Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tijger Hermes uit Blijdorp overleden

+4
Chocolate Cookie
Oasis
Ella
Lejow
8 plaatsers

Ga naar beneden

Tijger Hermes uit Blijdorp overleden Empty Tijger Hermes uit Blijdorp overleden

Bericht  Lejow do 7 apr 2011 - 17:53

Weer zo'n sneu verhaal Sad
-------

Tijger Hermes overleden
07-04-2011

Vandaag is tijger Hermes uit Blijdorp helaas plotseling overleden. Tijdens het eten werd Hermes onwel en hij overleed ter plekke voor de ogen van het aanwezige publiek. Hermes is zestieneneenhalf jaar oud geworden.

Zoals veel oudere katten, leed Hermes aan een chronisch nierprobleem, waardoor hij langzaam maar zeker verzwakte. Toen hij vandaag zijn gebruikelijke voer kreeg, heeft hij zich daarin verslikt, waardoor hij gestikt is. Een dramatische samenloop van omstandigheden. Hermes is sinds 17 mei 1996 in Blijdorp en heeft in totaal zes jongen verwekt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijger Hermes uit Blijdorp overleden Empty Re: Tijger Hermes uit Blijdorp overleden

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 17:55

Wat zielig Sad

Gast
Gast

Tijger Hermes uit Blijdorp overleden Empty Re: Tijger Hermes uit Blijdorp overleden

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 18:59

Op de radio was te horen hoe mensen reageerden. Volgens mij is het gefilmd. Wel zielig hoor. Sad

Gast
Gast

Bericht  Ella do 7 apr 2011 - 19:02

Bitterkoek_ schreef:Op de radio was te horen hoe mensen reageerden. Volgens mij is het gefilmd. Wel zielig hoor. Sad

Het is inderdaad gefilmd. Vreselijk zeg
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 19:17

Alles wordt tegenwoordig gefilmd zeg :S

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 19:28

Toen ik stage liep in een dierentuin heb ik meegemaakt dat het ene beest het andere beest afmaakte... Een koeiensoort. Dat vond ik ook erg heftig!

Gast
Gast

Bericht  Oasis do 7 apr 2011 - 19:42

Ik las het gisteren op nu.nl ja.. echt zielig Sad. En dat mensen zoiets filmen, ik zou het niet kunnen. Arme tijger.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Chocolate Cookie do 7 apr 2011 - 19:47

Ik heb het ook gehoort, vind het belachelijk dat er niet 1 bezoeker op het idee komt eens iemand erbij te gaan halen van de dierentuin. Arme tijger Sad
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 20:31

Chocolate Cookie schreef:Ik heb het ook gehoort, vind het belachelijk dat er niet 1 bezoeker op het idee komt eens iemand erbij te gaan halen van de dierentuin. Arme tijger Sad

Je hoort die mensen toch op een gegeven moment roepen "Hier, hier, die tijger in het water" dat klinkt niet alsof ze het tegen andere bezoekers hebben. En ik denk ook niet dat je meteen doorhebt wat er gebeurt als zo'n dier zo gaat doen, ik zou tenminste denken "hmm ja apart maar zal er wel bijhoren" of zoiets.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 21:13

http://www.vkmag.com/videos/videos_video_tijger_hermes_blijdorp_stikt/

Hierbij de link van het filmpje. Ik durf het eerlijk gezegd niet verder te kijken. Maar het komt erop neer dat je eerst ziet dat hij gevoerd wordt en vervolgens stikt in het stukkie vlees. Arm beestje. Ik heb het gestopt op 2 minuten. Sad

Let op! Dit kan schokkend zijn!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 21:45

Aah Sad

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 21:58

wat zielig Sad

Ik heb het filmpje gezien.. en je merkt aan de reactie van de mensen dat ze denken dat het 'normaal' is.. wanneer ze doorhebben dat het niet normaal is ondernemen ze wel actie!

Gast
Gast

Bericht  ijsjemeisje do 7 apr 2011 - 22:23

Wat vreselijk om te zien.
Ik zit hier met tranen in mijn ogen.
Ik kan daar zo slecht tegen om dieren in nood te zien (soms nog wel erger dan bij het zien van mensen) Embarassed
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 7:02

Oh gadver! Ik krijg helemaal een brok in me keel en de kriebels van dat filmpje, wat sneu zeg Sad

Gast
Gast

Bericht  patjuhhh vr 8 apr 2011 - 7:35

ahhh heb t afgezet vind het echt zoo sneu om te zien. zit hier echt met tranen in mijn ogen Sad
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 7:42

patjuhhh schreef:ahhh heb t afgezet vind het echt zoo sneu om te zien. zit hier echt met tranen in mijn ogen Sad
+1, ik kan het echt niet af kijken!

Gast
Gast

Bericht  Lejow vr 8 apr 2011 - 7:47

Ik heb het ook zitten kijken, toen hij door zijn poten leek te zakken ben ik gestopt.
Wederom vraag ik me weeres af waarom ik dit in godsnaam heb aangeklikt...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  patjuhhh vr 8 apr 2011 - 7:49

Lejow schreef:Ik heb het ook zitten kijken, toen hij door zijn poten leek te zakken ben ik gestopt.
Wederom vraag ik me weeres af waarom ik dit in godsnaam heb aangeklikt...

omdat je gewoon nieuwsgierig bent, dat was ik namelijk ook. vond het echt te sneu. vooral toen hij in het water viel. toen heb ik het afgezet. kon het echt niet afkijken.
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 7:58

Aah, wat sneu.
Ik ga dat filmpje niet eens bekijken, kan daar niet zo goed tegen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 8:03

Alina schreef:Aah, wat sneu.
Ik ga dat filmpje niet eens bekijken, kan daar niet zo goed tegen.

idd ik durf het niet eens te kijken, zo enorm zielig voor het beestje!

Gast
Gast

Bericht  Jerry vr 8 apr 2011 - 8:33

@ de meiden die zich afvragen waarom er geen hulp gehaald wordt.
Voordat je dat beest kunt helpen moet je 'm verdoven. Dat duurt ik weet niet hoe lang. Daarbij lopen er nog meer tijgers rond in dat verblijf. Die moet je op één of andere manier naar binnen zien te krijgen en de boel afgesloten hebben. Heb 't filmpje niet helemaal gezien, maar dat duurt 7 minuten... Dus gok dat 't beestje ook na 7 minuten 't loodje legt... Voordat alles gereed zou zijn om hem te redden, was ie allang dood geweest... Heel zielig, maar dit soort dingen gebeuren...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 8:34

Chocolate Cookie schreef:Ik heb het ook gehoort, vind het belachelijk dat er niet 1 bezoeker op het idee komt eens iemand erbij te gaan halen van de dierentuin. Arme tijger Sad

Niet om het één of ander, maar ik denk eigenlijk dat een verzorger ook niet zo heel veel zou kunnen uithalen, omdat ik denk dat de andere tijgers best eens ontzettend agressief zouden kunnen gaan reageren. Dat merkte je al ana de andere tijger, even verderop in het filmpje, die als een bezetene aan het ijsberen was voor het raam.

Ik heb het filmpje wel af gezien, het stuk dat hij in het water lag vond ik tochw el het heftigst om te zien. Maar eigenlijk kijk ik dat soort filmpjes liever niet, ik vind het altijd heel moeilijk om angst, pijn en wanhoop bij dieren te zien.

Gast
Gast

Bericht  Lejow vr 8 apr 2011 - 8:37

Ja en wat wil je doen.. een tijger de heimlich greep geven? En dan nog maar zorgen dat je zelf weg komt.
Beesten kunnen uit angst en pijn alleen nog maar agressiever worden... Dus niet handig!

Dat hij in het water viel heb ik al niet eens meer gezien :S
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jeanette za 9 apr 2011 - 0:37

Zo zielig! Sad Ik hoop dat hij een mooi leventje heeft gehad. Je kunt wel zien dat die tijger aan de overkant iets in de gaten heeft, aangezien hij erg onrustig heen en weer loopt en het in de gaten houdt.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: