wat eet jij voor de lunch?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
wat eet jij voor de lunch?
ben benieuwd wat jullie als lunch eten. ik zit al enige tijd thuis vanwege bekkeninstabiliteit. ik ben echt iemand die niet graag brood eet, ik eet dus vaak een cracker of beschuit als vervanger maar na dat al die tijd gegeten te hebben komt me dat ook mn neus uit. op mn werk had ik altijd wel brood, dat roosterde ik dan en daar deed ik brie, eiersalade, komkommersalade, kipkerrie salade etc op... ook haalde ik geregeld vietnamese loempia's op de markt, kaascroissantjes, bapao broodjes...
ik wil wat gezonder eten dus die salade's en broodjes wil ik niet meer... nu doordat ik niet weet wat ik moet eten eet ik vaak gewoon niks, maar ja, ik ben zwanger dus mn lichaam heeft echt wel wat nodig... wie heeft voor mij de tip hoe ik het eten tussen de middag toch weer lekker en leuk kan maken?
ik wil wat gezonder eten dus die salade's en broodjes wil ik niet meer... nu doordat ik niet weet wat ik moet eten eet ik vaak gewoon niks, maar ja, ik ben zwanger dus mn lichaam heeft echt wel wat nodig... wie heeft voor mij de tip hoe ik het eten tussen de middag toch weer lekker en leuk kan maken?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: wat eet jij voor de lunch?
IK maak heel vaak wraps, die ik ook meeneem naar mijn werk. MOmenteel zit erop: hummus, gerookte kipfilet, pijnboompitjes, handje japanse, pittige rauwe groentenmix en rauwe spinazie. En dat dan opgerold.
Je kan het varieren met verschillende soorten pesto's en tapenades. Of je maakt eentje met beetje room, verse bieslook en gerookte zalm (oh nee, dat mag je niet omdat je zwanger bent toch?)
Of je maakt een heerlijke, goed gevulde soep. Zoals een courgette soep met een lijnzaadcracker erbij met bijvoorbeeld wat roomboter erop...
Je kan het varieren met verschillende soorten pesto's en tapenades. Of je maakt eentje met beetje room, verse bieslook en gerookte zalm (oh nee, dat mag je niet omdat je zwanger bent toch?)
Of je maakt een heerlijke, goed gevulde soep. Zoals een courgette soep met een lijnzaadcracker erbij met bijvoorbeeld wat roomboter erop...
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Ik eet eigenlijk altijd gewoon brood. Maar als je een keer wat anders wilt zou je misschien een keer een lekkere salade kunnen maken ofzo, gewoon met wat je zelf lekker vindt er in. Moet je natuurlijk ook niet dagelijks doen want dan ben je er ook zo weer op uitgekeken. Misschien kun je een keer een soepje maken? Of een eitje koken/bakken en dat op brood. Of een tosti? (is misschien niet zo heel gezond maar wel lekker voor de afwisseling). En vind je geroosterd brood ook niet lekker met ander beleg erop? Je zou ook broodjes warm kunnen maken in de oven ofzo. Of een bakje yoghurt en een lekkere fruitsalade ofzo.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Toch meestal wel gewoon brood. Ik smeer nu op zondag voor de hele week mijn brood en vries het dan besmeerd en al in. Ik kies voornamelijk voor kipfilet, kalkoenfilet, ham enz. En dan neem ik in een apart zakje vaak nog wat komkommer, tomaat, sla enz, net wat er in huis is mee en dat doe ik er dan net voor het opeten ook nog op. Op die manier heb ik vers brood, hoef ik niet om 5 uur 's ochtends brood te gaan staan smeren en heb ik telkens wat afwisseling.
Als ik thuis ben vind ik het ook wel lekker om af en toe een tosti te maken, alleen met kaas en soms ook met ham of salami erbij of met geitenkaas bijvoorbeeld. Een keer een gekookt eitje op brood of gebakken zo nu en dan en als we echt veel groenten in huis hebben vind ik het ook heerlijk om met een salade te lunchen, lekker wat noten of zonnebloempitten erdoor enz. Maar ik ben alleen in het weekend thuis, dus dat is dan echt een traktatie.
Wij hebben ook altijd wraps in de vriezer en die nemen we ook weleens als lunch, 2 op elkaar met kaas ertussen en wat plakjes tomaat bijvoorbeeld of lente-ui en dan even in de oven of in de koekenpan leggen. En wij hebben ook nog weleens pannenkoeken in de vriezer zitten die over waren bijvoorbeeld en dat nemen we ook weleens.
Als ik thuis ben vind ik het ook wel lekker om af en toe een tosti te maken, alleen met kaas en soms ook met ham of salami erbij of met geitenkaas bijvoorbeeld. Een keer een gekookt eitje op brood of gebakken zo nu en dan en als we echt veel groenten in huis hebben vind ik het ook heerlijk om met een salade te lunchen, lekker wat noten of zonnebloempitten erdoor enz. Maar ik ben alleen in het weekend thuis, dus dat is dan echt een traktatie.
Wij hebben ook altijd wraps in de vriezer en die nemen we ook weleens als lunch, 2 op elkaar met kaas ertussen en wat plakjes tomaat bijvoorbeeld of lente-ui en dan even in de oven of in de koekenpan leggen. En wij hebben ook nog weleens pannenkoeken in de vriezer zitten die over waren bijvoorbeeld en dat nemen we ook weleens.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Vandaag twee bolletjes knakworst op
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb net 2 crackers met kaas op. Je kan ook een lekker fruitsalade maken met yoghurt? Of muesli?
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» Leuk spel voor de PS 3 voor zowel mannen als vrouwen?
» voor de mama's: hadden jullie een voorkeur voor geslacht?
» Vriend gevoelens voor crush 'van voor mijn tijd'
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» Leuk spel voor de PS 3 voor zowel mannen als vrouwen?
» voor de mama's: hadden jullie een voorkeur voor geslacht?
» Vriend gevoelens voor crush 'van voor mijn tijd'
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: