sdfg
+6
Tania
PiP
Printje
xxjojootjexx
L!ND@
Susan
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Re: sdfg
Naar mijn idee heb je drie categorieën buggy's: echt de spotgoedkope simpele modelletjes die je voor een paar tientjes bij bijvoorbeeld het Kruidvat koopt, de redelijk goede merken voor een gemiddelde prijs zoals Koelstra en MacLaren en de echte luxe dure buggy's zoals de Bugaboo Bee en de Quinny Zapp. Ik denk dat je zelf een lijstje moet opstellen met wat je het belangrijkste vindt: wil je een buggy die er mooi uitziet? Wil je 'm piepklein op kunnen vouwen? Wil je dat de zitting helemaal plat kan? Wil je dat er bijvoorbeeld ook een maxi-cosi op het onderstel kan? Dan zou ik kijken wat er in welke prijscategorie te krijgen valt en dan zou ik die buggy's in het echt gaan bekijken om te beoordelen hoe degelijk ze zijn, hoe makkelijk je ze in en uit kunt klappen en hoe lekker je ze vindt rijden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Naar mijn idee heb je drie categorieën buggy's: echt de spotgoedkope simpele modelletjes die je voor een paar tientjes bij bijvoorbeeld het Kruidvat koopt, de redelijk goede merken voor een gemiddelde prijs zoals Koelstra en MacLaren en de echte luxe dure buggy's zoals de Bugaboo Bee en de Quinny Zapp. Ik denk dat je zelf een lijstje moet opstellen met wat je het belangrijkste vindt: wil je een buggy die er mooi uitziet? Wil je 'm piepklein op kunnen vouwen? Wil je dat de zitting helemaal plat kan? Wil je dat er bijvoorbeeld ook een maxi-cosi op het onderstel kan? Dan zou ik kijken wat er in welke prijscategorie te krijgen valt en dan zou ik die buggy's in het echt gaan bekijken om te beoordelen hoe degelijk ze zijn, hoe makkelijk je ze in en uit kunt klappen en hoe lekker je ze vindt rijden.
+1 En het is ook handig om te weten of je de buggy ook op de fiets mee wilt nemen of niet. Wij hebben sinds kort de McLaren Quest en we vinden 'm ideaal. Klein op te vouwen en hij ziet er nog mooi uit ook!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Susan schreef:Naar mijn idee heb je drie categorieën buggy's: echt de spotgoedkope simpele modelletjes die je voor een paar tientjes bij bijvoorbeeld het Kruidvat koopt, de redelijk goede merken voor een gemiddelde prijs zoals Koelstra en MacLaren en de echte luxe dure buggy's zoals de Bugaboo Bee en de Quinny Zapp. Ik denk dat je zelf een lijstje moet opstellen met wat je het belangrijkste vindt: wil je een buggy die er mooi uitziet? Wil je 'm piepklein op kunnen vouwen? Wil je dat de zitting helemaal plat kan? Wil je dat er bijvoorbeeld ook een maxi-cosi op het onderstel kan? Dan zou ik kijken wat er in welke prijscategorie te krijgen valt en dan zou ik die buggy's in het echt gaan bekijken om te beoordelen hoe degelijk ze zijn, hoe makkelijk je ze in en uit kunt klappen en hoe lekker je ze vindt rijden.
domme vraag misschien, maar de buggy die ik nu aanschaf voor een 9 maanden oude baby, is die anders dan de buggy voor een kind van e.g. 1,5 jaar?
Weet het, heb echt nog helemaal niet ingelezen ofzo, wil ik ook gaan doen, maar dan weet ik waar ik naar moet zoeken
Wij willen niet de spotgoedkoopste, die lijken mij ook nog niet geschikt voor een baby van 9 maanden. Daarin zit hij dan al vrij rechtop. Dat vind ik niet prettig voor langere afstanden.
Maxi cosi erop hoeft niet, want daar is ie bijna uitgegroeid, en daar hebben we het onderstel van de wandelwagen voor. Bevalt perfect, maar vreselijk onhandig in auto. Ondertel in achterbak en inzet op achterbank....luiertas mee, X achterin en auto zit vol.
Gast- Gast
ivax schreef:
domme vraag misschien, maar de buggy die ik nu aanschaf voor een 9 maanden oude baby, is die anders dan de buggy voor een kind van e.g. 1,5 jaar?
Weet het, heb echt nog helemaal niet ingelezen ofzo, wil ik ook gaan doen, maar dan weet ik waar ik naar moet zoeken
Wij willen niet de spotgoedkoopste, die lijken mij ook nog niet geschikt voor een baby van 9 maanden. Daarin zit hij dan al vrij rechtop. Dat vind ik niet prettig voor langere afstanden.
Maxi cosi erop hoeft niet, want daar is ie bijna uitgegroeid, en daar hebben we het onderstel van de wandelwagen voor. Bevalt perfect, maar vreselijk onhandig in auto. Ondertel in achterbak en inzet op achterbank....luiertas mee, X achterin en auto zit vol.
Nee hoor, dat is gewoon dezelfde. De ene buggy is qua model misschien wat kleiner of smaller dan de andere, maar in principe horen ze wel allemaal mee te kunnen gaan tot in de peutertijd, er zijn geen buggy's die alleen voor baby's bedoeld zijn. Wij hebben de MacLaren en daar past Ezra ook nog in.
Susan- Lady Post-a-lot
Hoezo niet? Daar heb ik nooit van gehoord eerlijk gezegd. Het zal wel niet de bedoeling zijn dat je kind hele dagen in de buggy zit, maar dat geldt ook voor de gewone kinderwagen.
Susan- Lady Post-a-lot
dan gooi ik er nog 1 vraagje in....wij gaan over paar maanden op vliegvakantie. Zit eraan te denken om zo'n buggy van 20 euro ofzo te kopen gezien deze in vliegtuig mee moet, en ter plekke veel te verduren zal hebben (vermoed ik)....qua terrein.
Zouden jullie dit ook doen? Of zouden jullie dan zo'n McLaren meenemen?
Zouden jullie dit ook doen? Of zouden jullie dan zo'n McLaren meenemen?
Gast- Gast
Ik weet eigenlijk niet hoe groot de kans is dat er iets met je buggy gebeurt tijdens een vliegreis, dus ik vind het moeilijk in te schatten. Wel is het natuurlijk vervelend om tijdens de vakantie met een buggy te zitten die niet lekker rijdt, juist als het een ruw terrein is waar je op gaat rijden. Ik vind de Bugaboo al vaak niet prettig rijden op bospaden met al teveel kuilen en boomwortels, of op het strand, laat staan een goedkope buggy, maar goed, ik gok dat een MacLaren dan ook niet fijn rijdt. Persoonlijk zou ik dan liever voor een draagdoek of zoiets dergelijks gaan.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ik weet eigenlijk niet hoe groot de kans is dat er iets met je buggy gebeurt tijdens een vliegreis, dus ik vind het moeilijk in te schatten. Wel is het natuurlijk vervelend om tijdens de vakantie met een buggy te zitten die niet lekker rijdt, juist als het een ruw terrein is waar je op gaat rijden. Ik vind de Bugaboo al vaak niet prettig rijden op bospaden met al teveel kuilen en boomwortels, of op het strand, laat staan een goedkope buggy, maar goed, ik gok dat een MacLaren dan ook niet fijn rijdt. Persoonlijk zou ik dan liever voor een draagdoek of zoiets dergelijks gaan.
Dat is ook nog een optie. Heb nog een doek liggen, maar nooit echt iets mee gedaan. Binnenkort eens oefenen hoe ik dat 9 kilo wegende mannetje op mijn lichaam kan binden hihi
Of zo'n rugtas, dat zie je ook weleens, maar dat vind ik meer iets voor mijn man.
Gast- Gast
Kijk eens naar de Maxicosi Mila. Deze hebben wij en vinden het echt een super ding! Hij kan niet op de fiets, daar is hij te zwaar voor, maar hij loopt super
Wij hadden hiervoor één van xadventure geloof ik.. 80 euro.. maar reed echt voor geen meter.
Wij hadden hiervoor één van xadventure geloof ik.. 80 euro.. maar reed echt voor geen meter.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik vind de Nuna overigens wel mooi, en ziet er stevig uit ga eens op zoek naar recensies.
Gast- Gast
Ik vind buggy's vreselijke dingen. Ik vind ze zo vervelend lopen (of ik loop zo idioot) maar ik schop echt serieus iedere keer tegen de wielen aan. Ik neem zoveel mogelijk de andere wagen mee ipv de buggy.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ja nou, dat lijkt mij dus ook, het lijkt me ook zo erg hobbelen en stukken minder stevig
Gast- Gast
Hij is vandaag weer vrolijk met mij mee gegaan op de fietsxxjojootjexx schreef:Kijk eens naar de Maxicosi Mila. Deze hebben wij en vinden het echt een super ding! Hij kan niet op de fiets, daar is hij te zwaar voor, maar hij loopt super
Verder ben ik het eens met xxjojootjexx!
Laatst aangepast door PiP op vr 18 maa 2011 - 9:42; in totaal 1 keer bewerkt
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ja jij loopt zo idiootPrintje schreef:Ik vind buggy's vreselijke dingen. Ik vind ze zo vervelend lopen (of ik loop zo idioot) maar ik schop echt serieus iedere keer tegen de wielen aan. Ik neem zoveel mogelijk de andere wagen mee ipv de buggy.
Maar nee een wandelwagen loopt ook zeker lekkerder, maar ik loop gerust een stuk met onze buggy.
Deze zit ook standaard bij ons in de auto. Alleen als we ver gaan lopen gaat de wandelwagen mee.
Ik loop niet tegen de wielen aan, maar wel tegen mijn luiertas, maar die hang ik dan wat hoger en dan heb ik er ook geen last meer van.
PiP- Ratel
hahahha dank je Pip. Ik schop er ook niet de hele tijd tegenaan haha maar wel regelmatig. Wij hebben een best mooi ding maar gebruiken hem tot nu toe zelden. Hebben hem ook meer aangeschaft voor als hij wat groter is, echt goed loopt en we bijv. in de Efteling zijn ofzo.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij hebben ook een maxi cosi mila. Rijdt erg prettig en J. zit er ook goed in.
We hebben er laatst ook nog een goedkopere buggy bij gekocht (chicco london) voor op de fiets en mee op vakantie. Ik vind het zonde om de mila mee te nemen op vakantie omdat ze niet echt voorzichtig omgaan met die dingen in het vliegtuig. Draagdoek/zak vond ik voor op vakantie geen optie omdat ik dat echt te warm vind dan, maar dat ligt er natuurlijk maar net aan waar je heen gaat en wanneer.
We hebben er laatst ook nog een goedkopere buggy bij gekocht (chicco london) voor op de fiets en mee op vakantie. Ik vind het zonde om de mila mee te nemen op vakantie omdat ze niet echt voorzichtig omgaan met die dingen in het vliegtuig. Draagdoek/zak vond ik voor op vakantie geen optie omdat ik dat echt te warm vind dan, maar dat ligt er natuurlijk maar net aan waar je heen gaat en wanneer.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Vandaag toevallig de Quinny Zapp Xtra gekocht voor bij mijn ouders.
We wilde een "buggie" waar ze nu al in mag voor korte stukjes maar die kleiner is dan de kinderwagen omdat mijn moeder een erg kleine auto heeft en straks 3 dagen in de week gaat oppassen (en het dus wel handig is als ze eens een keer een boodschap kan gaan doen met de auto).
Lang gezocht naar iets wat praktisch was en deze kun je in ligstand zetten en ook met kind naar je toe (dat vond ik een vereiste gezien haar leeftijd).
Enige nadeel is dat de zitting dus los moet als je de wagen wilt inklappen maar het onderstel klapt net zo klein in als bij de andere quinny buggies.
We wilde een "buggie" waar ze nu al in mag voor korte stukjes maar die kleiner is dan de kinderwagen omdat mijn moeder een erg kleine auto heeft en straks 3 dagen in de week gaat oppassen (en het dus wel handig is als ze eens een keer een boodschap kan gaan doen met de auto).
Lang gezocht naar iets wat praktisch was en deze kun je in ligstand zetten en ook met kind naar je toe (dat vond ik een vereiste gezien haar leeftijd).
Enige nadeel is dat de zitting dus los moet als je de wagen wilt inklappen maar het onderstel klapt net zo klein in als bij de andere quinny buggies.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Oh echt? Heb je een normale buggy-mee op de fiets dan?PiP schreef:Hij is vandaag weer vrolijk met mij mee gegaan op de fietsxxjojootjexx schreef:Kijk eens naar de Maxicosi Mila. Deze hebben wij en vinden het echt een super ding! Hij kan niet op de fiets, daar is hij te zwaar voor, maar hij loopt super
Ik kreeg mijn vorige kleinere en lichtere buggy al amper mee.. Of kon ik gewoon niet met dat ding overweg?
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Bij oudste had ik een buggy van een gemiddelde prijs. Voor hem was die prima, maar mijn jongste zat er totaal niet lekker in. Vond het gewoon niet fijn. Voor hem heb ik nu de Bugaboo Bee. Een ideaal ding voor kleinere kindjes, tevens te gebruiken voor een baby. De mijne zit er heerlijk in en het is geen gekrijs meer. Het is een behoorlijke uitgave, maar je zult er dan ook veel plezier van hebben. Het is mij mijn geld méér dan waard geweest.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Er waren er 2 bij de fietsenmaker, en we hebben die voor zwaardere buggy`s genomen, volgens mij tot 7kilo? Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel de buggy weegt..xxjojootjexx schreef:Oh echt? Heb je een normale buggy-mee op de fiets dan?PiP schreef:Hij is vandaag weer vrolijk met mij mee gegaan op de fietsxxjojootjexx schreef:Kijk eens naar de Maxicosi Mila. Deze hebben wij en vinden het echt een super ding! Hij kan niet op de fiets, daar is hij te zwaar voor, maar hij loopt super
Ik kreeg mijn vorige kleinere en lichtere buggy al amper mee.. Of kon ik gewoon niet met dat ding overweg?
Het was wel even puzzelen in het begin, nu kan het de ene keer net met het riempje en de andere keer hou ik over!
Als ik hem er weer op heb zal ik wel eens een foto maken.
PiP- Ratel
wij hebben er 2, een maclaren en een van de prenatal met 5 standen,
Als mijn dochter in de buggy gaat als we bijv even snel naar de winkel gaan,dan leggen we de rugleuning van de buggy ( prenatal ) helemaal plat, bij de maclaren kan dat niet, mijn dochter kan wel al zelfstandig zitten enz. maar ze valt meestal in slaap in een buggy
Als mijn dochter in de buggy gaat als we bijv even snel naar de winkel gaan,dan leggen we de rugleuning van de buggy ( prenatal ) helemaal plat, bij de maclaren kan dat niet, mijn dochter kan wel al zelfstandig zitten enz. maar ze valt meestal in slaap in een buggy
Gast- Gast
Voor Jojootje!
Het wieltje waar de pin door heen gaat zet ik dan vast, anders krijg ik het ook niet voor elkaar.
Het wieltje waar de pin door heen gaat zet ik dan vast, anders krijg ik het ook niet voor elkaar.
PiP- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: