Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kosten verkoop eigen huis

4 plaatsers

Ga naar beneden

Kosten verkoop eigen huis Empty Kosten verkoop eigen huis

Bericht  Puk vr 1 apr 2011 - 22:20

Hallo:)
Mijn vriend en ik wonen nu in een appartement(gekocht) en willen nu ons huis te koop gaan zetten om een groter huis te gaan zoeken. We willen pas wat kopen als ons eigen huis verkocht is. Maandag hebben we een hypotheekgesprek bij de Rabobank, en dan zullen we het wel horen, maar ik vraag me af welke kosten er komen kijken bij de verkoop van je huis.....

Groetjes!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten verkoop eigen huis Empty Re: Kosten verkoop eigen huis

Bericht  Zininzon vr 1 apr 2011 - 23:46

Dat ligt er aan of je een makelaar inschakelt of zelf te koop zet...
Anders betaal je taxatiekosten, kosten voor bezichtigingen, eventueel energielabel certificaat, plaatsen advertenties etc
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zonnetje za 2 apr 2011 - 6:17

Mijn vriend en ik zitten in dezelfde situatie. Ik heb geen idee van de kosten, dus ik ga dit topic ook even volgen. Wij hebben de komende week ook twee gesprekken bij hypotheekverstrekkers.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Dikkie_Dik za 2 apr 2011 - 6:36

Puk schreef:Hallo:)
Mijn vriend en ik wonen nu in een appartement(gekocht) en willen nu ons huis te koop gaan zetten om een groter huis te gaan zoeken. We willen pas wat kopen als ons eigen huis verkocht is. Maandag hebben we een hypotheekgesprek bij de Rabobank, en dan zullen we het wel horen, maar ik vraag me af welke kosten er komen kijken bij de verkoop van je huis.....

Groetjes!

Ik werk op een makelaarskantoor waar een provisie wordt berekend van 2% van de verkoopprijs bij woningen tot € 150.000,-, 1,75% bij een verkoopprijs tussen de 150.000 en 300.000 en 1,6% boven de 300.000,-
Bij ons worden advertenties, tophuis ed altijd in overleg gedaan. De kosten daarvan worden ook vooraf besproken.

Daarnaast berekend de notaris nog wat kosten voor persoonsonderzoek ed. Ik weet die kosten niet precies.
Dikkie_Dik
Dikkie_Dik
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 65
Punten : 65
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud