Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dat is gek? Wat zou jij doen?

+8
Cheesegirl
Mamsie
Dennenappel
Sneeuwvlok
Susan
Lady4
Pinkel
Monte
12 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Dat is gek? Wat zou jij doen? Empty Dat is gek? Wat zou jij doen?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:27

Ik heb vandaag een heel leuk sollicitatiegesprek gehad waar ik heel graag wil werken.
Heb er vorig jaar ook gesolliciteerd. Dit was omdat er een vrouw met zwangerschapsverlof ging. De functie was de 1e 4 maanden voor 36 uur, erna voor 3 dagen in de week. Ik ben toen niet aangenomen omdat ze bang waren dat ik dan als de 3 dagen in zouden gaan, ik ander werk zou gaan zoeken.

Wel was het een heel fijn gesprek van beide kanten en ze drukte me dan ook op het hart om de site in de gaten te houden.
Nou goed, vandaag dus gesprek gehad, heel leuk en mag op 2e gesprek komen!

Alleen... nu zie ik een uitnodiging op Facebook van de vrouw waarmee ik het gesprek had, en degene waarvoor ik zou gaan werken.

Dat vind ik wel apart. Zou jij het accepteren?

Liever niet quoten en dat zeg ik niet vaak Very Happy

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat is gek? Wat zou jij doen? Empty Re: Dat is gek? Wat zou jij doen?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:29

Oh dat is moeilijk. Als je haar niet accepteert, geeft het misschien een slecht beeld af. Maar als je haar wel accepteert, gaat ze je misschien controleren. Daar zit je ook niet op te wachten. Ok aan mijn antwoord heb je dus niets. Ik neig naar niet accepteren, maar je wilt niet dat ze dat negatief oppikt. Zij heeft immers wel jou toegevoegd.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:29

Ben het met Marin eens!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:31

Wel gaaf dat je een sollicititatiegesprek had trouwens, ik ga voor je duimen!

Gast
Gast

Ja ik ben het dus ook met Marin eens en daarom weet ik het niet! Ojeeeeee. Waarom doet ze dat nou, dat is toch gehek!

Gast
Gast

Kan je het nog niet even open laten en anders net doen alsof je de uitnodiging nog niet gezien hebt?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:32

Ik vind dat ook raar en niet zo heel professioneel eigenlijk ... Ik ben van het werk en privé gescheiden houden, dus ik zou de uitnodiging niet accepteren.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:33

Marin schreef:Wel gaaf dat je een sollicititatiegesprek had trouwens, ik ga voor je duimen!

Dank je!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:33

Ik zou 'm vooralsnog niet accepteren en het dan in het tweede gesprek aangeven dat je niet zo goed wist hiermee om te gaan. Eerlijkheid is toch ook alleen maar goed, denk ik.

Ik zou het overigens wel raar vinden als die mevrouw in kwestie jou ineens negatief gaat bekijken als je haar vriendschapverzoek niet accepteert. Ik vind het raar dat ze je toevoegd, terwijl je in principe nog niet eens anagenomen bent en zij eigenlijk ook nog je meerdere zou zijn...

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:35

Niet accepteren (tot je aangenomen bent :P). Wanner heb je tweede gesprek? Wat goed zeg Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:36

Maple schreef:Ik zou 'm vooralsnog niet accepteren en het dan in het tweede gesprek aangeven dat je niet zo goed wist hiermee om te gaan. Eerlijkheid is toch ook alleen maar goed, denk ik.

Ik zou het overigens wel raar vinden als die mevrouw in kwestie jou ineens negatief gaat bekijken als je haar vriendschapverzoek niet accepteert. Ik vind het raar dat ze je toevoegd, terwijl je in principe nog niet eens anagenomen bent en zij eigenlijk ook nog je meerdere zou zijn...

I know! Echt en ik wil niet eens collega's op Facebook. Wat zou hier de reden nou van zijn? Gewoon om me even te bekijken?
Ik schrik me rot, ik weet je moet altijd op je berichten letten zoals op twitter. Er staat niks geks op maar heb hem wel op 'alleen vrienden' gezet. Maar goed ze kan alles allang gelezen hebben natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Monte do 7 apr 2011 - 8:37

Theedoosje schreef:Kan je het nog niet even open laten en anders net doen alsof je de uitnodiging nog niet gezien hebt?
+1 en dan mocht je het 2e gesprek hebben gehad,haar alsnog accepteren
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:38

Misschien weet zij niet heel veel van social media en ziet zij niet echt in dat het ongepast is? Of denkt ze gewoon van oh ik wil Jen wel even bekijken op Facebook, maar niet realiserend dat dit voor jou ongemakkelijk kan zijn.

Maar ja. Ik denk dat ik haar inderdaad nu nog niet zou accepteren.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:41

Misschien had ze je profiel bekeken en toen met een spastische vinger op dat ene balkje geklikt waardoor ze je nu dus een vriendschapverzoek gestuurd heeft, terwijl ze dat eigenlijk heel niet van plan was. Zou in elk geval zó een actie voor mij kunnen zijn....

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:45

Maple schreef:Misschien had ze je profiel bekeken en toen met een spastische vinger op dat ene balkje geklikt waardoor ze je nu dus een vriendschapverzoek gestuurd heeft, terwijl ze dat eigenlijk heel niet van plan was. Zou in elk geval zó een actie voor mij kunnen zijn....

Voor mij ook, dus dat heb ik even getest. Op de pc moet je 2 klikken doen wil je iemand uitnodigen. Dus dat kan niet. Maar mijn vriendin zegt net aan de telefoon, dat als je iemand op je telefoon bekijkt het wel kan gebeuren.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:47

Ik zou hem accepteren maar ik ben ook niet bang dat er iets op mijn facebook staat dat werkgevers niet zullen waarderen. Als je er van die dronken foto's oid op heb staan of als je onvoordelig getagd ben zou ik er inderdaad nog een keertje over nadenken.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:49

Vreemd, misschien wil ze je privéleven ook even checken?
Ik zou haar voorlopig niet accepteren, de uitnodiging dus even open laten staan. Mocht je aangenomen worden, dan kan je dat altijd nog overwegen. Nu heeft ze ook niet extra redenen om mee te wegen voor wel/niet aannemen lijkt me. Tenzij je veel op je profiel openbaar hebt staan...

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:50

Nee op mijn profiel staat bijna niks openbaar, expres niet. Ik heb ook geen dronken foto's want ik ben bijna nooit dronken en vind het stom daar foto's van te plaatsen.

Oh ik baal zo he, op twitter heb ik wel eens spelfouten. Die heeft ze vast al gezien.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:52

Jen_ schreef:Nee op mijn profiel staat bijna niks openbaar, expres niet. Ik heb ook geen dronken foto's want ik ben bijna nooit dronken en vind het stom daar foto's van te plaatsen.

Oh ik baal zo he, op twitter heb ik wel eens spelfouten. Die heeft ze vast al gezien.

Ik weet niet voor wat voor baan je solliciteert, maar spelfouten op twitter vind ik geen rede om iemand niet aan te nemen. Ik tweet ook wel eens vanaf mijn mobiel en maak soms de raarste zinnen. Maar mijn werk doe ik prima.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:54

Als je profiel er gewoon netjes uitziet, zou ik haar wel accepteren denk ik. Hoewel ik ook vind dat werk en privé voordat je rubberhakken aangenomen wordt eigenlijk wel los van elkaar staat/moet staan.

Gast
Gast

Bericht  Pinkel do 7 apr 2011 - 8:55

Het eerste wat ik me eigenlijk afvroeg in hoeverre zij wist dat jij een facebook-account heb?

Als antwoord op je vraag: Ik heb het idee dat je "nieuwe collega" wilde weten wat voor vlees ze in de kuip hebben als je jou aannemen.
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:56

Isabella schreef:Als je profiel er gewoon netjes uitziet, zou ik haar wel accepteren denk ik. Hoewel ik ook vind dat werk en privé voordat je rubberhakken aangenomen wordt eigenlijk wel los van elkaar staat/moet staan.

Rubberhakken? Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:57

Pinkel schreef:Het eerste wat ik me eigenlijk afvroeg in hoeverre zij wist dat jij een facebook-account heb?

Als antwoord op je vraag: Ik heb het idee dat je "nieuwe collega" wilde weten wat voor vlees ze in de kuip hebben als je jou aannemen.

Ja dat snap ik nog wel, en tegenwoordig Googelen potentiele werkgevers vaak sollicitanten. Maar dat je iemand dan úitnodigd, dat vind ik dan raar.

Gast
Gast

Jen_ schreef:
Isabella schreef:Als je profiel er gewoon netjes uitziet, zou ik haar wel accepteren denk ik. Hoewel ik ook vind dat werk en privé voordat je rubberhakken aangenomen wordt eigenlijk wel los van elkaar staat/moet staan.

Rubberhakken? Very Happy

Whaha, hoe sneu! Het moet überhaupt zijn, maar ik heb bij de autocorrectie de bovenste ingeklikt en dat is dus rubberhakken :shock:

Gast
Gast

Zero schreef:
Jen_ schreef:Nee op mijn profiel staat bijna niks openbaar, expres niet. Ik heb ook geen dronken foto's want ik ben bijna nooit dronken en vind het stom daar foto's van te plaatsen.

Ik weet niet voor wat voor baan je solliciteert, maar spelfouten op twitter vind ik geen rede om iemand niet aan te nemen. Ik tweet ook wel eens vanaf mijn mobiel en maak soms de raarste zinnen. Maar mijn werk doe ik prima.

Secretaresse. Ja opzich heb je wel een punt hoor, maar toch.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: