Dagcafé
+30
Moezie
Merai
Snoes
ExpressoB
Zwoesj
Curious
M_as
Laquisia
Kaboutertje
remover27
Zwerver
Feline
May
Bimbam
Poisongirl
Jeanette
Sweety
Marie
Minx
Chocolate Cookie
Flinder
Mida4you
Lejow
Burn
VeryCherry
Suus
Qiara
Toet
Sjaantje
Jordana
34 plaatsers
Pagina 21 van 40
Pagina 21 van 40 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40
Re: Dagcafé
Ik ben nog gasloos dus eet maar iets van pizza.
Ze zijn wel klaar binnen, maar er moet nog iets... geen idee meer wat.
Ze zijn wel klaar binnen, maar er moet nog iets... geen idee meer wat.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Ik ben nog gasloos dus eet maar iets van pizza.
Ik eet ook pizza. Lekker met een salade.
Laquisia- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11
Ik hou het bij pizza, vanavond ook weer aan het gebak..._Leah_ schreef:ProudMama schreef:Ik ben nog gasloos dus eet maar iets van pizza.
Ik eet ook pizza. Lekker met een salade.
Gast- Gast
Mijn reuma, tjah ik baal er af en toe wel van maar ik weet eigenlijk niet beter omdat ik het voor mijn gevoel al mijn hele leven heb (was 1,5 toen ik het kreeg). In de loop der jaren moet ik wel dingen inleveren en dat doet wel pijn, letterlijk en figuurlijk.
Gedurende de hele dag heb ik wel pijn, soms wat meer en soms wat minder. Ligt er ook aan wat ik die dag allemaal te doen heb en of ik voldoende rust neem (eigenwijs he... )
Ik heb wel goed leren leven met mijn beperkingen maar soms heb ik wel moeite om het even te accepteren. Niet alles gaat zo (makkelijk) als ik het zou willen en ik denk dat als ik het helemaal zou accepteren, me er 100% bij neer zou leggen, dat mijn vechtlust dan verloren gaat. Dus ik vertik het om me er compleet bij neer te leggen
Zolang ik me kan herinneren heb ik al medicatie voor mijn ziekte en die werkt redelijk goed pijnstillend. Ik heb wel altijd pijn, maar dat weerhoudt me er ook van om te ver over mijn grenzen heen te gaan dus die pijn zie ik maar als iets goed (wel als iets vervelends, maar ja)
Verder is door de reuma mijn lichaam aangetast: mijn gewrichten zijn bijna allemaal vergroeid wat ervoor zorgt dat ik nog maar weinig bewegingen kan maken. Hierdoor sta ik ook behoorlijk krom. Voorbeeldjes: mijn enkels bewegen nog amper, ik loop dus ook altijd op mijn tenen (gelukkig ben ik als meisje geboren, loop gewoon altijd op pumps of laarzen met hoge hakken), mijn knieën kunnen bij lange na niet meer strekken en buigen gaat ook amper (de laatste tijd heb ik echt héél erg veel last van mijn linkerknie en het wil maar niet lukken om dat onder controle te krijgen), mijn beide heupen zijn 16 jaar geleden vervangen door nepperds (daarvóór kon ik helemaal niet meer lopen, nu kan ik kleine stukjes weer lopen, ongeveer 100 meter is de max en anders gebruik ik mijn rolstoel), mijn linker elleboog is een jaar of 20 geleden vastgegroeid in een gebogen stand, die buigt of strekt dus niet meer dus heel veel wat ik met links deed heb ik rechts aan moeten leren (alles dus want ik ben een geboren linkshandige: eten, drinken, tandenpoetsen, haren kammen, enz.), mijn rechterelleboog is in 1999 vervangen omdat ie slechter werd, mijn rug en nekwervels zitten heel erg vastgegroeid.
Gelukkig ben ik wel redelijk zelfstandig en mobiel dankzij mijn rolstoel, scootmobiel en auto. Ik woon zelfstandig en heb huishoudelijke hulp via pgb en doe vrijwilligerswerk op een kinderdagverblijf, in de gehandicaptenzorg en ik pas 2 dagen per week op mijn nichtje. Vermoeiend, maar érg leuk allemaal!
Ik heb trouwens rheumatoïde arthritis, ontstekingsreuma dus.
Isabella, welke vorm heb jij? FM toch? Of ben ik in de war met iemand anders?
Gedurende de hele dag heb ik wel pijn, soms wat meer en soms wat minder. Ligt er ook aan wat ik die dag allemaal te doen heb en of ik voldoende rust neem (eigenwijs he... )
Ik heb wel goed leren leven met mijn beperkingen maar soms heb ik wel moeite om het even te accepteren. Niet alles gaat zo (makkelijk) als ik het zou willen en ik denk dat als ik het helemaal zou accepteren, me er 100% bij neer zou leggen, dat mijn vechtlust dan verloren gaat. Dus ik vertik het om me er compleet bij neer te leggen
Zolang ik me kan herinneren heb ik al medicatie voor mijn ziekte en die werkt redelijk goed pijnstillend. Ik heb wel altijd pijn, maar dat weerhoudt me er ook van om te ver over mijn grenzen heen te gaan dus die pijn zie ik maar als iets goed (wel als iets vervelends, maar ja)
Verder is door de reuma mijn lichaam aangetast: mijn gewrichten zijn bijna allemaal vergroeid wat ervoor zorgt dat ik nog maar weinig bewegingen kan maken. Hierdoor sta ik ook behoorlijk krom. Voorbeeldjes: mijn enkels bewegen nog amper, ik loop dus ook altijd op mijn tenen (gelukkig ben ik als meisje geboren, loop gewoon altijd op pumps of laarzen met hoge hakken), mijn knieën kunnen bij lange na niet meer strekken en buigen gaat ook amper (de laatste tijd heb ik echt héél erg veel last van mijn linkerknie en het wil maar niet lukken om dat onder controle te krijgen), mijn beide heupen zijn 16 jaar geleden vervangen door nepperds (daarvóór kon ik helemaal niet meer lopen, nu kan ik kleine stukjes weer lopen, ongeveer 100 meter is de max en anders gebruik ik mijn rolstoel), mijn linker elleboog is een jaar of 20 geleden vastgegroeid in een gebogen stand, die buigt of strekt dus niet meer dus heel veel wat ik met links deed heb ik rechts aan moeten leren (alles dus want ik ben een geboren linkshandige: eten, drinken, tandenpoetsen, haren kammen, enz.), mijn rechterelleboog is in 1999 vervangen omdat ie slechter werd, mijn rug en nekwervels zitten heel erg vastgegroeid.
Gelukkig ben ik wel redelijk zelfstandig en mobiel dankzij mijn rolstoel, scootmobiel en auto. Ik woon zelfstandig en heb huishoudelijke hulp via pgb en doe vrijwilligerswerk op een kinderdagverblijf, in de gehandicaptenzorg en ik pas 2 dagen per week op mijn nichtje. Vermoeiend, maar érg leuk allemaal!
Ik heb trouwens rheumatoïde arthritis, ontstekingsreuma dus.
Isabella, welke vorm heb jij? FM toch? Of ben ik in de war met iemand anders?
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
ProudMama schreef:Alleen radijsjes?Reva schreef:Ik eet radijsjes.
In sla met stukjes komkommer, peper en gekookt eitje.
Gast- Gast
Sjaantje, ik moet nu weg. Ik reageer later uitgebreider op je verhaal.
fijne avond allemaal!
fijne avond allemaal!
Laquisia- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11
Sjaantje schreef:Isabella, welke vorm heb jij? FM toch? Of ben ik in de war met iemand anders?
Dat klopt inderdaad, ik heb FM. En ik heb elke dag pijn, maar probeer het zoveel mogelijk te negeren, maar dat lukt niet altijd. Maar als ik zie wat voor een vorm reuma jij hebt, dan vind ik dat ik niet mag 'zeuren'. Ik kan gewoon lopen; werken; fietsen; etc.
Gast- Gast
ik heb geroerbakte vis met aardappel hekjes en witlof gehad was lekker. Moeder had geen zin in witlof dus daar lekker veel van gehad
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Isabella, da's onzin! Dan kan ik ook wel ergere ziektes en situaties bedenken waardoor ik óók niet mag zeuren Ik bedoel gewoon te zeggen dat zeuren af en toe kan opluchten en je kan helpen alles in perspectief te zien. Máár ik ben wel van mening dat teveel zeuren averechts werkt.
Hoe moet ik jouw ziekte zien? Door de pijn word je belemmerd in je dagelijkse bezigheden, maar je gewrichten werken nog allemaal wel? Mijn gewrichten zijn bijvoorbeeld 'afgebrokkeld', dat is bij jou niet zo, toch? FM zit meer in de weke delen geloof ik?
Hoe moet ik jouw ziekte zien? Door de pijn word je belemmerd in je dagelijkse bezigheden, maar je gewrichten werken nog allemaal wel? Mijn gewrichten zijn bijvoorbeeld 'afgebrokkeld', dat is bij jou niet zo, toch? FM zit meer in de weke delen geloof ik?
Ik zit trouwens aan de rode kool met aardappelpuree en gepaneerde kipstukjes, lekkerrrrrrrrrrrrrrr!
Hallo!
Wij hebben stamppot rauwe andijvie gegeten (ik alleen de aardappelpuree)
En een lekkere gehaktbal.
Wat zijn jullie plannen voor vanavond?
Wij hebben stamppot rauwe andijvie gegeten (ik alleen de aardappelpuree)
En een lekkere gehaktbal.
Wat zijn jullie plannen voor vanavond?
Gast- Gast
Ben benieuwd naar het eindresultaat (dus als dat donkerblond erin zit!)_Donnaa schreef:Ik ben m`n haar aan het ontkleuren!
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Chocolate Cookie schreef:Ben benieuwd naar het eindresultaat (dus als dat donkerblond erin zit!)_Donnaa schreef:Ik ben m`n haar aan het ontkleuren!
+111111
Jordana- Ratel
- Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Wauw Jade, dat is al lang! Gefeliciteerd met je opa en oma!
Hallo!
@sjaan, je pm komt er nog aan hoor, maar nog steeds niet aan toegekomen!
@Jade, wat knap dat je opa en oma al zo lang samen zijn zeg! veel plezier vanavond!
Ik ga zo met mn hond naar de hondentraining
@sjaan, je pm komt er nog aan hoor, maar nog steeds niet aan toegekomen!
@Jade, wat knap dat je opa en oma al zo lang samen zijn zeg! veel plezier vanavond!
Ik ga zo met mn hond naar de hondentraining
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Curious, ik zit al iedere dag te wachten joh Nee just kidding, komt vanzelf wel!
Veel plezier op de training
Veel plezier op de training
Bel ik mijn werk om aan te geven dat ik me wat beter voel, maar nog niet weet of werken morgen lukt. Zegt mijn leidinggevende "Doe maar rustig aan, maar het is hier wel heel erg druk dus het zou fijn zijn als je komt". Waarom moet hij er dat nou bij zeggen? Nu voel ik me lullig als het morgen nog niet zou gaan. Ik meld met nooit ziek! Al helemaal niet als het niet echt 100% niet anders kan..
Sorry moest ik ff kwijt
Sorry moest ik ff kwijt
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Goedenavond allemaal!
Pff ben blij dat ik weer thuis ben, wat een k* dag op het werk zeg...
Pff ben blij dat ik weer thuis ben, wat een k* dag op het werk zeg...
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Pagina 21 van 40 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40
Pagina 21 van 40
Permissies van dit forum: