Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar)

+2
xxjojootjexx
M@niek
6 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar) Empty Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar)

Bericht  M@niek do 21 maa 2013 - 6:31

Vorig jaar hebben wij ruim 2000 euro bij moeten betalen aan nuon omdat wij volgens hun ruim 7000 kuub hebben vebruikt! In 2011 hebben ze ons geschat (vreemd terwijl de meterstanden hebben doorgegeven).

Nu hebben we maar 3000 kuub verbruikt, wat dus gewoon een normaal verbruik is. Hieraan kun je dus zien dat we in een jaar echt nooit meer dan 7000 kuub hebben verbruikt. Maar we hebben dus wel zoveel bij betaald, dus betaald voor iets wat we niet gebruikt hebben.

Kun je hier nog iets mee doen? Ervaringen misschien?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar) Empty Re: Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar)

Bericht  xxjojootjexx do 21 maa 2013 - 6:36

Sinds wanneer woon je daar?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar) Empty Re: Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar)

Bericht  GreenGrass do 21 maa 2013 - 6:45

Herkenbaar verhaal. Ik ken iemand die bij Nuon hetzelfde heeft. Theoretisch kan ze de hoeveelheid gas die ze moet betalen niet eens verstookt hebben!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar) Empty Re: Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar)

Bericht  GreenGrass do 21 maa 2013 - 6:52

Zij heeft trouwens contact opgenomen bij Nuon en zit in klachtenprocedure.
Deze week gaan ze haar meter eiken en dan weer afwachten...

Als ze er niet met Nuon uitkomt, gaat ze mogelijk naar een bepaalde klachtencommissie.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar) Empty Re: Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar)

Bericht  M@niek do 21 maa 2013 - 7:15

Ik had er zelf nog niet eens aangedacht maar ik zei tegen mijn man vandaag goh nu hebben we maar 3000 verbruikt en vorig jaar meer dan 7000 (alleen elek, gas niet meegerekend) en toen zei mijn man maar je hebt er wel voor betaald terwijl we dat niet vebruikt hebben.

Jojootje, wij wonen hier sinds 2009.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar) Empty Re: Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar)

Bericht  xxjojootjexx do 21 maa 2013 - 7:24

Maar je hebt nu toch de meterstand opgegeven die je echt hebt, en daar ook naar betaald.

Voorbeeld
In 2009 is de stand 1000, dit geef je door bij verhuizing en is jullie start stand.
In 2010 is de stand 5000, jaarafrekening met verbruik 4000 KUB
In 2011 is de stand 9000, echter door een fout oid de jaarafrekening met stand 12000
In 2012 is de stand 15000, dit geef je door en de jaarafrekening krijg je op 15000.

Van 2010 tot 2011 is jullie verbruik volgens de teller 4000, maar volgens de afrekening 7000.
Van 2011 tot 2012 is jullie verbruik volgens de teller 6000 echter volgens de afrekening 3000. Uiteindelijk heb je dan over 2011 teveel betaald, maar nu in 2012 is dat dan weer rechtgetrokken. Want je zult niet meer hoeven te betalen dan dat nu op je teller staat.
Als je over 2011 een klacht had willen indienen, had je dat toen moeten doen.

Wanneer je het vermoeden hebt dat jullie verbruik wel heel erg hoog is, dan kun je laten onderzoeken of er stroom van jullie afgetapt wordt.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar) Empty Re: Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar)

Bericht  M@niek do 21 maa 2013 - 7:28

Ik heb er totaal geen verstand van daarom vraag ik het ook hier.

Toen wij hier kwamen wonen zaten wij overigs bij essent.

Ik denk niet dat er een gaslek is want dan zou de gas extreem hoog moeten zijn die was vorig jaar op de afreking gewoon normaal, het gaat echt om het elek verbruik (wij hebben dus in een jaar tijd meer dan 7000 kuub verbruikt). De standen zijn geschat, waarom weet ik niet en dat kan nuon ook niet verklaren
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar) Empty Re: Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar)

Bericht  M@niek do 21 maa 2013 - 7:31

In 2011 hebben wij trouwens een klacht ingediend maar daar heeft nuon geen boodschap aan. Wij hebben dat verbruikt dus zul je het gewoon moeten betalen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar) Empty Re: Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar)

Bericht  xxjojootjexx do 21 maa 2013 - 7:32

Zag later dat het om stroom ging;) heb mijn post aangepast.

Standen worden wel vaker geschat, soms doordat de meterstand te laat door kwam of doordat ze het kwijt zij geraakt, of doordat er met invoeren door hen wat mis is gegaan zodat er een stand uit kwam die echt niet kon.


Wij hebben hetzelfde een keer gehad met waterverbruik in het bedrijf. De stand werd ook geschat, doordat de meter werd gewisseld en de monteur vergeten was de stand door te geven. Wij kunnen echter op 10 KUB water nauwkeurig bewijzen hoe groot ons verbruik is, dus wij konden terecht bezwaar aantekenen.

Jullie hebben in de tussentijd geen meterwisseling gehad?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar) Empty Re: Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar)

Bericht  xxjojootjexx do 21 maa 2013 - 7:34

M@niek schreef: In 2011 hebben wij trouwens een klacht ingediend maar daar heeft nuon geen boodschap aan. Wij hebben dat verbruikt dus zul je het gewoon moeten betalen.
Wanneer jij toentertijd een foto had gemaakt van je meterstand en deze doorgestuurd had, dan hadden ze je jaarafrekening echt wel aangepast. Maar zonder echt bewijs kan dat niet, ze kunnen je niet vertrouwen op je blauwe ogen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar) Empty Re: Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar)

Bericht  M@niek do 21 maa 2013 - 7:40

Ik heb bruine ogen Laughing maar ik snap wat je bedoeld.

Wij hebben hier ook een tussenpersoon dat is de netwerkbeheerder die neemt de standen op en geeft deze door. Onlangs is zij weer langsgeweest opgenomen en doorgegeven, wij hebben dit op briefje gehad en bleek dat het helemaal verkeerd is opgeschreven, cijfers en tellers omgedraaid (wij hebben laag en hoog tarief), ik denk dat dat vorig jaar fout is gegaan. Terwijl wijzelf de standen hebben doorgegeven is het toch geschat.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar) Empty Re: Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar)

Bericht  Annie24 do 21 maa 2013 - 7:55

Kleine tip voor volgende meteropnames:

Vanuit mijn werk heb ik veel met Eneco te maken en daar loopt het ook niet altijd even soepel. Wat wij nu doen (en wat ik ook privé doe) is een foto maken van de meterstand op de dag dat ik hem noteer met een krant van die dag erbij.

Mocht je dan gezeik krijgen kan je als bewijs die foto laten zien.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar) Empty Re: Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar)

Bericht  M-G vr 22 maa 2013 - 14:29

Helaas alleen maar slechte ervaringen. Om een lang verhaal kort te maken, wij hadden een verbruik wat veel te hoog lag (bijbetaling ruim € 3000,- , ook met essent en het eerste jaar geschat terwijl wij het door hadden gegeven) Wij hebben een klacht ingediend bij de geschillencommissie. meter laten ijken (deze zou toen te snel draaien dan nodig was, er staat iets op internet over het soort meter, ik weet niet of jij hiermee te maken hebt maar dat gaat geloof ik om G10 of hoger meter, normaal is G4 of G6, hierdoor krijg je ook een hoger verbruik dan nodig is (overigens had ik dit volgens mij niet)) en hebben uiteindelijk verloren. Ik neem nu standaard 1 keer per week de meters op en controleer het elke keer want ik heb dit helaas meegemaakt met gas en het water. Je kunt altijd een klacht indienen bij de geschillencommissie. Bij ons heeft dit helaas niet goed uitgepakt maar wie weet (en hopelijk) bij jou wel!
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar) Empty Re: Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar)

Bericht  Coco vr 22 maa 2013 - 20:36

Annie24 schreef:Kleine tip voor volgende meteropnames:

Vanuit mijn werk heb ik veel met Eneco te maken en daar loopt het ook niet altijd even soepel. Wat wij nu doen (en wat ik ook privé doe) is een foto maken van de meterstand op de dag dat ik hem noteer met een krant van die dag erbij.

Mocht je dan gezeik krijgen kan je als bewijs die foto laten zien.
Wij zitten ook in een conflict, bijbetaling van 1500 euro over 8 maanden tijd. Ik moest gisteren inderdaad ook een foto maken van de meterstanden met een dagblad met datum en het nmr van onze meters erbij.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar) Empty Re: Hoe werkt dit (jaarafrekening vorig jaar)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum