Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)
+9
Milamber
Jeanette
patjuhhh
Toet
Jerry
Lotus
Pien
Monnie
studiebol
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)
toetje_ schreef:Fauve schreef:toetje_ schreef:Jerry schreef:Mijn eerste reactie 'waarom koeien niet en paarden wel'. Snap dat koeien iets minder atletisch zijn geëvolueerd dan paarden, maar ik geloof niet dat God paarden heeft gemaakt om erop te rijden
(en ja, ik haal evolutie en God door elkaar Maar dat doe ik alleen om een punt te maken )
Ik snap het ook allemaal niet zo. Waarom zou dit niet kunnen? Het gaat toch goed..
Wat een rare redenering. Omdat het 1 keer goed gaat spring ik ook niet van een brug af.
Je bent appels met peren aan het vergelijken. Waarom zou een koe hier niet voor gebouwd zijnl? Ja dat een paard atletischer is snap ik zelf ook, maar hoe kunnen wij nou bepalen of het wel/niet goed is en of de koe het wel/niet leuk vind.
Als het beest het niet zou kunnen en willen zou hij het echt niet doen en als het lichamelijk gevolgen zou hebben zou er heus wel iemand ingrijpen.
Nee ik geef een voorbeeld omdat ik je redenatie vreemd vind. Als een koe hiervoor gebouwd zou zijn (of gefokt, for that matter, want paarden worden natuurlijk wel op een bepaalde manier gefokt om zo sterk te zijn dat ze mensen kunnen dragen) zou dat dan niet al veel eerder zijn gebeurd dat mensen erop gingen rijden? Misschien zou de koe het echt niet zou doen als hij niet zou willen, dat kan, maar met je laatste stukje ben ik het echt niet eens. Er gebeuren zoveel dingen die niet door de beugel kunnen met dieren, waar niemand ingrijpt. Ik vind "het gaat toch goed" in dit geval misschien opgaan, maar dat is toch geen garantie dat het altijd goed gaat? Ik ken ook wel filmpjes van veel te grote mensen die op paarden rijden. Dat paard springt dan misschien 1 keer goed over hindernis, maar misschien stort dat beest tien meter later in elkaar. Dat weet je toch niet? Ik snap wel dat je niet aaaltijd zo kan redeneren, want dat is dan speculeren, maar je kunt ook niet uit 1 filmpje de conclusie trekken dat het dus prima is dat mensen op koeien rijden.
Gast- Gast
Vind het zo zieilig voor het beestje.. Hoe verzin je het
Moezie- Kletskop
- Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Maar het is toch hetzelfde als rodeo rijden? Dan springen die stieren toch ook, alleen niet over een hek heen. Nou ok, soms wel, als ze een lekker hapje op de tribune zien zitten
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Maar in een rodeo proberen ze toch mensen van zich af te krijgen? Dat is niet echt vergelijkbaar volgens mij.
Gast- Gast
Ik weet het niet, misschien denk ik wel te simpel Maar dan springen ze dus ook, en ik neem aan dat ze niet iemand van 100 kilo op zijn rug zetten.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Misschien kan het meisje zelf sparen voor een paard?
Waarom moet je alles van je ouders krijgen.
Arme koe.
Waarom moet je alles van je ouders krijgen.
Arme koe.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Milamber schreef:Ik denk dat ik over het algemeen wat meer weet van koeien dan jullie ( ik heb zelf samen met mijn vriend een boerderij). En als een koe wil kan die zonder problemen over hindernissen springen. Koeien kunnen ook over hekken springen van dezelfde hoogte als die hindernissen, dit doen ze niet standaard, maar als ze willen lukt ze dat zonder problemen. Ik ben wel met jullie eens dat een koe daar niet zo op gebouwd is als een paard, maar ik kan het ook niet heel zielig vinden. Nou is de koe waar ze op rijdt ook een vlees/melkras, die zijn wat steviger gebouwd dan de meest koeien in NL. En als die koe echt niet wil, dan krijgt zij hem niet over die hindernis heen.
Dat denk ik dus ook!
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat vinden jullie hier van?
» nav wat zou je ervan vinden als je vriend hier zou komen?
» Even wat positiviteit: Wat vinden jullie wel leuk hier?
» Wat vinden jullie hier een normaal bedrag voor?
» blythe doll....waar vind ik ze?
» nav wat zou je ervan vinden als je vriend hier zou komen?
» Even wat positiviteit: Wat vinden jullie wel leuk hier?
» Wat vinden jullie hier een normaal bedrag voor?
» blythe doll....waar vind ik ze?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: