zwanger zonder galblaas
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
zwanger zonder galblaas
Het staat er een beetje vreemd, maar ik vroeg me af of er hier mama's zijn die geen galblaas meer hebben. Mijn galblaas is zo'n twee jaar geleden verwijderd, omdat ik galstenen had. Ik heb er in het algemeen geen last van. Alleen mijn darmen werken af en toe te snel of juist te langzaam Ik vroeg me nu af of dit tijdens de zwangerschap complicaties kan opleveren. Dit zijn natuurlijk allemaal dingen die ik de verloskundige kan vragen tijdens de intake, maar ik moest er net aan denken.
Dus: zijn er mama's die gaan galbaas meer hebben en die daar zwanger mee zijn geweest? (nou ja, zonder dus ) Heeft dit voor complicaties gezorgd?
Dus: zijn er mama's die gaan galbaas meer hebben en die daar zwanger mee zijn geweest? (nou ja, zonder dus ) Heeft dit voor complicaties gezorgd?
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Re: zwanger zonder galblaas
Heb je er nooit aan gedacht om dat soort dingen uit te zoeken voor je zwanger werd? Vk zou je daar inderdaad meer over kunnen vertellen.
Gefeliciteerd met je zwangerschap..
Gefeliciteerd met je zwangerschap..
Gast- Gast
Maakt volgens mij niet veel verschil.. Je lever neemt je galblaas functie over dus je mist m ook niet echt.. Toch inderdaad even vragen aan je verloskundige.
knets- Fluisteraar
- Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10
Ik wist inderdaad dat de lever die functie overneemt (ook niet helemaal overigens... de galblaas zorgt voor opslag van de gal, die opslag mis ik dus), maar ik ben benieuwd of er hier moeders zijn die zwanger zijn geweest nadat de galblaas verwijderd is.
Dan toch maar aan de verloskundige vragen over 2 weken.
(edit: was ik sowieso al van plan!)
Dan toch maar aan de verloskundige vragen over 2 weken.
(edit: was ik sowieso al van plan!)
mickey- Kletskop
Je moet maar zo denken: Als ze verwacht hadden dat het problemen op zou leveren had je het wel gehoord na je operatie!
Gast- Gast
de galblaas is een resevoir en slaat gal op, de lever maakt het gal aan.
als je glablaas is verwijderd heb je geen opslag, maar de gal wordt nog wel aangemaakt en afgescheiden.
nadat een galblaas is verwijderd heb je verder geen dieet/leefregels
dus daarom denk ik dat het mbt je zwangerschap ook niet veel uit zal maken.
zo wel: dan ben ik daar wel heel benieuwd naar.. kan ik dat eventueel ook aan patiënten zeggen
mochten ze ernaar vragen..
als je glablaas is verwijderd heb je geen opslag, maar de gal wordt nog wel aangemaakt en afgescheiden.
nadat een galblaas is verwijderd heb je verder geen dieet/leefregels
dus daarom denk ik dat het mbt je zwangerschap ook niet veel uit zal maken.
zo wel: dan ben ik daar wel heel benieuwd naar.. kan ik dat eventueel ook aan patiënten zeggen
mochten ze ernaar vragen..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Een vriendin van mij heeft geen galblaas meer en is bijna een jaar geleden bevallen van een gezond jongetje. Er waren verder geen bijzonderheden aan haar zwangerschap. Alleen dan haar spijsvertering wat sowieso dus al kwetsbaar is ivm geen galblaas. Door een zwangerschap komen je darmen behoorlijk in de knel te zitten en kun je ook problemen krijgen met je stoelgang. Mijn vriendin lette dus extra goed op vezelinname, vocht en veel beweging zodat ze geen obstipatie zou krijgen.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Bedankt voor jullie reacties!
@Proudmama: das wel waar ja! Dan hadden ze het wel gezegd.
@koNijntje: mocht de verloskundige iets zeggen erover, dan laat ik het wel weten
@Nana: dank je wel! Mijn darmen werken sowieso al niet meer helemaal hoe het zou moeten. Als dat het enige is waar ik rekening mee moet houden, dan komt dat wel goed!
@Proudmama: das wel waar ja! Dan hadden ze het wel gezegd.
@koNijntje: mocht de verloskundige iets zeggen erover, dan laat ik het wel weten
@Nana: dank je wel! Mijn darmen werken sowieso al niet meer helemaal hoe het zou moeten. Als dat het enige is waar ik rekening mee moet houden, dan komt dat wel goed!
mickey- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Zwanger zonder dat je het weet
» Snel zwanger van de eerste ook snel zwanger van de tweede?
» Hoe overleef ik zonder..
» met of zonder streepje?
» Met of zonder pony?
» Snel zwanger van de eerste ook snel zwanger van de tweede?
» Hoe overleef ik zonder..
» met of zonder streepje?
» Met of zonder pony?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: