koorts..waar op letten?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
koorts..waar op letten?
Vanmiddag had mijn ventje 39.7.Voor het eerst dat hij zo'n hoge koorts heeft.Hij heeft ook een paar goede golven gespuugd.Daarna leek het beter te gaan.maar nog wel hangerig en snel huilen.Voor dat hij naar bed ging had hij 38.8 ik heb hem een zet pil gegeven en een katoene pyjama,Geen slaapzak.
Waar moet ik op letten vannacht?iemand tips wat ik kan doen,Het is de eerste keer dat hij zo'n hoge temperatuur heeft word er een beetje onzeker van of ik het wel goed doe.
Waar moet ik op letten vannacht?iemand tips wat ik kan doen,Het is de eerste keer dat hij zo'n hoge temperatuur heeft word er een beetje onzeker van of ik het wel goed doe.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Re: koorts..waar op letten?
Als hij slaapt lekker laten liggen gewoon. Als hij wakker wordt wil hij misschien een beetje water drinken eventueel nog een zetpilletje vannacht als hij niet meer kan slapen (minimaal 6 uur ertussen). Verder de komende dagen proberen hem genoeg te laten drinken, opletten dat hij plasluiers heeft en niet heel suf wordt.
Beterschap voor je ventje!
Beterschap voor je ventje!
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Het eerste wat ik altijd check is of ze rode bloeduitstortinkjes hebben op hun romp. Dit hebben mijn ouders er zo ingehamerd omdat het een teken kan zijn van hersenvliesontsteking. Mijn vader heeft veel kindjes zien overlijden hieraan op de kinderafdeling. Beetje luguber maar daar ben ik altijd op bedacht. Verder plasluiers in de gaten houden, en drinken aanbieden. Ik voel 's avonds vaak even aan de nek en de rug voor ik zelf naar bed ga en het is een enkele keer voorgekomen dat ik ze dan wakker heb gemaakt om de temp op te nemen omdat ik ze zo heet vond.
Gast- Gast
ja hij slaapt nu lekker, heb net de deur van de slaapkamer opengezet zodat we hem goed horen,hebben ook de babyfoon aan.Hij slaapt bij ons op de kamer,daar ben ik op dit moment wel blij mee.hij heeft voor het slapen gaan nog gedronken,wilde niet veel eten.
Bah ik vind het maar niks,arm klein hoopje.(voordeel was wel dat hij lekker bij me bleef zitten vanmiddag iets wat hij normaal nooit doet,kon ik eindelijk lekker met hem knuffelen)
Bah ik vind het maar niks,arm klein hoopje.(voordeel was wel dat hij lekker bij me bleef zitten vanmiddag iets wat hij normaal nooit doet,kon ik eindelijk lekker met hem knuffelen)
mauwmauw- Kletskop
Gewoon lekker laten slapen zolang hij slaapt. Inderdaad wat water/vocht geven als hij wakker wordt en eventueel nog een zetpil vannacht. Opletten dat hij genoeg drinkt en genoeg plast. Daarnaast moet hij ook zijn warmte kwijt kunnen, dus niet te warm aankleden. En verder gewoon lekker bij je nemen als hij hangerig/verdrietig is. Meer kan je eigenlijk niet doen. Beterschap!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
hoe moet dat eruit zien dan?heb net niks vreemds gezien op V zijn romp,maar toch is het goed om te weten waar op te letten.Arden schreef:Het eerste wat ik altijd check is of ze rode bloeduitstortinkjes hebben op hun romp. Dit hebben mijn ouders er zo ingehamerd omdat het een teken kan zijn van hersenvliesontsteking. Mijn vader heeft veel kindjes zien overlijden hieraan op de kinderafdeling. Beetje luguber maar daar ben ik altijd op bedacht. Verder plasluiers in de gaten houden, en drinken aanbieden. Ik voel 's avonds vaak even aan de nek en de rug voor ik zelf naar bed ga en het is een enkele keer voorgekomen dat ik ze dan wakker heb gemaakt om de temp op te nemen omdat ik ze zo heet vond.
mauwmauw- Kletskop
hij ligt nu in een romper met lange mouw,katoene pyjama,en een deken.Het kamertje is niet echt warm
mauwmauw- Kletskop
Kleine puntjes. Het is vast niet reeel om daar op te letten hoor zo vaak komt het niet voor maar het is hier automatisme geworden.
Gast- Gast
Denk dat dat wel voldoende is hoor. Hij kan zijn warmte zo goed kwijt, een slaapzakje houdt toch veel warmte vast. Af en toe even in zijn nek voelen of hij niet te koud of juist te heet is. Als dit gewoon warm aanvoelt is het goed. Als hij wat zweet (op gezicht of in haren) moet je daar niet teveel op letten. Waarschijnlijk zweet hij dan niet omdat hij het te warm heeft, maar 'gewoon' van de koorts. Zweten is juist goed, het is een manier waarop kinderen (en ook volwassen) hun warmte kwijt kunnen.
Edit: als hij zweet zou ik wel opletten met tocht in huis. Hier denk ik aan omdat het bij ons in huis nogal kan tochten Als hij een beetje bezweet voorhoofd/haar heeft en er komt wind/tocht op dan kan hij weer een kou vatten.
Edit: als hij zweet zou ik wel opletten met tocht in huis. Hier denk ik aan omdat het bij ons in huis nogal kan tochten Als hij een beetje bezweet voorhoofd/haar heeft en er komt wind/tocht op dan kan hij weer een kou vatten.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
oke bedankt voor de reactie
@arden,nee het zal misschien in dit geval niet het geval zijn,maar is toch handig erop te letten,
@parisienne,bedankt,hier kan het ook behoorlijk tochten.ik ga er zeker op letten,in dit geval ben ik blij dat hij bij ons op de kamer ligt.
@arden,nee het zal misschien in dit geval niet het geval zijn,maar is toch handig erop te letten,
@parisienne,bedankt,hier kan het ook behoorlijk tochten.ik ga er zeker op letten,in dit geval ben ik blij dat hij bij ons op de kamer ligt.
mauwmauw- Kletskop
Inderdaad of hij geen vlekjes heeft, dat is het eerste wat ze altijd vragen als je de huisarts belt, verder of hij nog drinkt, genoeg plasluiers heeft, niet suf is als hij wakker is.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik schrik een beetje van wat ik hier lees. Mijn zoontje heeft sinds woensdag koorts en sinds vanmiddag heeft hij allemaal donkerrode puntjes op zijn buik,maar dat kan ook gewoon huiduitslag zijn, toch? Van de zesde ziekte ofzo..
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Annemie schreef:Ik schrik een beetje van wat ik hier lees. Mijn zoontje heeft sinds woensdag koorts en sinds vanmiddag heeft hij allemaal donkerrode puntjes op zijn buik,maar dat kan ook gewoon huiduitslag zijn, toch? Van de zesde ziekte ofzo..
Kan inderdaad. Je kunt kijken of de vlekjes wegdrukbaar zijn. Dat kun je het beste zien als je er met een glas op duwt.
Verder kun je lijken of hij zijn kin op de borst kan doen, met gestrekte beentjes kan zitten en of hij luierpijn heeft (pijn tijdens verschonen)
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Castingbureau, waar op te letten
» Waar op letten kinderdagverblijf
» nieuwe laptop, waar op te letten?
» Krultang, welke en waar op letten?
» Voor een KDV-groentje: waar op letten?
» Waar op letten kinderdagverblijf
» nieuwe laptop, waar op te letten?
» Krultang, welke en waar op letten?
» Voor een KDV-groentje: waar op letten?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: