Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagcafé

+24
Zininzon
Qiara
Toet
Chocolate Cookie
ExpressoB
Zwerver
Laquisia
Sjaantje
Lejow
Jordana
Minx
Lynn_
Caroow
Lotus
VeryCherry
Snoes
Blond
Burn
Pien
Suus
Try
Serena
Atelier Madame
Moezie
28 plaatsers

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 38 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 0:51

Vergeet-me-nietje schreef:
Alex schreef:Je gaat zeker niet Reev, risico dat ze je houden is te groot.

Lily, ik heb ook geen printer :P Wel erg onhandig soms, zeker nu ik regelmatig sollicitatiebrieven moet versturen (dus printen).
Verstuur jij sollicitatiebrieven niet digitaal dan?

Niet altijd. Vorige week had ik een gesprek met iemand die graag mijn cv en motivatiebrief wilde ontvangen en toen ik vroeg waar ik het naar kon sturen gaf hij het postadres van het bedrijf. Digitaal versturen heeft wel mijn voorkeur, maar niet altijd die van het bedrijf blijkbaar. Ik heb trouwens nog niks gehoord van die sollicitatie, hoelang moet ik wachten voor ik bel? Ik heb de brief dinsdag verstuurd (vorige week dus) ...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 0:51

ow dat is vervelend :S dan inderdaad alles maar eens nakijken e.d. dat je ziet waar al je geld heen gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 0:53

Dat soort dingen zijn erg vervelend!

Heb het zelf ook een tijdje gehad, maar nu weet ik precies wat er ieder maand uitgaat en alle onnodige dingen hebben we afgezegd!
Doordat wij 2 jaar lang zuinig aan hebben moet doen, houden we nu er meer inkomen is en 1 keer geld over.
Dat vind ik ook een heel raar, heb iedere keer het idee dat er nog dingen betaald moeten worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 0:56

Vervelend he, ZvB, als je denkt dat je je zaken op orde hebt en het toch niet zo blijkt te zijn. Ik zit hier ook elke maand weer te passen en te meten om uit te komen (wat niet lukt, maar we blijven het proberen). Ik hoop dat je eruit komt, geldzorgen zijn echt niet leuk (understatement).

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 0:57

Ik heb voor de liefhebbers wel een budget sjabloon van het nibud!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 0:58

Patriesje schreef:Dat soort dingen zijn erg vervelend!

Heb het zelf ook een tijdje gehad, maar nu weet ik precies wat er ieder maand uitgaat en alle onnodige dingen hebben we afgezegd!
Doordat wij 2 jaar lang zuinig aan hebben moet doen, houden we nu er meer inkomen is en 1 keer geld over.
Dat vind ik ook een heel raar, heb iedere keer het idee dat er nog dingen betaald moeten worden.

Haha ja dat is gek dan idd! Ik heb het anders gehad. Ik heb een jaar lang heel zuinig aan moeten doen en dat is gelukt. Toenmalige schuld (door verkoop van huis) heb ik afbetaald en ik kon weer normaal leven. Ook dat ging goed, ik hield elke maand alles netjes bij enzo. Tot ik mijn huidige vriend leerde kennen. Ik weet niet waarom maar ik heb het losgelaten en het loopt nu dus de soep in. En dat terwijl ik meer geld heb aangezien mijn vriend ook een deel meebetaalt aan mijn kosten. Meer geld dus maar ik hou minder over. Heb al mijn gevens eens nagekeken mbv een website en ik geef meer uit dan er in komt. Heel fout dus!

Ik wil binnenkort minder gaan werken, dat kan alleen als ik dit op orde heb natuurlijk. En dat moet technisch gezien ook gewoon kunnen dus ik geef mezelf maar even een schop onder mijn kont morgen avond smile.

@ Alex, het zijn gelukkig nog geen zorgen maar ik wil het liefst niet aan mijn spaargeld komen smile
@ Patries, wat is dat voor sjabloon?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:01

Laat het geen zorgen worden! Wij zijn hier ook enorm ons best aan het doen om echte geldproblemen en -zorgen voor te zijn.

Patries, wat voor sjabloon is dat?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:02

Oei dat klinkt inderdaad niet goed ZvB. Dan is het geen slecht plannen om zoveel mogelijk 'zinloze' dingen op te zeggen zodat je daar alvast geen geld meer aan kwijt bent en zodat je zo min mogelijk vaste afschrijvingen hebt. Het lijkt me heel frustrerend als je denkt weer op 0 te staan en ineens toch nog een paar 100 euro te kort komt. Is ook best veel trouwens. Was je salaris onverwacht minder?

@Alex, oke dan snap ik het inderdaad. Ik vind het met de post vrij ouderwets, haha. Stuur zelf altijd alles digitaal. Maar ja, sommige bedrijven...

Ik was het net zat om de hele tijd naar buiten te kijken, te zien hoe lekker het weer was en er niet van te kunnen genieten, dus ik heb m'n laptop gepakt en buiten gaan zitten. Zit nu lekker in het zonnetje te werken en het is heeeeeerlijk warm! Alleen jammer dat ik m'n beeldscherm niet heel goed kan zien nu, doordat het licht gereflecteerd wordt. Daar moet ik wat op gaan verzinnen, want ik wil deze zomer eigenlijk wel vaker buiten gaan zitten werken...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:02

Kan je alles op invullen, inkomsten/uitgaven/gemeente lasten enz.
Dan kan je zien wat je in totaal kwijt bent en overhoud of te kort komt.
Ik vond het erg handig om mee te beginnen. (heb het nu gewoon los in excel staan)

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:03

Ik kies de HTC Wildfire denk ik angel

Verschil met de Desire is minimaal en prijsverschil is €100..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:04

Ik zou opzich ook wel willen bezuinigen op onnodige dingen, maar ik weet niet zo goed hoe laughcry (ja, het gewoon niet meer kopen...okee...maar ik bedoel structureel, haha).

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:07

je moet nu gewoon ff selectief te werk gaan denk ik .. wat is niet noodzakelijk.

en ik wordt al de hele dag geteisterd door een vliegje Evil or Very Mad

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:08

Patriesje schreef:Kan je alles op invullen, inkomsten/uitgaven/gemeente lasten enz.
Dan kan je zien wat je in totaal kwijt bent en overhoud of te kort komt.
Ik vond het erg handig om mee te beginnen. (heb het nu gewoon los in excel staan)

Oh dat is erg lief maar een dergelijk overzicht heb ik thuis al maar heb ik dus niet meer bijgehouden. Gewoon in excel, ooit nog gemaakt door mijn ex haha Very Happy. Is idd handig om mee te beginnen maar dat begin is er dus al bij mij. Ik moet het alleen bijwerken en kritisch gaan bekijken waar ik op kan bezuinigen en wat ik kan schrappen. Als ik binnenkort minder ga werken kan ik ook bv zorgtoeslag aanvragen. Ik moet ook mijn voorlopige teruggave per maand gaan regelen etc.

Vergeet-me-nietje schreef:Oei dat klinkt inderdaad niet goed ZvB. Dan is het geen slecht plannen om zoveel mogelijk 'zinloze' dingen op te zeggen zodat je daar alvast geen geld meer aan kwijt bent en zodat je zo min mogelijk vaste afschrijvingen hebt. Het lijkt me heel frustrerend als je denkt weer op 0 te staan en ineens toch nog een paar 100 euro te kort komt. Is ook best veel trouwens. Was je salaris onverwacht minder?

@Alex, oke dan snap ik het inderdaad. Ik vind het met de post vrij ouderwets, haha. Stuur zelf altijd alles digitaal. Maar ja, sommige bedrijven...

Ik was het net zat om de hele tijd naar buiten te kijken, te zien hoe lekker het weer was en er niet van te kunnen genieten, dus ik heb m'n laptop gepakt en buiten gaan zitten. Zit nu lekker in het zonnetje te werken en het is heeeeeerlijk warm! Alleen jammer dat ik m'n beeldscherm niet heel goed kan zien nu, doordat het licht gereflecteerd wordt. Daar moet ik wat op gaan verzinnen, want ik wil deze zomer eigenlijk wel vaker buiten gaan zitten werken...

Ik ben nu uitzendkracht en krijg per week betaald. De laatste keer dat ik keek dacht ik dat alle hoge kosten wel geweest waren maar dat heb ik blijkbaar verkeerd gedacht ofzo... Lekker dat jij buiten kunt werken zeg! Werk als in een baan of werk je aan een studie? Ik wil ook naar buiten smile.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:09

hoezo kan je nu geen zorgtoeslag krijgen?

Gast
Gast

Bericht  Tullow wo 6 apr 2011 - 1:10

_Donnaa schreef:Ik kies de HTC Wildfire denk ik angel

Verschil met de Desire is minimaal en prijsverschil is €100..

Die wil ik ook, of de Desire dus.. Maar ik moet nog heel lang wachten en tegen die tijd hebben ze waarschijnlijk wel weer anderen smile
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:12

Zusje van Bert schreef:
Ik ben nu uitzendkracht en krijg per week betaald. De laatste keer dat ik keek dacht ik dat alle hoge kosten wel geweest waren maar dat heb ik blijkbaar verkeerd gedacht ofzo... Lekker dat jij buiten kunt werken zeg! Werk als in een baan of werk je aan een studie? Ik wil ook naar buiten smile.
Ah op die manier! Ik vond het ook altijd lastig om overzicht te houden toen ik elke week betaald kreeg maar de vaste lasten er eens per maand afgingen. Maar goed, als ik het zo lees, gaat het je wel lukken om alles snel weer op de rit te krijgen!

Ik werk fulltime, maar eens in de week werk ik een dagje vanuit thuis en dat is dus vandaag. Dus echt werk werk buiten Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:15

Ik heb net de HTC Wildfire besteld Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:17

Vergeet-me-nietje schreef:
Zusje van Bert schreef:
Ah op die manier! Ik vond het ook altijd lastig om overzicht te houden toen ik elke week betaald kreeg maar de vaste lasten er eens per maand afgingen. Maar goed, als ik het zo lees, gaat het je wel lukken om alles snel weer op de rit te krijgen!

Ik werk fulltime, maar eens in de week werk ik een dagje vanuit thuis en dat is dus vandaag. Dus echt werk werk buiten Very Happy

Oh wat heerlijk zeg, lekker thuis werken! Dat wil ik dus ook gaan doen met de tijd Very Happy. Eerst wat op gaan bouwen... Bedankt voor het vertrouwen haha, het is idd erg lastig als je per week betaald krijgt.

Lily schreef:hoezo kan je nu geen zorgtoeslag krijgen?

Mijn huidige werk is nogal rommelig. Eerst werkte ik fulltime bij een bedrijf en had ik geen recht op zorgtoeslag. Toen ging ik daar weg en heb ik twee maanden niet gewerkt. Vanaf december werkte ik toen 24 uur op uitzendbasis. Half januari ging dat naar 32 uur. In maart hield het op en een paar dagen later werd ik weer teruggevraagd voor 36 uur maar voor maar een paar weken... Volg je het nog? Wink

Kortom, het is gewoon een zooitje en met fulltime werk heb ik sowieso geen recht op zorgtoeslag. Ik weet ook niet of het uitmaakt of je parttime werkt eigenlijk, kijken ze dan echt naar dat salaris of rekenen ze op fulltime basis uit?

Anyway, ik hoop dat ik er recht op heb. Ze willen me nu graag hebben op een baan die maar voor 20 uur is maar wel voor vast en met kans op urenverhoging. Het is dus een gok maar ik denk er sterk over om ja te zeggen. Zeker als ik dan mijn belastingteruggave maandelijks krijg dan ga ik niet eens zo gek veel omlaag in vergelijking met mijn 40-urige baan. Erg he? Haha!

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 6 apr 2011 - 1:19

Daar ben ik weer smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Burn wo 6 apr 2011 - 1:20

VeryCherry schreef:Daar ben ik weer smile

+1!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:21

Ben je in het bos geweest, VC?
Ik verveel me nog steeds laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:22

nah tot zover ik weet heb je altijd rest op zorgtoeslag alleen moet je als je gaat samenwonen dit wel aanpassen omdat je dan dus samenwoont en dan ben je toeslagpartner van elkaar. En dan krijg je inderdaad te veel dus moet je het van 1 persoon stopzetten.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:23

Thuiswerken is ook echt heerlijk! Ik hoop binnenkort uit te kunnen breiden naar twee dagen in de week thuis. Helemaal nu ik net ben verhuisd naar een echt huis, in plaats van het kleine appartementje waar we eerst zaten, is het heel goed te doen. Ik heb nu zelfs een eigen werkkamer.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 6 apr 2011 - 1:24

Ja eventjes Very Happy Was heerlijk, en we hebben ook al boodschappen gedaan en ik was lekker goedkoop uit, maar ik heb heel lekker eten en daar ben ik wel blij om Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:24

wat een luxe Wink

Gast