Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met de trein

+5
Elodie
Printje
PapillonRose
Filoria
Sea of Trees
9 plaatsers

Ga naar beneden

Met de trein Empty Met de trein

Bericht  Sea of Trees ma 8 apr 2013 - 4:06

Ik wil maandag naar Scheveningen met mijn zoon (3,5 jaar). Het is voor mij ruim 2 uur reizen. Zouden jullie dat doen met een peuter?
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  Filoria ma 8 apr 2013 - 4:08

Ik heb geen auto en zit regelmatig twee uurtjes in de trein met Tomas. Ik neem dan boekjes mee om voor te lezen, we kijken samen naar buiten, eten wat... Gaat altijd prima. Probeer wel de spits te mijden. Twee uur staan met een peuter is niet fijn.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  PapillonRose ma 8 apr 2013 - 4:13

Ik zou het zelf nog niet aandurven. Maximaal een uur zou ik hier wel doen. Maar ik ben bang dat daarna de koek wel op zou zijn bij A. en ik de hele trein door kan rennen achter haar aan laughcry Maar ik heb het nog niet getest, dus wie weet gaat het wel gewoon goed. Maar omdat ik een auto heb gaan we bijna altijd daarmee, en zeker langere stukken.

Maar als je niet teveel problemen voorziet en je zoontje is gedurende die tijd wel bezig te houden, dan zou ik het gewoon proberen! Vaak vinden kinderen het reizen met de trein een hele ervaring smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  Printje ma 8 apr 2013 - 4:21

Ja hoor kan prima, zelfs met twee kids haha, ik neem extra eten, drinken en wat klein speelgoed mee, maar r vindt de trein sowieso het einde.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  Elodie ma 8 apr 2013 - 4:25

Ja dat kan wel. Ik ging op die leeftijd ook wel met zoon van Brabant naar den haag. Wel even goed plassen van te voren;)
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  Filoria ma 8 apr 2013 - 4:32

Ik snap niet zo goed waarom de auto makkelijker zou zijn? In de trein is het juist een voordeel dat je kindje kan bewegen: even samen (of alleen, dat durft Tomas) door het gangpad lopen. En je kunt met je volle aandacht bij je kind zijn omdat je niet op het verkeer hoeft te letten. Ik vind het heerlijk.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  Filoria ma 8 apr 2013 - 4:33

Elodie schreef:Ja dat kan wel. Ik ging op die leeftijd ook wel met zoon van Brabant naar den haag. Wel even goed plassen van te voren;)
Ja, de wc's zijn niet om over naar huis te schrijven... laughcry
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  Slakje ma 8 apr 2013 - 4:34

Lousie vindt de trein heerlijk, ik vindt de trein verschrikkelijk. Maar dat komt omdat onze treinen brak zijn en in een heleboel stations alleen trappen zijn.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  Tania ma 8 apr 2013 - 4:35

Printje schreef:Ja hoor kan prima, zelfs met twee kids haha, ik neem extra eten, drinken en wat klein speelgoed mee, maar r vindt de trein sowieso het einde.

Hoe doe je dat dan met N.? Zit ze dan in de kinderwagen? Want ik dacht dat je dan de hele tijd in dat halletje moet blijven zitten. Daarom ben ik nog nooit met allebei met de trein geweest.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  Filoria ma 8 apr 2013 - 4:38

Je kunt de wagen in het halletje laten staan, baby eruit halen en lekker in de trein gaan zitten. Wel opletten dat de wagen goed op de rem staat en dat niemand 'm meeneemt bij de tussenstops (als je die hebt).
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  Tania ma 8 apr 2013 - 4:42

Ja daar is het wat te druk voor in de trein die ik zou moeten nemen dan. Maar M. zit imiddels ook vaak in de buggy dus ik zou eventueel het eerste stukje in de trein in het halletje kunnen blijven staan en dan als het wat rustiger is de buggy inklappen en met ze in de coupe gaan zitten. Ik ga het binnenkort is uitproberen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  Printje ma 8 apr 2013 - 4:43

Filoria schreef:Je kunt de wagen in het halletje laten staan, baby eruit halen en lekker in de trein gaan zitten. Wel opletten dat de wagen goed op de rem staat en dat niemand 'm meeneemt bij de tussenstops (als je die hebt).

Dit dus en als het rustig is, bak op de bank en onderstel ingeklapt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  Liadan ma 8 apr 2013 - 4:55

Ja dat zou ik wel doen, mijn moeder is een tijdje terug nog met onze dochter van brabant naar Den Haag geweest met de trein, dat ging prima. Ik zou het zelf ook doen, vorige week ben ik met de kinderen met de auto naar Den Haag geweest, maar de trein vind ik zelf leuker/fijner.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  PapillonRose ma 8 apr 2013 - 5:35

Filoria schreef:Ik snap niet zo goed waarom de auto makkelijker zou zijn? In de trein is het juist een voordeel dat je kindje kan bewegen: even samen (of alleen, dat durft Tomas) door het gangpad lopen. En je kunt met je volle aandacht bij je kind zijn omdat je niet op het verkeer hoeft te letten. Ik vind het heerlijk.
Hier slaapt ze vaak in de auto, erg handig, dan komt ze uitgerust op de bestemming aan. In plaats van uitgeblust van alles wat ze in de trein zou kunnen ondernemen. Als ze nog wat groter is en geen slaap meer nodig heeft overdag, dan lijkt de trein me ook leuker. Nu gaan we heel soms wel eens met de trein, maar nog geen lange afstanden. Plus dat de auto vaak sneller is, afhankelijk van wat je waar wilt gaan doen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  Filoria ma 8 apr 2013 - 6:24

Ooh maar slapen in de trein gaat ook prima hoor! (Bij Tomas dan) Hij valt dan tegen mij aan in slaap. Gaat juist extra makkelijk door het lichte wiegen van de trein. Lekker knus vind ik dat altijd. Maar het is maar net wat je kindje gewend is en fijn vindt natuurlijk. Tomas wordt altijd superhyper (en met een beetje pech: wagenziek) van autoritjes omdat hij geen auto's gewend is.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  Bolleke ma 8 apr 2013 - 6:55

Heb het vaak genoeg egdaan, gaat heel goed. C vind het nog altijd heel leuk, naar buiten kijken, selletje doen, kletsen.. Echt heel gezellig vind ik dat altijd samen met de trein smile
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  Elodie ma 8 apr 2013 - 7:46

Ik moet wel zeggen dat ik met de auto fijner vind eigenlijk. Neem je spullen makkelijker mee, ben je niet aan tijden gebonden en kom je vaak makkelijker dicht bij je bestemming.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein Empty Re: Met de trein

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum