Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Duikbril met glazen op sterkte

5 plaatsers

Ga naar beneden

Duikbril met glazen op sterkte Empty Duikbril met glazen op sterkte

Bericht  mzcharlotte za 9 apr 2011 - 5:29

Wie o wie vertelt mij of dat echt de moeite waard is?

Ik heb respectievelijk -0.75 en -1.50 (met dezelfde cilinder waarden) en nu heb ik het prijskaartje van de glazen te horen gekregen, t.w. 90 euro per stuk. Op zich is het natuurlijk een investering, maar zooo vaak snorkel ik nu ook weer niet en ik weet ook niet in hoeverre ik die mogelijkheid heb in de toekomst.

Ik heb ooit een lenzen'les' gehad, wat me totaal niet goed afging. Op zich is het wel een overweging, maar ik weet niet of dat een slim idee is.

Echter, stiekem wil ik natuurlijk zo min mogelijk van mijn vakantie avonturen missen. Maar in hoeverre is het 't waard. Ik zie vrij wazig op een 6m afstand. Ik zie wel beweging en kan wel figuren onderscheiden, maar het is natuurlijk niet hetzelfde als mét bril.

Overigens - het is (mede) voor mijn vakantie in Jordanie. Aqaba schijnt een snorkel walhalla te zijn...
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duikbril met glazen op sterkte Empty Re: Duikbril met glazen op sterkte

Bericht  tralala zo 10 apr 2011 - 4:49

Het is wel duur, maar aan de andere kant als je er lang mee kan doen.. en het heeft natuurlijk weinig nut als je gaat duiken en je ziet de vissen heel vaag..

Gaan je ogen snel achteruit? Want als dat het geval is, is het misschien niet de moeite. Kun je voor 180 euro lenzen kopen?

Nouja, conclusie van mijn verhaal.. je moet al die dingen nog eens overwegen. Maar ik zou in eerste instantie denken dat het een eenmalige investering is voor lange tijd.
tralala
tralala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 101
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  TukTuk zo 10 apr 2011 - 4:53

Ik vind het een hoop geld, 90 euro per glas! Mijn duikinstructeur heeft iets van -5 geloof ik, en die had het over 40 euro per glas! (Was wel in België).

Ik weet niet of ik het met jou sterkte zou doen.. Zeker als je er niet vaak gebruik van maakt! Maar misschien kan je er op MP 1 vinden in die sterkte?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  mzcharlotte zo 10 apr 2011 - 5:47

In theorie, zonder cilinder, zouden de glazen ook 'maar' 38 euro per stuk zijn. Het probleem is dus juist die cilinder en die heb ik écht nodig. Mijn ogen gaan niet loeihard achteruit, dus ik zou de aanschaf van nieuwe (ooit) wel redelijk kunnen uitstellen.

Van die lenzen overweeg ik ook inderdaad, alleen heb ik nog maar 5 weken om eraan te wennen. Ik weet niet of dat voldoende is.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  TukTuk zo 10 apr 2011 - 5:48

Dan zou ik er echt 1 op marktplaats proberen te zoeken!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Try zo 10 apr 2011 - 6:32

Lenzen met snorkelen? Lijkt me niet echt handig eerlijk gezegd. Stel je krijgt water in je ogen, lens weg. Daarbij kan het door de druk (al zou dat bij snorkelen niet zo erg zijn, maar bij duiken wel) gaan irriteren. Ik zou gaan voor de duikbril op sterkte.
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294

Bericht  Mida4you zo 10 apr 2011 - 20:07

Mijn moeder heeft ook een duikbril met glazen op sterkte en ze kan absoluut niet meer zonder. Het is zo'n fijn gevoel dat je ook onder water normaal kunt zien.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud