Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

heesheid na uitgaan tips?

+5
Cow
Lady4
Marie
Minx
Lonne
9 plaatsers

Ga naar beneden

heesheid na uitgaan tips? Empty heesheid na uitgaan tips?

Bericht  Lonne wo 6 apr 2011 - 7:39

Ik ben altijd hees na een avondje stappen, het is niet eens dat heel hard schreeuw of zing.
Laatst ben ik maar 2 uur geweest en heb alleen maar staan praten met een vriend en toen had ik er al weer 2 dagen last van.
Daarna neem ik altijd thee met honing maar heb liever tips om het te voorkomen.
Iemand tips???
Lonne
Lonne
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

heesheid na uitgaan tips? Empty Re: heesheid na uitgaan tips?

Bericht  Minx do 7 apr 2011 - 9:44

Gewoon niets zeggen, of zachter praten en anders moet je mss eens een zangles oid nemen dat je leert om goed met je stem om te gaan.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 19:41

Fairytale schreef:Gewoon niets zeggen, of zachter praten en anders moet je mss eens een zangles oid nemen dat je leert om goed met je stem om te gaan.

Ja dat laatste is zeker zo. Of een stemoefening. Het is duidelijk dat jij je stem totaal verkeerd gebruikt als je jezelf niet hoort praten.

Gast
Gast

Bericht  Marie do 7 apr 2011 - 20:04

Ik had dat ook altijd, toen ben ik naar de logopediste geweest. Inmiddels kan ik zelfs mijn stem meer gebruiken dan anders zonder hees te zijn! Ik kan het je echt aanraden, is gewoon een kwestie van een paar handigheidjes leren!
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Lady4 do 7 apr 2011 - 21:45

Ik heb er ook erg veel last van, al is het beter geworden sinds ik niet meer rook. Ik denk dat ik mijn stem ook verkeerd gebruik, vind spreken in een lawaaierige kroeg ook altijd erg vermoeiend.

Ik denk ook dat logopedie de beste oplossing is. Heb zelf al heel lang een verwijzing thuis liggen, maar tot nu toe nog niks mee gedaan.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 21:55

Ik heb wel een tip maar dan moet de ander het ook doen.

In een kroeg met harde muziek stop ik altijd een vinger op mijn oor. Wat je dus ook doet als iets te hard is, je tragus dichtduwen? Dan geleid het geluid op de een of andere manier als iemand tegen je praat. Diegene kan op normaal niveau praten en je hoort alles!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 7:39

Jen_ schreef:Ik heb wel een tip maar dan moet de ander het ook doen.

In een kroeg met harde muziek stop ik altijd een vinger op mijn oor. Wat je dus ook doet als iets te hard is, je tragus dichtduwen? Dan geleid het geluid op de een of andere manier als iemand tegen je praat. Diegene kan op normaal niveau praten en je hoort alles!

Dit werkt inderdaad erg goed! Tenminste dan hoor ik een ander goed, maar dat verandert natuurlijk opzich niets aan je initiele probleem.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 7:12

Powerbabe schreef:

Dit werkt inderdaad erg goed! Tenminste dan hoor ik een ander goed, maar dat verandert natuurlijk opzich niets aan je initiele probleem.

Dat is waar, maar als je die ander dezelfde tip geeft, hoef je niet meer te schreeuwen in diegene zijn oor Very Happy Ik zeg altijd tegen anderen dat ze hun vinger op hun oor moeten doen haha

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 7:15

Maareh, Lonne lees je dit nog of denk je van, nee laat maar?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 7:19

En niet gaan fluisteren!

Gast
Gast

Bericht  Cow za 9 apr 2011 - 21:19

Ik doe dit altijd omdat ik anders geen mens versta idd. Andere verstaan mij blijkbaar wel zonder een vinder in hun oor Very Happy
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Silver za 9 apr 2011 - 21:32

Komt het bij jou dan misschien door de rook? Als ik een halfuur in een rookruimte zit (even gezellig bij de collega's) dan ben ik soms ook 2-3 dagen achter mekaar hees. Daar kwam ik achter toen het weer gebeurde... ben ook astmatisch, dus echt slim was het sowieso niet....
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Lynn_ za 9 apr 2011 - 23:36

Ik heb er ook heel snel last van en kan wel iets met deze tips!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Blond za 9 apr 2011 - 23:37

Dat heb ik ook soms, maar ik gebruik mijn stem ook verkeerd. Logopedie zou een goede oplossing kunnen zijn.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Toet zo 10 apr 2011 - 22:10

Ga een keer naar logopedie, dan leer je je stem anders gebruiken. Ik had dit voorheen ook altijd maar heb nu geleerd mijn stem minder te verheffen en ik heb er nu vrijwel geen last meer van. Altans, niet naar één avondje.

En verder verkopen ze bij de drogist ook keelsnoepjes die hier speciaal voor zijn. Die worden ook gebruikt door mensen die hun stem nodig hebben voor hun beroep (docenten e.d.) Ik ben de naam alleen even kwijt, maar die werken ook wel!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 5:18

toetje_ schreef:Ga een keer naar logopedie, dan leer je je stem anders gebruiken. Ik had dit voorheen ook altijd maar heb nu geleerd mijn stem minder te verheffen en ik heb er nu vrijwel geen last meer van. Altans, niet naar één avondje.

En verder verkopen ze bij de drogist ook keelsnoepjes die hier speciaal voor zijn. Die worden ook gebruikt door mensen die hun stem nodig hebben voor hun beroep (docenten e.d.) Ik ben de naam alleen even kwijt, maar die werken ook wel!

Ik weet welke je bedoeld, maar kom niet op de naam! Toen ik nog zong en zangles had had ik deze standaard in mijn tas. Heel vies waren ze.. Oh laurierdropjes!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: