, koek, een toetje ofzo) 3u (iets zoets/fruit), en 5uur (ontbijt, boterhammen). Ik zorg altijd dat ik van huis iets meeneem om te doen, een puzzelboekje, leesboek (al word ik daar snel moe van), huiswerk om af te maken, brei/haakwerkje, of ga iets uittypen voor een client (evv schap) of een klusje doen zoals alle telefoonnummers in de telefoon programmeren Wink. Mijn collega's zetten vaak voor ik kom sfeerlichtjes aan, maar mij helpt het wel om gewoon de 'felle' lamp aan te doen, en ik zet altijd de radio in de post aan. Veel koffie drinken of red bull drinken helpt mij helemaal niet, hier krijg ik alleen maagpijn van en kan ik s'ochtends niet van slapen. Ik vind de eerste nacht het ergst, en vanaf de 3e nacht merk ik goed dat mijn ritme anders is. Overdag zorg ik dat mijn slaapkamer donker is, en leg ik wel iets van een tijdschrift ofzo neer voor als ik wakker word, dan lees ik even en kan ik meestal wel weer slapen. Verder maak ik geen plannen op nachtdienstdagen, en zet ik ook geen wekker. Meestal slaap ik van 9.30 tot een uur of 17 of 18. Succes!
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  patjuhhh wo 13 apr 2011 - 8:15

ik draai ook nachtdiensten en heb ook vaak moeite met het doorslapen. de laatste tijd als ik nachtdienst heb gedraaid ga ik rond half 8 naar bed en blijf ik liggen tot een uur of 2. dan sta ik op en ga ik savonds vanaf 6 uur half 7 weer liggen tot een uur of half 10. zo gaat het de laatste tijd wel redelijk. als ik om half 8 smorgens in mijn bed lig dan slaap ik wel zo maar ben ik 2 of 3 uur daarna weer wakker. daar baal ik wel van.
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 8:21

Paraplu schreef:Ik heb met name moeite met het doorslapen.

Ik ben gisteren de nachtdienst ingegaan, werk van 23:30 uur tot 8:00 uur. Heb gisterochtend al wel lang uitgeslapen (ofja voor mijn doen lang, tot 10:00 uur) en gisteravond voordat ik ging nog een beetje liggen dommelen op de bank...
En tijdens het werk heb ik er helemaal geen last van, maar rond een uur of half 5, als al het grote werk gedaan is dan heb ik wel echt even een dip momentje..

Ga even de tips op nursing lezen! Dankje smile
Een dipje heb ik op een bepaald tijdstip ook wel eens. Meestal op een moment dat het even rustiger is.

Maar je zegt problemen te hebben met het doorslapen. Hoe vaak en na hoe lange tijd wordt je dan wakker. Heb je enig idee wat hier de oorzaak van is? Geluid, licht, hongergevoel etc.?

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl wo 13 apr 2011 - 8:29

Bij de Hema verkopen ze erg fijne oordoppen! Van die geel/groene.
Nachtdiensten Hema_silence_klein
Is dat een optie?

Ik zat midden in een nachtdienst toen thuis de badkamer (recht onder mijn kamer) verbouwd werd, en dankzij die oordoppen heb ik gewoon kunnen slapen, terwijl ze met een drilboor de tegeltjes van de wanden af aan het slopen waren.

Ik heb juist nooit moeite met de 1e nacht... de 2e nacht valt ook nog mee, maar met de 3e en 4e nacht heb ik echt wel moeite! Ben dan echt wel een beetje energieloos... terwijl ik overdag toch prima slaap.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Error wo 13 apr 2011 - 8:37

En hoelang slapen jullie nog op de dag dat je de nachtdienst weer uitkomt? Hier zit ik vaak wel mee om dan ook weer over te gaan in je gewone ritme.

Ik ben meestal om 2 uur wakker. Mijn slaapkamer is donker dus daar ligt het niet echt aan, honger heb ik ook niet, dus weet eigenlijk de reden niet zo goed.. Ga wel even oordoppen proberen voor morgenvroeg en zorgen dat ik genoeg te doen heb vannacht :P
Error
Error
Prater
Prater

Bericht  Beachgirl wo 13 apr 2011 - 8:45

Paraplu schreef:En hoelang slapen jullie nog op de dag dat je de nachtdienst weer uitkomt? Hier zit ik vaak wel mee om dan ook weer over te gaan in je gewone ritme.

Ik ben meestal om 2 uur wakker. Mijn slaapkamer is donker dus daar ligt het niet echt aan, honger heb ik ook niet, dus weet eigenlijk de reden niet zo goed.. Ga wel even oordoppen proberen voor morgenvroeg en zorgen dat ik genoeg te doen heb vannacht :P

Ik lig er meestal rond 9 uur in en dan ga ik er rond 1 uur uit.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 10:24

Vandaag lag ik er rond half 9 in en was om half twee wakker. Maar was nog zo moe dat ik van 17-18 uur op de bank heb gelegen. Daarna ben ik gaan sporten en ga nu zo weer slapen. Wat denk ik wel gaat lukken.

Ik vind het altijd wel prettig om wat te gaan doen op de dag dat ik de nacht uit kom (met vriendinnen afspreken), zodat ik 's avond lekker moe ben.

Succes vannacht weer en hopelijk helpen de oordopjes.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette wo 13 apr 2011 - 21:20

Ik draai slaapdiensten, dus kan je niet verder helpen. :P
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SleepingBeauty do 14 apr 2011 - 7:28

hoihoi,

ik draai sinds kort ook nachtdiensten. Heb zelf ook ontzettende moeite om 's ochtends in slaap te komen..
Ben dan echt klaar wakker. Meestal tegen half 9 ben ik thuis en lig ik op bed.
Als ik dan eenmaal slaap ben ik vaak rond half 3 ook wel weer wakker. Maar dat is voor mij prima om nog een nachtje te doen. Slaap 's avonds ook niet meer, want dan ben ik zo duf en ik vind het ongezellig voor thuis.
Wat ik soms wel doe als ik echt niet kan slapen, is een slaaptabletje, maar dan ben ik nog rond 3 uur weer wakker.

De laatste nacht slaap ik tot een uur of half 1 en dan blijf ik op tot we 's avonds weer naar bed gaan.

Ik eet 's nachts meestal rond een uur of 4 1 of 2 boterhammen, en drink verder thee en af en toe een kop koffie.
Het wakker blijven heb ik niet zo'n moeite mee. Maar waar ik werk bne je ook de hele nacht bezig (ziekenhuis)

Ik slaap nooit met oordoppen eigenlijk, heb ook weinig last van lawaai als ik slaap.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Flip Fluitketel do 14 apr 2011 - 8:04

Ik draai ook zeer regelmatig nachtdiensten. Gelukkig heb ik (meestal) geen moeite om s'ochtends in slaap te komen na een nachtje werken. Ook tijdens mijn nachtdienst 'dommel' ik eigenlijk nooit in, het is vaak druk bij ons op de afdeling. Ik eet meestal rond 1u en 4u wat en dan voordat ik naar bed ga nog wat. Als ik mijn uitslaapdag heb dan slaap ik meestal tot een uur of half 12.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  flower do 14 apr 2011 - 21:29

Ik slaap heel goed overdag, zodra ik thuis ben slaap ik binnen een half uur.
's nachts heb ik nog wel een dipje, vooral als het rustig is, wij werken namelijk alleen snachts dus niemand die me wakker houd;)
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud