Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie? (financiën)

+2
Atelier Madame
maiadebij
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat vinden jullie? (financiën) Empty Wat vinden jullie? (financiën)

Bericht  maiadebij ma 4 apr 2011 - 10:44

Ik ben nogal makkelijk met pinnen. En geen grote bedragen, maar veel kleine bedragen die opgeteld toch best wel weer veel zijn.

Nu hebben mijn man en ik afgesproken dat ik elke maand een x-bedrag pin en hier alles van doe. Dit houdt in:

Boodschappen € 300,-
Luiers en billendoekjes voor 2 kinderen €100,-
Kleding voor mij + 2 kinderen € 75,- (en elk kwartaal €100,- voor schoenen en een jas voor de kinderen)
Tanken € 45,-
Diversen €30,-

Elke maand dus €550,- wat denken jullie, is dit een reëel
Bedrag?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie? (financiën) Empty Re: Wat vinden jullie? (financiën)

Bericht  Atelier Madame ma 4 apr 2011 - 20:24

Ik vind het eigenlijk nog best wel een hoog bedrag voor je boodschappen! Ik denk als je heel bewust je eten koopt (bijv bij de lidl, huismerken e.d.) je dit bedrag nog wel naar beneden kunt krijgen. Zeker omdat je de luiers er niet bij rekent en je nog 2 kleintjes in huis hebt.
En hebben je kinderen elk kwartaal nieuwe schoenen en een nieuwe jas nodig? Krijg je nooit eens iets door van kennissen?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  maiadebij ma 4 apr 2011 - 20:30

Atelier Madame schreef:Ik vind het eigenlijk nog best wel een hoog bedrag voor je boodschappen! Ik denk als je heel bewust je eten koopt (bijv bij de lidl, huismerken e.d.) je dit bedrag nog wel naar beneden kunt krijgen. Zeker omdat je de luiers er niet bij rekent en je nog 2 kleintjes in huis hebt.
En hebben je kinderen elk kwartaal nieuwe schoenen en een nieuwe jas nodig? Krijg je nooit eens iets door van kennissen?

We hebben hier alleen een Deen, dus geen goedkope supermarkten. Ik zou wel met de auto naar een goedkope supermarkt kunnen rijden, maar dat is wel een hele onderneming met 2 kinderen. En we eten ook wel veel biologische producten, wat natuurlijk ook wat duurder is. Maar we hebben in ieder geval afgesproken dat ik niet elke dag meer om boodschappen ga, maar we samen 1x per week gaan, dat zal ook vast besparen.

Een jas hebben we natuurlijk niet elk kwartaal nodig, en nu voor de zomer heb ik er ook 1 van zeeman voor een tientje. Maar die voetjes groeien wel hard en schoenen zijn duur. Als J over een paar maandjes ook gaat lopen dan moeten er dus 2 paar schoenen komen dus vandaar dat stukje van de kinderbijslag. We hebben verder geen kennissen of familie waar we dat soort dingen van over kunnen nemen, maar mijn zoontje heeft ook erg smalle voeten dus niet elke schoen past hem.

Maar het moet vast lukken van dit bedrag!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Petteflet ma 4 apr 2011 - 20:35

Ik vind het zeker een reeel bedrag. Alleen over die 45 euro tanken twijfel ik. Is dat niet te weinig voor een maand? Toen wij nog een auto hadden tankten wij ong 70 e per 1,5 weekm

Ik pin maandeijks 450 euro en hiermee redden we het. Mijn boodschappen zitten tussen de 50 en 75 e per week. Hebben naast boodschappen dus nog ruim 150 e om te besteden.

Btw heeft je man geen kleding nodig?
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  maiadebij ma 4 apr 2011 - 20:41

Petteflet schreef:Ik vind het zeker een reeel bedrag. Alleen over die 45 euro tanken twijfel ik. Is dat niet te weinig voor een maand? Toen wij nog een auto hadden tankten wij ong 70 e per 1,5 weekm

Ik pin maandeijks 450 euro en hiermee redden we het. Mijn boodschappen zitten tussen de 50 en 75 e per week. Hebben naast boodschappen dus nog ruim 150 e om te besteden.

Btw heeft je man geen kleding nodig?

We hebben 2 auto's en dit is alleen voor mijn auto. Ik pak hem eigenlijk heel weinig en doe hier in ons woonplaats alles lopend dus ik red het wel met 45 euro. Mijn man heeft idd ook kleding nodig maar die gaat gewoon 2x per jaar een dagje op pad voor kleding, en ik ben vaker in de stad dus koop veel meer Embarassed dus vandaar dat we hier een bedrag voor hebben afgesproken.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Petteflet ma 4 apr 2011 - 20:47

Oh maar dan is het toch een reeel bedrag?

Ik heb zelf een @arte huishoudportemonnee. Daar bewaar ik ook de bonnetjes van een maand in. Ik schrijf op een briefje wat ik heb gepind en wat ik met dat geld allemaal heb betaald. Dit om het voor mezelf duidelijk te hebben. Dat briefje bewaar ik ook in die portemonnee.

Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638

Bericht  Atelier Madame ma 4 apr 2011 - 20:50

maiadebij schreef:
Atelier Madame schreef:Ik vind het eigenlijk nog best wel een hoog bedrag voor je boodschappen! Ik denk als je heel bewust je eten koopt (bijv bij de lidl, huismerken e.d.) je dit bedrag nog wel naar beneden kunt krijgen. Zeker omdat je de luiers er niet bij rekent en je nog 2 kleintjes in huis hebt.

We hebben hier alleen een Deen, dus geen goedkope supermarkten. Ik zou wel met de auto naar een goedkope supermarkt kunnen rijden, maar dat is wel een hele onderneming met 2 kinderen. En we eten ook wel veel biologische producten, wat natuurlijk ook wat duurder is. Maar we hebben in ieder geval afgesproken dat ik niet elke dag meer om boodschappen ga, maar we samen 1x per week gaan, dat zal ook vast besparen.

Een jas hebben we natuurlijk niet elk kwartaal nodig, en nu voor de zomer heb ik er ook 1 van zeeman voor een tientje. Maar die voetjes groeien wel hard en schoenen zijn duur. Als J over een paar maandjes ook gaat lopen dan moeten er dus 2 paar schoenen komen dus vandaar dat stukje van de kinderbijslag. We hebben verder geen kennissen of familie waar we dat soort dingen van over kunnen nemen, maar mijn zoontje heeft ook erg smalle voeten dus niet elke schoen past hem.

Maar het moet vast lukken van dit bedrag!

Oh ja.. nou ja het is een reeel bedrag. Je geeft ook niet aan te willen besparen zoals vaak topics langskomen :P
Maar je zou kunnen kijken of je bijv 1x in de maand naar een goedkope supermarkt kunt rijden voor de houdbare dingen? Desnoods combineren met een bezoekje aan je ouders oid :P. Biologisch is idd ook duurder, maar die verkopen ze ook bij de lidl/aldi.
Dacht trouwens dat de Deen een voordelige winkel was!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  meisjesmama ma 4 apr 2011 - 21:56

Wat grappig om dit te lezen. Wij zijn er ook mee bezig omdat we over 1 jaar gaan verhuizen en kijken waar we op kunnen "besparen" hebben voor de supermarkt en drogist 350 euro per maand. Maar de oudste heeft alleen een luier met slapen.
Voor de rest weet ik het niet uit mijn hoofd. Ik ga strak in het nieuwe huis een soort kasboekje bij houden en nu al bewuster gaan shoppen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  maiadebij ma 4 apr 2011 - 22:05

Bij mij gaat het er ook om, om bewuster te zijn van mijn uitgaves. Als ik mijn pinpas bij me heb gaat het allemaal veel te makkelijk. Dan zie ik leuke kleertjes en denk ik "oh voor die 5 euro, meenemen!" tja, 5 euro is niet veel maar als je dan elke dag doet tikt het toch best aan! De pinpas blijft dus thuis en van die € 550,- moet ik het doen!

Deen is best duur, vergelijkbaar met AH zegmaar... verder hebben we hier nog een Spar maar die is helemaal duur! Eén keer per week naar de Liddle is idd wel een idee, eens kijken wat ze daar voor biologische producten hebben! Ik had laatst diksap van de natuurwinkel en zuurdesembrood en dat was al 9 euro bij elkaar :affraid: dan gaat je geld snel natuurlijk.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ploen do 7 apr 2011 - 23:29

Ik vind dit prima bedragen hoor!
Alleen diverse.. weet niet wat je daar onder rekent. Maar als je een cadeautje of iets anders onverwachts moet kopen zit je daar al snel aan denk ik. Wat betreft het tanken is lastig te zeggen , kun je beter een maand uitproberen.
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Tania vr 8 apr 2011 - 0:24

Als je goed oplet dan red je het denk ik wel. Ik probeer het ook wel is, maar na een week heb ik geen zin meer om bij alles wat ik koop op te letten hoe duur het is, dus dan ga ik weer verder zoals altijd Embarassed .

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: