Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hebben jullie volledig gewerkt tot zwangerschapsverlof?

+17
Rupsie
Diese
duckie
Flip Fluitketel
Ezzer
Teddyaapje
Petteflet
Monnie
Bruintje Beer
Happydobby
PiP
Printje
Tania
Fearie
Coccinelle
Darius
Pien
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hebben jullie volledig gewerkt tot zwangerschapsverlof? - Pagina 2 Empty Re: Hebben jullie volledig gewerkt tot zwangerschapsverlof?

Bericht  Ezzer di 5 apr 2011 - 23:23

Ik ga vanaf nu 50% de ziektewet in ivm met harde buiken
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie volledig gewerkt tot zwangerschapsverlof? - Pagina 2 Empty Re: Hebben jullie volledig gewerkt tot zwangerschapsverlof?

Bericht  Flip Fluitketel di 5 apr 2011 - 23:38

Ik heb tot de 24e week volledig gewerkt. Na de 24e week ben ik 75% gaan werken. Met 27weken 50% en met 32 weken volledig gestopt met werken. Ik werk in de verpleging veel bukken en tillen. Dit ook nog regelmatig gedaan tot de 32e week zwangerschap. Na mijn idee te lang doorgelopen heb in mijn laatste weken en na de bevalling ook aardig last van mijn bekken en rug gehad.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  duckie wo 6 apr 2011 - 1:02

ik heb tot 36 week volledig gewerkt, was in mijn geval 32 uur. heb wel zwaar werk (apothekersassistente, dus veel lopen en staan, gelukkig mocht ik de laatse weken een halve dag zittend werk doen dat scheelde wel) maar t viel me op t laatst wel tegen...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:24

Bij Indy ben ik met 34 weken officieel met verlof gegaan alleen had er 2 weken vakantie van te voren aangeplakt.

Bij merle kreeg ik al vroeg last van mijn bekken en met 20 weken werkte ik nog de gewone uren alleen dan niet meer alleen op de groep. en ik ben ook daar eerder met verlof gegaan d.m.v vakantiedagen etc.

Gast
Gast

Bericht  Diese wo 6 apr 2011 - 1:28

Met 20 weken ben ik voor 50% de ziektewet ingegaan ivm veeeel harde buiken, bijna niet meer kunnen zitten ivm zere stuit/bekken en een hartslag van 140 in rust, waardoor ik constant het gevoel had dat ik de marathon had gelopen. Ik heb tot 32 weken 18 uur gewerkt, toen 2 weken vakantie en met 34 weken verlof.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Rupsie wo 6 apr 2011 - 1:31

Bij de eerste werkte ik 36 uur per week en ben ik met 36 weken met verlof gegaan.
Bi de 2e werkte ik 16 uur per week en ben ik ook met 36 weken met verlof gegaan.
Ik doe kantoorwerk dus dat is natuurlijk niet zo zwaar.

Deze keer wil ik eerder met verlof. Ik zal nu eerder dan 40 weken ingeleid gaan worden. En de planning is nu dat we met 36 weken ongeveer gaan overhuizen. Waarschijnlijk ga ik nu 6 weken van te voren met verlof.
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318

Bericht  blondje1313 wo 6 apr 2011 - 1:34

Met 27 weken begint de zomervakantie, en dan heb ik als juf dus vrij.
Maar ik wil eigenlijk na de vakantie wel twee weken nog gaan werken om zo langer verlof na de bevalling te hebben. De eerste twee weken van het schooljaar zijn meestal toch niet de zwaarste....

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628

Bericht  Diese wo 6 apr 2011 - 1:34

Rupsie schreef:Bij de eerste werkte ik 36 uur per week en ben ik met 36 weken met verlof gegaan.
Bi de 2e werkte ik 16 uur per week en ben ik ook met 36 weken met verlof gegaan.
Ik doe kantoorwerk dus dat is natuurlijk niet zo zwaar.

Deze keer wil ik eerder met verlof. Ik zal nu eerder dan 40 weken ingeleid gaan worden. En de planning is nu dat we met 36 weken ongeveer gaan overhuizen. Waarschijnlijk ga ik nu 6 weken van te voren met verlof.

Het klopt dat kantoorwerk lichamelijk niet zo zwaar is, maar ik kon juist niet meer zitten. Kon me echt geen houding geven, omdat ik ontzettend veel last had van mijn stuitje. Lopen ging juist beter, dus ik bleef maar koffie halen voor mijn collega's Very Happy
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679

Bericht  Darius wo 6 apr 2011 - 3:09

blondje1313 schreef:Met 27 weken begint de zomervakantie, en dan heb ik als juf dus vrij.
Maar ik wil eigenlijk na de vakantie wel twee weken nog gaan werken om zo langer verlof na de bevalling te hebben. De eerste twee weken van het schooljaar zijn meestal toch niet de zwaarste....

Misschien kun je het zo regelen dat je die laatste twee weken ondersteundend werk doet. Het is voor je vervanger waarschijnlijk ook wel prettig om meteen vanaf het begin in de klas te zijn!

Wat ik eerder las, doorwerken tot 37 weken. Volgens mij mag dat officieel niet. Stel dat er wat gebeurd met jou of de baby dan is volgens mij de werkgever aansprakelijk, en veel werkgevers beginnen daar natuurlijk niet aan.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  blondje1313 wo 6 apr 2011 - 3:15

Mijn sectiegenoten willen ook liever niet dat ik voor die twee weken nog echt ga werken. Maar er zijn vast een heleboel klusjes die moeten gebeuren, dus ik hoop dat de directie daarin mee wil gaan!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628

Bericht  PiP wo 6 apr 2011 - 7:45

Hoe is het gegaan vandaag?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 8:01

PiP schreef:Hoe is het gegaan vandaag?
Degene die ik moest hebben was niet aanwezig...

Ik durf alleen niet zo goed aan te geven dat ik het gewoon zwaar heb, voel me dan zo'n zeur.
Collega's hebben gelukkig alle begrip!!

Gast
Gast

Bericht  PiP wo 6 apr 2011 - 8:10

Ow balen is dat, je stelt je er dan helemaal op in!

Ik vond dat ook erg moeilijk, maar het ging gewoon niet meer.
Ik had juist het idee dat ik geen begrip kreeg van mijn collega`s (mannen).
Met hun had ik het er nooit over en ze werken ook niet direct met mij, maar zagen me wel weggaan om 15 uur.
Ik ben wel iemand die altijd alles beter doet laten overkomen dan dat het is, dus snapte ze ook wel.
Op gegeven moment was ik de opmerkingen zat en heb ik aangegeven dat ik weer 40 uur wou proberen te werken, maar dat mocht niet van mijn bazin. Ze had me liever 80% dan helemaal niet meer!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Thunder wo 6 apr 2011 - 21:45

Bij de oudste zat ik al in de ziektewet voor ik überhaupt wist dat ik zwanger was ivm auto-ongeluk. Bij de jongste werd ik met 23 weken ontslagen, ben toen de ziektewet in gegaan ivm overmatig vocht vasthouden.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  ekjir@M wo 6 apr 2011 - 23:56

.

Laatst aangepast door ekjir@M op za 13 aug 2011 - 20:27; in totaal 1 keer bewerkt

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 3:31

Ik kan inderdaad niet eerder als met 34 weken met verlof, dus ongeveer 2 weken voor de bevalling.
Als het niet meer te doen is moet ik me 'gewoon ziekmelden'...

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 4:21

ProudMama schreef:Ik kan inderdaad niet eerder als met 34 weken met verlof, dus ongeveer 2 weken voor de bevalling.

Ook gewoon doen dan hoor, dat heeft geen gevolgen voor je, en je zult het ws. toch niet volhouden tot de 34 weken. Ik werk zelf ook in de thuiszorg, en werkte minder uren, maar kon het echt niet meer volhouden. Toen dus ook ziek gemeld. Een eenling is al zwaar, maar 2 is echt nog zwaarder is mijn ervaring, dus je moet je echt niet stoerder voor willen doen als het niet gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 5:11

Tot aan 32 weken heb 4 dagen per week gewerkt (toen ik 24 weken zwanger was kreeg ik 6 weken zomervakantie, dus dat scheelt al een boel!). Vanaf 32 weken ging ik nog maar 4 uurtjes per dag werken en met 34 weken ging ik met verlof. Ik trok het echt niet meer langer, dus goede oplossing zo.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 5:16

_MamaRosa_ schreef:
ProudMama schreef:Ik kan inderdaad niet eerder als met 34 weken met verlof, dus ongeveer 2 weken voor de bevalling.

Ook gewoon doen dan hoor, dat heeft geen gevolgen voor je, en je zult het ws. toch niet volhouden tot de 34 weken. Ik werk zelf ook in de thuiszorg, en werkte minder uren, maar kon het echt niet meer volhouden. Toen dus ook ziek gemeld. Een eenling is al zwaar, maar 2 is echt nog zwaarder is mijn ervaring, dus je moet je echt niet stoerder voor willen doen als het niet gaat.
Ja, voel me zo'n aansteller als ik nu al moet gaan minderen. Maar ja, als je nagaat de een gemiddelde baby 53 cm is en ik nu 2x 27,5 cm baby in mijn buik heb...

Gast
Gast

Bericht  majo8782 do 7 apr 2011 - 7:39

Happydobby schreef:
ProudMama schreef:Ik weet nu al dat ik met 36 of 37 weken beval, dus zou mijn verlof 2 weken ervoor ingaan? Dat kan toch niet?

Jewel, eerder dan 34 weken kan het niet. Dit staat zo geregeld in nederland.
Je hebt dus 6 weken voor 10 weken erna. of 4 weken voor en 12 erna.
Het is dus wel zo dat als je met 42 weken bevalt je verlof verlengd word zodat je altijd 10 weken erna hebt.
Ik heb van mijn werkgever een papier van het uwv gehad over verlof, misschien kan je op de website kijken van het uwv.

In jou geval ga je toch niet werken tot 34 weken maar je verlof gaat dan wel in.

hoe zit dat dan als je in de ziektewet zit, mag je dan ook nog beslissen wanneer je verlof ingaat? Of is dit dan standaard 10 weken na de bevallig over?
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Bruintje Beer do 7 apr 2011 - 7:43

majo8782 schreef:
Happydobby schreef:
ProudMama schreef:Ik weet nu al dat ik met 36 of 37 weken beval, dus zou mijn verlof 2 weken ervoor ingaan? Dat kan toch niet?

Jewel, eerder dan 34 weken kan het niet. Dit staat zo geregeld in nederland.
Je hebt dus 6 weken voor 10 weken erna. of 4 weken voor en 12 erna.
Het is dus wel zo dat als je met 42 weken bevalt je verlof verlengd word zodat je altijd 10 weken erna hebt.
Ik heb van mijn werkgever een papier van het uwv gehad over verlof, misschien kan je op de website kijken van het uwv.

In jou geval ga je toch niet werken tot 34 weken maar je verlof gaat dan wel in.

hoe zit dat dan als je in de ziektewet zit, mag je dan ook nog beslissen wanneer je verlof ingaat? Of is dit dan standaard 10 weken na de bevallig over?

Als je in de ziektewet gaat al is dit maar 10% dan ben je verplicht om met 34 weken zwangerschapsverlof op te nemen.

Je hebt standaard 16 weken zwangerschapsverlof en loop je overtijd dan krijg je de dagen dat je overtijd ga. Extra.

Ik ben met 42 weken bevallen dus heb verlenging gekregen met 2 weken en had in totaal 18 weken verlof
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: