sdfg
+12
Lejow
Caramba
Dennenappel
Winegum
Sterre
Bruintje Beer
Flinder
minoessepoes
Snoes
smooch
Shisha
Pussycat
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Re: sdfg
Mijn vriend had meer, ongeveer €30.000. Ik had € 13.000.
Mijn vriend heeft € 10.000 ingelegd voor de hypotheek.
Toen we een huis kochten is het grootste deel opgegaan (2006-2007), jaar daarna een andere auto gekocht en 1,5 jaar geleden de badkamer verbouwd. Volgend jaar gaan we trouwen.
Mijn ouders zeiden altijd dat ik niet kon sparen, maar ik vind het toch best goed gaan :-)
Toen we een huis kochten is het grootste deel opgegaan (2006-2007), jaar daarna een andere auto gekocht en 1,5 jaar geleden de badkamer verbouwd. Volgend jaar gaan we trouwen.
Mijn ouders zeiden altijd dat ik niet kon sparen, maar ik vind het toch best goed gaan :-)
Gast- Gast
Haha, wij hadden beide niks toen we elkaar leerden kennen. Nu sparen we gewoon samen
Gast- Gast
Birgit schreef:Mijn vriend had meer, ongeveer €30.000. Ik had € 13.000.
Wilde hij dat uit principe? Of was die inleg nodig?
Lijkt mij best lastig, wanneer 1 meer dan het dubbele heeft.
Wij scheelden destijds paar honderd guldens en nu is het 1 hoopje
Gast- Gast
Het was niet nodig, maar qua kosten scheelde het elke maand wel in de hypotheek.
Om die reden hebben we het gedaan, niet omdat hij het perse wilde.
Om die reden hebben we het gedaan, niet omdat hij het perse wilde.
Gast- Gast
Hij heeft tot z'n 26e thuis gewoond, is jong met een bijbaan begonnen, heeft betaalde stages gehad en nu al een paar jaar een vaste baan. Hij ging weinig uit, kocht af en toe wel leuke dingen, maar heeft al die jaren gewoon doorgespaard.
Ik heb vanaf kleins af aan een rekening gehad waar mijn ouders elke maand het e.e.a. op hebben gezet.
Ik weet niet hoeveel er toen precies opstond, maar daarna ben ik zelf nog even doorgegaan met sparen.
Ik heb vanaf kleins af aan een rekening gehad waar mijn ouders elke maand het e.e.a. op hebben gezet.
Ik weet niet hoeveel er toen precies opstond, maar daarna ben ik zelf nog even doorgegaan met sparen.
Gast- Gast
Niet veel... of beter gezegd wij hadden beiden ook helemaal niks, dus we konden mooi samen een nieuwe start maken
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik had misschien een paar honderd euro spaargeld en mijn vriend volgens mij ook. Maar we zaten beide nog op school dus zoveel konden we niet sparen.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Mij vriend had en heeft echt veel meer op z'n spaarrekening staan dan ik. We hebben nog steeds allebei een eigen spaarrekening dus een issue maken we daar echt niet van.
Gast- Gast
Pussycat schreef:Niet veel... of beter gezegd wij hadden beiden ook helemaal niks, dus we konden mooi samen een nieuwe start maken
Hier hetzelfde..
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10
Ik weet niet precies hoeveel spaargeld we elk hadden aan het begin van onze relatie. Ik denk dat ik toen zo'n 35 000 euro had en hij 15 000. Uiteraard zijn we gewoon blijven doorsparen en toen we ons huis kochten, had ik in ieder geval veel meer spaargeld. Wij hebben samen ook heel veel spaargeld ingebracht in onze hypotheek, waardoor onze maandelijkse lasten aanzienlijk minder werden.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Uhm beide niks, we studeerde alle twee, ik heb geen studieschuld, mijn vriend wel.
Maar opzich maakt voor ons niks uit, wij houden onze rekeningen gescheiden, we hebben ook een gezamelijke rekening waar we elke maand een bedag op zetten en wat daar na de huur en boodschappen van overblijft sparen we. Verder sparen we ieder nog op onze eigen rekening. We gaan wel ongeveer gelijk op.
Maar opzich maakt voor ons niks uit, wij houden onze rekeningen gescheiden, we hebben ook een gezamelijke rekening waar we elke maand een bedag op zetten en wat daar na de huur en boodschappen van overblijft sparen we. Verder sparen we ieder nog op onze eigen rekening. We gaan wel ongeveer gelijk op.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb ongeveer 10.000 euro meer ingelegd. Dit komt ook omdat mijn ouders altijd voor me hebben gespaard en hij heeft dat niet. Omdat hij meer verdient dan ik vind ik het prima zo, alles is 1 hoop geworden.
Flinder- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10
Nou ja eigenlijk is dat nog steeds zo, ik heb bijna niks en hij heeft een hoop
Hij is vanaf zijn 16e al gaan werken, en veel op zaterdag bijgeklust.
Hij is vanaf zijn 16e al gaan werken, en veel op zaterdag bijgeklust.
Gast- Gast
Ik heb altijd gespaard vanaf kinds afaan. Dus hier had ik een behoorlijke spaarrekening. Alleen die was wel wat geslinkt omdat ik toen net een splinternieuwe auto had gekocht.
Mijn vriend had niks. Is het ook niet gewend om te sparen. En hij zat nog op school. Ik werkte 32u. Heb ook bijna onze bruiloft betaald maar dat vond ik totaal niet erg omdat ik er alles groot wou doen.
Nu sparen we samen.
Mijn vriend had niks. Is het ook niet gewend om te sparen. En hij zat nog op school. Ik werkte 32u. Heb ook bijna onze bruiloft betaald maar dat vond ik totaal niet erg omdat ik er alles groot wou doen.
Nu sparen we samen.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Mijn vriend had en heeft veel meer vermogen dan ik.
Toen we samen gingen wonen, had ik bijna niiks.
Maar dat is nooit een issue of een belemmering geweest.
We hebben de kosten altijd 50/50 gedeeld.
Toen we samen gingen wonen, had ik bijna niiks.
Maar dat is nooit een issue of een belemmering geweest.
We hebben de kosten altijd 50/50 gedeeld.
Gast- Gast
Ik heb (mede doordat mijn ouders voor mij hebben kunnen sparen) redelijk wat spaargeld, en mijn vriend had niks + een hoge studieschuld. Echt een issue is het niet geweest. Hij krijgt nu maandelijks meer binnen dan ik, de maandelijkse kosten splitten we gewoon. Ik heb hem wel op het hart gedrukt ook een buffertje op te bouwen, zodat het niet allemaal op mijn geld aankomt als er iets stuk gaat. Dat heeft hij nu, dat is fijn.
Nu gaan we binnekort een huis kopen en zal ik een deel van mijn spaargeld inbrengen. Ik denk dat we bij de notaris goed laten vastleggen welk deel 'van mij' was, dat mocht het mis gaan ik een evenredig deel terug krijg. Verder vind ik het totaal geen probleem om meer in te leggen, alleen maar fijn dat daardoor net iets meer mogelijk is.
Nu gaan we binnekort een huis kopen en zal ik een deel van mijn spaargeld inbrengen. Ik denk dat we bij de notaris goed laten vastleggen welk deel 'van mij' was, dat mocht het mis gaan ik een evenredig deel terug krijg. Verder vind ik het totaal geen probleem om meer in te leggen, alleen maar fijn dat daardoor net iets meer mogelijk is.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Toen wij gingen samenwonen was mijn vriend net fulltime aan het werk. Daarvoor had hij eigenlijk nooit echt gespaard en vrijwel niks op zijn rekening staan. Ik had daarentegen vanaf mijn 15e gespaard met mijn bijbaantje. Ik heb 8 maanden redelijk fulltime gewerkt toen ik nog thuis woonde, dus daar kon ik ook lekker van sparen. Hij had iets van 3000 euro aan spaargeld en ik had pakweg 12000 euro. We hebben in het begin voornamelijk van mijn spaargeld meubels e.d. gekocht.
Op dit moment zijn de rollen behoorlijk omgedraaid Aangezien mijn vriend nog steeds fulltime werkt en ik studeer kan ik niet veel meer sparen. Hij heeft nu ongeveer 9000 euro, en ik heb nog maar 4500 euro over. De komende tijd zal zijn geld alleen maar stijgen en mijn geld dalen, omdat ik straks ook minder kan werken. Het is niet anders! Ik heb er geen probleem mee, en hij ook niet. Het komt straks allemaal weer goed als ik mijn studie heb afgerond.
Op dit moment zijn de rollen behoorlijk omgedraaid Aangezien mijn vriend nog steeds fulltime werkt en ik studeer kan ik niet veel meer sparen. Hij heeft nu ongeveer 9000 euro, en ik heb nog maar 4500 euro over. De komende tijd zal zijn geld alleen maar stijgen en mijn geld dalen, omdat ik straks ook minder kan werken. Het is niet anders! Ik heb er geen probleem mee, en hij ook niet. Het komt straks allemaal weer goed als ik mijn studie heb afgerond.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Bij ons is het overigens ook nooit een issue geweest dat hij minder spaargeld had hoor. Zo was het nou eenmaal. Vanaf mei gaan we gewoon 1 rekening gebruiken waar alles binnenkomt en alles weer afgaat. Wel behouden we elk onze eigen rekening, daar willen we dan van de gezamenlijke maandelijks 100 euro naar storten. Mocht iemand een cadeau willen kopen, weekendje weg oid willen boeken als verrassing, dan kunnen we dat van onze eigen rekening betalen zonder dat de ander het merkt.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Toen wij gingen samenwonen had ik denk ik zo een 10.000 meer.
Nu bij de verhuizing heb ik alle spullen betaald en delen we de rest van de kosten, ik betaal wat meer dan hem. Dit is logisch gezien hij nu studeert en ik werk. Hiervoor deelden we de helft toen we nog beide studeerden.
Nu bij de verhuizing heb ik alle spullen betaald en delen we de rest van de kosten, ik betaal wat meer dan hem. Dit is logisch gezien hij nu studeert en ik werk. Hiervoor deelden we de helft toen we nog beide studeerden.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Mijn vriend had en heeft nog altijd meer op zijn spaarrekening dan mij. Ik ben pas dit jaar echt begonnen met sparen, hiervoor had ik niets.
Ik heb op mijn 18de mijn spaarrekening geplunderd, dat was niet handig, had daar toen aardig wat op staan.
Ik heb op mijn 18de mijn spaarrekening geplunderd, dat was niet handig, had daar toen aardig wat op staan.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik heb momenteel wel spaargeld, maar mijn vriend nauwelijks. We wonen nog niet samen maar dit zal over ongeveer een jaar wel gaan gebeuren. We zullen dan waarschijnlijk allebei een eigen rekening houden naast een gezamelijke rekening. Als we samen wonen kunnen we waarschijnlijk de komende jaren wel goed sparen, omdat ik nu alleen woon in dit huis en je dan de kosten kan delen.
Gast- Gast
Ik had 3x niks en hij ongeveer 5.000
In de jaren daarna heeft hij mij wel leren sparen.
We hebben nu nog steeds niet zoveel spaargeld maar vanaf deze maand kunnen we weer sparen!
We hebben 2 spaarrekeningen, 1 voor het echte sparen en de andere voor onverwachte uitgaven of vakantie enz.
In de jaren daarna heeft hij mij wel leren sparen.
We hebben nu nog steeds niet zoveel spaargeld maar vanaf deze maand kunnen we weer sparen!
We hebben 2 spaarrekeningen, 1 voor het echte sparen en de andere voor onverwachte uitgaven of vakantie enz.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: