Poes adopteren
+11
Alias
RYW
Jerry
Aziraphale
Rush
Pien
Kaboutertje
Inge
Spring
Jezzie
Steep
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Poes adopteren
In onze buurt loopt sinds een paar weken een zwerfkat rond. Beestje was helemaal mager, miauwde heel zielig, en liep steeds mee naar binnen.
Dacht eerst dat hij van iemand was, maar dat is toch echt niet het geval, zelfs even gecheckt of hij ergens als vermist staat opgegeven. Ook niet dus.
Zelfs mijn man (geen dierenfan) vond het zo zielig dat hij vond dat we hem maar moesten adopteren.
Maar wat wil nu het geval: een stel kinderen uit de buurt heeft hem een bandje om gedaan, zet elke ochtend en avond een bakje voer voor hem neer, enzovoorts. Maar het is niet hun kat, hij mag niet binnen komen, hij moet buiten blijven. En mocht hij ziek worden ofzo, dan gaan ze er ook niet meer naar de dierenarts. Gisteren probeerden ze hem te vangen zodat ze hem in een kelderbox konden stoppen, daar moest hij wonen.
Ik vind dat nog steeds zielig, al krijgt hij nu wel voer. Maar aan de andere kant: ik ben er ook niet erg gelukkig mee dat er steeds bakken kattenvoer buiten staan bij ons huis, er is al een tijd overlast geweest van ratten en muizen, en dat voer staat er ook als er geen kat te bekennen is, en trekt dus ook andere katten en beesten aan. Inmiddels staan er meerdere bakjes en blikjes, die worden ook niet weggehaald.
Heb al aan een paar kinderen gevraagd of het iemands huisdier is, en ik krijg dan een antwoord van 'hij is van Pietje' maar als ik dan vraag of Pietje hem echt als huisdier heeft krijg ik een vaag antwoord. Het lijkt erop dat dat jochie die kat geclaimd heeft van 'dat is mijn kat' en af en toe voer neer zet, maar verder niet.
Wat moet ik doen? Het beestje mag gerust bij ons wonen, in ieder geval tot er eventueel een ander plekje voor hem is, maar als het goedgaat wil ik hem ook best houden. Ik zal dan iig bij het asiel en dergelijke checken of hij gezocht wordt en er even mee naar de dierenarts gaan om te kijken of hij gezond is.
Maar ja, dat jochie beschouwt het als 'zijn kat' en ik vind het ook zielig om dat beestje dan zo uit huis te nemen.
Wat vinden jullie?
Wat kan ik nu het beste doen?
Dacht eerst dat hij van iemand was, maar dat is toch echt niet het geval, zelfs even gecheckt of hij ergens als vermist staat opgegeven. Ook niet dus.
Zelfs mijn man (geen dierenfan) vond het zo zielig dat hij vond dat we hem maar moesten adopteren.
Maar wat wil nu het geval: een stel kinderen uit de buurt heeft hem een bandje om gedaan, zet elke ochtend en avond een bakje voer voor hem neer, enzovoorts. Maar het is niet hun kat, hij mag niet binnen komen, hij moet buiten blijven. En mocht hij ziek worden ofzo, dan gaan ze er ook niet meer naar de dierenarts. Gisteren probeerden ze hem te vangen zodat ze hem in een kelderbox konden stoppen, daar moest hij wonen.
Ik vind dat nog steeds zielig, al krijgt hij nu wel voer. Maar aan de andere kant: ik ben er ook niet erg gelukkig mee dat er steeds bakken kattenvoer buiten staan bij ons huis, er is al een tijd overlast geweest van ratten en muizen, en dat voer staat er ook als er geen kat te bekennen is, en trekt dus ook andere katten en beesten aan. Inmiddels staan er meerdere bakjes en blikjes, die worden ook niet weggehaald.
Heb al aan een paar kinderen gevraagd of het iemands huisdier is, en ik krijg dan een antwoord van 'hij is van Pietje' maar als ik dan vraag of Pietje hem echt als huisdier heeft krijg ik een vaag antwoord. Het lijkt erop dat dat jochie die kat geclaimd heeft van 'dat is mijn kat' en af en toe voer neer zet, maar verder niet.
Wat moet ik doen? Het beestje mag gerust bij ons wonen, in ieder geval tot er eventueel een ander plekje voor hem is, maar als het goedgaat wil ik hem ook best houden. Ik zal dan iig bij het asiel en dergelijke checken of hij gezocht wordt en er even mee naar de dierenarts gaan om te kijken of hij gezond is.
Maar ja, dat jochie beschouwt het als 'zijn kat' en ik vind het ook zielig om dat beestje dan zo uit huis te nemen.
Wat vinden jullie?
Wat kan ik nu het beste doen?
Gast- Gast
Re: Poes adopteren
Pff wat moeilijk. Het lijkt er inderdaad op dat dat jochie hem claimt als zijnde 'zijn kat' en er verder geen hol om geeft. Ik zou hem dus in huis nemen, denk ik. Ik zou het ook aan de kinderen proberen uit te leggen, dat je die kat (tijdelijk) in huis gaat nemen.
Of anders even de dierenbescherming bellen, om advies te vragen....
Ik weet het verder ook niet, moeilijk zeg. Doe wat je gevoel je ingeeft
Of anders even de dierenbescherming bellen, om advies te vragen....
Ik weet het verder ook niet, moeilijk zeg. Doe wat je gevoel je ingeeft
Gast- Gast
Ken je die Pietje trouwens? Heb je hem wel eens gezien? Of wordt dat alleen door die jochies zelf gezegd?
Gast- Gast
Het jochie zelf heb ik nooit gezien, wel zijn zusje, en een berg vriendjes.
Heb net wel de buurtbeheerder gebeld, ivm het voer wat er de hele dag staat. Die was er ook niet erg blij mee, want ze zijn erg hard bezig om overlast van ongedierte te voorkomen.
Heb net wel de buurtbeheerder gebeld, ivm het voer wat er de hele dag staat. Die was er ook niet erg blij mee, want ze zijn erg hard bezig om overlast van ongedierte te voorkomen.
Gast- Gast
Ik zou de kat ook in huis nemen. En de kinderen zou ik uitleggen dat de kat het fijn vind om ook een warm plekje/bedje in huis te hebben en dat hij daarom bij je komt wonen.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Steep schreef:Ik zou de kat ook in huis nemen. En de kinderen zou ik uitleggen dat de kat het fijn vind om ook een warm plekje/bedje in huis te hebben en dat hij daarom bij je komt wonen.
+1, dat zou ik ook doen!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Hey, ben je terug?
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou 'm in jullie geval ook adopteren. Ik denk dat het katje dan beter af is, aangezien jullie volledig voor hem kunnen zorgen en hem niet in een kelderbak stoppen.
Gast- Gast
Ik zou het katje ook adopteren en bespreken met de kinderen dat het poesje nu een warm huisje heeft, zeker met het oog op de winter heel fijn.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik zou als ik jou was naar de ouders van Pietje gaan en dit bespreken.
Zoals uit jouw tekst opmaak gaat het om een kat die gewend is buiten te zijn? Weet niet of het ook je bedoeling was om hem dan af en toe buiten te laten? Maar een buitenkat die van de een op de andere dag niet meer binnen mag zal dat echt niet fijn vinden..
Zoals uit jouw tekst opmaak gaat het om een kat die gewend is buiten te zijn? Weet niet of het ook je bedoeling was om hem dan af en toe buiten te laten? Maar een buitenkat die van de een op de andere dag niet meer binnen mag zal dat echt niet fijn vinden..
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Kaboutertje schreef:Ik zou als ik jou was naar de ouders van Pietje gaan en dit bespreken.
+1
Gast- Gast
Razz_ schreef:Kaboutertje schreef:Ik zou als ik jou was naar de ouders van Pietje gaan en dit bespreken.
+1
+nog 1
edit: leuk dat je terug bent trouwens!! en erg lief dat jullie dat beestje in huis willen nemen!! ben heel erg benieuwd naar hoe het met je relatie is?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Storm schreef:Biancy schreef:Hey, ben je terug?
?
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Leuk dat je er weer bent!
Ik zou gewoon tegen Pietje zeggen dat jij hem binnen haalt en ook uitleggen dat hij het niet overleeft in de winter buiten.
Vervolgens wel een goede tijd binnen houden zodat hij aan jullie huis gewend raakt, goed ontwormen en ontvlooien (stronghold is een hele goede tegen vlooien, teken, mijten en worden) en even laten vaccineren.
Ik zou gewoon tegen Pietje zeggen dat jij hem binnen haalt en ook uitleggen dat hij het niet overleeft in de winter buiten.
Vervolgens wel een goede tijd binnen houden zodat hij aan jullie huis gewend raakt, goed ontwormen en ontvlooien (stronghold is een hele goede tegen vlooien, teken, mijten en worden) en even laten vaccineren.
Gast- Gast
Dat wil ik best vertellen, maar wel graag via PMPien schreef:Razz_ schreef:Kaboutertje schreef:Ik zou als ik jou was naar de ouders van Pietje gaan en dit bespreken.
+1
+nog 1
edit: leuk dat je terug bent trouwens!! en erg lief dat jullie dat beestje in huis willen nemen!! ben heel erg benieuwd naar hoe het met je relatie is?
Gast- Gast
Nou, poes is binnen, sinds gisteren. Het gaat eigenlijk heel erg goed. Maar ik kan merken dat ze een tijd op straat heeft gewoond. Ze was erg schrikkerig, dat is nu al stukken minder. Ze ziet er al minder warrig en minder vies uit, na een paar flinke wasbeurten en ze slaapt heel erg veel.
Heb haar ook direct opgegeven als 'gevonden' op een site voor vermiste dieren.
Maar vanmorgen hing er een briefje in de flat met 'mijn kat is weg, ik heb hem van jongs af aan grootgebracht en ik wil hem terug', met een telefoonnummer.
Nou geloof ik dat niet, want die kat loopt hier pas een paar weken, en pas sinds een paar dagen werd hij gevoerd, buiten.
Mijn man heeft het nummer gebeld en kreeg een buitenlands gezin aan de lijn. Die ouders waren niet op de hoogte van de kat, hij 'was van hun zoon'. Toen kreeg hij een zus aan de lijn die Nederlands sprak. Hij heeft eerst niet gezegd dat wij de kat hadden, maar eens gevraagd hoe het zat. Wat blijkt: die poes is aan komen lopen, een paar weken geleden, toen hij mij ook al opviel. Vorige week heeft die jongen besloten om hem te gaan voeren, hem een bandje om gedaan en rondgebazuind dat het zijn kat was.
Maar ze zei erbij dat ze vanwege hun geloof geen huisdieren binnen mogen, en dat de kat dus ook niet binnen mag komen, ook niet straks in de winter. Maar hij is dus zeker niet 'van jongs af aan' van die jongen, die heeft hem een dag of wat geleden geclaimd.
Daarbij is het een jong katje, is ze vrijwel zeker niet gesteriliseerd en is het wachten op het eerste nestje als het zo doorgaat en ze buiten blijft, laat staan als ze ziek wordt.
Dat heeft mijn man ook tegen haar gezegd, en dat begreep ze wel, en ze vertelde ook dat hij dat idd allemaal niet ging doen, ze vonden 2x per dag voeren genoeg zorg voor zo'n kat.
Dus mijn man heeft gezegd dat we hem dan niet terug geven en dat we over een paar dagen nog eens bellen. Daar kon zij wel in komen, omdat het feitelijk een zwerfpoes is. Maar omdat ze kennelijk nummer herkenning hebben word ik nu al de hele avond platgebeld door datzelfde telefoonnummer, en als ik opneem hangen ze op.
Ook gebeld met het asiel, die gaven ook aan dat ze haar niet als vermist door hadden gekregen, dat ze het in de gaten houden. Het is namelijk niet een echte zwerfpoes, want ze is zindelijk, gaat op de kattenbak en is ontzettend knuffelig. Dus ergens hoop ik nog dat er een baasje komt opdagen, het zou voor haar fijn zijn dat ze terug naar huis kan.
Maar aan de andere kant zijn wij ook al best wel dol op haar en ik zou het helemaal niet erg vinden dat ze hier blijft. Zelfs mijn man, die echt geen kattenliefhebber is normaal gesproken, vindt haar geweldig en zit de hele tijd met haar op schoot.
Dus ze mag gewoon blijven, als dat zo uitkomt. Maar ik wil écht niet dat ze teruggaat naar buiten en als poes van die jongen, zonder onderdak, verzorging of aandacht, alleen 2x per dag een bakje eten.
Of is dat niet eerlijk?
Heb haar ook direct opgegeven als 'gevonden' op een site voor vermiste dieren.
Maar vanmorgen hing er een briefje in de flat met 'mijn kat is weg, ik heb hem van jongs af aan grootgebracht en ik wil hem terug', met een telefoonnummer.
Nou geloof ik dat niet, want die kat loopt hier pas een paar weken, en pas sinds een paar dagen werd hij gevoerd, buiten.
Mijn man heeft het nummer gebeld en kreeg een buitenlands gezin aan de lijn. Die ouders waren niet op de hoogte van de kat, hij 'was van hun zoon'. Toen kreeg hij een zus aan de lijn die Nederlands sprak. Hij heeft eerst niet gezegd dat wij de kat hadden, maar eens gevraagd hoe het zat. Wat blijkt: die poes is aan komen lopen, een paar weken geleden, toen hij mij ook al opviel. Vorige week heeft die jongen besloten om hem te gaan voeren, hem een bandje om gedaan en rondgebazuind dat het zijn kat was.
Maar ze zei erbij dat ze vanwege hun geloof geen huisdieren binnen mogen, en dat de kat dus ook niet binnen mag komen, ook niet straks in de winter. Maar hij is dus zeker niet 'van jongs af aan' van die jongen, die heeft hem een dag of wat geleden geclaimd.
Daarbij is het een jong katje, is ze vrijwel zeker niet gesteriliseerd en is het wachten op het eerste nestje als het zo doorgaat en ze buiten blijft, laat staan als ze ziek wordt.
Dat heeft mijn man ook tegen haar gezegd, en dat begreep ze wel, en ze vertelde ook dat hij dat idd allemaal niet ging doen, ze vonden 2x per dag voeren genoeg zorg voor zo'n kat.
Dus mijn man heeft gezegd dat we hem dan niet terug geven en dat we over een paar dagen nog eens bellen. Daar kon zij wel in komen, omdat het feitelijk een zwerfpoes is. Maar omdat ze kennelijk nummer herkenning hebben word ik nu al de hele avond platgebeld door datzelfde telefoonnummer, en als ik opneem hangen ze op.
Ook gebeld met het asiel, die gaven ook aan dat ze haar niet als vermist door hadden gekregen, dat ze het in de gaten houden. Het is namelijk niet een echte zwerfpoes, want ze is zindelijk, gaat op de kattenbak en is ontzettend knuffelig. Dus ergens hoop ik nog dat er een baasje komt opdagen, het zou voor haar fijn zijn dat ze terug naar huis kan.
Maar aan de andere kant zijn wij ook al best wel dol op haar en ik zou het helemaal niet erg vinden dat ze hier blijft. Zelfs mijn man, die echt geen kattenliefhebber is normaal gesproken, vindt haar geweldig en zit de hele tijd met haar op schoot.
Dus ze mag gewoon blijven, als dat zo uitkomt. Maar ik wil écht niet dat ze teruggaat naar buiten en als poes van die jongen, zonder onderdak, verzorging of aandacht, alleen 2x per dag een bakje eten.
Of is dat niet eerlijk?
Gast- Gast
Ik zou haar houden idd. 2x per dag voeren is geen kat verzorgen en ze mag daar niet eens naar binnen. Hij heeft haar ook maar gevonden. Nu heb jij haar gevonden.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik vind het super hoe jullie dit hebben aangepakt! Ik vind dat er weinig sprake is van 'niet eerlijk', jij hebt nou eenmaal meer te bieden en dat is alleen maar in het voordeel van de kat. Kun je misschien eens proberen dat jongetje te spreken? Misschien kun je iets afspreken dat wanneer jij de poes echt houdt en laat helpen, ze weer buiten gaat spelen en hij bijv. met haar kan spelen. Of dat hij de poes een snoepje o.i.d. mag geven op een bepaald tijdstip? De poes zal misschien ook al een band met hem hebben opgebouwd inmiddels en hem redelijk kennen. Wellicht dat ze dan ook stoppen met bellen want dat is knap irritant!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik denk ook dat jullie dit heel netjes aangepakt hebben en het ook goed uitgelegd hebben aan het gezin van dat jongetje. Wel vreemd en een beetje gestoord dat ze nu de hele avond lopen te bellen?
Edit: Misschien dat je even terug kunt bellen en zeggen dat ook jullie nummerherkenning hebben en of ze alsjeblieft even ermee willen ophouden?
Edit: Misschien dat je even terug kunt bellen en zeggen dat ook jullie nummerherkenning hebben en of ze alsjeblieft even ermee willen ophouden?
Gast- Gast
Hm. Net weer telefoon. Opgenomen en het was dat jochie. Hij was behoorlijk boos. Zei dat ik geen poes mocht meenemen die een bandje om had. Bleef bij zijn verhaal gat hij hem vanaf geboorte had verzorgd, maar toen ik weer wat doorvroeg bleek dat niet te kloppen. Toen begon hij te dreigen, dat hij wel wou uitzoeken waar we wonen, enzovoorts. En dat hij van zijn ouder nu de kat wél binnen mocht houden. Maar gezegd dat ik dat van zijn ouders wilde horen en dat ik eerst wil kijken of hij een chip heeft maandag. En toen opgehangen, want hij ging maar door.
Even later weer telefoon, of hij dan net zijn zusjes mocht komen kijken. Toen was hij een stuk aardiger, dus heb gezegd dat dat mochu.
Maar ja, de kans bestaat dat ik een kudde boze mensen aan de deur heb straks. En wat als ze hem per se willen meenemen?
Even later weer telefoon, of hij dan net zijn zusjes mocht komen kijken. Toen was hij een stuk aardiger, dus heb gezegd dat dat mochu.
Maar ja, de kans bestaat dat ik een kudde boze mensen aan de deur heb straks. En wat als ze hem per se willen meenemen?
Gast- Gast
Inderdaad hmm. Ik krijg er een beetje een nare smaak van. Hoe oud is dit jongetje? Ik vind het nog steeds beter dat kat bij jullie is, als ik dat zo lees. Zijn verhaal veranderd steeds, niet echt betrouwbaar. Bemoeien zijn ouders hier zich verder niet mee?
Kan me wel voorstellen dat je niet een hele groep boze mensen aan je deur wil.
Kan me wel voorstellen dat je niet een hele groep boze mensen aan je deur wil.
Gast- Gast
Ja hallo, het is wel goed. Het is niet eens zijn kat, hij verzorgd dat beest niet goed (2x per dag voeren en het voor de rest helemaal verwaarlozen vind ik geen verzorgen). Ik zou die kat houden en het zeker niet teruggeven aan dat jochie, dat vind ik gewoon zielig.
Gast- Gast
lastig... Maar volgens mij doe je 't gewoon goed...
Misschien kun je eens met dat jongetje (en z'n ouders?) gaan praten. Wat als het gaat vriezen in de winter? Wat als de kat ziek wordt, wat als ze een nestje krijgt? Wie gaat dat betalen? Zo'n kind is nog veel te jong om die gevolgen te overzien...
Voor nu, poezel gewoon lekker bij je in huis houden
Misschien kun je eens met dat jongetje (en z'n ouders?) gaan praten. Wat als het gaat vriezen in de winter? Wat als de kat ziek wordt, wat als ze een nestje krijgt? Wie gaat dat betalen? Zo'n kind is nog veel te jong om die gevolgen te overzien...
Voor nu, poezel gewoon lekker bij je in huis houden
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Eucalypta schreef:Hm. Net weer telefoon. Opgenomen en het was dat jochie. Hij was behoorlijk boos. Zei dat ik geen poes mocht meenemen die een bandje om had. Bleef bij zijn verhaal gat hij hem vanaf geboorte had verzorgd, maar toen ik weer wat doorvroeg bleek dat niet te kloppen. Toen begon hij te dreigen, dat hij wel wou uitzoeken waar we wonen, enzovoorts. En dat hij van zijn ouder nu de kat wél binnen mocht houden. Maar gezegd dat ik dat van zijn ouders wilde horen en dat ik eerst wil kijken of hij een chip heeft maandag. En toen opgehangen, want hij ging maar door.
Jemig Euc, wat een verhaal.
Ik denk dat je er goed aan doet dat je de kat hebt geadopteerd. Het klinkt alsof die jongen niet bepaald goed voor haar zorgt inderdaad. Mag je geen poes meenemen die een bandje omheeft? Says who? Hij soms? En nu mag ze ineens wel binnen? Is het geloof ineens veranderd? Ja doei, lekker standvastig en geloofwaardig, zeker met al die telefoontjes.
Eerlijk gezegd zou ik niet iemand thuis uitnodigen die daarvoor nog gaat lopen dreigen dat hij gaat uitzoeken waar je woont enzo. Kijk maar uit, ik zou niet zomaar daarop vertrouwen.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Onze poes
» poes kwijt
» HELP, kittens + poes!
» Onze poes is ( te ) dik
» Nog een kat of poes erbij....
» poes kwijt