Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met welk programma bewerken jullie foto's?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 22:14

Ik vroeg me af met welk programma jullie foto's bewerken. Ben al een tijdje op zoek en photoshop bevalt eigenlijk nog het beste, maar dat vind ik zo duur om te kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Chocolate Cookie di 12 apr 2011 - 22:15

Naast photoshop gebruik ik ook nog Lightroom.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 22:16

Chocolate Cookie schreef:Naast photoshop gebruik ik ook nog Lightroom.

Maar heb je dan de legale versie van photoshop? Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 22:25

Picasa

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 22:25

Ik had ook photoshop. Een keer kunnen downloaden met lisence number. Alleen deed hij het op een gegeven moment niet meer ! Ik ben al een tijdje bezig om een uitnodiging te maken en die was dus bijna af. En nu kan ik er niet meer mee verder want ik kan geen goede gratis photoshop meer gevonden krijgen Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 22:33

Razz_ schreef:Ik had ook photoshop. Een keer kunnen downloaden met lisence number. Alleen deed hij het op een gegeven moment niet meer ! Ik ben al een tijdje bezig om een uitnodiging te maken en die was dus bijna af. En nu kan ik er niet meer mee verder want ik kan geen goede gratis photoshop meer gevonden krijgen Sad

Dat heb ik dus ook, waarschijnlijk ligt het eraan dat je met downloaden internet aan hebt laten staan. Hierdoor ziet hij dat hij illegaal is. Maar ben ook aan het uitzoeken hoe je dat uit kunt zetten. Vrees niet meer..
Kun je nog wel een proefversie downloaden, of gaat dat ook niet meer?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Dennenappel di 12 apr 2011 - 22:38

Ik gebruik Lightroom en Photomatix Pro 4.0.1.

Beide fijne programma's om te gebruiken. Ik vind Lightroom fijner werken dan Photoshop, het gaat net wat sneller en gemakkelijker.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 23:59

Dennenappel schreef:Ik gebruik Lightroom en Photomatix Pro 4.0.1.

Beide fijne programma's om te gebruiken. Ik vind Lightroom fijner werken dan Photoshop, het gaat net wat sneller en gemakkelijker.

Lightroom ken ik niet. Kun je daar veel mee? Meer dan met bv picasa?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 0:01

Picasa, want mijn laptop crasht van Photoshop helaas helaas. Maar ooit als ik een Macbook of iMac heb (hopelijk volgend jaar), wil ik natuurlijk wel Photoshop gebruiken (ik kan het wel), en ook Lightroom. En InDesign voor de fotoboeken-opmaak.

Edit: Oh ja Photomatix Pro gebruik ik natuurlijk voor mijn HDR's. Gebruik jij die ook daarvoor, Dennenappel? Want heel veel uitgebreider is het niet, je kunt het alleen voor tone-mappen gebruiken. De nieuwste update is ZO veel beter dan de oude.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 0:13

@Marin weet jij of ik mijn photoshop nog op een of andere manier kan openen zonder photoshop? In Paint bijvoorbeeld?

Ik baal er zo van dat ik die uitnodiging (waar ik heel wat uurtjes aan besteed heb) niet meer kan openen Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Caro wo 13 apr 2011 - 0:22

Razz_ schreef:@Marin weet jij of ik mijn photoshop nog op een of andere manier kan openen zonder photoshop? In Paint bijvoorbeeld?

Ik baal er zo van dat ik die uitnodiging (waar ik heel wat uurtjes aan besteed heb) niet meer kan openen Sad

Welk bestandsformaat is je uitnodiging? Want als je hem hebt opgeslagen als .PSD dan is het klaar. Dan is het een photoshop bestand en kan je hem niet wijzigen (zelf dan althans).

Je kan hem wel nog zien je bestand?

als het een .PDF of JPG of GIF is dan kan je met meerdere programmas nog bij je uitnodiging. Ik gebruik op mijn werk Paint.Net. Dat is gratis, werkt met lagen en is vrij goed voor de basisbewerkingen. In ieder geval beter dan Picasa. Paint.Net kan je gewoon downloaden..

Als je echt een .PSD file hebt (ik gok van wel) dan kan je aan iemand vragen die Photoshop heeft, of je het bestand kan mailen zodat diegene het omzet naar een JPG/ GIF/ welk formaat dan ook. Maar dan ben je wel je lagen kwijt.

Overigens zijn er wel manieren zodat je van de trial versie van je photoshop (die 30 dagen op proef is via de website) een permanente versie kan maken. Mijn man heeft dat voor mij gedaan, niks betaald en ik heb gewoon een volledige photshop versie.. (wel een slome computer, maar dat is een ander puntje)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 0:24

Wat Caro zegt :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 0:37

Laat maar, ik kan 'm niet meer vinden Sad
Maargoed ik had 'm idd opgeslagen als .psd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 0:39

Weet je de naam nog? Want je kan in Windows gewoon zoeken. Zoek anders op .psd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 0:41

Thnx Marin, gevonden ! Maargoed nu nog een nieuwe photoshop om het te openen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 0:45

Caro schreef:
Overigens zijn er wel manieren zodat je van de trial versie van je photoshop (die 30 dagen op proef is via de website) een permanente versie kan maken. Mijn man heeft dat voor mij gedaan, niks betaald en ik heb gewoon een volledige photshop versie.. (wel een slome computer, maar dat is een ander puntje)

Zou je eens aan hem willen vragen hoe hij dat gedaan heeft?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  *Rainbow wo 13 apr 2011 - 3:47

Ik gebruik Paint shop pro, kan ik zelf beter mee overweg dan Photoshop smile Maar heb ook Photoshop, beide illegaal Embarassed

Razz, als je je bestand anders opgeslagen wilt hebben zou je hem wel naar mij kunnen sturen dat ik er bijv. een .JPG van maak? Dan gaan wel je lagen enzo verloren dus bewerken gaat dan niet echt meer.
*Rainbow
*Rainbow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 75
Punten : 93
Registratiedatum : 23-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 4:12

*Rainbow schreef:Ik gebruik Paint shop pro, kan ik zelf beter mee overweg dan Photoshop smile Maar heb ook Photoshop, beide illegaal Embarassed

Razz, als je je bestand anders opgeslagen wilt hebben zou je hem wel naar mij kunnen sturen dat ik er bijv. een .JPG van maak? Dan gaan wel je lagen enzo verloren dus bewerken gaat dan niet echt meer.

Nou de uitnodiging is op 1 ding na klaar en dat is dat ik nog 1 foto in het midden moet plakken. Zo dat dan nog kunnen? Anders mag je er van mij wel een jpg bestand van maken, graag zelfs ! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  *Rainbow wo 13 apr 2011 - 4:40

1 foto in het midden plakken wil ik wel doen hoor smile Maak ik er daarna een jpg bestand van. Ik pm je zo mijn emailadres! Wordt wel morgen want ik heb op mijn laptop geen photoshop maar wel bij mijn ouders en daar ben ik morgen.
*Rainbow
*Rainbow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 75
Punten : 93
Registratiedatum : 23-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Dennenappel do 14 apr 2011 - 22:42

Marin schreef:
Edit: Oh ja Photomatix Pro gebruik ik natuurlijk voor mijn HDR's. Gebruik jij die ook daarvoor, Dennenappel? Want heel veel uitgebreider is het niet, je kunt het alleen voor tone-mappen gebruiken. De nieuwste update is ZO veel beter dan de oude.

Inderdaad, deze gebruik ik voor HDR! Ideaal programma ervoor. Ik heb de vorige versie niet gebruikt, maar ik hoor van meerdere dat deze versie veel beter is. Vooral met bewegende foto's.

Marin; wanneer bewerk jij je foto's in de lente en zomer? Ik merk dat ik nu alleen maar buiten wil zijn en alles daardoor blijft liggen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 23:33

Dennenappel schreef:

Marin; wanneer bewerk jij je foto's in de lente en zomer? Ik merk dat ik nu alleen maar buiten wil zijn en alles daardoor blijft liggen.

Haha wat grappig. Zo had ik het nog nooit bekeken. Heb daar dus niet zo veel last van. Wanneer ik foto's heb gemaakt, krijg ik zulke kriebels om ze te bewerken en bekijken, dat ik het meestal direct er achter aan doe. Het is wel een tijdrovend klusje, maar ik vind het heerlijk om daar echt even voor te gaan zitten. Je zou het misschien 's avonds kunnen doen? En ik ben benieuwd naar jouw HDR's! Heb je voorbeelden er van?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welk programma bewerken jullie foto's? Empty Re: Met welk programma bewerken jullie foto's?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum