Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sappemeer opgeschrikt door lichte aardbeving

5 plaatsers

Ga naar beneden

Sappemeer opgeschrikt door lichte aardbeving Empty Sappemeer opgeschrikt door lichte aardbeving

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 22:22

Sappemeer opgeschrikt door lichte aardbeving
Uitgegeven: 28 maart 2011 10:50
Laatst gewijzigd: 28 maart 2011 10:50

SAPPEMEER - Sappemeer is maandagochtend rond vijf uur opgeschrikt door een aardschok van 2,1 op de schaal van Richter. Dat meldde het KNMI maandag.

© ANPHet epicentrum van de beving lag enkele kilometers ten zuiden van het Groningse dorp.

Het instituut werd gewaarschuwd door enkele inwoners, die de schok hadden gevoeld. Volgens een woordvoerder van het KNMI kan een beving van 2,1 op de schaal van Richter in een straal van enkele kilometers worden waargenomen.

Gaswinning

Volgens het KNMI zijn er nauwelijks aardbevingen in de omgeving van Sappemeer. De schokken concentreren zich eerder ten noorden van de stad Groningen. In het noorden van het land vinden gemiddeld twintig tot dertig kleine aardbevingen per jaar plaats, waarvan de oorzaak doorgaans wordt toegeschreven aan gaswinning.

De meeste zijn zo licht dat ze niet worden gevoeld.

Ik blijf het toch een vreemd idee vinden, aardbevingen in ons eigen kikkerlandje...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Sappemeer opgeschrikt door lichte aardbeving Empty Re: Sappemeer opgeschrikt door lichte aardbeving

Bericht  Suus zo 27 maa 2011 - 22:35

En dan ook nog in mijn oude woonplaats...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Sappemeer opgeschrikt door lichte aardbeving Empty Re: Sappemeer opgeschrikt door lichte aardbeving

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 22:39

Daar winnen ze ook veel gas, dacht ik, dus zal daar wel door komen.

Gast
Gast

Bericht  Chocolate Cookie zo 27 maa 2011 - 22:53

Dr is bij Groningen toch wel eerder een aardbevinkje geweest?
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mint zo 27 maa 2011 - 22:56

Komt idd vaak door gaswinning. Ik woon er vlakbij en we hebben veel vaker last van dit soort bevingen. Vind het niet eng, eerder een logisch gevolg.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Sweety ma 28 maa 2011 - 2:17

Maple schreef:

Ik blijf het toch een vreemd idee vinden, aardbevingen in ons eigen kikkerlandje...
+1
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 3:31

Sweety schreef:
Maple schreef:

+1

Dat is toch niet zo gek? Ik heb 't wel vaker gevoeld. Het zijn echt hele lichte aardbevingen he, totaal niet te vergelijken met zoiets als in Japan. Laat je niet bang maken he.

Gast
Gast

Bericht  Sweety ma 28 maa 2011 - 3:36

Ik heb het nog nooit gevoeld. Maar het is meer het woord aardbeving voor in NL klinkt raar.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 4:10

Ik heb er jaren geleden hier ook eens een meegemaakt. Je schrikt even en denkt ''wat is dit?'', maar stelt niks voor verder.

Gast
Gast

Bericht  Zwerver ma 28 maa 2011 - 4:14

In Groningen komt dat behoorlijk vaak voor. In stedum etc !

Ik zelf heb er nooit iets van gemerkt, woonde dan in het centrum. Ik vind het trouwens ook eng! Ik wil nooit maar dan nooit zoiets mee maken...Niemand niet maar toch.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 4:20

Ik kan me van een paar jaar geleden ook nog herinneren dat ik wakker werd van een aardbevinkje, dacht zo half in slaap dat mn broertje aan mn bed stond te schudden. Ik vind het verder niet zo eng, ben niet bang dat er zwaardere bevingen komen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 4:25

Ik zeg een paar jaar geleden maar ik zit even te googlen wanneer dat geweest kan zijn en ik denk 2001. Ik word oud geloof ik haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:13

Ik heb jarenlang letterlijk op de breuklijn gewoond die onder Nederland doorloopt, in brabant in dit geval. Nooit wat van gemerkt, behalve af en toe ineens scheuren in de muren...Verder was het rustig. Alleen toen ik 4 was (20 jaar geleden dus) is er ooit een aardbeving geweest waarvan iedereen toen wakker werd behalve ik lol!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: