Tijger Hermes uit Blijdorp overleden
+4
Chocolate Cookie
Oasis
Ella
Lejow
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tijger Hermes uit Blijdorp overleden
Weer zo'n sneu verhaal
-------
Tijger Hermes overleden
07-04-2011
Vandaag is tijger Hermes uit Blijdorp helaas plotseling overleden. Tijdens het eten werd Hermes onwel en hij overleed ter plekke voor de ogen van het aanwezige publiek. Hermes is zestieneneenhalf jaar oud geworden.
Zoals veel oudere katten, leed Hermes aan een chronisch nierprobleem, waardoor hij langzaam maar zeker verzwakte. Toen hij vandaag zijn gebruikelijke voer kreeg, heeft hij zich daarin verslikt, waardoor hij gestikt is. Een dramatische samenloop van omstandigheden. Hermes is sinds 17 mei 1996 in Blijdorp en heeft in totaal zes jongen verwekt.
-------
Tijger Hermes overleden
07-04-2011
Vandaag is tijger Hermes uit Blijdorp helaas plotseling overleden. Tijdens het eten werd Hermes onwel en hij overleed ter plekke voor de ogen van het aanwezige publiek. Hermes is zestieneneenhalf jaar oud geworden.
Zoals veel oudere katten, leed Hermes aan een chronisch nierprobleem, waardoor hij langzaam maar zeker verzwakte. Toen hij vandaag zijn gebruikelijke voer kreeg, heeft hij zich daarin verslikt, waardoor hij gestikt is. Een dramatische samenloop van omstandigheden. Hermes is sinds 17 mei 1996 in Blijdorp en heeft in totaal zes jongen verwekt.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Tijger Hermes uit Blijdorp overleden
Op de radio was te horen hoe mensen reageerden. Volgens mij is het gefilmd. Wel zielig hoor.
Gast- Gast
Bitterkoek_ schreef:Op de radio was te horen hoe mensen reageerden. Volgens mij is het gefilmd. Wel zielig hoor.
Het is inderdaad gefilmd. Vreselijk zeg
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Toen ik stage liep in een dierentuin heb ik meegemaakt dat het ene beest het andere beest afmaakte... Een koeiensoort. Dat vond ik ook erg heftig!
Gast- Gast
Ik las het gisteren op nu.nl ja.. echt zielig . En dat mensen zoiets filmen, ik zou het niet kunnen. Arme tijger.
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Ik heb het ook gehoort, vind het belachelijk dat er niet 1 bezoeker op het idee komt eens iemand erbij te gaan halen van de dierentuin. Arme tijger
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Chocolate Cookie schreef:Ik heb het ook gehoort, vind het belachelijk dat er niet 1 bezoeker op het idee komt eens iemand erbij te gaan halen van de dierentuin. Arme tijger
Je hoort die mensen toch op een gegeven moment roepen "Hier, hier, die tijger in het water" dat klinkt niet alsof ze het tegen andere bezoekers hebben. En ik denk ook niet dat je meteen doorhebt wat er gebeurt als zo'n dier zo gaat doen, ik zou tenminste denken "hmm ja apart maar zal er wel bijhoren" of zoiets.
Gast- Gast
http://www.vkmag.com/videos/videos_video_tijger_hermes_blijdorp_stikt/
Hierbij de link van het filmpje. Ik durf het eerlijk gezegd niet verder te kijken. Maar het komt erop neer dat je eerst ziet dat hij gevoerd wordt en vervolgens stikt in het stukkie vlees. Arm beestje. Ik heb het gestopt op 2 minuten.
Let op! Dit kan schokkend zijn!
Hierbij de link van het filmpje. Ik durf het eerlijk gezegd niet verder te kijken. Maar het komt erop neer dat je eerst ziet dat hij gevoerd wordt en vervolgens stikt in het stukkie vlees. Arm beestje. Ik heb het gestopt op 2 minuten.
Let op! Dit kan schokkend zijn!
Gast- Gast
wat zielig
Ik heb het filmpje gezien.. en je merkt aan de reactie van de mensen dat ze denken dat het 'normaal' is.. wanneer ze doorhebben dat het niet normaal is ondernemen ze wel actie!
Ik heb het filmpje gezien.. en je merkt aan de reactie van de mensen dat ze denken dat het 'normaal' is.. wanneer ze doorhebben dat het niet normaal is ondernemen ze wel actie!
Gast- Gast
Wat vreselijk om te zien.
Ik zit hier met tranen in mijn ogen.
Ik kan daar zo slecht tegen om dieren in nood te zien (soms nog wel erger dan bij het zien van mensen)
Ik zit hier met tranen in mijn ogen.
Ik kan daar zo slecht tegen om dieren in nood te zien (soms nog wel erger dan bij het zien van mensen)
ijsjemeisje- Prater
- Aantal berichten : 747
Punten : 849
Oh gadver! Ik krijg helemaal een brok in me keel en de kriebels van dat filmpje, wat sneu zeg
Gast- Gast
ahhh heb t afgezet vind het echt zoo sneu om te zien. zit hier echt met tranen in mijn ogen
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
+1, ik kan het echt niet af kijken!patjuhhh schreef:ahhh heb t afgezet vind het echt zoo sneu om te zien. zit hier echt met tranen in mijn ogen
Gast- Gast
Ik heb het ook zitten kijken, toen hij door zijn poten leek te zakken ben ik gestopt.
Wederom vraag ik me weeres af waarom ik dit in godsnaam heb aangeklikt...
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Ik heb het ook zitten kijken, toen hij door zijn poten leek te zakken ben ik gestopt.
omdat je gewoon nieuwsgierig bent, dat was ik namelijk ook. vond het echt te sneu. vooral toen hij in het water viel. toen heb ik het afgezet. kon het echt niet afkijken.
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Aah, wat sneu.
Ik ga dat filmpje niet eens bekijken, kan daar niet zo goed tegen.
Gast- Gast
Alina schreef:Aah, wat sneu.
idd ik durf het niet eens te kijken, zo enorm zielig voor het beestje!
Gast- Gast
@ de meiden die zich afvragen waarom er geen hulp gehaald wordt.
Voordat je dat beest kunt helpen moet je 'm verdoven. Dat duurt ik weet niet hoe lang. Daarbij lopen er nog meer tijgers rond in dat verblijf. Die moet je op één of andere manier naar binnen zien te krijgen en de boel afgesloten hebben. Heb 't filmpje niet helemaal gezien, maar dat duurt 7 minuten... Dus gok dat 't beestje ook na 7 minuten 't loodje legt... Voordat alles gereed zou zijn om hem te redden, was ie allang dood geweest... Heel zielig, maar dit soort dingen gebeuren...
Voordat je dat beest kunt helpen moet je 'm verdoven. Dat duurt ik weet niet hoe lang. Daarbij lopen er nog meer tijgers rond in dat verblijf. Die moet je op één of andere manier naar binnen zien te krijgen en de boel afgesloten hebben. Heb 't filmpje niet helemaal gezien, maar dat duurt 7 minuten... Dus gok dat 't beestje ook na 7 minuten 't loodje legt... Voordat alles gereed zou zijn om hem te redden, was ie allang dood geweest... Heel zielig, maar dit soort dingen gebeuren...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Chocolate Cookie schreef:Ik heb het ook gehoort, vind het belachelijk dat er niet 1 bezoeker op het idee komt eens iemand erbij te gaan halen van de dierentuin. Arme tijger
Niet om het één of ander, maar ik denk eigenlijk dat een verzorger ook niet zo heel veel zou kunnen uithalen, omdat ik denk dat de andere tijgers best eens ontzettend agressief zouden kunnen gaan reageren. Dat merkte je al ana de andere tijger, even verderop in het filmpje, die als een bezetene aan het ijsberen was voor het raam.
Ik heb het filmpje wel af gezien, het stuk dat hij in het water lag vond ik tochw el het heftigst om te zien. Maar eigenlijk kijk ik dat soort filmpjes liever niet, ik vind het altijd heel moeilijk om angst, pijn en wanhoop bij dieren te zien.
Gast- Gast
Ja en wat wil je doen.. een tijger de heimlich greep geven? En dan nog maar zorgen dat je zelf weg komt.
Beesten kunnen uit angst en pijn alleen nog maar agressiever worden... Dus niet handig!
Dat hij in het water viel heb ik al niet eens meer gezien :S
Beesten kunnen uit angst en pijn alleen nog maar agressiever worden... Dus niet handig!
Dat hij in het water viel heb ik al niet eens meer gezien :S
Lejow- Lady Post-a-lot
Zo zielig! Ik hoop dat hij een mooi leventje heeft gehad. Je kunt wel zien dat die tijger aan de overkant iets in de gaten heeft, aangezien hij erg onrustig heen en weer loopt en het in de gaten houdt.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Tijger in Blijdorp sterft voor de ogen van publiek
» Blijdorp
» dierentuin blijdorp standaard of echt heel leuk?
» Uitje naar Blijdorp in November (update: 10 november)
» Mubarak overleden?
» Blijdorp
» dierentuin blijdorp standaard of echt heel leuk?
» Uitje naar Blijdorp in November (update: 10 november)
» Mubarak overleden?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: