Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

+9
Milamber
Jeanette
patjuhhh
Toet
Jerry
Lotus
Pien
Monnie
studiebol
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  studiebol wo 6 apr 2011 - 1:59

http://www.telegraaf.nl/buitenland/9465028/__Koe_neemt_hindernissen__.html?p=26,1

Mijn eerste ingeving is dat ik het wat zielig vind voor de koe naar mijn mening is hij hier niet helemaal voor gebouwd en ook wat te log om die hindernissen te nemen.
Ik rijd zelf paard.. maar nou nooit bedacht hebben om een koe als paard te gebruiken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 2:02

dat vind ik erg raar, want een koe is daar inderdaad helemaal niet voor gebouwd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 2:30

ik vind het een beetje zielig voor die koe, die is zo zwaar gebouwd dat die z`n eigen lichaam met veel moeite over die hindernissen krijgt. En ze zeiden op het nieuws gisteren dat de uiers van die koe wel tegen de springpalen kwam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Monnie wo 6 apr 2011 - 2:32

Ik vindt het ook zielig voor de koe. Daar is een koe toch niet voor. Arm beest.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 2:41

Zielig!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 2:54

Rijden op een koe: oké, dat moet echt prima kunnen. Deden wij vroeger ook wel eens. Dan zette mijn vader me op de rug van zo'n dier. Geen probleem. Mits je een paar rondjes maakt en er niet mee gaat sporten, want daar is zo'n dier echt niet op gebouwd. Paarden zijn atleten, koeien niet. Hindernissen nemen? Uhh... Niet bepaald normaal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 3:00

Youandi schreef:Rijden op een koe: oké, dat moet echt prima kunnen. Deden wij vroeger ook wel eens. Dan zette mijn vader me op de rug van zo'n dier. Geen probleem. Mits je een paar rondjes maakt en er niet mee gaat sporten, want daar is zo'n dier echt niet op gebouwd. Paarden zijn atleten, koeien niet. Hindernissen nemen? Uhh... Niet bepaald normaal!

Helemaal mee eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 3:07

Monnie schreef:Ik vindt het ook zielig voor de koe. Daar is een koe toch niet voor. Arm beest.

Mee eens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Lotus wo 6 apr 2011 - 3:08

Het lijkt me niet gezond voor dat beest.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 3:16

Ik denk bij paardrijden al vaak "dit hoort niet zo, daar is een paard niet voor" Embarassed

Waarom op dieren gaan zitten? Neem een leuke auto, fiets of brommer :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 3:23

Je kunt als ruiter wel veel doen om het een paard makkelijk te maken hoor Tea Leaf. Vroeger werden paarden natuurlijk vooral gebruikt omdat het makkelijk en noodzakelijk was, nu meer ter recreatie. Maar ik kan niet eens uitleggen hoe fantastisch het voelt op de rug van een paard. Het is een levend wezen en het is zo bijzonder als je samen iets bereikt, mét je paard. Daarom vind ik het ook totaal niet te vergelijken met een fiets of een brommer :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 3:24

Tea-Leaf schreef:Ik denk bij paardrijden al vaak "dit hoort niet zo, daar is een paard niet voor" Embarassed

Waarom op dieren gaan zitten? Neem een leuke auto, fiets of brommer :P

Niet eens :P
Sommige combinaties zijn inderdaad zielig, maar over het algemeen heeft een paard nergens last van.

Kijk, als je enorm hoog gaat springen en hoog in de dressuur zit, dan vind ik het soms ook iets om over na te denken. Die arme spieren en pezen, denk ik dan...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 3:25

Of een heel dik iemand op een kleine Arabier. Ook zielig. Maar over het algemeen vind ik dat daar best goed op gelet wordt in de paardenwereld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 3:30

Misschien was mijn reactie zo omdat ik nog nooit heb paard gereden...

Het lijkt me zo zielig. Maar aan de andere kant, ik slaap ook met mijn hoofd op 1 van mijn poezen als kussen, das ook best zielig als je niet beter zou weten. Maar ze wil t zelf haha, ze komt terug als ik haar weg schuif.

Ik vind paarden echt supermooi, maar ik vind ze soms zo groot. Dan ben ik een beetje bang haha. Oké ik dwaal af.. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 3:32

Haha nou ja, mijn vriend heeft ook een aantal keer paardgereden maar hij snapt het ook niet hoor Very Happy De paardenliefde is niet voor een ieder weggelegd Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Jerry wo 6 apr 2011 - 3:49

Mijn eerste reactie 'waarom koeien niet en paarden wel'. Snap dat koeien iets minder atletisch zijn geëvolueerd dan paarden, maar ik geloof niet dat God paarden heeft gemaakt om erop te rijden :P

(en ja, ik haal evolutie en God door elkaar smile Maar dat doe ik alleen om een punt te maken :P )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 3:56

Fauve schreef:Haha nou ja, mijn vriend heeft ook een aantal keer paardgereden maar hij snapt het ook niet hoor Very Happy De paardenliefde is niet voor een ieder weggelegd Very Happy

Dat zal het wel zijn hihi.

Net zoals mijn liefde voor poezen. Maar hamsters zijn wel übercute!! Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Toet wo 6 apr 2011 - 4:20

Jerry schreef:Mijn eerste reactie 'waarom koeien niet en paarden wel'. Snap dat koeien iets minder atletisch zijn geëvolueerd dan paarden, maar ik geloof niet dat God paarden heeft gemaakt om erop te rijden :P

(en ja, ik haal evolutie en God door elkaar smile Maar dat doe ik alleen om een punt te maken :P )

Ik snap het ook allemaal niet zo. Waarom zou dit niet kunnen? Het gaat toch goed..
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 4:22

toetje_ schreef:
Jerry schreef:Mijn eerste reactie 'waarom koeien niet en paarden wel'. Snap dat koeien iets minder atletisch zijn geëvolueerd dan paarden, maar ik geloof niet dat God paarden heeft gemaakt om erop te rijden :P

(en ja, ik haal evolutie en God door elkaar smile Maar dat doe ik alleen om een punt te maken :P )

Ik snap het ook allemaal niet zo. Waarom zou dit niet kunnen? Het gaat toch goed..

Wat een rare redenering. Omdat het 1 keer goed gaat spring ik ook niet van een brug af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  patjuhhh wo 6 apr 2011 - 4:24

achhh wat sneu voor die koe zeg. heb echt medelijden met dat beest. daar is die koe toch niet voor gebouwd. echt zoo zielig.
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Jeanette wo 6 apr 2011 - 4:58

Ik vind het zielig! Heb niet het idee dat het arme beest er blij van wordt.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Milamber wo 6 apr 2011 - 5:24

Ik denk dat ik over het algemeen wat meer weet van koeien dan jullie ( ik heb zelf samen met mijn vriend een boerderij). En als een koe wil kan die zonder problemen over hindernissen springen. Koeien kunnen ook over hekken springen van dezelfde hoogte als die hindernissen, dit doen ze niet standaard, maar als ze willen lukt ze dat zonder problemen. Ik ben wel met jullie eens dat een koe daar niet zo op gebouwd is als een paard, maar ik kan het ook niet heel zielig vinden. Nou is de koe waar ze op rijdt ook een vlees/melkras, die zijn wat steviger gebouwd dan de meest koeien in NL. En als die koe echt niet wil, dan krijgt zij hem niet over die hindernis heen.
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 115
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  studiebol wo 6 apr 2011 - 5:28

Milamber schreef:Ik denk dat ik over het algemeen wat meer weet van koeien dan jullie ( ik heb zelf samen met mijn vriend een boerderij). En als een koe wil kan die zonder problemen over hindernissen springen. Koeien kunnen ook over hekken springen van dezelfde hoogte als die hindernissen, dit doen ze niet standaard, maar als ze willen lukt ze dat zonder problemen. Ik ben wel met jullie eens dat een koe daar niet zo op gebouwd is als een paard, maar ik kan het ook niet heel zielig vinden. Nou is de koe waar ze op rijdt ook een vlees/melkras, die zijn wat steviger gebouwd dan de meest koeien in NL. En als die koe echt niet wil, dan krijgt zij hem niet over die hindernis heen.

Dat dik gedrukte wist ik niet joh! Leuk om te weten!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  BJA wo 6 apr 2011 - 6:39

Ik zag het op tv en vind het zielig.
Zo'n beest moet helemaal niet springen, das niet echt goed voor hem lijkt me.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Toet wo 6 apr 2011 - 9:46



Fauve schreef:
toetje_ schreef:
Jerry schreef:Mijn eerste reactie 'waarom koeien niet en paarden wel'. Snap dat koeien iets minder atletisch zijn geëvolueerd dan paarden, maar ik geloof niet dat God paarden heeft gemaakt om erop te rijden :P

(en ja, ik haal evolutie en God door elkaar smile Maar dat doe ik alleen om een punt te maken :P )

Ik snap het ook allemaal niet zo. Waarom zou dit niet kunnen? Het gaat toch goed..

Wat een rare redenering. Omdat het 1 keer goed gaat spring ik ook niet van een brug af.

Je bent appels met peren aan het vergelijken. Waarom zou een koe hier niet voor gebouwd zijnl? Ja dat een paard atletischer is snap ik zelf ook, maar hoe kunnen wij nou bepalen of het wel/niet goed is en of de koe het wel/niet leuk vind.
Als het beest het niet zou kunnen en willen zou hij het echt niet doen en als het lichamelijk gevolgen zou hebben zou er heus wel iemand ingrijpen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken) Empty Re: Wat vinden jullie hier nou van?(koe als paard gebruiken)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum