Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

namen gezocht :-)

+36
Bosjesvrouw
*Lookie*
Highway
Roza
Meeko
Ilargi
Guus
Tinkie
Novalee
bo
Flinder
VeryCherry
vlinder19
TGR
minoessepoes
JD
mirrie
Susan
PapillonRose
Mamasapje
Nana
Annie24
Monte
Rupsie
Flip Fluitketel
Muppetje
Diese
juffie001
Lejow
Lindsya
Phileine
Minx
Dora
-Ieniemienie-
Mamsie
Ugly Betty
40 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Roza di 12 apr 2011 - 5:07

Mijn lijstje...


Meisjes:
Liva
Mila
Reva
Rune
Nova
Lana
Jula
Lune
Bodei
Neva



Jongens:
Senn
Revan
Rowan


Tja, jongensnamen zijn gewoon niet leuk... Hahaha

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:20

Mamasapje schreef:Allereerst een zalige kerst met jullie gezin van 5 alvast gewenst!!

Hoever ben je nu Beegee? Wil je hierna nog meer kindjes of ga je nu genieten van de laatste keer?
Ik had het nieuws ook helemaal gemist!!! Wat leuk dat I & M nu een broertje of zusje erbij krijgen!
ik ben nu 5 weken en 4 dagen... Very Happy en of er nog meer komen? poeh ik zou het niet weten... zal denk ik wel de zwangerschap ingaan als laatste hoor, maar goed ros en ik zijn niet zo vast qua aantal kids eigenlijk als het aan ros ligt dan komen er 11 whahaha

Namen:

Meisje: ( M.yrthe & I.lyen natuurlijk - maar je wilt geen M & I Wink ik ook niet meer hoor haha)

-Nova ( bij mij ook favo, bij manlief niet:()
- Celisa
- Liva/Livia

Jongen:

- Fender
- Bodhi
- Gabriël
- O.livier
- Nisse
- Luca(s)

Ik kom dalijk vast nog wel op meer namen maar zit nu op mn werk en mijn favoriete volgende kindje- namenlijstjes liggen thuis Wink




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:23

bo schreef:beegee lukt het je ook niet denk je als je er novalee van maakt ?

Die staat ook al op het lijstje Embarassed alleen ik vind Nova toch echt leuker haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Mamasapje di 12 apr 2011 - 7:10

BeeGee schreef:
bo schreef:beegee lukt het je ook niet denk je als je er novalee van maakt ?

Die staat ook al op het lijstje Embarassed alleen ik vind Nova toch echt leuker haha

En als je er na Jesley Nova(lee) van maakt... of moet die J echt als 2e naam?
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Highway di 12 apr 2011 - 7:48

Indy, Merle en Fera
Indy, Merle en Bibi
Indy, Merle en Amber
Indy, Merle en Ninthe

oh het kan natuurlijk ook een knul worden:D

Indy, Merle en Axel
Indy, Merle en Sal
Indy, Merle en Bent
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  *Lookie* di 12 apr 2011 - 7:56

Mamasapje schreef:
BeeGee schreef:
bo schreef:beegee lukt het je ook niet denk je als je er novalee van maakt ?

Die staat ook al op het lijstje Embarassed alleen ik vind Nova toch echt leuker haha

En als je er na Jesley Nova(lee) van maakt... of moet die J echt als 2e naam?

Ik vind Jesley inderdaad ook leuk als 1e naam, vooral ook omdat het op een i-klank eindigd, net als Indy. Vind het mooi klinken in het rijtje.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 7:58

Mamasapje schreef:
BeeGee schreef:
bo schreef:beegee lukt het je ook niet denk je als je er novalee van maakt ?

Die staat ook al op het lijstje Embarassed alleen ik vind Nova toch echt leuker haha

En als je er na Jesley Nova(lee) van maakt... of moet die J echt als 2e naam?

Ik ben er nog niet over uit of de 2e naam perse Jesley moet zijn of anders... maar deze naam moet naar mijn idee terug komen haha...
oef wat moeilijk allemaal.
Wel erg leuk om de combi zo te lezen haha

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Bosjesvrouw di 12 apr 2011 - 8:08

Fiore (vind ik wel bij jullie "passen")

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Mamasapje di 12 apr 2011 - 8:19

BeeGee schreef:
Mamasapje schreef:
BeeGee schreef:
bo schreef:beegee lukt het je ook niet denk je als je er novalee van maakt ?

Die staat ook al op het lijstje Embarassed alleen ik vind Nova toch echt leuker haha

En als je er na Jesley Nova(lee) van maakt... of moet die J echt als 2e naam?

Ik ben er nog niet over uit of de 2e naam perse Jesley moet zijn of anders... maar deze naam moet naar mijn idee terug komen haha...
oef wat moeilijk allemaal.
Wel erg leuk om de combi zo te lezen haha

liefs

Ik vind het echt een leuke combi, zoals gezegd omdat het ook op - y eindigd klinkt het lekker in het rijtje met de namen van de 2 andere dames!

Succes met kiezen...! je hebt gelukkig nog even maar hier is namen zoeken ook altijd een drama!

Oh ja, is er een reden dat de 2e namen beginnen met een J? familietraditie of iets?
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Mamasapje di 12 apr 2011 - 8:23

Bosjesvrouw schreef:Fiore (vind ik wel bij jullie "passen")

Op mijn lijstje bij kindje nr 1 stond ooit Flore Aviv ... Flore vind ik nog steeds een leuke naam maar de R spreken wij hier in deze regio niet zo lekker uit Wink

Fiore had ik nog niet van gehoord, maar leuk!
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  ekjir@M di 12 apr 2011 - 8:26

Meisje: Ninthe, Loïs

Jongen: Laslo, Detlev

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Diese di 12 apr 2011 - 8:46

Nore dan Beegee?
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 20:08

Marin schreef:
-Ieniemienie- schreef:Niamh spreek je gewoon uit zoals je het zegt. N.i.a.m.

Sorry dat ik het zeg, maar dat klopt niet. Niamh spreek je uit als Niev. Het is een Ierse naam.
Luister hier naar de correcte uitspraak.

Nou ik ken ook een jongen die je gewoon uitspreekt zoals ieniemienie zegt. DUs het geld niet voor iedereen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 20:40

Ik heb gister even het lijstje met ros door genomen.. en nee, nee, nee...... mmmzzz dat wordt nog een klus Very Happy
verder vond ie Sjonnie (jaaaa zo wil ie het schrijven!!! ) toch wel DE naam voor een jongen....In dat geval hoop ik dat het eens meisje wordt haha!!! cheers cheers

gelukkig hebben we nog even... Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Fiebje di 12 apr 2011 - 20:57

Gefeliciteerd met je zwangerschap Beegee!

Lees dat ik niet de enige ben met een rampen man qua namen Twisted Evil .
Wij worden het ook niet eens over de jongensnaam. En heb net hier het hele topic doorgelezen en kom maar 2 leuke jongensnamen tegen die ik leuk vind maar vriendlief niks aan vind.
Hij wil graag een hollandse naam denk aan Teun, Teus, Klaas of Leen.

Deze namen stonden op mijn/ons lijstje:
Meisje:
Jinthe
Benthe
Maria
Zoë
Marianne

Jongen:
Marijn
Joost
Tijn
Mark

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  MamaCa do 14 apr 2011 - 23:05

Wat leuk!!! een 3e kindje! Gefeliciteerd,
Ik vind de namen Indy en Merle trouwens superleuk (gewoon jammer dat wij geen meisjes hebben) want daar had ik ook voor kunnen kiezen;) en ik vind er heel veel namen leuk bij passen. Maar wat iemand al noemde vind ik ook Liam en Lana geweldig leuke namen en er heel leuk bij passen ook.
Fijne zwangerschap!
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 23:52

MamaCa schreef:Wat leuk!!! een 3e kindje! Gefeliciteerd,
Ik vind de namen Indy en Merle trouwens superleuk (gewoon jammer dat wij geen meisjes hebben) want daar had ik ook voor kunnen kiezen;) en ik vind er heel veel namen leuk bij passen. Maar wat iemand al noemde vind ik ook Liam en Lana geweldig leuke namen en er heel leuk bij passen ook.
Fijne zwangerschap!

dan ga je toch voor een 3e? Misschien wel een meisje haha :P
Ik vind Lana trouwens ook erg leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 23:55

Ik vind Lana een beetje een niksnaam. Alsof ie niet af is, haha. Maar er zijn hier al genoeg suggesties gedaan en inspiratie heb ik niet dus mijn toevoeging is niet heel zinvol :P ik vind Indy, Merle en Sjonnie wel leuk :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 23:57

Arden schreef:Ik vind Lana een beetje een niksnaam. Alsof ie niet af is, haha. Maar er zijn hier al genoeg suggesties gedaan en inspiratie heb ik niet dus mijn toevoeging is niet heel zinvol :P ik vind Indy, Merle en Sjonnie wel leuk :P

Helaas iets mindere combi :P vooral die 3e naam.... vind ik het toch NET niet nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Spring do 14 apr 2011 - 23:59

Gefeliciteerd Beegee!

Ik snap TGR wel. Heb ook wel een beetje het idee dat mensen tegenwoordig geen 'normale' namen meer kunnen verzinnen voor hun kinderen.

Wij vonden Ann May eventjes leuk maar dat is een naam die je op tig manieren kunt schrijven. Alleen daarom al hebben we daar niet voor gekozen.

Ook vind ik het een beetje raar om Hollandse namen maar anders te gaan schrijven zodat het niet meer oerhollands is. Bijvoorbeeld Jan als Yann schrijven.

Ik vind het belangrijk dat een kindje zijn of haar eigen naam vrij makkelijk kan leren schrijven en dat hij of zij niet overal en altijd moet uitleggen hoe je de naam schrijft of uitspreekt.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 23:59

Nee ik ken ook een tweeling en daarvan heet er 1tje Sjonnie (je schrijft het anders maar spreekt het wel zo uit) en de ander heeft een hele degelijke, NLse naam. Serieus die combi, ik ben er nog steeds niet aan gewend en ik ken ze al 15 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:00

Yann is een Franse jongensnaam en in eerste instantie niet bedoeld als "vernieuwde versie" van Jan. En sorry maar Ann May vind ik ook niet echt de meest doorsnee naam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Spring vr 15 apr 2011 - 0:19

Fauve schreef:Yann is een Franse jongensnaam en in eerste instantie niet bedoeld als "vernieuwde versie" van Jan. En sorry maar Ann May vind ik ook niet echt de meest doorsnee naam.

Iemand op het forum vond het juist leuk om Jan dan apart te schrijven, vandaar dat ik het benoem.
Nee, Ann May is ook geen doorsnee naam, maar Lune vind ik bijv. veel aparter. Maar dat is ieder voor zich.
Lune is wel te schrijven, tenminste vind ik. Als iemand zegt dat ze zo heet dan kan ik wel raden hoe je het schrijft.
Maar Ann May kan op zoveel manieren. En daarbij ben ik nu ook heel blij dat we voor de naam gekozen hebben die we nu hebben.

Je hebt niet doorsnee namen, en namen die zelf verzonnen worden of bijna onmogelijk logisch te schrijven zijn.

Ander voorbeeld, dat zoontje van van der Vaart. Damian. Maar je zegt Damjan.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Mamasapje vr 15 apr 2011 - 1:24

Biancy schreef:
Fauve schreef:Yann is een Franse jongensnaam en in eerste instantie niet bedoeld als "vernieuwde versie" van Jan. En sorry maar Ann May vind ik ook niet echt de meest doorsnee naam.

Iemand op het forum vond het juist leuk om Jan dan apart te schrijven, vandaar dat ik het benoem.
Nee, Ann May is ook geen doorsnee naam, maar Lune vind ik bijv. veel aparter. Maar dat is ieder voor zich.
Lune is wel te schrijven, tenminste vind ik. Als iemand zegt dat ze zo heet dan kan ik wel raden hoe je het schrijft.
Maar Ann May kan op zoveel manieren. En daarbij ben ik nu ook heel blij dat we voor de naam gekozen hebben die we nu hebben.

Je hebt niet doorsnee namen, en namen die zelf verzonnen worden of bijna onmogelijk logisch te schrijven zijn.

Ander voorbeeld, dat zoontje van van der Vaart. Damian. Maar je zegt Damjan.

Al heb je de meest makkelijke naam, je moet het altijd spellen... Mijn achternaam... maar 4 letters... echt heel makkelijk en mensen kunnen het alsnog op 110 manieren schrijven en moet het altijd spellen... Eigenlijk vind ik dat helemaal geen probleem, als iemand vraagt hoe ik heet noem ik mijn achternaam voluit en spel het direct erachter aan.. een automatisme is het geworden.
Mijn middelste heeft niet een doorsnee naam, ook nog een accent grave op de e wat het schrijven / spellen niet makkelijker maakt.. Ons zoontje heet O.livier , zo duidelijk als wat... gewoon op de NL manier uitgesproken, kan volgens mij weinig mee fout en lijkt mij vrij simpel.. hoe vaak er toch niet Oliver wordt geschreven of uitgesproken ! Dus zelf een gewoon normale naam gaat nog geregeld fout.

Over Yann, stel je vernoemd je kindje naar je pa of opa die Jan heet... ik zou persoonlijk gezien dan best mijn kind Yann of Yannick ofzo noemen... maar Jan vind ik toch wat ouderwets:)

S.jonnie : toen ik in het ziekenhuis lag toen O.livier was geboren hing er een geboorte kaartje met die naam.. S.jonnie D.amian M.aarten heette dat kindje...Ik vind het persoonlijk echt een kamper-naam... Johnny zou ik eerder voor gaan dan;) Kan je als je volwassen bent er nog John van maken ofzo.. Maar goed.. ik heb die ouders en dat kind dus ook echt gezien en ze voldeden ook aan de beschrijving... Wink Toen baby S.jonnie 2 mnd oud was ofzo had ie al een gouden oorbel in Sad



Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Spring vr 15 apr 2011 - 1:44

Haha, prachtig, dat stukje van die Sjonnie. Erg sneu van het oorringetje.
Zag gisteren op het CB ook een meisje van een paar maandjes met oorknopjes. Zielig!

Maar wat jij zegt van Sjonnie en de bijbehorende familie, zo kijk ik een beetje naar de aparte namen. Niet dat dat kampers zijn, maar hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Mijn achternaam is met een IJ en zeg ook altijd automatisch ..... met lange ij. Moet het ook wel eens spellen omdat er ook wat anders gehoord kan worden blijkbaar als ik zeg hoe ik heet.

Dat is geen probleem maar ik vind dat je het kan voorkomen door je kind een redelijk normale naam te geven.
Of je dat wel of niet doet is aan ieder voor zich.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

namen gezocht :-) - Pagina 4 Empty Re: namen gezocht :-)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum