Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

+2
Lynn_
Lejow
6 plaatsers

Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  Lejow zo 10 apr 2011 - 4:57

Ongeveer 1,5 meter achter onze schutting staat een werkelijk ENORM grote boom. Ook is er om de boom een complete klimop gewikkeld. Als het hoog zomer is en de boom zit vol blad, wordt de zon dus enorm gehinderd. Er valt echt niet langs / over / doorheen te kijken dan. Ook vallen er wel eens afgebroken takken van die boom in onze tuin, zeker na een storm.

Eigenlijk baal ik behoorlijk van die boom, precies rond etenstijd is de zon weg, waardoor het dus net iets te koud kan zijn om heerlijk in het zonnetje buiten te kunnen eten.
Ik heb zitten denken om een brief te schrijven naar de gemeente, maar 1, hoe begin ik zo'n brief, en 2, heeft het uberhaupt zin? Of zal ik als antwoord krijgen: helaas mevrouw, toen u het huis kocht wist u dat de boom er stond!


Iemand een idee?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Re: Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  Lynn_ zo 10 apr 2011 - 5:02

Ik weet nog dat dit probleem laatst besproken werd in één of ander programma op tv. Het is inderdaad zo dat jij het wist toen je het huis kocht... Zij kwamen samen met de buren tot het besluit om de boom flink te snoeien. Ik zou in ieder geval niet direct contact opnemen met de gemeente. Probeer het eerst eens bij de mensen zelf. Wie weet lopen ze al jaren met het idee om de boom weg te doen...
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Re: Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  rapa nui zo 10 apr 2011 - 5:50

Als de boom van de gemeente is kun je het proberen maar weet niet of het veel zin heeft. Ik zou het zonde vinden van zo'n enorme gezonde boom in het straatbeeld als die gekapt zou moeten worden omdat de nieuwe buurtbewoners niet in het zonnetje kunnen eten. Dus stel dat je bij mij in de buurt zo wonen dan zou ik misschien ook nog wel bezwaar maken tegen een kapvergunning.

Als de boom van je buren is dan zou ik eerst met hun gaan praten. Maar in dat geval zou ik ook kijken naar de voordelen. Misschien zorgt die boom er ook wel voor dat je niet te veel inkijk in je huis en tuin hebt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Re: Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  Lejow zo 10 apr 2011 - 5:52

Hij staat op gemeentegrond.

We hebben zeg maar onze achtertuin, dan een stukje struik enzo, waar deze enorme boom dus in staat. Vervolgens een fietspad en dan de metrobaan. Hij staat dus ook niet in 'het straatbeeld'.

Het is ook de enige belachelijk grote boom in het hele rijtje, de rest zijn 'normale' bomen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Re: Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 6:07

Ik weet dat er mensen hier in de buurt al jaren bezig zijn om enkele mega bomen in onze straat en 3 straten achter ons weg te krijgen.
Ze wortelen zowat aan de oppervlakte zeg maar waardoor de stoeptegels en het asfalt helemaal omhoog worden geduwd. De stoepen worden hier 2keer per jaar opnieuw bestraat en ze gaan nu ook het asfalt opnieuw doen.
Sommige mensen hebben er tot in hun achtertuin last van! Uitschieters van die bomen en tuinbestrating die omhoog komt zetten.

Ondanks een paar honderd handtekeningen en protest van de buurt doen ze hier niks aan...

Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Re: Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  Lejow zo 10 apr 2011 - 6:27

Oi, dan maak ik niet zoveel kans geloof ik haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Re: Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  Penny Blossom zo 10 apr 2011 - 6:30

Je kan natuurlijk de boom ook een 'spuitje' geven waardoor hij doodgaat en dan moet deze wel gekapt worden. :P
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Re: Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  Lejow zo 10 apr 2011 - 6:30

BlackRabbit schreef:Je kan natuurlijk de boom ook een 'spuitje' geven waardoor hij doodgaat en dan moet deze wel gekapt worden. :P

Ja ik zag mezelf midden in de nacht al met een bivakmuts en rattengif lopen, maar dat is ook zo wat nerd
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Re: Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  Penny Blossom zo 10 apr 2011 - 6:32

Je kan het als laatste optie openhouden angel
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Re: Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  Rebecca zo 10 apr 2011 - 6:34

Ik begrijp je probleem heel goed, wij hadden hetzelfde, alleen dan met een boom die in onze tuin stond. Afgelopen herfst is die gekapt en we meren nu al zo goed het verschil! Ik zou dus iig wel proberen de gemeente zover te krijgen die boom weg te halen, want niet geschoten is altijd mis!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Re: Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  Sarah1985 zo 10 apr 2011 - 6:38

hier zelfde ook mega boom in de steeg. Heb de gemeente gebeld die zei het is de boom van de woningstichting daar is de steeg van ik heb die gebeld in september, in februari hebben ze een reactie gegeven dat die niet weg kan/mag nu gaan ze hem wel snoeien een beetje maarja het helpt toch niet veel helaas
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Re: Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 8:17

Wij hadden toen we ons huis kochten ook een boom in de (voor)tuin (een Magnolia).
Hij nam te veel plaats in.

We hebben een kapvergunning aangevraagd bij de gemeente.
Als de stam boven een bepaalde diameter uit komt zijn er kosten aan verbonden.
Je krijgt van de gemeente vanzelf wat dingen die je in moet vullen en bij ons kwam er iemand kijken.

Oh, edit: ik zie dat hij niet bij jullie in de tuin staat. Sorry, verkeerd gelezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Re: Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 8:19

Lejow schreef:
BlackRabbit schreef:Je kan natuurlijk de boom ook een 'spuitje' geven waardoor hij doodgaat en dan moet deze wel gekapt worden. :P

Ja ik zag mezelf midden in de nacht al met een bivakmuts en rattengif lopen, maar dat is ook zo wat nerd

Een spijker werkt blijkbaar ook heel goed (heb ik uit betrouwbare bron).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Re: Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  Lejow ma 11 apr 2011 - 6:28

Birgit schreef:
Lejow schreef:
BlackRabbit schreef:Je kan natuurlijk de boom ook een 'spuitje' geven waardoor hij doodgaat en dan moet deze wel gekapt worden. :P

Ja ik zag mezelf midden in de nacht al met een bivakmuts en rattengif lopen, maar dat is ook zo wat nerd

Een spijker werkt blijkbaar ook heel goed (heb ik uit betrouwbare bron).

En wat dan.. die in de boom slaan?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Re: Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 6:51

Ja Very Happy

http://www.burenwinkel.nl/nl/producten/wegboom-spijker

Er staat trouwens wel een boete op als ze erachter komen Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Re: Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 3:48

Hier goed nieuws!!
wij hebben vandaag een brief gekregen dat de bomen alsnog gekapt gaan worden!
In het najaar van 2011!

Ze gaan wel iets anders planten (dat was ook een voorwaarde van diegene die dit gestart was) en daarna gaan ze de stoepen en de straten opnieuw doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Enorm grote boom die zon en zicht hindert.  Empty Re: Enorm grote boom die zon en zicht hindert.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum