Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Metro en Berlijn??

3 plaatsers

Ga naar beneden

Metro en Berlijn?? Empty Metro en Berlijn??

Bericht  Mida4you di 29 maa 2011 - 8:52

A.s. weekend gaan we naar Berlijn en zitten we ongeveer 15 km van het hartje van Berlijn. Nu heb ik een lijstje gemaakt van bezienswaardigheden die we graag willen zien. Ik heb alle adressen al gevonden van de bezienswaardigheden en ik heb een metro plattegrond van Berlijn. Is het verstandig om van te voren ( thuis ) te kijken welke metro lijn we moeten hebben naar welke bezienswaardigheid? Ik kom er namelijk niet helemaal uit, aangezien het best moeilijk is om te zoeken welke metro we moeten pakken. Heeft er iemand een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken??
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Metro en Berlijn?? Empty Re: Metro en Berlijn??

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 8:57

Gewoon in Berlijn vragen welke metro je moet hebben.

Gast
Gast

Bericht  Mida4you di 29 maa 2011 - 8:58

vruchtenhagel schreef:Gewoon in Berlijn vragen welke metro je moet hebben.

Ja inderdaad, dat dacht ik ook al. Ach het komt wel goed smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 19:43

Ik kom net terug uit Berlijn en de metro spreekt redelijk voor zich als je het mij vraagt. Wel is het natuurlijk handig om te kijken hoe je bij je hotel moet komen vanaf het station of de luchthaven. Wat wij hebben gedaan is gewoon kijken wat een beetje bij elkaar zit maar dat deden we dan tijdens het ontbijt en besloten dan eigenlijk ook pas wat we gingen doen haha.

Voor de metro kun je een enkele rit kopen (2,30) of een dagkaart (6.30). Wij namen die laatste en haalden dat er steeds makkelijk uit. Metro is gewoon ideaal daar en rijdt tot vrij laat. Dagkaart is tm 03.00 in de nacht geldig. Wel hadden we bij een kleiner station dat de automaat het niet deed, soms kon je ook niet betalen met pin. Wij hebben dus op een groter station kaartjes gekocht voor twee dagen. Als je hem gaat gebruiken stempel je het nl pas af. We hebben een stukje zwart gereden omdat die automaten het dus niet deden maar geen enkele keer in het hele weekend controle gehad.

Is er volgende week niet die marathon? Zal wel druk zijn!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 19:44

Oh en hoe je het verder aan moet pakken... Gewoon een lijstje maken met dingen die je wilt doen/ zien. Dan kijken wat een beetje waar zit en op basis daarvan indelen wanneer je wat gaat doen.

Gast
Gast

Bericht  Kqip di 29 maa 2011 - 21:16

Ik ben een aantal jaar geleden in Berlijn geweest en wij hadden een Marco Polo gidsje van Oad bij onze reispapieren gekregen. Was superhandig met de alle ov verbindingen erin. Konden precies zien waar we eruit moesten etc.. Voor 6,30 heb je idd een dagkaart en die is echt superhandig!

Welk hotel ga je??
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Mida4you di 29 maa 2011 - 22:09

@ ZvB Ik heb inderdaad al een lijstje gemaakt van wat we willen zien in die dagen. Vanmiddag ga ik uitzoeken wat een beetje bij elkaar ligt zodat we niet heen en weer hoeven te reizen. Heb ook alle adressen er al bij geschreven van elk bezienswaardigheid. En als ik het goed lees is er 3 april een marathon?? Wisten we niks van, zal inderdaad wel smoor en smoor druk zijn.

@ Kqip, we zitten in het Best Western Leonardo hotel aan de Rudower strasse 80-82. Een stukje buiten het centrum.

We vertrekken vrijdagochtend om 07.30 uur met de auto en zondag ( nog geen idee hoe laat we weer vertrekken ) gaan we weer naar huis. We hebben er al helemaal zin in
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Kqip di 29 maa 2011 - 22:15

Aha, nee dat hotel ken ik niet Wink. Is inderdaad een halve marathon, weet niet hoe groot(s) dat is. Weet wel dat het in september met de marathon altijd extreem druk is. Maar dan is er ook nog skeeleren etc...

Edit: er is nu idd ook skeeleren, handbiken etc... dus reken maar op grote drukte!

http://www.berliner-halbmarathon.de/

Veel plezier in ieder geval!

Laatst aangepast door Kqip op di 29 maa 2011 - 22:18; in totaal 1 keer bewerkt
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Bericht  Mida4you di 29 maa 2011 - 22:16

We zullen het wel zien! Dank je wel smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 22:18

Mirjam4you schreef:@ ZvB Ik heb inderdaad al een lijstje gemaakt van wat we willen zien in die dagen. Vanmiddag ga ik uitzoeken wat een beetje bij elkaar ligt zodat we niet heen en weer hoeven te reizen. Heb ook alle adressen er al bij geschreven van elk bezienswaardigheid. En als ik het goed lees is er 3 april een marathon?? Wisten we niks van, zal inderdaad wel smoor en smoor druk zijn.

@ Kqip, we zitten in het Best Western Leonardo hotel aan de Rudower strasse 80-82. Een stukje buiten het centrum.

We vertrekken vrijdagochtend om 07.30 uur met de auto en zondag ( nog geen idee hoe laat we weer vertrekken ) gaan we weer naar huis. We hebben er al helemaal zin in

Ja klopt. Wij waren er nl afgelopen weekend en vonden het echt rustig. Alleen zaterdagmiddag vonden we het druk maar verder was het redelijk uitgestorven. Ik denk stilte voor de storm, sorry smile. Denk je niet dat het heel vermoeiend is zo met de auto? Helemaal zondag als je na zo'n dag rond lopen nog helemaal terug moet. Succes daarmee iig smile. Heb je al een metrokaart? En is het veel wat je wilt gaan zien?

Gast
Gast

Bericht  Mida4you di 29 maa 2011 - 22:26

We hebben een metro kaart achter in het Marco Polo boekje staan maar die is best wel onduidelijk dus misschien kunnen we daar ter plekke nog iets kopen... En het zal inderdaad wel een beetje vermoeiend zijn om te rijden maar mijn man en ik hebben allebei een rijbewijs en mijn man doet niets anders dan rijden ( voor zijn werk ) door heel Nederland. Dus die weet wel wat het is om een eind te rijden ( natuurlijk geen 6 uur ) maar wel lang. En dan lossen we elkaar gewoon af, stoppen onderweg. We hebben een dochtertje van 8 maanden en die halen we maandag gelukkig pas op want dan kunnen we nog even goed uitrusten. Ik heb een heel lijstje gemaakt maar weet niet of we alles gaan bekijken. Mijn man zal dit lijstje nog gaan bekijken en zien wat hij leuk lijkt en wat niet. Het moet allemaal niet teveel gaat kosten omdat we maar een bepaald budget hebben....... ( tis ff niet anders )

- Berliner Unterwelten
- Museum Haus Checkpoint am Checkpoint Charlie
- Rondvaart
- Gendarmenmarkt
- KaDeWe
- Berlijn Hop-on Hop-off Tour
- Panorama Punkt
- Reichstag
- Brandenburger Tor
- Gratis rondleiding O-Berlijn
- Alexander Platz
- TV Toren
- Sony Center

Wat zijn nu echt dingen waarvan jij zegt, dat moet je echt gezien hebben??
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 23:31

Mirjam4you schreef:- Berliner Unterwelten - Heeft een vriendin gedaan en die vond het fantastisch. En het is al vaak in de ochtend dus mooi om mee te beginnen. Ook weer niet te vroeg dus nog genoeg tijd om wat bij te slapen Metro en Berlijn?? 561177.- Museum Haus Checkpoint am Checkpoint Charlie - Dat museum hebben wij gekeken. Dat zit bij CC toch? Het was vooral heel, heel erg veel lezen. Ik weet niet of ik het aan zou raden. Je moet er zin in hebben zeg maar. De verhalen die je leest zijn wel erg bijzonder.- Rondvaart
- Gendarmenmarkt - Mooi
- KaDeWe - Groot!
- Berlijn Hop-on Hop-off Tour - Als je deze doet kom je toch al langs alle belangrijke punten in de stad? Dan hoef je die hele metro niet eens te gebruiken als je het mij vraagt. Die rondtourbussen kun je al een kaartje voor 10 euro voor kopen. Vind ik niet duur.- Panorama Punkt
- Reichstag
- Brandenburger Tor
- Gratis rondleiding O-Berlijn
- Alexander Platz
- TV Toren
- Sony Center

Wat zijn nu echt dingen waarvan jij zegt, dat moet je echt gezien hebben??

Ik wilde graag een stuk van de muur zin. Dat hebben we gezien bij ehm, ja goede vraag. Ik zal het vanavond even opzoeken. Daar staat nog een stuk muur in opstelling. Twee muren dus met zo'n stuk grond ertussen. Er zijn wat dingen omheen die je kunt bekijken en nog een kleine tentoonstelling. Ook heb je een soort uitzichtpunt waarbij je het van bovenaf kunt zien. Dat vond ik indrukwekkend.

Dingen als Checkpoint Charlie, Sony Center, Gendarmenmarkt, Brandenburgertor en Reichstag zijn ook wel dingen die je mee moet pakken maar dat is een kwestie van kijken en dan loop je weer door. Neemt niet veel tijd in beslag dus. Als je uitzicht wilt kun je ook nog kijken of je in de avond wat kunt drinken in een bar die Solar heet (staat in je boekje). Je gaat met een lift aan de buitenkant van het gebouw naar 16 hoog en daar hebben ze hele lekkere cocktails. Wij hebben daar zonsondergang zitetn kijken, erg leuk. Mooie plekjes zijn alleen wel vrij snel weg natuurlijk. Gaat om 6 uur open, wij waren er om 7 uur en hadden nog een leuk plekje.

Metrokaart hoef je niet te kopen. Overal hangen metrokaarten en wij hebben ook de kaart uit het boekje gebruikt als basis. Prima te doen. Soms delen ze ze ook gratis uit trouwens. Vooral daar vlakbij KaDeWe. Tenminste, dat waren mss gewone kaarten, weet het niet zeker.

Laatst aangepast door Zusje van Bert op wo 30 maa 2011 - 7:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 23:35

Oh en nog iets. Wij kwamen overal mensen van de Scientology kerk tegen. Praat niet tegen ze, ze zijn slecht.

Gast
Gast

Bericht  Mida4you wo 30 maa 2011 - 0:35

Dank je wel voor je tips!! Bij Checkpoint Charlie heb je toch een stuk berlijnse muur? als ik dat goed heb gelezen. Zo niet dan hoor ik het vanavond wel van je smile
Achja zo is er zoooveeel te zien in Berlijn. Veel te weinig tijd in 2,5 dag :P
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Kqip wo 30 maa 2011 - 0:54

Er staat een stuk muur (1316 meter) langs de oever van Spree aan de Mühlenstraße in Friedrichshain, tussen het Ostbahnhof en de Oberbaumbrücke. Deze 1316 meter is beschilderd. http://www.eastsidegallery.com/

Je hebt ook nog dit; http://www.berliner-mauer-dokumentationszentrum.de/ maar dat is volgens mij opnieuw opgebouwd.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Bericht  Mida4you wo 30 maa 2011 - 0:56

Die link die je me net hebt gegeven die had ik al op het lijstje staan. Ook die dat andere stuk muur wat je zei heb ik ff opgeschreven. thanx angel
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 0:57

Ik krijg ook zin in Berlijn door dit topic. Maar nog 3 weekjes! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Mida4you wo 30 maa 2011 - 0:58

vruchtenhagel schreef:Ik krijg ook zin in Berlijn door dit topic. Maar nog 3 weekjes! Very Happy

Oh leuk jij gaat ook heen! Nog even geduld hebben. Wij hebben er ook ontzettend veel zin in! Hoe gaan jullie heen?
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 2:05

Wij gaan lekker luxe met het vliegtuig Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 2:24

Kqip schreef:Er staat een stuk muur (1316 meter) langs de oever van Spree aan de Mühlenstraße in Friedrichshain, tussen het Ostbahnhof en de Oberbaumbrücke. Deze 1316 meter is beschilderd. http://www.eastsidegallery.com/

Je hebt ook nog dit; http://www.berliner-mauer-dokumentationszentrum.de/ maar dat is volgens mij opnieuw opgebouwd.

Die tweede link is wat ik bedoelde. Je krijgt er wel een goed beeld bij. Ook daarom heen vind je dingen, zoals stukken muur, een herdenkingsmonoment voor mensen die omgekomen zijn met foto's en dus dat centrum. Bij Checkpoint Charlie heb ik geen muur gezien. Mss iets gemist? Mss dat anderen het weten...

Mss ook nog leuk om van te voren te doen: Het album 'Achtung Baby' van U2 luisteren.

Gast
Gast

Bericht  Kqip wo 30 maa 2011 - 2:28

Ik kan me ook niet herinneren dat daar muur stond. Heb wel tijdens de bustoer die wij hadden nog ergens een stuk gezien en wat losse stukken met daarbij soldaten en daar kostte het geld om er een foto van te maken, dacht ik
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 2:51

Ja dat is vlakbij een U/ S tation, gewoon ergens op straat. Wat ik heb gezien (die tweede link, hiervoor genoemd) was echt een heel apart stuk, gewoon in een woonwijk. Je krijgt er wel een realistisch beeld bij.

Die foto kun je ook laten maken bij Checkpoint Charlie. Je kunt ook een stempel in je paspoort krijgen. Ik vind dat allemaal net iets te veel van het goede Wink.

Gast
Gast

Bericht  Mida4you wo 30 maa 2011 - 5:52

Nou bedankt voor de tips smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Bliss wo 30 maa 2011 - 7:40

vruchtenhagel schreef:Ik krijg ook zin in Berlijn door dit topic. Maar nog 3 weekjes! Very Happy

Joehoeeeeeeee Berlijn here we come! Very Happy

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: