Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Berlijn

+5
love
rapa nui
Antibes
Zonnetje
CarpeDiem
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Berlijn Empty Berlijn

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 1:07

Ik vertrek over een paar dagen naar berlijn. Heeft iemand misschien leuke tips? Ik ga 4 dagen!
Ik wil een hop and off bus gaan doen 1 dag. En enen welcomcard nemen voor het openbaar vervoer.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Berlijn Empty Re: Berlijn

Bericht  CarpeDiem za 9 maa 2013 - 3:18

Ik wil je alvast veel plezier wensen!
Ik ga in de meivakantie naar Berlijn, voor de eerste keer, dus kan je helaas nog geen tips geven haha!
CarpeDiem
CarpeDiem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11

Bericht  Zonnetje za 9 maa 2013 - 5:28

Ik ben 7 jaar geleden in Berlijn geweest in de kerstvakantie. Wat ik heel leuk vond, was om de Reichtag in te gaan. Vanuit daar heb je een mooi uitzicht over de stad. Verder hebben we veel rondgewandeld: door de Joodse wijk, Unter den Linden, de Brandenburger tor en nog veel meer bezienswaardigheden. We hebben resten van de Berlijnse muur gezien. Checkpoint Charlie vond ik echt een bezoek waardig. Indrukwekkend om dingen over de Tweede wereldoorlog te zien.
Veel plezier! Ik vond het een mooie stad met een geschiedenis die nog niet zo oud is.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mizz_S zo 10 maa 2013 - 1:25

Ik zou ook zeker naar de Reichstag gaan. Leuk, met die glazen koepel. En verder gewoon lekker veel rondwandelen door de stad, er is zoveel te zien in de stad.
Ik zou niet zelf niet met zo'n bus gaan persoonlijk. Je kunt ook gewoon een dagkaart voor het OV kopen, kun je lekker de hele dag rondrijden met U-Bahn, S-Bahn en de bus. Er rijden namelijk ook veel gewone dubbeldekkers (lijndiensten) die langs mooie plekken komen, veel minder toeristisch maar je ziet ook een hoop. Maar goed, das maar net wat je leuk vindt misschien.

Laatst aangepast door Mizz_S op zo 10 maa 2013 - 1:27; in totaal 1 keer bewerkt
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Antibes zo 10 maa 2013 - 1:27

Vond zelf de Stasi gevangenis erg indrukwekkend, zeker een bezoekje waard. Ook makkelijk te bereiken met OV. En wij hadden een streetart tour gedaan, dat was wel cool. Toch een stadswandeling waarbij je een hoop dingen zag, maar niet te standaard. En wel grappig om later als je alleen ergens graffiti tegen kwam de artiest te herkennen.. :P
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  rapa nui zo 10 maa 2013 - 4:32

Hangt er een beetje van af waar je hotel is maar lopend kom je ook heel ver, veel dingen liggen best wel op loopafstand van elkaar dus die hop on/of bus is niet echt nodig. Het Mauermuseum bij Checkpoint Charly is druk en toeristisch maar vind ik toch echt de moeite waard. Gedenkstatte Berliner Mauer aan de Bernauer Strasse is indrukwekkend. Ik vond het Sowjetisches Ehrenmal in Treptower park ook bijzonder http://berlijn-blog.nl/bezienswaardigheden/treptower-park-sowjetisches-ehrenmal/. Het Pergamon Museum is mijn favoriet, vind het zulke mooie en indrukwekkende dingen die ze daar hebben.

En de blog van de link is verder ook leuk om te lezen met veel tips en dingen om te doen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690

Bericht  love zo 10 maa 2013 - 8:26

Je kunt het beste indd een abc kaart kopen, zodat je met al het openbaar vervoer kunt.
Met dezelfde kaart kun je in bus 100 of 200 stappen, deze gaat ook langs alle hoogtepunten en kun je mee in en uit stappen.Soort hop off bus maar dan gratis Wink

Verder kun je heerlijk ijs eten vlakbij het Sony center.

Bij het Alexanderplatz aan de achterkant zit een grote Primarkt Berlijn 281626781 waren ze mee aan het bouwen toen ik er was dus kon helaas niet inslaan Berlijn 2474380249
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784

Bericht  Floor di 12 maa 2013 - 1:24

Wij gaan ook naar berlijn, nog geen idee wanneer precies. Heb het gekregen voor mijn verjaardag (zoon blijft bij opa en oma en wij gaan samen weg), ik moet er nog aan wennen, het is niet mijn idee van vakantie maar mijn man vindt het geweldig.

Wie weet er een leuk hotel?
Is iets in het stadscentrum gemakkelijk zodat we in de avond nog ergens kunnen eten?
en we gaan met de auto, is het dan toch handig om met het OV daar te reizen om dingen te bekijken of kan dat gemakkelijk met de auto?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  love di 12 maa 2013 - 3:50

Floor schreef:Wij gaan ook naar berlijn, nog geen idee wanneer precies. Heb het gekregen voor mijn verjaardag (zoon blijft bij opa en oma en wij gaan samen weg), ik moet er nog aan wennen, het is niet mijn idee van vakantie maar mijn man vindt het geweldig.

Wie weet er een leuk hotel?
Is iets in het stadscentrum gemakkelijk zodat we in de avond nog ergens kunnen eten?
en we gaan met de auto, is het dan toch handig om met het OV daar te reizen om dingen te bekijken of kan dat gemakkelijk met de auto?

Wat leuk zeg !
Savoy is een leuk hotel en zit aan de Kurfurstendam (je moet niet de duurdere Savoy hebben maar deze http://www.zoover.nl/duitsland/brandenburg/berlijn/pension-savoy/hotel)
LIgt erg centraal en in de buurt zijn er leuke restaurantjes.

Je kunt beter met Ov alles verkennen ! Houd er rekening mee dat je voor heel veel parkeerplekken een milieu sticker moet hebben , laat je even goed informeren bij de ANWB Berlijn 561177 anders krijg je een dure boete!

Nog een tip ga als het mooi weer is met de U of S bahn naar Hackeringsmarkt , zitten leuke terrassen smile
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784

Bericht  Mizz_S di 12 maa 2013 - 6:32

Het lijkt me eerlijk gezegd vooral heel onhandig om binnen de stad met de auto naar dingen toe te gaan. Idd vanwege de Umweltzones, maar ook omdat je dan altijd weer een parkeerplaats moet zoeken en het kost ook nog eens veel geld (ik neem aan dat parkeren in Berlijn vrijwel nergens gratis zal zijn). Mocht je iets buiten de stad willen bezoeken (bv. Potsdam, wat wel echt de moeite waard is overigens) dan kan dat evt wel met de auto (maar OV is even gemakkelijk, misschien nog wel makkelijker). Maar wij doen sowieso op vakantie altijd alles met OV.
En je wilt een hotel in het centrum? Het 'centrum' is nogal breed oriënteren in Berlijn, je kunt beter eerst bedenken in welke wijk je wilt zitten, of bij welke bezienswaardigheid in de buurt.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Bericht  rapa nui di 12 maa 2013 - 7:19

Ik ben zowel met de trein als met de auto naar Berlijn geweest. Met de trein is ook wel handig en als je op tijd boekt (3 maand van te voren) dan kost een retourtje 78 euro per persoon. Met de auto hebben wij ivm de Umweltzone en oudere dieselauto waar je geen sticker voor krijgt een hotel buiten het centrum geboekt met mogelijkheid voor gratis parkeren en met metro om de hoek. Dan zit je 's ochtends en's avonds wel even in de metro maar dat vonden wij niet erg. We hebben alles verder met het OV gedaan, ok bv naar Sanssouci in Potsdam.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Bericht  Mida4you di 12 maa 2013 - 8:06

Ik ben voor 2,5 jaar geleden samen met mijn man in Berlijn geweest. We vonden het allebei een geweldige stad!

- Dit vond ik 1 van de indrukwekkendste dingen in Berlijn en kan ik je dan ook echt aanraden ( ondergronds Berlijn )
http://berliner-unterwelten.de/seite-nicht-gefunden.168.0.html

- Brandenburger Tor
- KaDeWe ( hele grote warenhuis )
- Mauerpark op zondag ( heel groot park dat omgetoverd wordt voor een gigantische vlooienmarkt en muziek )
- Berlijnse muur
- Sony Center

Dat zijn de dingen die zo in mij opkomen.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Floor wo 13 maa 2013 - 0:23

@love, je link doet het niet helaas.
Die milieusticker is wel een goeie dat wist ik niet.

@Mizz_s, geen idee waar het mooi is om te zitten met het hotel vandaar dat ik het centrum maar naar voren gooi, maar dat is dus te breed om te zoeken. Hoe weet je dan welke wijk?

Mida4you, dat ondergrondse is ook mooi zeg. Dat lijkt me wel wat om te kijken.

Zou 2 nachten voldoende zijn om wat leuks te zien/ te doen?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Mida4you wo 13 maa 2013 - 0:26

Wij zijn ook 2 nachten en bijna 3 hele dagen jn Berlijn geweest. In die dagen kun je echt heel veel bekijken en doen en wij hadden op zich wel genoeg tijd
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Mizz_S wo 13 maa 2013 - 9:53

Misschien kun je alvast een reisgids aanschaffen, of er bijvoorbeeld 1 lenen bij de bieb. Dan kun je je alvast een beetje inlezen in wat er te doen is en dan krijg je ook een beetje een beeld van de stad. Ik zou in de buurt van de Kürfürstendam een leuke plek vinden, of bij Alexanderplatz. Allebei 'centraal' maar wel op een andere plek. Zelf heb ik ook een keer vlak bij de ZOO gezeten en dat was ook een handig punt. Maar ook 2 keer in wat meer buitenwijken en dat was ook prima. Met het OV kom je overal supersimpel namelijk. Tips voor hotel heb ik niet, daarvoor is het te lang geleden dat we er waren.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor wo 13 maa 2013 - 20:46

Ik zal eens naar de bieb gaan en een gids lenen. bedankt!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 13 maa 2013 - 23:08

Bedankt voor alle reacties. Ik vertrek morgen!

Mijn hotel ligt in de wijk neukolln. Beetje buiten. Het centrum. Ik ga 3 nachten, 4 dagen.
Ik ben van plan om de welcome card voor 3 dagen met museums aan te schaffen. Hiermee kan ik 5 museums bezoeken.

Gast
Gast

Bericht  Floor wo 13 maa 2013 - 23:40

Veel plezier!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Floor vr 22 maa 2013 - 21:54

Hoe is je reis geweest?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 22 maa 2013 - 22:34

Leuk dat je er naar vraagt. Het was super leuk! Maar wel erg koud helaas.
Ik ben niet met de toeristische bus gegaan maar heb een paar keer bus 100 en 200 gepakt en ben dan bovenin gaan zitten. Het Neue museum en Pergamon museum waren heel gaaf! DDR museum was niet veel bijzonders vond ik. Het holocaust monument met de memorial vond ik wel indrukwekkend. Verder ben ik vooral vroeg opgestaan om dingen te bezoeken, smiddags ben ik vaak uiteten geweest. Was vaak maar rond de 10 euro. Doordat het zo koud was ben ik savonds vroeg naar het hotel teruggegaan.
Ik ben ook nog een keer naar de bioscoop geweest in het Sony centre. Was ook leuk.
Wanneer vertrek jij?

Gast
Gast

Bericht  Floor za 23 maa 2013 - 1:43

Jammer van de kou maar wel fijn dat het goed is bevallen. Ik ben benieuwd naar de stad, lees er inmiddels wat meer over dus het gaat nu ook wat meer leven in mijn gedachten.

We hebben nog niks geboekt nu (mijn man zit voor zijn werk weer vaker in het buitenland dus dan wordt het zo proppen voor hem, net terug weer de auto in om met mij weg te gaan dus we wachten nog even. Ook fijner als het wat warmer weer is)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Floor vr 19 apr 2013 - 1:35

We willen het eerste weekend van juni gaan.
is zaterdag en zondag nacht slapen voldoende of zouden jullie ook vrijdagnacht erbij doen? (het is namelijk wel erg duur met de vrijdag erbij)

En nog een vraag, we hebben een paar hotels op het oog, maar ook een paar appartementen. Wat heeft je voorkeur en waarom?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  rapa nui vr 19 apr 2013 - 7:04

Ik zou zelf 3 nachten doen maar ik probeer eigenlijk altijd wel zo lang mogelijk ergens te zijn. Dan zie ik meer maar ik ervaar het ook als rustiger omdat ik dan makkelijk even ergens ga zitten, ga kijken en relaxter rondslenter. Maar ja, als het financieel niet lukt dan kan dat niet. Als je op zich vroeg vertrekt ben je denk ik iets na de middag in Berlijn, op zich kun je in 3 dagen/2 nachten ook wel heel wat zien, ik vind het centrum op zich wel vrij compact dat je in korte tijd veel kunt zien. Als je dan op maandag na de middag terugrijdt heb je best wel een leuke indruk van Berlijn gehad.

Ik vind het zelf vooral voor een paar nachten wel lekker om een hotel te hebben met een lekker ontbijtbuffet. Maar zou zelf vooral kijken naar de prijs en locatie. Stel dat ik iets goedkopers buiten het centrum vindt met wel een goede OV verbinding naar het centrum en ik zou dan een nacht langer kunnen blijven dan zou ik dat doen.

en dit is trouwens mijn favoriete pizza zaak http://www.12-apostel.de/de/ Leuke locaties, lekker binnen en buiten zitten en vooral tussen de middag goede en ook betaalbare pizza's en andere gerechten.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor vr 19 apr 2013 - 8:58

die pizzaria ziet er mooi uit. eens kijken waar dat in de buurt ligt of dat voor ons haalbaar is om te gaan eten.
ik ga nog eens kijken naar een dag extra.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Floor wo 24 apr 2013 - 0:02

We hebben geboekt, we gaan op een zondag t/m een dinsdag binnenkort. Hopelijk hebben we goed weer en kunnen we veel bekijken.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud