Hoe weet je hoeveel km de trein reist?
+2
Lotus
Jerry
6 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoe weet je hoeveel km de trein reist?
Voor mijn belastingaangifte (jaja, mooi op tijd), moet ik het aantal kilometers per openbaar vervoer invullen. Alleen als ik bij google maps de begin- en eindbestemming invul, krijg ik het aantal km's over de snelweg! Hoe weet ik nou hoeveel km de trein rijdt tussen punt A en punt B?
Bestaat daar een website voor..?
Bestaat daar een website voor..?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Hoe weet je hoeveel km de trein reist?
Kan je de route niet verplaatsen via het spoor? Nee zeker..
Gast- Gast
nee, daar staat alleen hoe lang het duurt en wat 't kost... En niet 't aantal kilometers (of ik kijk niet goed..?)
Jerry- Ratel
Ik heb gewoon de km van de auto route gedaan. (dus googlemaps of anwb). Dat moest voor m'n reiskostenvergoeding ook.
Gast- Gast
Ooit kon je dat volgens mij zien op de site van de NS, maar ik geloof niet dat die mogelijkheid er nog is. Ik kan hem in ieder geval niet ontdekken.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
maar eens even de belastingtelefoon bellen:p
Krijg nu om de 10 sec lang 'een ogenblik geduld alstublieft' te horen, voor de komende 6 minuten
Krijg nu om de 10 sec lang 'een ogenblik geduld alstublieft' te horen, voor de komende 6 minuten
Jerry- Ratel
Ik heb trouwens bij mn aangifte gewoon het aantal km ingevuld voor de auto hoor, niet voor de trein..
Gast- Gast
Jerry schreef:maar eens even de belastingtelefoon bellen:p
Ik word daar altijd lichtelijk agressief van. Succes!
Lotus- Ratel
nou even gebeld. Ze weten daar echt níks zelf!
Hij zegt 'ja, het aantal km's van je voordeur tot de voordeur van je werk'... ik zeg 'maar dan geeft ie wel 't aantal km's over de snelweg'. 'ja ik snap uw probleem. Maar ik zou dat aantal km's aanhouden, al mag ik daar geen standpunt in nemen'. WIE DAN WEL EN GEEF ME HEM/HAAR DAN AAN DE LIJN!!
Lekker veilig, geen zekerheden geven, zodat ik, als 't over een paar maanden niet goed blijkt te zijn, niet de schuld bij hun neer kan leggen, maar het alsnog m'n eigen fout is... Hm
Hij zegt 'ja, het aantal km's van je voordeur tot de voordeur van je werk'... ik zeg 'maar dan geeft ie wel 't aantal km's over de snelweg'. 'ja ik snap uw probleem. Maar ik zou dat aantal km's aanhouden, al mag ik daar geen standpunt in nemen'. WIE DAN WEL EN GEEF ME HEM/HAAR DAN AAN DE LIJN!!
Lekker veilig, geen zekerheden geven, zodat ik, als 't over een paar maanden niet goed blijkt te zijn, niet de schuld bij hun neer kan leggen, maar het alsnog m'n eigen fout is... Hm
Jerry- Ratel
Of je belt de NS klantenservice om te vragen of daar een overzicht van bestaat.
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
De mensen die daar achter de telefoon zitten mogen enkel voorlezen wat er op hun scherm staat. Het is daar niet de bedoeling dat ze zelf nadenken.
Gast- Gast
Daar heb je dus ook niets aan. Altijd fijn als ze er zelf ook niets vanaf weten. Toch zou ik zelf aanhouden wat hij zei. Dat lijkt me het meest logisch.
Lotus- Ratel
Ik kreeg het advies om als ik een vraag aan de belastingtelefoon heb (van iemand die bij de belasting werkt) om mijn vraag exact op papier te zetten en die voor te lezen.
Het antwoord opschrijven.
Daarna nog een keer of 2/3 bellen en dan de antwoorden te vergelijken (of hopen dat ik iemand tref die er echt verstand van lijkt te hebben). Als die aardig overeen komen kon ik ervan uitgaan dat het antwoord wel zou kunnen kloppen.
Om even op jou vraag terug te komen, ik zou ook gewoon de km per auto aanhouden.
Het antwoord opschrijven.
Daarna nog een keer of 2/3 bellen en dan de antwoorden te vergelijken (of hopen dat ik iemand tref die er echt verstand van lijkt te hebben). Als die aardig overeen komen kon ik ervan uitgaan dat het antwoord wel zou kunnen kloppen.
Om even op jou vraag terug te komen, ik zou ook gewoon de km per auto aanhouden.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
whahahaha. Als ik dat doe, ben ik niet klaar voor 1 april
Jerry- Ratel
Wat een Pipo's werken daar zeg! Je mag alleen je OV kilometers declareren. Dus als je met de fiets naar het station gaat en je pakt vanaf daar de trein en je moet vanaf het treinstation nog eens 10 minuten fietsen, dan mag je alleen je treinkilometers invoeren. Maar dat mag alleen als je een openbaarsvervoersverklaring hebt van je werk of van de NS. Dus ik weet niet wat die medewerker verzint, maar wat hij zegt klopt dus nietJerry schreef:nou even gebeld. Ze weten daar echt níks zelf!
Ik denk dat de NS zelf wel ergens heeft staan hoeveel km een rit duurt van plek a naar b, die zou je altijd nog kunnen bellen voor de zekerheid.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ik wilde net zeggen: daar heb je toch een complete dagtaak aan?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Winegum schreef:
Je mag alleen je OV kilometers declareren. Dus als je met de fiets naar het station gaat en je pakt vanaf daar de trein en je moet vanaf het treinstation nog eens 10 minuten fietsen, dan mag je alleen je treinkilometers invoeren. Maar dat mag alleen als je een openbaarsvervoersverklaring hebt van je werk of van de NS.
Wat houdt dat in dan?
Jerry- Ratel
Jerry schreef:Winegum schreef:
Je mag alleen je OV kilometers declareren. Dus als je met de fiets naar het station gaat en je pakt vanaf daar de trein en je moet vanaf het treinstation nog eens 10 minuten fietsen, dan mag je alleen je treinkilometers invoeren. Maar dat mag alleen als je een openbaarsvervoersverklaring hebt van je werk of van de NS.
Wat houdt dat in dan?
Dat staat letterlijk in je belastingaangifteprogramma. Ik heb het even voor je gekopieerd, maar je kunt zelf ook op de ? drukken die bij het kopje reisaftrek openbaar vervoer staat.
U krijgt reisaftrek openbaar vervoer als u in 2010 voldeed aan de volgende 3 voorwaarden:
De afstand van een enkele reis van uw woning naar uw werk met het openbaar vervoer was meer dan 10 kilometer.
U reisde per week meestal 1 dag of meer naar uw werk. Of u reisde in heel 2010 minimaal 40 dagen naar deze werkplek. U mag alleen reizen meetellen die u binnen 24 uur heen en terug maakte.
U had een openbaarvervoerverklaring of reisverklaring.
Openbaarvervoerverklaring of reisverklaring
Een openbaarvervoerverklaring is het bewijs dat u met het openbaar vervoer hebt gereisd. Deze verklaring krijgt u bij de openbaarvervoerbedrijven. Studenten vragen de verklaring aan bij de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO, de voormalige IB-groep).
Had u een NS-Jaartrajectkaart, een NS-Jaarkaart of een OV-Jaarkaart? Dan hoeft u geen openbaarvervoerverklaring aan te vragen omdat wij deze rechtstreeks van de NS ontvangen. Kreeg u geen openbaarvervoerverklaring omdat u met losse vervoerbewijzen reisde? Vraag dan uw werkgever om een reisverklaring.
Let op!
Bewaar uw openbaarvervoerverklaring, reisverklaring, losse vervoerbewijzen of de overzichten van de reizen met de OV-chipkaart, want wij kunnen er om vragen.
Winegum- Prater
Winegum schreef:Jerry schreef:Winegum schreef:
Wat houdt dat in dan?
Dat staat letterlijk in je belastingaangifteprogramma. Ik heb het even voor je gekopieerd, maar je kunt zelf ook op de ? drukken die bij het kopje reisaftrek openbaar vervoer staat.
U krijgt reisaftrek openbaar vervoer als u in 2010 voldeed aan de volgende 3 voorwaarden:
De afstand van een enkele reis van uw woning naar uw werk met het openbaar vervoer was meer dan 10 kilometer.
U reisde per week meestal 1 dag of meer naar uw werk. Of u reisde in heel 2010 minimaal 40 dagen naar deze werkplek. U mag alleen reizen meetellen die u binnen 24 uur heen en terug maakte.
U had een openbaarvervoerverklaring of reisverklaring.
Openbaarvervoerverklaring of reisverklaring
Een openbaarvervoerverklaring is het bewijs dat u met het openbaar vervoer hebt gereisd. Deze verklaring krijgt u bij de openbaarvervoerbedrijven. Studenten vragen de verklaring aan bij de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO, de voormalige IB-groep).
Had u een NS-Jaartrajectkaart, een NS-Jaarkaart of een OV-Jaarkaart? Dan hoeft u geen openbaarvervoerverklaring aan te vragen omdat wij deze rechtstreeks van de NS ontvangen. Kreeg u geen openbaarvervoerverklaring omdat u met losse vervoerbewijzen reisde? Vraag dan uw werkgever om een reisverklaring.
Let op!
Bewaar uw openbaarvervoerverklaring, reisverklaring, losse vervoerbewijzen of de overzichten van de reizen met de OV-chipkaart, want wij kunnen er om vragen.
Hm... Ik geloof niet dat ik die heb... Maar even met m'n werk bellen... Zou misschien betekenen dat ik geld misloop én dat ik voor niks heb geturft hoeveel dagen ik vorig jaar op welke plek (werk onregelmatig op 4 locaties) heb gewerkt...
Jerry- Ratel
Heb je gewone treinkaartjes gekocht het afgelopen jaar? Of had je een trajectkaart van de NS? Want als je treinkaartjes had gekocht vorig jaar, moet je inderdaad een openbaarvervoersverklaring vragen bij je werkgever. Je kunt uiteraard het risico lopen dat je niet gecontroleerd wordt, maar wordt je dat wel en je hebt die verklaring niet, dan heb je toch wel een probleem..
Winegum- Prater
Ik heb dat ook allemaal niet gedaan Ik reis altijd met de OV Chipkaart.
Gast- Gast
Winegum schreef:Heb je gewone treinkaartjes gekocht het afgelopen jaar? Of had je een trajectkaart van de NS? Want als je treinkaartjes had gekocht vorig jaar, moet je inderdaad een openbaarvervoersverklaring vragen bij je werkgever. Je kunt uiteraard het risico lopen dat je niet gecontroleerd wordt, maar wordt je dat wel en je hebt die verklaring niet, dan heb je toch wel een probleem..
Geloof niet dat ik die verklaring heb... En al die treinkaartjes heb ik aan m'n werkgever gegeven, geen idee wat die ermee doet...
Nog vervelender: ik werk heel onregelmatig. En bij het aangifteformulier kun je alleen invullen hoeveel dagen per week je met de trein reist... Nou, in de vakantieperiode 5 dagen per week, soms 3, soms 2 en ook nog naar 4 verschillende locaties.. Dát kan niet ingevuld worden
Jerry- Ratel
Wat je kunt doen is gewoon al je reisdagen bij elkaar op tellen en daar het gemiddelde van nemen op jaarbasis. Datzelfde doe je met alle kilometerstanden van de werkplekken waar je geweest bent. Zolang je niet op een dag naar 2 plekken bent gereisd mag je alle kilometers bij elkaar optellen.
Winegum- Prater
Ik heb 'm al verstuurd... Zonder kilometers. Had 't gemiddeld een beetje uitgerekend en dan de reiskosten die ik van m'n werk had daaraf gehaald. Daar kwam zo ongeveer uit dat ik meer reiskostenvergoeding had dan reiskosten, dus maar zo gelaten
Jerry- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wie weet dit..thomas de trein?
» Vandaag met de trein...
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» Met de trein
» Met de trein en voetbal
» Vandaag met de trein...
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» Met de trein
» Met de trein en voetbal
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: