Bedrijf misbruikt drama Alphen
+7
joyce0606
Pien
Laquisia
Minx
nina
Kaboutertje
Sweety
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Bedrijf misbruikt drama Alphen
Ik vind het vooral ongelukkig en dom gebracht.
Wat vinden jullie van die man die dreigt ontslagen te worden (hij is verkeersofficier), omdat hij op twitter zei dat hij het buiten proportie vond wat werd gedaan voor de slachtoffers in Alphen in vergelijking met de 700 verkeersdoden elk jaar? Ik denk dat het niet echt te vergelijken valt, ik snap zijn frustratie wel maar tja zo werkt de wereld nou eenmaal.
Wat vinden jullie van die man die dreigt ontslagen te worden (hij is verkeersofficier), omdat hij op twitter zei dat hij het buiten proportie vond wat werd gedaan voor de slachtoffers in Alphen in vergelijking met de 700 verkeersdoden elk jaar? Ik denk dat het niet echt te vergelijken valt, ik snap zijn frustratie wel maar tja zo werkt de wereld nou eenmaal.
Gast- Gast
Ik vind niet dat je daarom iemand kan ontslaan. Hij heeft groot gelijk, maar dat betekent niet dat hij zegt dat er teveel aandacht is voor Alphen, alleen dat het relatief veel is gezien het grote aantal verkeersslachtoffers. Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk.
Gast- Gast
Noa schreef:Ik vind niet dat je daarom iemand kan ontslaan. Hij heeft groot gelijk, maar dat betekent niet dat hij zegt dat er teveel aandacht is voor Alphen, alleen dat het relatief veel is gezien het grote aantal verkeersslachtoffers. Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk.
Daar ben ik het ook wel mee eens, al begrijp ik wel dat de impact groter is als mensen over zo'n drama horen (nieuws en zo).
Gast- Gast
Het is een kwal van een vent, maar hij hoeft hierom niet ontslagen te worden..Noa schreef:Ik vind niet dat je daarom iemand kan ontslaan. Hij heeft groot gelijk, maar dat betekent niet dat hij zegt dat er teveel aandacht is voor Alphen, alleen dat het relatief veel is gezien het grote aantal verkeersslachtoffers. Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk.
Gast- Gast
Sweety schreef:
'Mensen moeten niet piepen en huilen na zo'n schietincident. Ze moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen en stoppen met klagen,'
'Zelfs iemand in een scootmobiel kan zich strategischer opstellen.'
Die vent is echt niet goed bij zijn hoofd
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Hij heeft op Twitter geplaatst dat hij het contrast groot vindt, daaruit kun je niet opmaken of hij vindt dat er teveel aandacht is voor Alphen aan den Rijn of te weinig voor de verkeersslachtoffers. Ik neem aan dat hij het laatste bedoelt, maar het komt op deze manier gewoon niet handig en gepast over. Het is helemaal niet gek om te vinden dat er te weinig aandacht is voor de verkeersslachtoffers, maar dit is niet het juiste moment om daarover te beginnen, de aandacht gaat nu even uit naar Alphen aan den Rijn.
Ontslag vind ik wel wat overdreven.
Ontslag vind ik wel wat overdreven.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Nou ja je kunt wel voorspellen wat hij bedoelt natuurlijk (hm ik las verkeerd, maar hij heeft wel alphen genoemd op twitter, dan lijtk me toch dat hij ook vind dat dat te veel aandacht krijgt, zo begreep ik het in ieder geval).
Laatst aangepast door Fauve op wo 13 apr 2011 - 6:03; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik denk dus dat hij bedoelt dat er te weinig aandacht is voor de verkeersslachtoffers, dus in de trant van 'waarom kan deze belangstelling nou niet worden opgebracht als zij worden herdacht' maar blijkbaar vat niet iedereen het zo op, gezien de boze reacties en de website die in het leven is geroepen om die man te laten ontslaan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb dat niet meegekregen van die man. Ik snap zijn punt wel en ik geef hem daar ook wel gelijk in. Maar ik denk toch dat de meeste mensen het anders zullen opvatten dan dat hij bedoelt. Ontslag vind ik te ver gaan.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Als je keer op keer stil moet blijven staan bij alle verkeersdoden, dan is er geen beginnen meer aan. Ik snap z'n punt wel hoor, maar dat is gewoon geen doen.
Zo'n drama, zo'n schietincident is nog nooit in de Nederlandse geschiedenis voorgekomen, en daarom wordt er nu zo uitgebreid aandacht aan besteed. Ik denk dat het al heel anders zou zijn als zoiets ook aan de orde van de dag zou zijn, zoals dodelijke verkeersongevallen bijvoorbeeld (helaas) wel zijn. Dan wordt er echt niet zoveel aandacht meer aan besteed.
Die advertentie heb ik overigens niet gezien, maar zoals ik het lees, vind ik dat ook te ver gaan. Ik vind niet dat je zo'n drama moet misbruiken voor commerciële doeleinden.
Overigens, even reagerend op de eerste paar posts: ik vind wel een verschil zitten tussen een bedrijf die het drama misbruikt om een produkt of dienst aan de man te brengen, en de buurman die een ongepaste grap maakt. Buurman zou ik er niet gelijk op afrekenen, zo'n bedrijf wel. Omdat je er toch vanuit mag gaan dat een bedrijf goed nadenkt over z'n marketingstrategieën en dat een bedrijf toch wel goed en bewust nadenkt over hoe ze zichzelf in de publiciteit willen brengen. Buurman kan er bij wijze van spreken zo wat uitgooien zonder erbij na te denken, maar ik ga ervan uit dat dat bedrijf wel even twee keer nagedacht heeft om die advertentie op te zetten. En om dan alsnog voor misbruik van het drama te iezen, getuigt van weinig respect van het bedrijf.
Zo'n drama, zo'n schietincident is nog nooit in de Nederlandse geschiedenis voorgekomen, en daarom wordt er nu zo uitgebreid aandacht aan besteed. Ik denk dat het al heel anders zou zijn als zoiets ook aan de orde van de dag zou zijn, zoals dodelijke verkeersongevallen bijvoorbeeld (helaas) wel zijn. Dan wordt er echt niet zoveel aandacht meer aan besteed.
Die advertentie heb ik overigens niet gezien, maar zoals ik het lees, vind ik dat ook te ver gaan. Ik vind niet dat je zo'n drama moet misbruiken voor commerciële doeleinden.
Overigens, even reagerend op de eerste paar posts: ik vind wel een verschil zitten tussen een bedrijf die het drama misbruikt om een produkt of dienst aan de man te brengen, en de buurman die een ongepaste grap maakt. Buurman zou ik er niet gelijk op afrekenen, zo'n bedrijf wel. Omdat je er toch vanuit mag gaan dat een bedrijf goed nadenkt over z'n marketingstrategieën en dat een bedrijf toch wel goed en bewust nadenkt over hoe ze zichzelf in de publiciteit willen brengen. Buurman kan er bij wijze van spreken zo wat uitgooien zonder erbij na te denken, maar ik ga ervan uit dat dat bedrijf wel even twee keer nagedacht heeft om die advertentie op te zetten. En om dan alsnog voor misbruik van het drama te iezen, getuigt van weinig respect van het bedrijf.
Gast- Gast
Je kan toch niet iemand ontslaan op grond van zo'n uitspraak? Dat vind ik echt veeeeeeeeeeeeeels te ver gaan! En hij drukt het nog netjes uit met dat contrast. Snap die hele ophef totaal niet. Het is namelijk altijd heel erg als een dierbare onverwachts overlijd! Natuurlijk gaat er veel aandacht naar dit schietincident, maar dat betekent niet dat de dood van zoveel anderen die niet de publiciteit halen van mindere waarde is.
Gast- Gast
Natúúrlijk helpt zo'n cursus. Want dan kan oma Matrix-stijl uit haar booster springen om die mitrailleur-kogel-regen te ontwijken
Gast- Gast
Ik vind de advertentie al te ver gaan, vooral met die afbeeldingen erbij. Het interview vind ik nog erger! Stel nou dat jij net je moeder/vader/broer/zus/wie dan ook bent verloren bij zo'n drama en je ziet zo'n smakeloze advertentie. Dat zou bij mij in het verkeerde keelgat schieten.
Prima dat je mensen een zelfverdedigingscursus bij wilt brengen, maar niet op deze manier. Bovendien valt er weinig te verdedigen als zo' halve gare in het rond begint te schieten.
Prima dat je mensen een zelfverdedigingscursus bij wilt brengen, maar niet op deze manier. Bovendien valt er weinig te verdedigen als zo' halve gare in het rond begint te schieten.
Gast- Gast
Nobucta schreef:Alsof je dichtbij genoeg kunt komen om dat ding uit zijn handen te trappen, zonder zelf platgeschoten te worden. Kunnen ze beter een hardloopcursusje aanbieden. Beetje smakeloos dit.
+1
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Wie denken zij dat ze zijn? Alwetend zeker? Ze kunnen vast in de toekomst kijken wanneer er iets staat te gebeuren. Hoe kun je nou mensen.er van alert zijn van dit soort incidenten als je wewt dat ie.NIET te voorkomen zijn. Zo vraag je toch alleen maar om problemen?
Bah, weer zo'n marketing truc om klanten te trekken. Ik geloof geen bal van de intenties hierachter.
Bah, weer zo'n marketing truc om klanten te trekken. Ik geloof geen bal van de intenties hierachter.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn
» n.a.v. Alphen, heb jij wel eens wat gezien/gehoord?
» Gezellige meiden Alphen a/d Rijn
» Explosie in flat Alphen a/d Rijn
» Meiden omgeving Alphen aan den Rijn?
» n.a.v. Alphen, heb jij wel eens wat gezien/gehoord?
» Gezellige meiden Alphen a/d Rijn
» Explosie in flat Alphen a/d Rijn
» Meiden omgeving Alphen aan den Rijn?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: